Niin toivon minäkin, armoa! Tuollainen laite varmaan myy kuin häkä ja valmistajan pörssikurssi kohoaa kohti taivaita.MacFinn kirjoitti:Oi, pyydän, älä kerro enempää, mä oon jo nyt niiiiiiin kateellinen... 8)iPratt kirjoitti:Minun miniläppärissä on täysikokoinen näppäimistö.
Minun miniläppärissä kaikki elokuvat on yhden painalluksen takana, samoin valokuvat ja musiikki. Siis sen saman painalluksen ei eri ohjelmissa kuten itunes, iphoto, imovie. Sieltä löytyy myös kaikki nauhoittamani tv-ohjelmat, ja tv-viritin.
iPadin vaikutus tulevaisuudessa (whine-free)
-
Re: iPadin vaikutus tulevaisuudessa (whine-free)
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Tarvitsen, en niinkään moniajoa, videota, pelejä tai taulukkolaskentaa, vaan pdf-lukijan, jossa ei ole näppäimistöä eikä turhia lisukkeita. Olen testannut uutta Kindle DX:ää (kökkö) ja yhtä toistakin 6"-ebook-lukijaa. Eivät oikein vakuuttaneet. Toivon että iPad toimii siinä roolissan hyvin.
Minulla on muutama sata tieteellistä artikkelia PDF-muodossa, joita pitää aina silloin tällöin valkata, plus kauhia määrä muuta materiaalia. iPadin resoluutio tuntuisi olevan riittävä, vekottimessa on värinäyttö, eikä se hintakaan ole paha. Vaan milloin se värkki tulee tänne?
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Kyllä kai nuo miniläppärit on aika hyvin myyneet. Pörssikursseista en osaa sanoa, kai niille jotain on viivan alle jäänyt kun pystyssä tuntuvat olevan. Tekeehän niitä aika moni firma, joten voitotkin jakautuneet usealle eri taholle.Juhani L kirjoitti:Niin toivon minäkin, armoa! Tuollainen laite varmaan myy kuin häkä ja valmistajan pörssikurssi kohoaa kohti taivaita.MacFinn kirjoitti:Oi, pyydän, älä kerro enempää, mä oon jo nyt niiiiiiin kateellinen... 8)iPratt kirjoitti:Minun miniläppärissä on täysikokoinen näppäimistö.
Minun miniläppärissä kaikki elokuvat on yhden painalluksen takana, samoin valokuvat ja musiikki. Siis sen saman painalluksen ei eri ohjelmissa kuten itunes, iphoto, imovie. Sieltä löytyy myös kaikki nauhoittamani tv-ohjelmat, ja tv-viritin.
Joihinkin niistä saa asennettua jopa OS X:n, kuulema pyöriikin ihan suhtkoht jouhevasti. Tosin tuolloinen menetetään yksi erittäin hyvä mediatoistinohjelma, mutta kyllä niitä hyviä ohjelmia OS X:llekin löytyy.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Marginaalit niistä vaan ovat ymmärtääkseni taajuttoman pienet...iPratt kirjoitti:Kyllä kai nuo miniläppärit on aika hyvin myyneet. Pörssikursseista en osaa sanoa, kai niille jotain on viivan alle jäänyt kun pystyssä tuntuvat olevan. Tekeehän niitä aika moni firma, joten voitotkin jakautuneet usealle eri taholle.
Joihinkin niistä saa asennettua jopa OS X:n, kuulema pyöriikin ihan suhtkoht jouhevasti. Tosin tuolloinen menetetään yksi erittäin hyvä mediatoistinohjelma, mutta kyllä niitä hyviä ohjelmia OS X:llekin löytyy.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://netbooked.net/blog/netbook-taken ... it-margin/Macpoika kirjoitti:Marginaalit niistä vaan ovat ymmärtääkseni taajuttoman pienet...iPratt kirjoitti:Kyllä kai nuo miniläppärit on aika hyvin myyneet. Pörssikursseista en osaa sanoa, kai niille jotain on viivan alle jäänyt kun pystyssä tuntuvat olevan. Tekeehän niitä aika moni firma, joten voitotkin jakautuneet usealle eri taholle.
Tässä yksi esimerkki. Tosin arvio on aina arvio

-
Tuohan on hieno uutinen ettei ole ilmasta tullut maksettua. Kilpailu on pienen kuluttajan ystävä.TheKraken kirjoitti:http://netbooked.net/blog/netbook-taken ... it-margin/Macpoika kirjoitti:Marginaalit niistä vaan ovat ymmärtääkseni taajuttoman pienet...iPratt kirjoitti:Kyllä kai nuo miniläppärit on aika hyvin myyneet. Pörssikursseista en osaa sanoa, kai niille jotain on viivan alle jäänyt kun pystyssä tuntuvat olevan. Tekeehän niitä aika moni firma, joten voitotkin jakautuneet usealle eri taholle.
Tässä yksi esimerkki. Tosin arvio on aina arvio
-
Eikä myöskään tuotekehityksestä eikä mistään muustakaan täysin kuluttajan kannalta turhasta!iPratt kirjoitti:Tuohan on hieno uutinen ettei ole ilmasta tullut maksettua. Kilpailu on pienen kuluttajan ystävä.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
On muuten hämmästyttävää, että uhrataanpa suunnitteluun kuinka huimasti aikaa ja rahaa tahansa, se panos ei näy eikä tule otetuksi huomioon kun vehje puretaan osiin ja lasketaan mitä ne maksaa.TheKraken kirjoitti:Eikä myöskään tuotekehityksestä eikä mistään muustakaan täysin kuluttajan kannalta turhasta!iPratt kirjoitti:Tuohan on hieno uutinen ettei ole ilmasta tullut maksettua. Kilpailu on pienen kuluttajan ystävä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Paljonkohan iPadin suunnittelu maksoi keskimääräiseen miniläppäriin verrattuna? 10, 20, 30 kertaa? Enempi? Emme saane tietää. Toisaalta Applella oli paljon pohjia eli jo tehtyä ja (kalliisti) maksettua iPhone-linjan suunnittelutyötä josta lähteä liikkeelle.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Hän: -Sä meinaat ostaa kesän jälkeen uuden tietokoneen?
Minä: -Eiku iPadin.
Hän: -Sama asia.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Eli jos joku sanoo iPadin tulevaisuudesta, että se tulee korvaamaan laajalti läppäreitä, ei vastaväitteitä saa esittää, tai ainakaan perustella, koska muuten mentäisiin kielletylle alueelle, iPadin puutteisiin?TheKraken kirjoitti:Muistuttelen edelleen, että tämä topic alkaa lähestymään uhkaavasti sitä pistettä, että se laitetaan lukkoon.
Jos tahtoo nillittää iPadin puutteista ja Apple-fanien asenneongelmista, niin sitä voi tehdä tuossa toisessa iPad-topicissa tai jossain muualla kuin täällä. Yritetään pysyä topicin otsikossa, eli siinä miten iPad tulee vaikuttamaan tulevaisuudessa.
Jos tälläistä yksipuolista keskustelua haluaa, niin suosittelen itsensä kanssa keskustelemista yksityisviestein, tarkistin juuri että toimii.
Samaa mieltä, todella cool kun pitää samaan aikaan hakea netistä tietoa ja kirjoittaa.Macpoika kirjoitti: Okei. Moniajo. Mitä ne ajaa samaan aikaan? Wordia ja IE:tä. Voouu! Cool!
Taas kerran samaa mieltä, on todella mukavaa kun tikun saa kiinni ja irti, ja siinä välissä tiedot siirrettyä.Macpoika kirjoitti: Sä voit laittaa usb-tikun kiinni. Vouu! Kato, nyt se lähti irti ja nyt mä laitan takaisin. Vähäks siistii!
...kovasti muistelen, että serkun kummin kaima olisi joskus väittänyt, että Windows XP:lle olisi tehty joku peli. Varmaan kusetti.Macpoika kirjoitti: Miniläppärillä sä et voi pelata, paitsi nettipelejä. iPadille löytyy tuhansia pelejä, jotka on ilmaisia tai sitten ne maksaa pari euroa.
-
Jos näin haluat asian ymmärtää niin sovitaan sitten niin. Älä siinä tapauksessa enää kirjoitteleJukava kirjoitti:Eli jos joku sanoo iPadin tulevaisuudesta, että se tulee korvaamaan laajalti läppäreitä, ei vastaväitteitä saa esittää, tai ainakaan perustella, koska muuten mentäisiin kielletylle alueelle, iPadin puutteisiin?TheKraken kirjoitti:Muistuttelen edelleen, että tämä topic alkaa lähestymään uhkaavasti sitä pistettä, että se laitetaan lukkoon.
Jos tahtoo nillittää iPadin puutteista ja Apple-fanien asenneongelmista, niin sitä voi tehdä tuossa toisessa iPad-topicissa tai jossain muualla kuin täällä. Yritetään pysyä topicin otsikossa, eli siinä miten iPad tulee vaikuttamaan tulevaisuudessa.

Eiköhän muut silti tuon pointtini tajunneet.
-
Tää nyt ei ollu mulle suunnattu, mutta tässä keskustelussa on kyllä jo käynyt ilmi, että joissain tapauksissa iPad voi korvata läppärin tai miniläppärin tarpeen. Tämä on fakta, ja jos tästä haluaa nillittä, niin voi mennä juurikin YV:llä keskustelemaan itsensä kanssa.Jukava kirjoitti:Eli jos joku sanoo iPadin tulevaisuudesta, että se tulee korvaamaan laajalti läppäreitä, ei vastaväitteitä saa esittää, tai ainakaan perustella, koska muuten mentäisiin kielletylle alueelle, iPadin puutteisiin?TheKraken kirjoitti:Muistuttelen edelleen, että tämä topic alkaa lähestymään uhkaavasti sitä pistettä, että se laitetaan lukkoon.
Jos tälläistä yksipuolista keskustelua haluaa, niin suosittelen itsensä kanssa keskustelemista yksityisviestein, tarkistin juuri että toimii.
Miten tämä eroaa siitä, että tsekkaan Wikipediasta jotain, kopioin vaikka sen, vaihdan Pagesiin ja liitän sen, tai tarkistan s-postista jonkun tiedon, vaihdan Pagesiin ja kirjoitan sen dokumenttiin?Jukava kirjoitti:Samaa mieltä, todella cool kun pitää samaan aikaan hakea netistä tietoa ja kirjoittaa.Macpoika kirjoitti: Okei. Moniajo. Mitä ne ajaa samaan aikaan? Wordia ja IE:tä. Voouu! Cool!
Kukaan ei lue samaan aikaa nettisivua ja kirjoita dokumenttia.
On tietysti bonus, jos voi pitää sivuja vierekkäin auki.
Sä nyt onnistut missaat täysin pointin... Tää on jo aika...Jukava kirjoitti:Taas kerran samaa mieltä, on todella mukavaa kun tikun saa kiinni ja irti, ja siinä välissä tiedot siirrettyä.Macpoika kirjoitti: Sä voit laittaa usb-tikun kiinni. Vouu! Kato, nyt se lähti irti ja nyt mä laitan takaisin. Vähäks siistii!
Pointti on se, että kauheesti julistetaan sitä, mitä miniläppärillä voi thedä, mutta iPadilla ei.
Sä sanot: voi laittaa muistitikun.
Mä sanon: luuletsä, että mä koko päivän vaan tökin muistitikkua? Mua kiinnostaa enemmän selata nettiä, lukea blogeja, s-postia, Facebookia, kirjoja ja kuluttaa mediaa. Se, että sä voit kiinnittää muistitikun ei auta.
Taas mennään ajattelussa metsään. Voisi edes yrittää ymmärtää. Miksi ihmeessä minä sanon, että miniläppäristä ei ole pelikoneeksi? No, jos ennakko-oletuksesi on, että olen tyhmä, niin silloin vaihtoehtona voisi olla, että olisin epätietoinen Windowsille löytyvistä peleistä.Jukava kirjoitti:...kovasti muistelen, että serkun kummin kaima olisi joskus väittänyt, että Windows XP:lle olisi tehty joku peli. Varmaan kusetti.Macpoika kirjoitti: Miniläppärillä sä et voi pelata, paitsi nettipelejä. iPadille löytyy tuhansia pelejä, jotka on ilmaisia tai sitten ne maksaa pari euroa.
Jos kuitenkin pitäisi minua edes jonkin verran älyllisenä henkilönä, ymmärtäisit, että puhun miniläppärien kykenevyydestä pyörittämään pelejä. Tietenkin niille löytyy pasianssi ja miinaharava, mutta jos haluan pelata jotain moninpeli FPS:ää? Saanko sulavan kokemuksen hyvillä grafiikoilla?
Suosittelisitko miniläppäriä satunnaiseen pelaamiseen, jossa pelit olisivat NFS:n tyyppisiä ajopelejä tai Halon tyyppisiä räiskintäpelejä?
Tämä on just tätä Microsoftin mainontatyyliä. Sanotaan, että joo, meillä on Vistassa hieno Aero-ulkoasu ja Media Centerit ja kaikki. (Sulla pitää vaan olla tarpeeksi tehokas kone.)
Sama juttu, sä annat ymmärtää, että kaikki Windows-pelit toimii miniläppärillä.
-
Eiköhän kaikissa laitteissa, joihin tuotekehityspanosta ole laitettu, ole se hinnassa mukana. Hinnoittelupolitiikka on asia erikseen.TheKraken kirjoitti:Eikä myöskään tuotekehityksestä eikä mistään muustakaan täysin kuluttajan kannalta turhasta!iPratt kirjoitti:Tuohan on hieno uutinen ettei ole ilmasta tullut maksettua. Kilpailu on pienen kuluttajan ystävä.
nim. 20 vuotta tuotekehtyksessä takana
-
Jotenkin saanut sellaisen kuvan eri forumeilta että ei se paljon tehokkaammin pelejä pyöritä kun joku n450 ionilla.
Joten pelailu ipad-miniläppäri taitaa olla 1-1 (toisessa tarkempi ohjaus ja toisessa liiketunnistus ohjaus mahdollisuus).
-
Viesti Kirjoittaja cossuesco »
Jotta kyseisestä laitteesta olisi minulle jotain iloa niin sen pitäisi olla kallein malli missä on 3G ja edes 64 Gt muistia. Tuolla rahalla sain jo kunnon CULV-koneen missä on 11,6” näyttö, 4 Gt muistia, core2 duo-prosessori, 500 Gt:n kovalevy ja Wintoosa 7 Pro. Painoa on tietyst huimat 1,7 kg mutta olen tottunut kantamaan hartioillani muutakin kuin leipälaukkua. Tällä koneella voin oikeasti tehdä kaikenlaista esim:
- kytken koneeseen RS-232 USB adapterin että voin käyttää teippileikkuria.
- kun intoa riittää lähden vaikka Ahvenistolle ajamaan niin saan syötettyä ECU:un uuden softan etten heti jää jalkoihin ja saan datalogin ulos koneesta.
ja paljon muuta.
iTunes Store toimii minun mielestäni myös Windows koneissa, ja ehkä kannattaa ottaa vielä happea tuon iBook Storen kanssa, tästä on hyvä esimerkki AppleTV, eipä ole näkynyt vuokrafilmejä suomessa.
Eli jos käyttö on nahkasohvalla tai aurinkorannalla löhöily niin iPad varmaan hieno laite mutta minun käytössä turha. Mac-hommelit hoidetaan sitten MacProlla ja mobiili-työt Lifebookilla.
-
Ei kannata tehdä tehovertailuja, koska sillä ei ole tässä peliasiassa paljonkaan merkitystä.iPratt kirjoitti:Tuosta pelailusta kyselisin kuinka tehokas tuo ipadin A4 prosessori on ?
Jotenkin saanut sellaisen kuvan eri forumeilta että ei se paljon tehokkaammin pelejä pyöritä kun joku n450 ionilla.
Joten pelailu ipad-miniläppäri taitaa olla 1-1 (toisessa tarkempi ohjaus ja toisessa liiketunnistus ohjaus mahdollisuus).
Windows-pelit on suunniteltu pöytäkoneille, joissa on yleensä tuplaydin ja pari gigahertsiä plus hyvä näytönohjain. Niitä ei ole optimoitu miniläppäreille, joissa on mobiiliprossut ja näytönohjaimet helposti jotain integroituja piirejä. Kontrollit vaatiikin sitten vielä kunnon hiiren vähintäänkin. Se vähentää mobiiliutta, kun pitää roikottaa hiirtä...
iPadille tehdyt pelit on suunniteltu juuri iPadille ja pelit, joita nyt on myynnissä tehoiltaan heikommalle iPhonelle, omaavat jo mielestäni varsin hyvät grafiikat.
Ongelma siis on se, että pelit, jotka löytyvät Windowsille, eivät ole pelejä, jotka on tarkoitettu pyörimään miniläppärillä. Pelit, jotka löytyvät iPadille, on suunniteltu joko iPadille itselleen tai heikommalle raudalle. Tämän takia iPad soveltuu pelaamiseen paremmin kuin miniläppäri.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Läppärin voi tietyissä tapauksissa korvata vaikka mikä, mutta sinä koitat jatkuvasti esittää, että iPad "tekee melkein kaiken minkä läppärikin" ja on nyt vakavasti puskemassa itseään vaihtoehdoksi kannettavalle.Macpoika kirjoitti: Tää nyt ei ollu mulle suunnattu, mutta tässä keskustelussa on kyllä jo käynyt ilmi, että joissain tapauksissa iPad voi korvata läppärin tai miniläppärin tarpeen. Tämä on fakta, ja jos tästä haluaa nillittä, niin voi mennä juurikin YV:llä keskustelemaan itsensä kanssa.
Kuten sanottu, siitä ei ole järkeä keskustella voiko iPad korvata läppärin, joskus voi, joskus ei.
Se on kuitenkin jo ihan eriluokan väite, että iPad tekisi sen minkä läppärikin tai että se tulisi jotenkin heiluttamaan läppärin asemaa.
Kyllä minä ainakin saatan hyvinkin vilkuilla lähdemateriaalia samaan aikaan kuin kirjoitan.Jukava kirjoitti: Miten tämä eroaa siitä, että tsekkaan Wikipediasta jotain, kopioin vaikka sen, vaihdan Pagesiin ja liitän sen, tai tarkistan s-postista jonkun tiedon, vaihdan Pagesiin ja kirjoitan sen dokumenttiin?
Kukaan ei lue samaan aikaa nettisivua ja kirjoita dokumenttia.
On tietysti bonus, jos voi pitää sivuja vierekkäin auki.
Jos sinulla on yksi asia joka netistä pitää tarkistaa ja kopioida, voi tuo ehkä juuri ilman moniajoa mennäkin, mutta jos siirtymiä on vähänkin useampia on tuo toivottoman kömpelöä. On äärimmäisen harvinaista, että minulla olisi vain yksi ohjelman koneellani kerrallaan auki.
Täällä on kovasti kehuttu sitä kun iPadissa on kosketusnäyttö ja hyvä käyttöliittymä. Luuletsä, että mä kokopäivän hiplaan näyttöä ja leikin käyttöliittymällä scrollaamalla samaa dokumenttia edes takas!!1Macpoika kirjoitti: Sä voit laittaa usb-tikun kiinni. Vouu! Kato, nyt se lähti irti ja nyt mä laitan takaisin. Vähäks siistii!
Sä nyt onnistut missaat täysin pointin... Tää on jo aika...
Pointti on se, että kauheesti julistetaan sitä, mitä miniläppärillä voi thedä, mutta iPadilla ei.
Sä sanot: voi laittaa muistitikun.
Mä sanon: luuletsä, että mä koko päivän vaan tökin muistitikkua? Mua kiinnostaa enemmän selata nettiä, lukea blogeja, s-postia, Facebookia, kirjoja ja kuluttaa mediaa. Se, että sä voit kiinnittää muistitikun ei auta.
Mustitikkuja ja muista USB massamuisteja (kuten kameran muistikortti) tulee käytettyä aikas tiheään, ja kysymys ei ole pelkästään omasta valinnasta, kas kun sellaisella varsin usein tuodaan tietoja minulle, tai pyydetään minua tuomaan tietoja sellaisella.
Tämä ei todellakaan ole kaikilla tilanne, ja ongelman voi kiertää kierrättämällä tiedostot "oikean tietokoneen" kautta, mutta ei USB muistit ja moniajo ole sellaisia asioita joita voi vakavasti ottaen ohittaa jollain kevyellä huutenheitolla.
Kaikki varmasti uskovat että iPad on sinulle märkä uni, mutta jos haluat oikeasti keskustella siitä vaihtoehtona läppärille tai miniläppärille, niin et voi ohittaa kaikkia iPadin puutteita vaan "ei mua kiinnosta kun mä vaan blogaan ja surffaan netissä" tyyppisellä argumentillä.
Suosittelisin:Macpoika kirjoitti: Suosittelisitko miniläppäriä satunnaiseen pelaamiseen, jossa pelit olisivat NFS:n tyyppisiä ajopelejä tai Halon tyyppisiä räiskintäpelejä?
http://www.youtube.com/watch?v=uypdaeUU ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZM4K4pscaVU
Tehokkaimmista miniläppäreistä löytyy selvästi enemmän potkua kuin iPadista. Mitään uusimpien PC FPS:ien tasoista eivät Netbookit pyröitä, mutta ei todellakaan iPad:kään.
Ja edelleenkään minä en ole väittänyt, että miniläppärit olisivat omimmillaan pelikoneena (joskin niitäkin tulee kokoajan tehokkaampia ja tehokkaampia). Sinä sanoit ettei miniläppäreillä voi pelata kuin nettipelejä.
Korjataan vähän:MacPoika kirjoitti: Ongelma siis on se, että pelit, jotka löytyvät Windowsille, eivät ole pelejä, jotka on tarkoitettu pyörimään miniläppärillä.
Suurin osa uusimmista Windows peleistä ei ole tarkoitettu pyörimään nykyisillä miniläppärille.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Mut hei jos ei oo tullu jo selväks tässä ketjussa, niin macpoika on lytänny/vähätelly miniläppäriä koko ajan ilman tietämystä asioistaJukava kirjoitti: Suosittelisin:
Ja edelleenkään minä en ole väittänyt, että miniläppärit olisivat omimmillaan pelikoneena (joskin niitäkin tulee kokoajan tehokkaampia ja tehokkaampia). Sinä sanoit ettei miniläppäreillä voi pelata kuin nettipelejä.
Oho toi half lifehan pyörii nätisti, need for speed kyl tökkii. Enpäs tiennykkää, että noi on noinkin tehokkaita noi miniläppärit, katselin vähä lisää myös tuubista videoita eri peleistä
http://www.youtube.com/watch?v=vniz4Yam ... re=related tää on jo aika kunniahimoista, ei iha sulavasti mee, mut ihmeen hyvin kyllä, aika yllättävää. Vuoden vanha video, mitenhän on tänä päivänä tuon laita
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Suht nätisti pyörii, mutta COD ei mielestäni ole pelattava. Tuossa videossa kun ruudussa hieman tapahtuu, niin alkaa selvästi jo hidastua. Kun joutuu kunnolla toiminnan keskelle, niin sitä tulee aika äkkiä reikäjuustoa kun peli pätkii.Jukava kirjoitti:Suosittelisin:
NFS:n lievä nykiminen sen sijaan saattaa johtua myös näyttö, pokkarikamera ja youtube -akselin heikosta synkasta.
Itse on tullut asennettua Samsung NC10:lle C&C: The First Decade -paketista muistaakseni kaikki paitsi Generals ja Renegade. Samoin Star Craft ja kaikki pyörii todella nätisti. Hiiren kaipaa, mutta eipä nuo tehokkaammalla pöytäkoneella juuri paremmin pyöri (päästävät näyttiksen aika helpolla). Ei pelien tarvitse välttämättä olla FPS:iä. Alkuperäinen C&C:hän pyöri 640x480-resolla, ja tuo v1.06 tukee noita korkeampia resoluutioita, joita jopa miniläppäreistä nykyään löytyy. Itse asiassa lähes kaikki PC-pelit, jotka hyllystä löytyy, on ajalta jolloin konetehot oli miniläppäriluokkaa. Näitä klassikkopelejä löytyy monilta varmaan hyllyistä pilvin pimein, joten miniläppäri soveltuu sellaisten pelikoneeksi vallan mainiosti.
-
Alright, käsitykset saattaa olla vanhoja. Myönnetään.delic kirjoitti:Mut hei jos ei oo tullu jo selväks tässä ketjussa, niin macpoika on lytänny/vähätelly miniläppäriä koko ajan ilman tietämystä asioista
Minä en käytä usb-tikkuja. Käytän itse s-postia pääasiassa, koska se on kaikkein nopein ja helpoin tapa saada tavara iPodille tällä hetkellä. Latasin Dropboxin vähän aikaa sitten ja saatan ehkä alkaa käyttää sitä.
(Se muuten taitaa olla vielä kätevämpi, kuin mikään usb-tsydeemi, vaatii tietysti nettiyhteyden)
Olen sanonut, että moniajosta olisi minulla hyötyä lähinnä, jos voisin pitää samaan aikaan näkyvillä ohjelmia. Muuten se on aika turha, jos ohjelmien välillä vaihto on tarpeeksi nopeaa.
Kertokaa oikeasti, mitä netbookilla tekee enemmän, kuin iPadilla. Mä en nyt puhu usb-lisälaitteista tms. jutuista Flash ja moniajo on jo tulleet esille. Siis mä puhun nyt siitä, että mitä netbook tarjoaa mulle, mitä mä en saa iPadilta?
iPadilla on App Store ja hieno nettiselain. App Store on mun mielestä iPadin suurin vahvuus. Siis iPadin idea on se, että sille voidaan tehdä työtöytätason softia (esim. iWork), mutta kosketusnäyttökäyttöliittymällä.
En ole sanonut, että iPad horjuttaisi läppärin asemaa erityisesti. Monet kuitenkin läppärin hankkivat ainoaksi koneeksi.
Sen sijaan iPad on sopiva ihmisille, joilta löytyy tehoasema, jolla he tekevät työnsä, mutta eivät jaksa työpöydän ääressä istua, kun haluavat viettää aikaa netissä ja pelaillessa. Läppäri on heille turha, jos he ovat kotona tai reissussa. Läppäristä olisi heille hyötyä vain silloin, jos he tarvitsevat liikkuvan työaseman, josta löytyy tehoja. Muuten iPad riittää vallan mainiosti.
Oikeasti, kertokaa, mitä tavallinen tallaaja tekee netbookilla, mitä hän ei voi tehdä iPadilla. He eivät töki usb-tikkuja sisään ja ulos (jos he tarvitsevat tiedostonsiirtoa, he voivat käyttää esim. Dropboxia tai s-postia), he eivät liitä ulkoisia kovalevyjä ja äänikortteja, he eivät ole kiinnostuneita, pelaavatko he Haloa vai N.O.V.A.a.
MySpace on yksi asia, mikä saattaa vaikuttaa ostopäätökseen. Toisaalta ne biisit löytyy kyllä YouTubestakin...
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
-
Viesti Kirjoittaja delic »
mesettää pystyy mutta edelleen en tiedä tosta irkkauksesta. Oon sitä varmaa 3 kertaa kysyny ja kukaa ei oo mulle mitää vastannu, mut uskosin, että ilman moniajoa irkkaus on aika turhaa, eli siis irkin saat päälle, mut jos haluut välissä tehdä ipadilla jotain muutaki niinku varmaan haluut niin irc sammuuLappalainen kirjoitti:Voiko tuolla mesettää ja ircittää?tuleekohan tuossa joku lasinpyyhin mukana että pysyy näyttö puhtaana sormenjäljistä
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mä olen aika varma että suurin osa näistä taviskäyttäjistä ei ole kuullutkaan Dropboxista, niin hieno systeemi kuin se onkin (itsekin käytän), vaan kyllä se on se tuttu ja turvallinen muistitikku millä niitä tiedostoja siirrellään ympäriinsä.Macpoika kirjoitti:Oikeasti, kertokaa, mitä tavallinen tallaaja tekee netbookilla, mitä hän ei voi tehdä iPadilla. He eivät töki usb-tikkuja sisään ja ulos (jos he tarvitsevat tiedostonsiirtoa, he voivat käyttää esim. Dropboxia tai s-postia), he eivät liitä ulkoisia kovalevyjä ja äänikortteja, he eivät ole kiinnostuneita, pelaavatko he Haloa vai N.O.V.A.a.
MySpace on yksi asia, mikä saattaa vaikuttaa ostopäätökseen. Toisaalta ne biisit löytyy kyllä YouTubestakin...
EDIT: Piti tuohon tarttua. Mutta kyllä muuten hyvin ymmärrän tuon pointin, että iPad sopii kyllä varsin hyvin useimmille netbookin korvaajaksi.
-
Nyt kun en tiedä niin mitä fps pelejä löytyy iphonelle (ja siis tulevaisuudessa ipadille). Mitään tyyliin halo, resistance, half-life etc?Joni-Pekka kirjoitti:Suht nätisti pyörii, mutta COD ei mielestäni ole pelattava. Tuossa videossa kun ruudussa hieman tapahtuu, niin alkaa selvästi jo hidastua. Kun joutuu kunnolla toiminnan keskelle, niin sitä tulee aika äkkiä reikäjuustoa kun peli pätkii.Jukava kirjoitti:Suosittelisin:
NFS:n lievä nykiminen sen sijaan saattaa johtua myös näyttö, pokkarikamera ja youtube -akselin heikosta synkasta.
Itse on tullut asennettua Samsung NC10:lle C&C: The First Decade -paketista muistaakseni kaikki paitsi Generals ja Renegade. Samoin Star Craft ja kaikki pyörii todella nätisti. Hiiren kaipaa, mutta eipä nuo tehokkaammalla pöytäkoneella juuri paremmin pyöri (päästävät näyttiksen aika helpolla). Ei pelien tarvitse välttämättä olla FPS:iä. Alkuperäinen C&C:hän pyöri 640x480-resolla, ja tuo v1.06 tukee noita korkeampia resoluutioita, joita jopa miniläppäreistä nykyään löytyy. Itse asiassa lähes kaikki PC-pelit, jotka hyllystä löytyy, on ajalta jolloin konetehot oli miniläppäriluokkaa. Näitä klassikkopelejä löytyy monilta varmaan hyllyistä pilvin pimein, joten miniläppäri soveltuu sellaisten pelikoneeksi vallan mainiosti.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka