iDock kirjoitti:Vielä yksi kysymys liittyen miniin: Kannattaako ostaa mini nyt vai myöhemmin? Pullauttaako apple pian uuden minin markkinoille, joten ei kannata ostaa miniä nyt, vaiko siihen menee vielä aikaa, joten nyt-ostaminen olisi järkevämpää?
Itse uskoisin, että Miniin vaihdetaan tuo näytönohjain samaan, kuin mikä nyt on MacBook Prossa (Nvidia 320M) ja prossun teho tuskin tästä enää nousee. Isoimmat odotuksethan Maceilta on USB 3 ja LightPeak sekä Mini DisplayPort, mikä kuljettaisi ääntäkin (tämä on uusissa MacBook Proissa mutta ei vanhemmissa).
Eli miten itse näet tarpeelliseksi. Jos nyt välttämättä haluat odottaa ja huomatakin parin kk päästä, että mitään muutosta ei tullut, niin siitä vain. Itse vasta spekuloin, ei ole tosiaan mitään huhua vielä tullut Miniin liittyen, paitsi se, että siihen tulisi HDMI-liitäntä Mini-DVI:n tilalle (mihin en jaksa itse uskoa, koska HDMI-liittimestä pitää maksaa lisenssimaksua 0.02 snt per käytetty kappale. Toisaalta tämä kuulostaa järkevältä, sillä Miniähän ostetaan lähinnä mediakoneena ja tällöin saisi ainakin HDMI-liittimestä sekä kuvan että äänen, jos se ei nyt syystä tai toisesta onnistuisikaan Mini DisplayPortista).
Elikkä jos näyttis ei ole mitenkään merkittävä niin siitä vain, osta nyt ja älä sen enempää asiaa mieti. 4 Gt RAM kannattaa ottaa vakiona, kun maksaa vieläkin aika paljon yksittäisenä. Itse odottaisin vielä ehkä jopa syksyyn asti, kun ei akuuttia tarvetta Minille ole (jolloin ko. laitteesta varmaan löytyykin jo mainittu Nvidia 320M sekä USB 3, Light Peak varmaan vasta ensi vuonna).