IronC88 kirjoitti:Noniin sain nyt telen kautta Iphone 3gs:n ja tuo jailbreak nyt kovasti kiinnostaa.
Iclarifiedillä oli hyvät ohjeet mutta kuinka riskialtis operaatio on. Voinko sössiä homman niin pahasti että saan puhelimeni täysin lukkoon vai voiko aina palauttaa tehdasasetukset?
Lisäksi kiinnostaa että hidastaako jailbreak puhelinta...olen kuullut juttuja että ohjelmien käynnistys ja kaikki muu vie aikaa huomattavasti enemmän jailbreikatulla versiolla.
Nämäkin asiat on varmaan puitu täällä moneen kertaan mutta en löytänyt itse yhtään täysin yksiselkoista vastausta
Kiitokset jo etukäteen!
Ei jailbreak hidasta puhelinta ellet asenna sieltä älyttömästi tavaraa. 3gs:llä ainakaan mitään ongelmaa ei pitäisi olla
Kiitokset tiedosta Vielä tosiaan kiinnostaisi nuo riskitekijät....kaveri sai puhelimensa täysin solmuun jailbreikkauksessa....tosin sillä oli 3.1.3 päivitetty johtuuko sitten siitä? Mutta jokatapauksessa onko 3.1.2 kanssa riskejä ja pitääkö mun tehdä varmuuskopio puhelimen softasta ja kuinka se tehdään. Entä voinko myöhemmin palauttaa 3.1.2 takaisin ja purkaa jailbreikkaus?
Noniin väänsin tuon jailbreakin....kaikki ei kuitenkaan mennyt hyvin. Kaikki vaiheet meni ok siihen asti kunnes puhelin boottasi ja sen perään tuli se kävelevä ananas ja se viimeisteli jailbreikkausta....sitten tulee ruutu jossa pyydetään pyytämään Itunesiin.....eikö sen kuuluisi avautua ilman tunesia? :O
Päivitys:
Homma meni niin persiilleen että puhelin ei enää auennut....vedin itunesin kautta uusimman softan eli 3.1.3 ja taas pelittää....tuohonkin näemmä on jo jailbreak ohjeet mutta jos toi ei tuollakaan toiminut niin ehkä parempi pysyä vaan laillisella tiellä
Eli kuten tuolla toisessa topikissa kyselinkin latasin 3G:hen 3.1.3 päivityksen ja se meni lukkkoon. Kaikki ohjeet netissä neuvovat resetoimaan puhelimen mutta en pääse iTunesissa käsiksi puhelimen asetuksiin sisältöön ollenkaan koska iTunesissa lukee kun kytken puhelimen koneeseen:
The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement card
Ostin puhelimen kaverilta joka osti sen Sveitsistä. Toimi loistavasti Saunalahden/Soneran korteilla ennen päivitystä. Miten saan puhelimen auki? Joka paikassa neuvotaan jailbreak ekaksi mutta se on mahdotonta kun en pääse puhelimen asetuksiin käsiksi...
Löysin ohjeet mutta en pääse tosiaan puhelimen "restoreen" käsiksi niinkuin tässä neuvotaan:
this will jailbreak any iphone 3g with f/w 3.1.3
1. download iphone 3g 3.1.2 ipsw 2. open itunes connect iphone hold shift key while pressing restore button in itunes then choose the 3.1.2 f/w we have just downloaded
3. once you have started to restore near the end it will crash and say something like unable to carry on just close itunes
4. download quickpawn22.1 and install
5. run quickpawn and follow instructions
6. now you have downgraded from 3.1.3 to 3.1.2 you can install cydia and jailbreak !
Miten saa itunesilla palautettua iphonen? Kun käynnistän itunesin ja painan vaihto+palauta niin ei ilmesty tiedostoa ikkunaan?? Latasin tiedoston tuolta:
JB puhelin jossa 3.1.2
Normaali käynnistys blackra1nilla mutta jämähtää käynnistys vaiheesssa. Ajatelin asentaa tuon: 3.1.2 (3GS): iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw ja palauttaa tiedot puhelimeen onnistuuko etten pilaa fw!
onko 3.1.3 käyttikseen tullut jo jailbreikkiä?en tartte unlockia, jos sillä on jotain merkitystä[3gs]
jos jailbreakkaan iphonen ja vaikka akku pääsee loppumaan niin joudunko aina käynnistämään luurin koneen kautta?vai oonko ymmärtäny jutut täysin päin takapuoli!
Lähinnä muokkaisin viestiääniä ja laittaisin taustakuvaa pysyväksi jailbreakillä, ainakin olen ymmärtänyt että tuon avulla se onnistuisi
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
angus kirjoitti:uusi käyttäjä siis armahtakaa tyhmiä kysymyksiä
onko 3.1.3 käyttikseen tullut jo jailbreikkiä?en tartte unlockia, jos sillä on jotain merkitystä[3gs]
jos jailbreakkaan iphonen ja vaikka akku pääsee loppumaan niin joudunko aina käynnistämään luurin koneen kautta?vai oonko ymmärtäny jutut täysin päin takapuoliä!
Lähinnä muokkaisin viestiääniä ja laittaisin taustakuvaa pysyväksi jailbreakillä, ainakin olen ymmärtänyt että tuon avulla se onnistuisi
Jos vanhempaa bootromia niin saat tehtyä JB:n snowbreezellä tai pwngtoolilla.
jos jailbreakkaan iphonen ja vaikka akku pääsee loppumaan niin joudunko aina käynnistämään luurin koneen kautta?vai oonko ymmärtäny jutut täysin päin takapuoliä!
en ole kyllä, ei oo edes hajua mikä bootroomon?
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Terve, ja anteeksi uusi keskustelu. Pyrin etsimisellä etsimään vastauksia, mutten oikein löytänyt.
Elikkä ostin tänään tämmöisen Iphone 3G puhelimen. Nyt mietin jailbreikkausta. Olen kyllä lukenut mitenkä tämä tapahtuisi yms. Ongelmana vain on, että minulla on ohjelmistoversio 3.1.2. Joten miten saisin asennettua vanhemman version, että esim redsn0w toimisi tässä?
tulen vielä kyselemään muitakin tyhmiä kysymyksiä tähän ketjuun, mikäli niitä tulee eteen :]
Nii olis aikomus jailbreikata redsnowlla iphone 3G, niin tässä vaan mietin että pitääkö iphone tyhjentää ennen kuin jailbreikkaa ja tyhjentääkö jailbreikki iphonen? olis kiva jos kaikki pysyis ettei tarvis uudestaa musiiikkii laittaaa iphoneen..
Oon jailbreak-noob ja olisi kysyttävää. Jos joku viitsii vastata olen kiitollinen :) Käytössä on 3G 3.1.2
1) Miten jailbreak vaikuttaa soneran kytkyliittymään? Toimiiko tethering normaalisti?
2) Onko pelkoa että luuri kuolee? Onko kokoajan mahdollista palata takaisin lailliselle tielle varsinkin jos tulee uusi ohjelmistoversio jonka haluaa vaihtaa jailbreakin tilalle?
3) Katoaako tiedot hakkeroinnissa/palautuksessa? Toimiiko appstore normaalisti?
4) Muistan kuulleeni että jailbreakattua ei saanut sammuttaa puhelinta. Mitä versiota tämä koskee?
"The Enrichment Center once again reminds you that Android Hell is a real place where you will be sent at the first sign of defiance."
Lucy kirjoitti:Oon jailbreak-noob ja olisi kysyttävää. Jos joku viitsii vastata olen kiitollinen Käytössä on 3G 3.1.2
1) Miten jailbreak vaikuttaa soneran kytkyliittymään? Toimiiko tethering normaalisti?
2) Onko pelkoa että luuri kuolee? Onko kokoajan mahdollista palata takaisin lailliselle tielle varsinkin jos tulee uusi ohjelmistoversio jonka haluaa vaihtaa jailbreakin tilalle?
3) Katoaako tiedot hakkeroinnissa/palautuksessa? Toimiiko appstore normaalisti?
4) Muistan kuulleeni että jailbreakattua ei saanut sammuttaa puhelinta. Mitä versiota tämä koskee?
1. Ei vaikuta mitenkään, ellet unlockaa. Ja tethering toimii iha normaalisti.
2. Tuskin se luuri kuolee jailbreakin takia. Lailliselle tielle palaat vaan asentamalla uuden version.
3. Ei katoo mihinkään ku jailbreakkaat. Palautukses tyhjentyy, mut backupilla saat takasin tiedot.
4. Jep ellei bootrom ole vanhempi, jonka voi tarkistaa sarjanumerosta. Se siis näkyy sarjanumeron neljännestä ja viidennestä numerosta, jos on alle 40 niin on vanha bootrom. Jos on uudempi bootrom pitää aina sammutuksen jälkeen kytkee iTunesiin.
Tuhannet kiitokset! Pitääpä kokeilla onneani :D Eiku jojoon vaan jos onnistun jotenki sössimään!
Edit: Nyt olen vapaa! :D Jännä miten helppoa se oli... Voisi tällä mennä ainakin niin kauan kunnes Apple julkasee käyttiksen jolla voi muokata kotivalikoita hienoiksi.
"The Enrichment Center once again reminds you that Android Hell is a real place where you will be sent at the first sign of defiance."
Itsellä on iPhone 3g os3.0 ja basebandi 4.26, jota ei ole vielä jailbreikattu.
Voinko käyttää suoraan joko redsn0wta tai PwnageTool 3.1.5 sekä päivittämään OS:n että jailbreikkaamaan sen (basebandi ymmärrykseni mukaan ei muutu ja voin käyttää ultrasn0wta unlokkaamaan puhelimen)? Vai täytyykö aluksi tuo vanha os 3.0 jailbreikata ja sen jälkeen vasta ajaa uusi käyttis?
Huusin huuto.netistä iPhone 3GS:n, joka oli ostettu 26.2.2010 Soneran liikkeestä. Onko siis totta, että noin uutta iPhonea on tällä hetkellä mahdotonta jailbreakata + unlcokata? Onko olemassa turbosimin kaltaisia kikkoja kuten vanhassa 2G mallissa oli?
Nii kysyn viellä että mul on iPhone 3G 3.1.3 ja olisin sen jailbreikkaamassa redsn0wlla.
Nii voinko vaan suoraan jailbreikata sen redsn0wlla ettei tarvi tyhjentää mitään? ja kun sen jailbreikkaa nii ei kai se tyhjenna/poista mitään tietoja?
jos ei tyhjennä mitää nii sit jailbreikkaan )
Ajattelin päivittää ohjelmistoversion uudempaan, eli johonkin 3.1.x, vissiinkin 3.1.2:seen. Täytyykö nyt ensin poistaa redsn0w ja ultrasn0w, jonka jälkeen voin päivittää uudemman softan ja sen jälkeen jailbreikata&unlockata jollain uudella ohjelmistolla? Olikohan noiden redsn0w:n ja ultrasn0w:n poistoon jotain ohjeita? Mistä muuten tuon 3.1.2 ohjelmiston saa ladattua?
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=750 tuolta saat haluamisi version. Päivittämällä ne jailbreikit ja unlockit lähtee (shift ja "etsi päivityksiä" tai "päivitä") ja päivityksen jälkeen blackra1n ja Blacksn0w.
(korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös sen kaiken järjen mukaan noin pitäisi mennä?)
-Teemu
Think Different
iPhone 7 128GB
Watch 42mm
MacBook Pro 13" Retina mid-2015
Disturbbi kirjoitti:http://iclarified.com/entry/index.php?enid=750 tuolta saat haluamisi version. Päivittämällä ne jailbreikit ja unlockit lähtee (shift ja "etsi päivityksiä" tai "päivitä") ja päivityksen jälkeen blackra1n ja Blacksn0w.
(korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös sen kaiken järjen mukaan noin pitäisi mennä?)
-Teemu
Olin vain joskus jostain lukevinani että tarvisi poistaa eka ja sen jälkeen päivittää vasta. Voin olla väärässäkin. Saisiko tähän vielä joltain/jostain vahvistuksen, ettei puhelin vaan sekoa.
Ei mene vanhemmallaka bootromilla, jos vaan on itunesin kautta päivitetty uusin 3.1.3
Tein JB:n tuolla jailbreakme.comin kautta ja nyt pari kymysystä.
Miksi terminal vain avautuu, mutta ei pysy päällä. Kun painaa kuvakkeesta, niin se käynnistyy, mutta sammuu samantien. Tiedä sitten olenko tehnyt jotain väärää tai yritän jotain väärää.
Onko tuossa cydiassa nyt jotain semmoista, mitä kannattaisi laittaa/tehdä.
Kesti kauan ennenkuin tajusin etten saa antaa iTunesia päivittää viimeisimpään softaan, koska silloin jailbreak+unlock häviää. On tässä hikoiltu vanhaksi mieheksi aivan tarpeeksi.
rnyholm kirjoitti:Kesti kauan ennenkuin tajusin etten saa antaa iTunesia päivittää viimeisimpään softaan, koska silloin jailbreak+unlock häviää. On tässä hikoiltu vanhaksi mieheksi aivan tarpeeksi.
rnyholm
Eikös tän nyt pitäis olla jo tässä vaiheessa tätä JB rumbaa itsestään selvää? No, hyvä jos nyt ymmärsit.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra