Hellou!
Kuten otsikko kertoo, löysin Airin sattumalta, ja lopulta koneen oikea omistaja antoi sen minulle löytöpalkkioksi. Voit käydä lukemassa tarkemmin blogistani osoitteessa: http://cadence.vuodatus.net
Koneen näyttö oli kuitenkin särkynyt, mutta vaihdoin sen, ja nyt kone toimii hienosti. Ajattelinkin laittaa tänne viestiä, jos vaikka korjausoperaatiosta olisi muillekin Mac-käyttäjille jotain hyötyä. Air piti purkaa täysin osiin, jotta näytön kiinnityksiin pääsi käsiksi. Samalla koneen sisuskalut tulivat tutuiksi. Hintaa näytön vaihdolle tuli vain reilut 200€, eli paljon halvempaa kuin esimerkiksi Mac-huollossa käyttäminen.
Oikeastaan suunnitelmissani oli tulevaisuudessa siirtyä Mac:n käyttäjäksi, mutta nämä suunnitelmat aikaistuivat kertaheitolla.
Parin päivän käytön jälkeen voin jo todeta, että moni asia on Mac:lla paljon järkevämmin toteutettu, kuin Windows -puolella.
Voin antaa tarkempia tietoja näytön vaihtoon liittyen, jos tarvetta esiintyy.
-Antti-
Löysin kadulta MacBook Airin
Keskustelua kannettavista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Löysin kadulta MacBook Airin
Viesti Kirjoittaja Cadence »
Viimeksi muokannut Cadence, 13.4.2010 klo 21.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Löysin kadulta MacBook Air:n
Viesti Kirjoittaja Infant »
Mielenkiintoinen tarina, ja mukava että vaihteeksi rehellisyys palkitaan.
Tervetuloa myös foorumille!
(Toisaalta tuli mieleen viimeisen päälle sissimarkkinointi Airin / Maccien kestävyydestä. Sama kävi mielessä taannoin, kun uutisoitiin jonkun veijarin selvinneen karhun hyökkäyksestä heittämällä iPhonen päin näköä ja mesikämmen jäi sitten sitä ihmettelemään
)
(Toisaalta tuli mieleen viimeisen päälle sissimarkkinointi Airin / Maccien kestävyydestä. Sama kävi mielessä taannoin, kun uutisoitiin jonkun veijarin selvinneen karhun hyökkäyksestä heittämällä iPhonen päin näköä ja mesikämmen jäi sitten sitä ihmettelemään

plop
-
Viesti Kirjoittaja kapteen »
8) Tosi reilu kaveri ollut kyllä kyseessä, hienoa toimintaa!!
Tuosta näytön vaihdosta itseasiassa lähdin kirjoittelemaan, itse vaihdoin myös omaan Airiin näyttöpaneelin, mutta minä en avannut konetta lainkaan..?
Otin vain mattoveitsen terällä tuon alumiinilistan näytön ruuvien edestä pois, neljä ruuvia irti ja kaapelin irrotus ja uusi näyttöpaneeli tilalle. Vähän annoin vasaraa alumiinikannelle kun oli näytön rikkoituessa mennyt lommolle ja se oli siinä! Noin vartin homma... Vaihdoitko koko näytön kansineen ja saranoineen päivineen, jos vaihdoit, mistä niitä noin halvalla sai? Itse tilasin uuden paneelin powerbookmedicstä ja hintaa taisi tulla jotain 150€ paikkeilla...
Tuosta näytön vaihdosta itseasiassa lähdin kirjoittelemaan, itse vaihdoin myös omaan Airiin näyttöpaneelin, mutta minä en avannut konetta lainkaan..?

Ikuisesti haussa iPod Hi-Fi, tarjoukset viestillä!
-
Joo, vois vaikka ottaa Macin markkinointiosastoon yhteyttä…Infant kirjoitti:Mielenkiintoinen tarina, ja mukava että vaihteeksi rehellisyys palkitaan.
(Toisaalta tuli mieleen viimeisen päälle sissimarkkinointi Airin / Maccien kestävyydestä. Sama kävi mielessä taannoin, kun uutisoitiin jonkun veijarin selvinneen karhun hyökkäyksestä heittämällä iPhonen päin näköä ja mesikämmen jäi sitten sitä ihmettelemään)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kirjoitin tuonne blogiin vähän epäselvästi, mutta vaihdoin siis vain näyttöpaneelin, en kantta enkä saranoita. Harkitsin myös paneelin vaihtamista ilman kannen irrottamista, mutta päädyin kuitenkin varmuuden vuoksi tähän työläämpään vaihtoehtoon. Myös minun piti vähän kantta takoa, joten senkin vuoksi pidin varmempana, että kansi on erillisenä ja irti koneesta. Olisihan tuo toinen tapa ollut paljon nopeampi, mutta jotenkin olin vähän varovainen "uuden" koneen kanssa.kapteen kirjoitti:Tuosta näytön vaihdosta itseasiassa lähdin kirjoittelemaan, itse vaihdoin myös omaan Airiin näyttöpaneelin, mutta minä en avannut konetta lainkaan..?Otin vain mattoveitsen terällä tuon alumiinilistan näytön ruuvien edestä pois, neljä ruuvia irti ja kaapelin irrotus ja uusi näyttöpaneeli tilalle. Vähän annoin vasaraa alumiinikannelle kun oli näytön rikkoituessa mennyt lommolle ja se oli siinä! Noin vartin homma... Vaihdoitko koko näytön kansineen ja saranoineen päivineen, jos vaihdoit, mistä niitä noin halvalla sai? Itse tilasin uuden paneelin powerbookmedicstä ja hintaa taisi tulla jotain 150€ paikkeilla...

Ja totta, tuolta rapakon toiselta puolelta olisi heikon dollarin vuoksi saanut paneelin jonkin verran halvemmalla, mutta kiire oli kova ja tilasin sen sitten lopulta ihan täältä Saksasta. 200€ maksoi paneeli kotiin kannettuna.
-Antti-
-
Re: Löysin kadulta MacBook Airin
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Mikä tuo näppäinyhdistelmä oli jolla sai peilattua näytön (mainitsit blogissa)? Mulla oli tuo ongelma, kun meni vähän aikaa sitten näyttö rikki. Sain jotenkin sohastua aina näyttöasetukset päälle, kun osasta näytöstä sai jotain selvää.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Re: Löysin kadulta MacBook Airin
Enpä nyt ihan varmasti muista, mutta oliskohan se ollu tää ohje: "Voit siirtyä näytön kahdennuksen ja laajennettu työpöytä -tilan välillä avaamalla Järjestelmäasetukset ja valitsemalla Näytöt. Määritä ensisijainen näyttö osoittamalla Järjestys-painiketta. Voit siirtyä nopeasti näytön kahdennuksen ja laajennettu työpöytä -tilan välillä painamalla F7-näppäintä."Hepo kirjoitti:Mikä tuo näppäinyhdistelmä oli jolla sai peilattua näytön (mainitsit blogissa)? Mulla oli tuo ongelma, kun meni vähän aikaa sitten näyttö rikki. Sain jotenkin sohastua aina näyttöasetukset päälle, kun osasta näytöstä sai jotain selvää.
Ja vähän toinen lähestyminen: http://www.tipstrs.com/tip/1568/Using-a ... al-monitor
En nyt pääse itse testaamaan kun ei ole ulkoista näyttöä tällä hetkellä käsillä. Muistaisiko joku muu?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka