Mullon sennheiser 595:set ja olen todella tyytyväinen. Äänen laatu riippuu enemmän toistolaitteesta.... MBP:ssä aivan loisto saundi!Sennheiserin kuulokkeista en ole oikein koskaan pitänyt, siis mitä olen kuunnellut HD555, 595, 600 ja 650 (plus parit nappikuulokkeet, mutta sitä ei ehkä lasketa
Kaiuttimet hankinnassa, vinkkejä
-
Re: Kaiuttimet hankinnassa, vinkkejä
Viesti Kirjoittaja Urmas_Welbe »
"Miksi tehdä hyvin kun samalla vaivalla voi tehdä huonosti"
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Kertokaah hei, että kuinka tuollanen kahden kaiJuttimen setti kytketään iMacin tai Airport Expressin 3,5mm/optinen paikkaan? Eli jos esim kajareissa on 1/4" ja XLR paikat? Varmaan tuohon löytyy ihan suoraan kaupasta piuha, mutta entä kun kaiuttimia on kaksi ja laitteessa vain yksi paikka?
-
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
No näinpä juuri - nyt leikkaa! Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=137
tai
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=143
Snaket ei ole oikein hyviä kaapeleita.
-
Viesti Kirjoittaja insight »
Mulla on lähteenä Apogee Duet.Urmas_Welbe kirjoitti:Mullon sennheiser 595:set ja olen todella tyytyväinen. Äänen laatu riippuu enemmän toistolaitteesta.... MBP:ssä aivan loisto saundi!Sennheiserin kuulokkeista en ole oikein koskaan pitänyt, siis mitä olen kuunnellut HD555, 595, 600 ja 650 (plus parit nappikuulokkeet, mutta sitä ei ehkä lasketa
-
Viesti Kirjoittaja Gittes »
Äänikorttina on apogee duet.
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
-
Kaikkiin kysymyksiin kyllä. Ja takuukin on voimassa, harmittaa vaan palauttaa Saksaan(thomann.de) kun tietää että uusia saa odotella kuukauden päivät...Ana P kirjoitti:Eli aina sama kaiutin kohisee? Vaikka vaihdat piuhoja keskenään ja liitäntöjä äänikortin päässä? Kaiuttimien kaikki säädöt ovat samalla lailla? Jos näin, niin vikahan siinä sitten on. Onko takuuta, vai ostitko käytetyn?
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Siinä puolen välin paikkeilla eli samassa asennossa kuin toisessakin kaiuttimessa, jonka kohina on noin kymmenen kertaa vähäisempää. Toki jos ton input trimmin laittaa nollille, niin kohinakin vähenee huomattavasti.Jone kirjoitti:Onko takapaneelin input trim "turhaan" täysillä?
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Esimerkiksi verrattuna Geneleceihin,muihin Behringereihin (esim 2-3 sarjat) jne...
-
Viesti Kirjoittaja reho »
Mut mun korvaan vaa kuulostaa riittävän hyvältä, ja hintaa kaiuttimilla 129,-. Voinee saada jostai halvemmallaki. Oon ehkäpä hiukan vanhanaikainen, mut mun mielestä musan kuunteluun täytyy riittää stereo-kauttimet, mielellään ilman subbaria, ne kun mun mielestä jo kaadusta riippumatta on jo lähtökohtaisesti tarkoitettu siihen et bassoja täytyy saada kovemmalla kuuluun ku levylle ne on äänitetty - eli halutaan muokata saundia siitä, mitä sen on tarkoitettu olevan. Ymmärrän et on eri musatyylejä, erilaisia näkemyksiä jne., eikä mun näkemykseni ole kaikkein valistunein tai muutoinkaan paras, muille ku mulle.
Mut siis pointti, miksi halusin tänne tällaisia kirjoitella, on se, et tänä päivänä jo melko pienellä budjetilla pääsee yllättävän hyviin tuloksiin - noh, kitarat ja bassot on melko tasokkaita, eli niissä on massia kii, ja softatki kalliimpia ku kauttimet, mut todella kun luulin tekeväni ison kompromissin noitten kajareiden kaa, ni mun mielestäni lopputulos on, että en tehnyt, edes pientä. Ja sillä samalla dB:n mikillä oon mikittäny myös kitaravahvistimia, ihan hyvin tuloksin...
Jos ei tätä usko, niin kokeilee - vertailukohteena ihan hyvässä studiossa äänitettyjä levyjä, ja kotona halvoilla tehtyjä biisejä. Ehkä kotona vie hiukka enempi aikaa, mut vertailukelpoisia on, omasta, ja muidenki, "valistuneenmpienkin" korvien omaavien mielestä.
Seuraavaksi satsaan piuhoihin, niistä kyllä löytyy ratkaisu omiin häiriöihinsä.
Eli, rahat perusjuttuihin, loppu on itestä kii. Lähibaarista löytyy kyllä jo monta kaveria, jotka ei tuu mun luo tekeen, ku pitäis päästä studioon - mut sitä ovat samaiset kaverit jo 20-50 vuotta pohtineet siellä baarissa, samaa asiaa...ja tulevat tod.näk. loppuikänsä pohtimaan. Menipä pitkäksi simppelin messagen laitto, ehkä tuli purettua tähän samalla se, et itekki siellä baarissa satoja bändejä perustanu ennenku oivaltanut et tulosta ei synny ku tekemällä!
Syy: Jokunen kappalejako lukemisen helpottamiseksi. :=)
-
Viesti Kirjoittaja Rooster »
Lähinnä noita femmoja olen katsellut Thomannilta:
http://www.thomann.de/fi/monkey_banana_ ... _black.htm
Turbo 5:n hinta asettuu KRK Rokit 6:n ja Genelec 8020B:n väliin; valintaa siis noiden kolmen välillä tässä arvotaan.
Suomesta ei taida noille jälleenmyyjää (vielä) löytyä, joten koekuuntelu voinee osoittautua hiukan hankalaksi...
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ellei ole maahantuontia niin varaosat ja huolto voi olla melkoista suhailua ulkomaiden kanssa. Genelec ja KRK on taas vahvasti Suomessa edustettuna..Rooster kirjoitti: Turbo 5:n hinta asettuu KRK Rokit 6:n ja Genelec 8020B:n väliin; valintaa siis noiden kolmen välillä tässä arvotaan.
Suomesta ei taida noille jälleenmyyjää (vielä) löytyä, joten koekuuntelu voinee osoittautua hiukan hankalaksi...
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Ainakin mitä tuossa paikallisessa musaliikkeessä niitä rinnan kuuntelin, niinsng kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista Behringerin B1030A monitoreista?
Esimerkiksi verrattuna Geneleceihin,muihin Behringereihin (esim 2-3 sarjat) jne...
muistaakseni ei B:llä ollut oikein jakoa G:lle.
-
Viesti Kirjoittaja Rooster »
Hyvä pointti. Laitoinpa verkot vesille KRK:n suhteen; saa nähdä tärppääkö.Jone kirjoitti:Ellei ole maahantuontia niin varaosat ja huolto voi olla melkoista suhailua ulkomaiden kanssa. Genelec ja KRK on taas vahvasti Suomessa edustettuna..Rooster kirjoitti: Turbo 5:n hinta asettuu KRK Rokit 6:n ja Genelec 8020B:n väliin; valintaa siis noiden kolmen välillä tässä arvotaan.

-
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Hieman ehkä offtopicina voisi todeta, että jos jonkun tuotteen nimi on monkeybananaturbo niin sitä ei voi ottaa todesta vaikka sen olis veistellyt kullasta itse ukkojumalaRooster kirjoitti:Kellään vielä kokemusta suhteellisen uusista Monkey Banana Turbo -sarjan monitoreista?
Lähinnä noita femmoja olen katsellut Thomannilta:
http://www.thomann.de/fi/monkey_banana_ ... _black.htm
Turbo 5:n hinta asettuu KRK Rokit 6:n ja Genelec 8020B:n väliin; valintaa siis noiden kolmen välillä tässä arvotaan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
jotkut muut samaa mieltä : )sigfrid kirjoitti:.....jos jonkun tuotteen nimi on monkeybananaturbo niin sitä ei voi ottaa todesta vaikka sen olis veistellyt kullasta itse ukkojumala![]()
![]()
http://www.gearslutz.com/board/so-much- ... o-6-a.html
Tosin kun näin ton kuvan
http://www.midifan.com/iarticle/shane/mb/5.jpg
hieman alkoi kiinnostamaan....
ja joku väittää että ois ihan hyvätkin.
http://www.gearslutz.com/board/low-end- ... evity.html
...for dance music...Not sure if you can get it in the US,There's a new German brand call "Monkey Banana" making some awesome monitors with fantastic bang for the buck. I was one of the first ones to receive a test pair directly from the factory. I am in no way affiliated with the factory or the company, but if you can find some to audition...
http://www.midifan.com/data/attach/albu ... _thumb.jpg
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Olohuoneeseen tulee ja pitäis olla vähemmän ruma.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Paljonko saa maksaa?sng kirjoitti:Minkälaista 2.1 settiä suosittelisitte? Pitäis olla digitaalinen ja analoginen sisäänmeno?
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja sng »
No siitäki voi keskustella. Saako 200eurolla mitään?gramdel kirjoitti:Paljonko saa maksaa?sng kirjoitti:Minkälaista 2.1 settiä suosittelisitte? Pitäis olla digitaalinen ja analoginen sisäänmeno?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Lähinnä jotain tietokoneen kanssa pöydällä käytettäväksi ajateltuja purkkeja. Optisia sisääntuloja harvemmin kaiuttimista löytyy, tosin DA muuntimia saa halvimmillaan muutamalla kympillä.sng kirjoitti: No siitäki voi keskustella. Saako 200eurolla mitään?
Tuossa hintaluokassa unohtaisin sen .1:n ja hankkisin vain kaksi kaiutinta. Jotkin aktiivikajarit+dac ei ainakaan kovin paljon tuon 200 yli menisi, Varsinaisia suosituksia ei ole kyllä antaa.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Naavanka_ »
Käytettynä Behringerin B2030A vaikkapa tai uutena B1030A.sng kirjoitti:No siitäki voi keskustella. Saako 200eurolla mitään?gramdel kirjoitti:Paljonko saa maksaa?sng kirjoitti:Minkälaista 2.1 settiä suosittelisitte? Pitäis olla digitaalinen ja analoginen sisäänmeno?
Kitararomut
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka