Valokuva- ja kalenterikysymyksiä
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Valokuva- ja kalenterikysymyksiä
Viesti Kirjoittaja tommiperala »
hei.
voiko iphonessa jotenkin laittaa valokuvat kansioihin tai jotenkin nimetä valokuvakokoelmat, tai piilottaa valokuvia tai suojata kuvat salasanalla?
ja miten vois saada kalenteriin viikkonumerot ja pyhäpäivät sun muita, löysin jotain mut se hakee ne netin kautta aina, onko sellasii et se ei käytä nettiä tietojen hakemiseksi aina kun avaa kalenterin?
terveisin Tommi
voiko iphonessa jotenkin laittaa valokuvat kansioihin tai jotenkin nimetä valokuvakokoelmat, tai piilottaa valokuvia tai suojata kuvat salasanalla?
ja miten vois saada kalenteriin viikkonumerot ja pyhäpäivät sun muita, löysin jotain mut se hakee ne netin kautta aina, onko sellasii et se ei käytä nettiä tietojen hakemiseksi aina kun avaa kalenterin?
terveisin Tommi
Viimeksi muokannut amanita, 28.3.2010 klo 17.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko muokattu kuvaavammaksi.
Syy: Otsikko muokattu kuvaavammaksi.
-
Re: valokuvat
Viesti Kirjoittaja delic »
et voi luurin sisällä siirrellä kuvia etkä tehdä kansioita, tähän kaipaisi kyllä muutosta! Mielestäni yks isoin iphonen miinus, valokuvat aina iha sekasi, jos esim tallentaa netistä jotai kuvia niin ne menee camerarolliin ja kuka niitä ny sinne haluu. Mielestäni camerarollissa pitäs olla vaan ne kuvat mitkä ottaa itse kameralla ja muut sais pistää mihin pistää, olis vaikka ees yks joku lisäkansio valmiina minkä iphone tunnistais
mutta voit koneella tehdä mielin määrin kansioita/nimetä niitä ja synkata ne sitten luuriin jos se yhtään auttaa, mutta koneella täytyy ne kuvat sitten välissä käyttää
mutta voit koneella tehdä mielin määrin kansioita/nimetä niitä ja synkata ne sitten luuriin jos se yhtään auttaa, mutta koneella täytyy ne kuvat sitten välissä käyttää
Viimeksi muokannut delic, 28.3.2010 klo 18.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Valokuva- ja kalenterikysymyksiä
niin, kaipaisin kyllä siä et just iphonessa kuvat sais lajiteltua kansioihin ja nimettyä kuvat sisällön mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iCaliin saa kyllä viikkonumerot ja tilatun kalenterin synkattua iPhoneen eikä se tarvii verkkoyhteyttä koko ajan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
niin, ei ole ical ohjelmaa. ja mistä saa sen pc:lle?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei sitten mistään. Seuraavalla kerralla osta Mac, pääset vähemmällä.tommiperala kirjoitti:niin, ei ole ical ohjelmaa. ja mistä saa sen pc:lle?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
en kyllä taida ostaa mac-tietokonetta. kyllä sen täytyy jotenkin muuten onnistua
-
Re: valokuvat
Viesti Kirjoittaja löysä »
iTunesillahan tuo onnistuu. Itselläni on "Kameran rullassa" vain puhelimella otetut + screen shotit ja sen alla sitten muut kansiot. Puhelimella otettuja kuvia tulee poistettua iPhonesta koska ne ovat kuitenkin tietokoneella sekä sitä kautta backupeissa - enkä nyt tarkoita tuolla iTunes -synkronointibackupeja.delic kirjoitti:Mielestäni camerarollissa pitäs olla vaan ne kuvat mitkä ottaa itse kameralla ja muut sais pistää mihin pistää, olis vaikka ees yks joku lisäkansio valmiina minkä iphone tunnistais
Omissa kansioissaan edellisellä kännykällä + normi digi-kameralla otetut lomakuvat, joulukuvat ja parista eri projektista otetut kuvat ja sitten vielä oma kansio koirasta otettuja kuvia editoituna iPhonen näytön kuvasuhteem muotoon. Hieman hankala tämä iPhonen näyttö kun on 3:2. Digikamera ottaa 4:3 kuvia jotka normaalisti editoin 16:9 suhteeseen. Nyt joutuu tekemään _oikeasti tärkeistä_ kuvista kahdet versiot, telkkuun ja iPhonelle.
-
okei, mten ne kansiot saa tehtya itunesilla? en ole siinä onnistunut ja miten ne saa nimettyä?
-
Tietokoneelle pitää ensiksi tehdä hakemistot. Halutut kansiot/hakemistot yhden kansion alle. Hakemiston nimi on samalla kansion nimi. Kun kuvat on hakemistoissa/kansioissa niin yhdistä puhelin koneeseen, klikkaa LAITTEET-kohdasta oma puhelimesi. Ylhäältä "Valokuvat" ja rasti ruutuun kohtaan "Synkronoi valoluvat sijainnista: <valitse valokuvakansioiden polku>" ja sitten alta joko "Kaikki kansiot" tai vain "Valitut kansiot".tommiperala kirjoitti:okei, mten ne kansiot saa tehtya itunesilla? en ole siinä onnistunut ja miten ne saa nimettyä?
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Siis enkö mä tota just tarkottanu?
Vai siis ku sanoit, että ne sun hakemistot on kamerarullan alla ni siis pystyt tekee koneessa hakemiston mihin voit sen jälkeen tallentaa esim luurilla googlella löytämät kuvat sinne itse luomaan kansioon?
Kyllähän mä oon just noin tehny kansioita ku sanoit, mutta ei mun luuri niitä ainakaan tunnista, että niihin vois esim. netistä jotai lisätä, tai tallentaa sähköpostilla saatu kuva jne.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kyllähän mä oon just noin tehny kansioita ku sanoit, mutta ei mun luuri niitä ainakaan tunnista, että niihin vois esim. netistä jotai lisätä, tai tallentaa sähköpostilla saatu kuva jne.
Viimeksi muokannut delic, 28.3.2010 klo 21.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
ok,
jos on tarkoitus että puhelimella voisi siirtää kuvia kansiosta toiseen niin siihen en tiedä keinoa. Itse voin elää sen kanssa että siirrän tietokoneella kuvia kansioista toiseen ja synkkaan ne sitten iTunesilla puhelimeen. Puhelin ei ole mulla varsinanen kuvavarasto, siellä on vain joitakin aihekohtaisia kokelmia. Varsinainen kuvien varasto on tietokoneella, josta tietty backupit.
Kuvat siirrän puhelimesta windows-koneeseen Scanner and Camera wizardin Advanced-ominaisuudella. Varsinainen varasto on linux-koneessa.
Suurempi ongelma (minulle) on otsikosta tuo kalenterikysymys, kalenteri sinänsä synkkautuu kuin unelma exkankeen kanssa - ongelma on se ettei kalenteri näytä viikon numeroita. Duunissa kun yleensä sovitaan ajankohdat viikko se ja se ja sen se ja se päivä. Joutui hankkimaan "Viikko"-nimisen ohjelman App Storesta jolla tsekkaa mikä kuukauden päivä on kyseisen viikon tietty päivä jotta voi tarkistaa sopiiko ehdotettu ajankohta. Toivottavasti lisäävät viikot kalenteriin jossakin vaiheessa, muuta lisää en siihen kaipaa.
jos on tarkoitus että puhelimella voisi siirtää kuvia kansiosta toiseen niin siihen en tiedä keinoa. Itse voin elää sen kanssa että siirrän tietokoneella kuvia kansioista toiseen ja synkkaan ne sitten iTunesilla puhelimeen. Puhelin ei ole mulla varsinanen kuvavarasto, siellä on vain joitakin aihekohtaisia kokelmia. Varsinainen kuvien varasto on tietokoneella, josta tietty backupit.
Kuvat siirrän puhelimesta windows-koneeseen Scanner and Camera wizardin Advanced-ominaisuudella. Varsinainen varasto on linux-koneessa.
Suurempi ongelma (minulle) on otsikosta tuo kalenterikysymys, kalenteri sinänsä synkkautuu kuin unelma exkankeen kanssa - ongelma on se ettei kalenteri näytä viikon numeroita. Duunissa kun yleensä sovitaan ajankohdat viikko se ja se ja sen se ja se päivä. Joutui hankkimaan "Viikko"-nimisen ohjelman App Storesta jolla tsekkaa mikä kuukauden päivä on kyseisen viikon tietty päivä jotta voi tarkistaa sopiiko ehdotettu ajankohta. Toivottavasti lisäävät viikot kalenteriin jossakin vaiheessa, muuta lisää en siihen kaipaa.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Mun mielestä kätevin tapa on se, että tekee mobileme tilin (60 päivää ilmatteeks trialilla), ja sitten lataa AppStoresta mobileme gallery-appin, niin voit katsoa erittäin suuren määrän kuvian sen kautta, ja se toimii aivan yhtä nopeasti kuin iPhonen oma Valokuvat-app.
Sinne voi laittaa kuvia iPhonen / tietokoneen avulla eri helposti, ja tämän jälkeen ei tarvii laittaa puhelimeen enää kuvia, säästyy tilaa muille asioille
Sinne voi laittaa kuvia iPhonen / tietokoneen avulla eri helposti, ja tämän jälkeen ei tarvii laittaa puhelimeen enää kuvia, säästyy tilaa muille asioille

13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka