DVD-poltto ei onnistu, MacBook Pro
-
DVD-poltto ei onnistu, MacBook Pro
Viesti Kirjoittaja Ninja Turtle »
MacBook Pro lopetti yllättäen levyjen polttamisen.
Finderista poltettaessa tulee seuraavanlainen ilmoitus:
"Levyä ei voida polttaa, koska laite ei voinut kalibroida laserin tehoa tälle medialle sopivaksi."
DVD studio pro ei suostu myöskään polttamaan. Olen kokeillut eri valmistajien erilaisia levyjä, mikään ei toimi.
Olen käyttänyt vuosia erään tietyn valmistajan tyhjiä levyjä, jotka ovat aiemmin palaneet aina moitteetta, nyt eivät enää nekään.
Fileissä ei ole vikaa, sillä samat DVD-studioPro projektit palavat nätisti toisella koneella.
Käytössä Macbook pro 2.6GHz, OSX 10.5.8 (ongelma oli jo 10.5.7 versiossa)
Onkohan kyseessä risa-asema, vaiko jokin bugitus? Asema siis aiemmin kyllä toiminut, ja lukee kyllä levyjä.
-
Re: DVD-poltto ei onnistu, MacBook Pro
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
-
Viesti Kirjoittaja omppu_85 »
Minulla on juurikin tuo sama ongelma

Yritän polttaa levyjä mutta sitten se sanoo tuon kalibroimis jutun tai sitten siihen tulee muita ilmoituksia, että poltto keskeytetään jonkin virheen takia..Vein koneen eilen kauppaan ja ei sielläkään osattu sanoa mitään,takuu oli mennyt kaksi kuukautta sitten umpeen, jee. Piti soittaa apple tukeen mutta siellä sanottiin että ei voi saada lisää takuu aikaa koska vika ei ole tunnettu ja nyt sitä pitäisi ruveta korjailemaan. Minulla ei ole sellaisia rahoja yhtäkkiä taskusta vetäistä, opiskelija kun olen.
Pitäisi saada tiedostoja poltettua levylle koska kone on melkein täysi. Ensin kun varmuuskopiointiin tarkoitettu ulkoinen muistini meni sököksi eikä auttanut kun tyhjätä se ja loput roskat pistin takaisin koneelle, joten se on viittä vaille täynnä. Jos joku tietää tästä asiasta miten aseman saa taas polttamaan levyjä niin olisin kiitollinen.

Levy asema: MATSHITA DVD-R UJ-867
-

En haluaisi korjauttaa asemaani vain sen takia koska olen asentanut pävityksen koneelleni.
Tuossa kerrotaan asiasta englanniksi..
http://www.richardmondello.com/category ... uperdrive/
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0
'kertokaa jos olette saanut samanlaisen kuvan asiasta.
Toivottavasti pölyjen puhdistaminen olisi auttava asia

-
Viesti Kirjoittaja kuda »
omppu_85 kirjoitti:Moi ja help
Minulla on juurikin tuo sama ongelmaLevyt nakutteleeja latailee ja joskus ne tulee näkyville. Yleensä pukkaa pihalle.
Yritän polttaa levyjä mutta sitten se sanoo tuon kalibroimis jutun tai sitten siihen tulee muita ilmoituksia, että poltto keskeytetään jonkin virheen takia..Vein koneen eilen kauppaan ja ei sielläkään osattu sanoa mitään,takuu oli mennyt kaksi kuukautta sitten umpeen, jee. Piti soittaa apple tukeen mutta siellä sanottiin että ei voi saada lisää takuu aikaa koska vika ei ole tunnettu ja nyt sitä pitäisi ruveta korjailemaan. Minulla ei ole sellaisia rahoja yhtäkkiä taskusta vetäistä, opiskelija kun olen.
Pitäisi saada tiedostoja poltettua levylle koska kone on melkein täysi. Ensin kun varmuuskopiointiin tarkoitettu ulkoinen muistini meni sököksi eikä auttanut kun tyhjätä se ja loput roskat pistin takaisin koneelle, joten se on viittä vaille täynnä. Jos joku tietää tästä asiasta miten aseman saa taas polttamaan levyjä niin olisin kiitollinen.En ole kuitenkaan konetta mitenkään heitellyt...
Levy asema: MATSHITA DVD-R UJ-867
Applen yleinen linja suhtautua takuuajan jälkeen ilmeneviin vikoihin on: ei korjata. Taikasana on palstalla useaan otteeseen mainittu "tuotevastuu", joka on Applen vaatimatonta takuuta kattavampi turva. Kaksi kuukautta sitten umpeutunut takuu tarkoittaa sitä, että laite on kuitenkin niin uusi, ettei Apple voi mitenkään vastuustaan luistaa. Tämä tietenkin edellyttää, että laite on rikkoutunut ihan vain huonouttaan, eikä väärän käytön vuoksi. Ellei tuo taikasana tehoa voi sen vaikutusta tehostaa sanalla "kuluttaja-asiamies".
Itselläni on muuten käsitys, että nämä Applen asemat ovat varsin vikaherkkiä ja onpa itseltänikin sellainen hajonnut. Tuotevastuuseen tuo sitten meni mutta ei ilman vetoamista lakiin ja kuluttaja-asiamieheen.
-
Poltin levyt sitten kuitenkin suurimmalla mahdollisella nopeudella sydän pamppaillen. En kuitenkaan jaksa vielä luottaa asemaan että se olisi itsestään korjaantunut..
-
Viesti Kirjoittaja bingo »
MacBook Pro 15" 2,5Ghz, OSX 10.6.2
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No eikä ole!kuda kirjoitti:Taikasana on palstalla useaan otteeseen mainittu "tuotevastuu", joka on Applen vaatimatonta takuuta kattavampi turva.

Taikasana on virhevastuu, ja Apple tottelee sitä hyvin.
Voitaisko olla sotkematta käsitteitä? Ja jos ei tiedetä, sitten mietitään tarkkaan kannattaako sanoa mitään:
http://www.laki24.fi/sopi-tuotevastuu.html
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Ana81 »
Samaa ilmottaa..
Nyt ymmärrän miksi Airiin ei tullut asemaa lainkaan.. Lukea tää osaa, mut kirjottaa ei.. Yhtään levyä en ole saanut poltettua tällä vehkeellä. Kokeilen vaikka seuraavaksi jotain musiikkia cd-levylle..

Ei toimi dvd:t eikä cd:t..

-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Optiarc (Sony/Nec) ja Samsungin valmistavat varmatoimisempia sisäisiä DVD-RW Slot-In asemia ja niiden hinnat pyörii noin 50 euron luokassa. Jos on tee-se-itse mies, niin siinä tapauksessa vaihto-ohjeet löytyy osoitteesta http://www.ifixit.com/Guide/Browse/Mac
Apple noudattaa tosiaan hyvin 2 vuoden virhevastuuta. Jos kone on 2 vuotta vanhempi, niin silloin kannattaa vaihtaa hankkia uusi sisäinen Slot-In asema. Jos itse et pysty tai uskalla vaihtaa asemaa, niin silloin kannattaa varmaan turvautua joko Machuollon tai vaihtokokemusta omaavan käyttäjän apuun.
PS. Kun joku sanoi ettei ihmettele miksei Airiin tullut asemaa, niin pienenä kuriositeettina voisi mainita että MacBook Airin ulkoisen DVD-RW aseman valmistaja on Optiarc (Sony/Nec).
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja lamartti »
-
Viesti Kirjoittaja lamartti »
-
Viesti Kirjoittaja tracy »
Pitäisi saada esim hiiren nopeutta säädettyä ja näyttöasetuksia ja niihin ei pääse muualta kuin järjestelmäasetuksista
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja valvoja »
lamartti kirjoitti:Okei, sain nyt kaverilta infoo et vähän luottokortin ympärille wc-paperia ja aseman vasemmasta reunasta hiukan sisään ja ulos (itse laitoin puoliksi siään ja vedin vasemmalta oikealle ja ulos) johan rupes polttaa.. Eli puhdistuslevy tekis varmaan terää monelle, itsellä ainakin oli näköjään liasta kyse.. Valitti siis tota kalibrointi hommaa mitä oli aikaisemmin tässä mainittu ja yritin siis polttaa ihan mp3 levyä. Nyt toimii.
Mulla tuntu tepsivät tämä puhdistuskikka!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
Viesti Kirjoittaja BanaaniB »
-
Viesti Kirjoittaja Riqz »
Silmälasien puhdistusliina parempi vaihtoehto.
Itsellä toimi! thänks! :--)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka