Jamac kirjoitti:Uskaltaisikohan tämän suvereenin guru-opettajan viisautta laventaa vielä kumien oikeaoppisella käytöllä, eli käsittääkseni ne mustat pyörylät etu-ja takapäässä on syytä pitää kosketuksessa maata vasten.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Vai kui?
Mopokorttiin kuuluu myös tekniikkapläjäys. Tässä perusasia 1: Opettele ymmärtämään edes peruskäsitteet, nekään eivät tunnu olevan nykyihmisille itsestään selviä. Se pyörivää liikettä tekevä osa, joka laahaa maata, on nimeltään PYÖRÄ. Siinä on kaksi merkittävää osaa, vanne ja rengas. Toki siinä voi olla myös jarrulevy/jä ja napa, mutta nämä ovat monelle jo aivan liian vaikeita käsitteitä. Monesti saa lukea lehdistä, miten rekasta irtosi rengas, vaikka tarkoitetaan pyörää. Ja joskus joku kaaharimotoristi on kuulemma ajanut eturengas ylös kytkettynä. Näin ei saa tehdä, vaikka ei ymmärtäisikään, mitä se tarkoittaa.
Se musta pyörylä siinä pyörässä on siis rengas, eikä vain vannesuoja. Sen suhteen tärkeintä on tarkistaa, että sen alareunassa on riittävästi ilmanpainetta sisällä, ettei se ole ns. lutussa. Tarkistus suoritetaan siten, että mopoa työnnetään niin kauan, kunnes venttiili on siellä alapuolella. Näin pystytään tarkistamaan, että alaosassa on riittävästi painetta. Venttiilin ollessa renkaan yläosassa paineen oikeellisuutta ei siis voi tarkistaa.
Jatketaan sitten, kun olet omaksunut tämän oppijakson.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli