Edit:ja windowsin uudelleenasennushan on huomattavasti työläämpi homma kuin Macin asennus.jpva kirjoitti:Itse vaihdoin reilu vuosi sitten Maciin koska Microsoftin päivitykset sotkivat Vistan niin totaalisesti että jouduin asentamaan sen uudestaan,ja totta on että jos asentaa windowsiin jonkun massiivisen Security Suiten se hidastaa tosi paljon konetta,taitaa tässä uudessa seiskassa olla senverran hyvä palomuuri että ei välttämättä tarvitse kuin virustorjunnan,jotkut ei tarvitse sitäkään.
Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja jpva »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Itse olen kokeilumielessä käyttänyt domainissa majailevaa ns. ammattimaisesti ylläpidettyä Windowsia ja voisin vaikka vannoa, että pelkät normaalit käyttis+ohjelmapäivitykset (minulla ei ole ko. koneeseen admin-tunnuksia) ovat hidastaneet koneen toimintaa selvästi. Harmittavasti en kellottanut käynnistysaikoja koneen asennuksen ollessa uusi, mutta mutu-tuntumalla ero on selvä. Toki käynnistysskriptit yms. ovat muuttuneet aikojen saatossa, mutta kone jatkaa yllättävän paljon levyn rouskutusta vielä login-ruudun jälkeenkin. Vistassa en ole samanlaisia hidastumisia vielä huomannut (toki asennuksetkin ovat tuoreempia), mutta muita ongelmia sitten riittääkin...-T- kirjoitti:Ja kokonaisuudessaan miten tämä eroaa Windows:sin hidastumisesta epämääräisiä ohjelmia asennettaessa? Samasta sekalaisten ohjelmien asentamisen aiheuttamasta ongelmasta se Windowsin parjattu hidastuminenkin johtuu. Itse en ole ainakaan käyttänyt yhtäkään tarkasti ylläpidettyä wanhaa Windows:ia joka olisi olisi hidastunut ajan mittaan ihan itsekseen. Sama vika se on sielläkin mitä täälläkin ehdotetaan moneen ongelmaan (käyttäjässä).
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Ota kone pois domainista niin luulet että se lähtee seuraavan buutin yhteydessä lentoon. Meillä vaihtuu buuttiajat domainiin liittymisen jälkeen muutamista kymmenistä sekunneista muutamaan minuuttiin.jomppa kirjoitti: Itse olen kokeilumielessä käyttänyt domainissa majailevaa ns. ammattimaisesti ylläpidettyä Windowsia ja voisin vaikka vannoa, että pelkät normaalit käyttis+ohjelmapäivitykset (minulla ei ole ko. koneeseen admin-tunnuksia) ovat hidastaneet koneen toimintaa selvästi.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Soppaan kun vielä lisätään se, että Windowsissa ne ihan "epäsekalaisetkin" ohjelmat joutuvat kirjoittelemaan tietoja rekistereihin yms. ja täten paisuttavat sitä tauhkamäärää jota käyttis joutuu käsittelemään, vaikka ko. ohjelmia ei ajettaisikaan tai ne olisi jopa poistettu. Ja yksi hidastumisen syy on myös fragmentoituminen. OS X ja HFS+ sentään pitävät pienet tiedostot kuosissa ja koska käyttiksen palikat varsin pienikokoisia useimmiten ovat niin fragmentoitumista ei pelkistä päivitysten asenteluista juurikaan pääse tapahtumaan.Sherukka kirjoitti:Tästä joudun kyllä olemaan täysin eri mieltä, olen Windows koneita aikaisemmin ylläpitänyt monellekin ei-nörtille ja vanhemmille käyttäjille ja aina on Windows hidastunut ajan myötä. Ainoastaan käyttispäivityksiä on asennettu ja digikuvia tuotu koneelle eikä kovalevy ole ollut läheskään täynnä. Miltei aina olen tullut siihen tulokseen että virustutka & Windows yhteiskäyttö on syypäänä hidastumisiin + siinä että tietoturvapäivityksissä on MS aktivoinut ominaisuuksia itsekseen. Tukityöni loppuivat heti kun nämä käyttäjät siirtyivät Mac -käyttäjiksi.-T- kirjoitti:Ja kokonaisuudessaan miten tämä eroaa Windows:sin hidastumisesta epämääräisiä ohjelmia asennettaessa? Samasta sekalaisten ohjelmien asentamisen aiheuttamasta ongelmasta se Windowsin parjattu hidastuminenkin johtuu. Itse en ole ainakaan käyttänyt yhtäkään tarkasti ylläpidettyä wanhaa Windows:ia joka olisi olisi hidastunut ajan mittaan ihan itsekseen. Sama vika se on sielläkin mitä täälläkin ehdotetaan moneen ongelmaan (käyttäjässä).
Tähän kokonaisuuteen liittyy myös tuo muutamaa viestiä aiemmin mainittu ilmaisohjelmien heikohko saatavuus. Onko se sitten hyvä, että näitä huonosti koodattuja softia on vähemmän? Mielestäni yksiselitteisesti ei, koska niiden lukuisten ilmaisten ohjelmien joukosta löytyy aina välillä jotain käyttökelpoistakin.
OS X:ssä softat taas, huonostikin koodatut, pysyvät "omissa lokeroissaan" ja käyttiksen ei niistä tarvitse välittää. Poikkeuksena sitten tietenkin softat jotka muokkaavat käyttistä itsessään, mutta niitäkin varten on OS X:ssä ymmärtääkseni nykyään suht hyvin kaikenmaailman rajapintoja, jotta sinne käyttiksen filuihin ei tarvitse lähteä sinänsä sorkkimaan.
-
Viesti Kirjoittaja -T- »
1. Jos lisään XBMC:hen/Plexiin "mediat" Samba jaon takaa löytyviksi niin aina välillä on ongelmia yhteyden kanssa. Jos siis määrittelen XBMC:hen suoraan sen Samba-jaon koneen osoitteineen, hakemistoineen sekä tunnuksineen kaikkineen, "unohtelee" XBMC käyttäjätunnusta (joudun siis syöttämään aina välillä tunnarit uudelleen). Jos taas teen Samba "mountin" OS X:n puolelta ja otan videot/musiikin "/Volumes/jako" hakemiston kautta niin tällöinkin OS X "unohtaa" tuon mountin itsekseen. Näin kävi esim. eilen / tänään, kun ensin virittelin tuntikaupalla kaikki kuntoon ja tänään avasin XBMC:n uudelleen saan ilmoitusta poistetusta mediasta ja kysymystä josko haluan poistaa tavarat myös "kirjastosta". Pohjimmillaan syyllisenä on se, että eilen tehty Samba-mountti on hävinnyt myös Finderista itsekseen. Ei näin...
En halua tällaista automatiikkaa vaikka en pariin tuntiin käyttäisikään jotain jakoa. Haluan, että avaamani levyjaot on ja pysyy käytössä kunnes itse päätän milloin en niitä tarvitse.
2. Miksi, oi miksi näyttöjen tunnistus pitää tehdä liian automaattiseksi ja vielä niin, että aiemmat asetukset tyystin unohdetaan? Ongelman "juurena" ilmeisesti on, että Mac Minin molemmat näyttöportit ovat kytkettynä vahvistimeen ja sieltä yhteys on televisiolle. Vahvistin sekä jo melko iäkäs televisioni eivät oikein suostu yhteistyöhön Minin kanssa. Television merkki ja tuetut tarkkuudet tunnistuu sekä säilyy ihan oikein, mutta miksi ihmeessä Overscan asetus ei voi selvitä vahvistimen sammutuksen "yli"?
Ilman overscan asetusta kuvan ympärille jää mustat reunat ja näytön asetuksista pitää käydä klikkaamassa asetus päälle. No, tämän jälkeen kuva oli taas liian suuri ja osa tavarasta menee reunojen yli. Tämäkään ei ole vielä ongelma, kun XBMC:llä saan kalibroitua kuvan juuri sopivaksi. Ongelmat alkavat, kun sammutan vahvistimen ja käynnistän sen taas uudelleen. Ensinnäkin Miniltä on päässyt unohtumaan, että siihen oli kytkettynä kaksi näyttöä (vahvistimen sammutuksen jälkeen kuvittelee varmaan, että molemmat näytöt irroitettiin). Sitten, kun käynnistän vahvistimen uudelleen käyttäen XBMC:n sisääntuloa (toissijainen Minin näyttö) niin siellä onkin näkyvillä normaali työpöytä. Eli ensisijaisen näytön sisältö. Toissijaisen näytön sisällön saa näkyville vain ensin käymällä oikean ensisijaisen näytön sisääntulolla (vahvistimesta) ja sitten palaamalla toissijaiseen. Nyt on XBMC taas näkyvillä, mutta tuo pirun overscan asetus on hukattuna ja kaukosäätimellä toimiminen tyssää tähän kohtaan. On kaivettava joko hiiri tai MBP (etäyhteyttä varten) esiin ja käytävä konffaamassa overscannit päälle. SwitcResX:n demoversiokaan ei oikein suostu muistamaan asetuksia vaikka tallentaisin näyttöjen profiilit/mitkälie. Ainoastaan overscan-asetuksen päälle laitto on helpompaa (OS X:n oma asetusikkuna tulee kullekkin näytölle erikseen, kun SwitchResX:llä saan valittua overscan:in päälle siitä "dropdown"-valikosta.). Taas kerran, itse haluan päättää mitä asetuksia käytän näyttöjeni kanssa. En halua koneen tekevän "arvailuja" puolestani.
Nämä olivat itkuja ensimmäisten virittely-yritysten jälkeen (foorumin/googlen selailut aiheen tiimoilta on vielä vähissä). Jatkan tutkimista ja en odotakaan tänne korjausehdotuksia. "Tutkimusten" jälkeen palaan mahdollisesti asian tiimoilta paremmin sopivaan ketjuun...
-
Mulla oli nimittäin lepardin kanssa samantyyppistä ongelmaa, mutta päivitys lumisellaiseen korjasi kaikki SMB-ongelmat. Nyt reilun puolen vuotta jo pysynyt kaikki talouden SMB-jaot (Ubuntu - OS X - Ubuntu) kurissa ja nuhteessa ilman mitään säätöä.
-
Viesti Kirjoittaja -T- »
"Ikäväkyllä" lumileopardi on jo Minissä käytössä. Edellisen yön katoamisen aikana asennettuna oli vielä kaikki viimeisimmät päivitykset (10.6.3 jne.). "Palvelimessa" on FreeBSD, mutta sen vaikutukseen en usko, kun Windows-koneessa "mountti" on pysynyt hengissä boottailuista/nukkumisista/odotteluista huolimatta. Pitänee harkita NFS:n/iSCSI:n virittelyä. Ei vaan tekisi mieli ottaa vielä yhtä "ylimääräistä" palvelua käyttöön, kun jo SMB-jaollakin pääsen kohtuullisiin 50-60MB/s nopeuksiin.TheKraken kirjoitti:1. Mikäs käyttis alla?
Mulla oli nimittäin lepardin kanssa samantyyppistä ongelmaa, mutta päivitys lumisellaiseen korjasi kaikki SMB-ongelmat. Nyt reilun puolen vuotta jo pysynyt kaikki talouden SMB-jaot (Ubuntu - OS X - Ubuntu) kurissa ja nuhteessa ilman mitään säätöä.
edit: Aikasemmin olin "unohtanut"/en ollut tajunnut laittaa SMB-jakoa käyttäjän "Login Items"-listaan. Nyt se on siellä ja katsotaan josko siitä olisi mitään apua.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Siis tämä hidastus on tapahtunut koneen ollessa koko ajan domainissa. Kysehän oli siitä, että ajan myötä koneen toiminta hidastuu, joten kannattaa luonnollisesti pitää ympäristö samana. Eiköhän tässäkin tapauksessa tuo kone olisi pysynyt yhtä nopeana, jos a) ohjelmia ei olisi päivitetty, b) käyttöjärjestelmää ei olisi päivitetty ja c) domainiin ei olisi tehty päivityksiä/uusia tunnuksia (ja jos konetta ei ylipäätänsä olisi käytetty).jpsuominen kirjoitti:Ota kone pois domainista niin luulet että se lähtee seuraavan buutin yhteydessä lentoon. Meillä vaihtuu buuttiajat domainiin liittymisen jälkeen muutamista kymmenistä sekunneista muutamaan minuuttiin.jomppa kirjoitti: Itse olen kokeilumielessä käyttänyt domainissa majailevaa ns. ammattimaisesti ylläpidettyä Windowsia ja voisin vaikka vannoa, että pelkät normaalit käyttis+ohjelmapäivitykset (minulla ei ole ko. koneeseen admin-tunnuksia) ovat hidastaneet koneen toimintaa selvästi.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Juu, halusin vain mainita että tuo domainiin liittäminen on yleensä se suurin "murheenkryyni" kun puhutaan käynnistymisnopeuksista. Totta kai kaikki käyttispäivitykset yms. hidastavat konetta aikaa myöden, tuovathan ne lähes poikkeuksetta lisää koodia suoritettavaksi. Niitä kun ajan mittaa kertyy "koron korkoa" kerryttämään, niin huomaahan sen vaikutuksen jo vähemmästäkin. Aika pieni osa päivityksistä kuitenkaan on varta vasten tehty suorituskykyä parantamaan, oli se käyttin mikä hyvänsä.jomppa kirjoitti:Siis tämä hidastus on tapahtunut koneen ollessa koko ajan domainissa. Kysehän oli siitä, että ajan myötä koneen toiminta hidastuu, joten kannattaa luonnollisesti pitää ympäristö samana. Eiköhän tässäkin tapauksessa tuo kone olisi pysynyt yhtä nopeana, jos a) ohjelmia ei olisi päivitetty, b) käyttöjärjestelmää ei olisi päivitetty ja c) domainiin ei olisi tehty päivityksiä/uusia tunnuksia (ja jos konetta ei ylipäätänsä olisi käytetty).jpsuominen kirjoitti:Ota kone pois domainista niin luulet että se lähtee seuraavan buutin yhteydessä lentoon. Meillä vaihtuu buuttiajat domainiin liittymisen jälkeen muutamista kymmenistä sekunneista muutamaan minuuttiin.jomppa kirjoitti: Itse olen kokeilumielessä käyttänyt domainissa majailevaa ns. ammattimaisesti ylläpidettyä Windowsia ja voisin vaikka vannoa, että pelkät normaalit käyttis+ohjelmapäivitykset (minulla ei ole ko. koneeseen admin-tunnuksia) ovat hidastaneet koneen toimintaa selvästi.
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
-
Viesti Kirjoittaja juuso lampinen »
http://daringfireball.net/2010/04/iphon ... h_compiler
Eli Flash CS 5:n mukana IPhone palikka on Applen puolelta kielletty.
Vaikeeta on maailmanvalloitus. Tinahattua päähän.
-
Kannattaa lukaista myös tämä jatkopostaus, jossa arvuutellaan ihan päteviä syitä tälle, eikä se syy suinkaan ole Flashin estäminen:juuso lampinen kirjoitti:Nyt alkaa jo todella ärsyttämään tämä irrationaalinen taisto Flashin suuntaan. Flash Playerin kanssa kiukuttelun voin hyvin ymmärtää mutta:
http://daringfireball.net/2010/04/iphon ... h_compiler
http://daringfireball.net/2010/04/why_a ... ection_331
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Jos akku noin nopeasti on rikki mennyt niin niitähän on sitten ilmaiseksi saanut. Eli ei tuota missään nimessä voi minään oikeana ongelmana pitää. Rakenne on kyllä tosiaan loistava siitä, että on huomattavasti kestävämpi kuin tuollainen vanhan rakenteen omaava kone. Todella tukevanoloisia. Varsinkin Macbookissa ero on todella huomattava.hatey kirjoitti:Nykyisten pro läppärien unibody rakenne on mielestäni aivan käsittämättömän typerä idea. Tästä omastani, vanhasta prosta, on jo kaksi kertaa mennyt akku vuosien saatossa, eli olisi kaksi kertaa pitänyt maksaa huollolle rahaa akun vaihdosta, jos olisi unibody. Ja uudet prot näyttää ihan Acerille, mustine näppäimineen ja kiiltävine näyttöineen. Seuraavan pron voisi ostaa sitten, kun apple palaa applemaiseen ulkonäköön, Acerin näköistä macciä en haluaisi.
Ja mitä ulkonäköön tulee niin kyllä siinä aika kaukana ollaan noiden muovisten Acerin ym.pc-hirviöiden ulkonäöstä. Riittää, kun menee kauppaan ja katsoo koneita rinnakkain niin todellakin huomaa eron. Se nyt on sitten eri asia jos väritys ei muuten omaan silmään istu.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Agreed. Musta ja lasi pois, thankjyy.hatey kirjoitti:Nykyisten pro läppärien unibody rakenne on mielestäni aivan käsittämättömän typerä idea. Tästä omastani, vanhasta prosta, on jo kaksi kertaa mennyt akku vuosien saatossa, eli olisi kaksi kertaa pitänyt maksaa huollolle rahaa akun vaihdosta, jos olisi unibody. Ja uudet prot näyttää ihan Acerille, mustine näppäimineen ja kiiltävine näyttöineen. Seuraavan pron voisi ostaa sitten, kun apple palaa applemaiseen ulkonäköön, Acerin näköistä macciä en haluaisi.
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Valmistusvian piikkiinhän moiset olisi menneet muutenkin. Muuten varmasti lähipiiristä löytyy joku jolla peukalo ei ole keskellä kämmentä, jolloin muistien, kovalevyn ja akunvaihto on hyvin triviaali toimenpide uudessakin.hatey kirjoitti:Nykyisten pro läppärien unibody rakenne on mielestäni aivan käsittämättömän typerä idea. Tästä omastani, vanhasta prosta, on jo kaksi kertaa mennyt akku vuosien saatossa, eli olisi kaksi kertaa pitänyt maksaa huollolle rahaa akun vaihdosta, jos olisi unibody.
iPhone 4 32Gb
-
Siinä olen kyllä osittain samaa mieltä, että ulkonäkö ei oikein ole ehkä minunkaan silmään kovin nätti. Näppis alumiiniseksi, niin kelpaisi. Glossya en pois silti vaihtaisi (ja olen nyt jo kahdesti glossyn valinnut, vaikka mattaakin olisi ollut tarjolla).
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Onhan se syy edelleen Flashin estäminen, tuo juttu vain sanoo että syy Flashin estämiseen ei ole Applen jalo pyrkimys eroon ikävästä epästandardista Adoben tuotteesta, vaan halu pönkittää omaa HMV asemaa rahan takomiseksi ja kilpailun rajoittamiseksi.TheKraken kirjoitti: Kannattaa lukaista myös tämä jatkopostaus, jossa arvuutellaan ihan päteviä syitä tälle, eikä se syy suinkaan ole Flashin estäminen:
-
Voi tuon tekstin toki noinkin tulkita, jos oikein pinnistää ja pistää sopivan väriset kakkulat naamalle.Jukava kirjoitti:Onhan se syy edelleen Flashin estäminen, tuo juttu vain sanoo että syy Flashin estämiseen ei ole Applen jalo pyrkimys eroon ikävästä epästandardista Adoben tuotteesta, vaan halu pönkittää omaa HMV asemaa rahan takomiseksi ja kilpailun rajoittamiseksi.TheKraken kirjoitti: Kannattaa lukaista myös tämä jatkopostaus, jossa arvuutellaan ihan päteviä syitä tälle, eikä se syy suinkaan ole Flashin estäminen:
En kuitenkaan jaksa uskoa, että se Flash on tässä ollut se syy pohjalla. Hankala nähdä sitä kokousta "joo nyt ne prkleet pystyy flashillä luomaa kamaa meidän kauppaan, me kyllä tehdään sillä rahaa ihan yhtä paljon kuin jos tekisivät ne muilla työkaluilla. No keksitään joku pykälä tätä varten, ihan vain kiusaksi".
-
Onko joku noin sanonut?TheKraken kirjoitti: En kuitenkaan jaksa uskoa, että se Flash on tässä ollut se syy pohjalla. Hankala nähdä sitä kokousta "joo nyt ne prkleet pystyy flashillä luomaa kamaa meidän kauppaan, me kyllä tehdään sillä rahaa ihan yhtä paljon kuin jos tekisivät ne muilla työkaluilla. No keksitään joku pykälä tätä varten, ihan vain kiusaksi".
Käsittääkseni tuossa linkissä sanotaan, että Flashia (ja muita vastaavia multiplatform tekniikoita) halutaan estää, koska se mahdollistaisi softan kehityksen useammalle alustalle samaan aikaan, ja näinolleen softa ei lukitsisi käyttäjää Applen tuotteisiin, eikä näin toimisi kilpailusuojana muita valmistajia vastaan. Ihan vastaavalla kuin esim Microsoft vastustaa avoimien tiedostoformaattien tuloa toimisto-ohjelmiin, koska monella eri ohjelmistolla (kunnolla) toimivat muodot aiheuttavat kilpailua.
-
Niin. Ja kun minä sanoin, että se syy pohjalla ei ole pelkkä Flashin estäminen ja Adoben kiusaaminen, niin sinä aloit väittämään vastaan.Jukava kirjoitti:Onko joku noin sanonut?TheKraken kirjoitti: En kuitenkaan jaksa uskoa, että se Flash on tässä ollut se syy pohjalla. Hankala nähdä sitä kokousta "joo nyt ne prkleet pystyy flashillä luomaa kamaa meidän kauppaan, me kyllä tehdään sillä rahaa ihan yhtä paljon kuin jos tekisivät ne muilla työkaluilla. No keksitään joku pykälä tätä varten, ihan vain kiusaksi".
Käsittääkseni tuossa linkissä sanotaan, että Flashia (ja muita vastaavia multiplatform tekniikoita) halutaan estää.
Eli mielestäni olet kyllä noin sanonut:
Seuraus on Flashin estäminen, ei syy.Jukava kirjoitti:Onhan se syy edelleen Flashin estäminen
-
Syy näiden estämiseen on tuo toive lock-in vaikutuksesta kun softaa tehtäisiin nimeomaan vain iPhonelle.
Ei tuokaan toki se lopullinen syy ole jos saivartelemaan lähdetään.
Jos minä ostan MacBookin tehdäkseni töitä, voidaanko sanoa, että ostin MacBookin tehdäkseni töitä, vaikka todellinen syy töiden teon taustalla olisi rahan ansaitseminen, ja syy rahan ansaitsemishalun takana asuntolainan maksaminen?
-
Viesti Kirjoittaja juuso lampinen »
Komppaan tässä Jukavaa, noin minäkin sen tulkitsen ja melko suoraan se tuolla sanotaankin. Flashin puutteita ei ole tarkoitus tässä vähätellä mutta jos ottaa Apple lasit pois päästä niin on vaikea keksiä mitä hyötyä esim. kehittäjille tai loppukädessä asiakkaille on monialustakehitystekniikoiden torppaamisessa heti kättelyssä. Ei se tod.näk. ainakaan vähennä kustannuksia noin laajemmin ajatellen.Jukava kirjoitti:Syy tuohon pykälään on Flashin (ja muiden multiplatform kehitystekniikoiden) estäminen.
Syy näiden estämiseen on tuo toive lock-in vaikutuksesta kun softaa tehtäisiin nimeomaan vain iPhonelle.
Ei tuokaan toki se lopullinen syy ole jos saivartelemaan lähdetään.
Eli alkuperäiseen otsikkoon palatakseni: Applessa on itseäni ryhtynyt häiritsemään tuo "Meidän Tie tai maantie" asenne, joka tässäkin kohtaa aika rumasti paistaa läpi.
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
Nyt koitin liittää esikatselun kautta mailiin kyseisen skannauksen ja toivon, että se lähtee oikeassa koossa, eikä pienenä ja lukukelvottomana. Turhan hankalaksi tehty.
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Siinä mailin ikkunassa on se pull-down valikko, josta voi laadun valita. Vaihtoehtojen joukossa on myös "alkuperäinen".Aadee kirjoitti:Se, että OS X maili pienentää liitetiedostot lukukelvottomiksi, oli .jpg tai .pdf, joka tuli tässä ilmi kun pitäisi lähettää kuitista skannaus tv:n huoltoon.
Nyt koitin liittää esikatselun kautta mailiin kyseisen skannauksen ja toivon, että se lähtee oikeassa koossa, eikä pienenä ja lukukelvottomana. Turhan hankalaksi tehty.
Eipä ole koskaan tästä ongelmia tullut, vaikka kaikki laskut lähetän PDF:nä maailmalle tuon kautta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka