mcpekkis kirjoitti:
Tähän saa vastata kuka tahansa, joka on pyörittänyt iPadilla tätä Homppusivustoa:
Onnistuuko sivun KAIKKIEN linkkien painaminen ilman erillistä zoomausta? iPhonellahan on erittäin suuria vaikeuksia painaa esim. kuvaketta, josta saa viimeisimmän kirjoituksen, tai siirtymistä seuraavalle sivulle [1] [2] [3] jne. Eli onko sivu niin iso näytöllä, että ilman zoomausta voi navigoida samalla tavalla kuin vaikka iMacin ruudulla. Eroja: vaaka/pystynäyttö?
Testailin tätä ihan mielenkiinnosta, kun luin kysymyksesi. Pystyasennossa käytettäessä tuli yksi ohipainallus, mutta vaakatasossa, kun näyttö on levempi, ei tullut lainkaan virheitä. Eli sanoisin, että kyllä tällä hyvin homppua selailee. iPhonella joutuu tosiaan zoomailemaan linkkejä havitellessa.
Toiseen kysymykseen: Tilasin oman iPadini normaalilla suomi visalla usan apple storesta, mutta toimitusosoitteena oli vain amerikkalainen osoite.
mcpekkis kirjoitti:
Toiseen kysymykseen: Tilasin oman iPadini normaalilla suomi visalla usan apple storesta, mutta toimitusosoitteena oli vain amerikkalainen osoite.
Oliko se jonkun US firman osoite joka lähettää sen tänne vai..?
- Apple MacBook Pro 15" i7 2.0Ghz 8gb 500gb +120gb SSD 6490M
- iPhone 6+ 16gb space grey
mcpekkis kirjoitti:
mcpekkis kirjoitti:
strandell kirjoitti:
oliko sun kokemus tästä yhtiöstä sitten hyvä?
Käytin kaverini tunnusta, joten en ollut missään vaiheessa tekmisissä kyseisen firman kanssa. Mutta kyllä tuo ihan ongelmitta tuntuu toimivan ja todistetusti useampi paketti on löytänyt tiensä suomeen.
strandell kirjoitti:Mutta voiko sen ostaa US apple storesta suomalaisella kortilla mutta amerikkalaiseen osoitteeseen..? silloin vois maksaa sen itse, lähettää sen sukulaisille ja ne sitte lähettää sen tänne kotiin vaikka dhl:län kanssa...
Voi. Juuri noin olen menettelemässä ja 1. osa iPad-kamoista on jo tullut tyttärelleni sinne. Itse 3G-iPad puuttuu, koska sitä ei vielä saa.
strandell kirjoitti:Mutta voiko sen ostaa US apple storesta suomalaisella kortilla mutta amerikkalaiseen osoitteeseen..? silloin vois maksaa sen itse, lähettää sen sukulaisille ja ne sitte lähettää sen tänne kotiin vaikka dhl:län kanssa...
Voi. Juuri noin olen menettelemässä ja 1. osa iPad-kamoista on jo tullut tyttärelleni sinne. Itse 3G-iPad puuttuu, koska sitä ei vielä saa.
-Harri
Siinä iPad hinnat aiheessa sanottiin että siihe tulee jenkeissä verot päälle kun ostaa sen sieltä mutta tuliko sellanen sinullekkin?
Ja kun lähetät sen tänne niin tuleeko veroja/tullauksia kun sen lähettää suomeen päälle?
- Apple MacBook Pro 15" i7 2.0Ghz 8gb 500gb +120gb SSD 6490M
- iPhone 6+ 16gb space grey
Nyt muutaman tunnin iPadia käyttäneenä voin todeta, että tosi hyvä käyttöliittymä ja nopea laite. iPhonen näyttö tuntuu surkean pieneltä, kun sitä nyt katselee!
Ergonomia hieman kyseenalainen, kuten täällä jo muutkin ovat todenneet. Netissä surffaus on sujuvaa ja TVkaistakin toimii erinomaisesti. Sähköpostin Excel-liitettä avatessa mietti kohtuuttoman kauan, avasi lopulta mutta zoomailu ja vieritys jumitti pitkään. Kaikki muut iPhone appsit tuntuis toimivan, mutta Tomtom väittää ettei löydä GPS-signaalia.
Erikoinen juttu, kun synkkasin ostamistani TV-sarjoista (Pako) yhden kokeeksi iPadiin: ääniraita ei kuulu. Musiikki kuuluu, ja puhekuplasta voi valita ainoastaan englannin, ja se on valittuna. Täytyypi tutkia myöhemmin.
Kovasti kiinnostaisi asentaa iBooks, mutta mun ameriikan iTunes tilit on jäädytetty... pitänee tehdä taas uusi. Pääsis koelukemaan e-kirjoja. Onko muuta tapaa kuin US-tili iTunesissa?
mcpekkis kirjoitti:
Kysyisin vielä mielenkiinnosta, miten käytit suomalaista luottokorttia? Oliko sulla ilmoitettuna luottokunnalle tuon käyttämäsi palvelun osoite (toissijaiseksi laskutusosoitteeksi) vai kirjoititko billing addressiin vaan suomalaiset tiedot?
TimppaA kirjoitti:
Ergonomia hieman kyseenalainen, kuten täällä jo muutkin ovat todenneet. Netissä surffaus on sujuvaa ja TVkaistakin toimii erinomaisesti. Sähköpostin Excel-liitettä avatessa mietti kohtuuttoman kauan, avasi lopulta mutta zoomailu ja vieritys jumitti pitkään. Kaikki muut iPhone appsit tuntuis toimivan, mutta Tomtom väittää ettei löydä GPS-signaalia.
Miten ihmeessä olet saanut Tvkaistan toimimaan? Itselläni ei mikään formaateista pyöri.
Istok kirjoitti:
Gps tulee vasta 3G mallissa, eli siksi huomauttelee..
No perskeles, niinpä näyttää spekseissä kerrotun! Miten ihmeessä tämä kuitenkin löytää sijaintini Mapsissa? Tunnettuja hotspotteja ei ole lähimaillakaan, maatalossa oikeasti keskellä peltoa. Toki täällä on yksityinen langaton verkko, mutta miten tämä sen avulla voi selvittää sijainnin?
Eilen vielä käytin kotona Navionicsin Marinea, ja se pamautti sijainniksi suoraan mun kotitalon. Siis kartan keskelle. Se selittynee sillä, että iPadin käyttöönotossa tein restoren iPhonen backupista. Navionicsin parametrit ehkä siirtyi siinä iPadiin.
zuki kirjoitti:Avautuukohan Storeen iPadille oma appstore ennen laitteen suomi julkaisua? Olisi kiva saada ladattua ohjelmia jo nyt iPadille.
Jo ostetut ohjelmathan saat iPadille kun synkronoit sen iTunes-kirjastosi kanssa. Ostoksia voi tehdä iTunesin kautta ja taas synkronoi vaan ostokset iPadille. Eli suoraan iPadista ostamista saanee odotella Suomen julkaisuun saakka? Musiikkikauppa tosin pelaa jo nyt suoraan iPadista.
Itse huomasin, että aika monesta iPhonelle ostamastani sovelluksesta on julkaistu erillinen iPad versio, joka tulee hakea/ostaa erikseen, eli vain muutamista käytössäni olevista ohjelmista on ilmestynyt universaali versio, joka sopii sekä iPhonelle, että iPadille ja nuo on saanut käyttöön ilman lisäkustannuksia.