Erehdyin viime syksynä hankkimaan iMacin kanssa samaan aikaan Buffalo Linkstation pro duon, jota olen katunut syvästi. Yhteispeli Lumileo-käyttiksen kanssa tuntuu olevan yhtä arpapeliä. Nasnavigatorin käynnistyksen jälkeen ruutuun pomppailee useamman kerran viesti:
Hauska juttu on vaan, että olen palomuuri-osiosta sallinut asetuksen automaattisesti, mutta ei pelitä ei."Haluatko, että ohjelma Nasnavigator2.app hyväksyy saapuvia verkkoyhteyksiä?
Jos valitset estä osoittaminen saattaa rajoittaa ohjelman toimintaa. Asetusta voidaan muuttaa Turvallisuusasetusten palomuuri-osiossa."
Automaattisen heräämisen voi myös unohtaa Lumileon kanssa.
Sinänsä peruskäyttö on tähän saakka onnistunut ehkä parhaiten Buffalon ollessa päällä ja yhdistämällä suoraan Finderistä, mutta nyt... uusimman päivityksen jälkeen yhteistyö senkun heikkeni. En voi enää heittää Macille tallentamiani tiedostoja verkkokovalevylle kuten ennen. Minulla ei kuulemma ole oikeuksia. Ei edes itse 100% varmasti luomiini tiedostoihin, ei vaikka sekä tiedostoissa että Buffalon kansioiden tiedoissa lukee että minulla on luku ja kirjoitusoikeudet? Suoraan ohjelmasta tallennettuna kyllä pelaa ja tallentuu, mutta työlästä on kun ei voi omia tiedostoja vapaasti siirrellä.
Jos jollain on rakentavia ratkaisuehdotuksia, niin mielelläni kuulisin. Tällä hetkellä tekisi mieleni heittää tuo Buffalon purkki vesilinnuille.