ImacMan kirjoitti:Basso on selkeästi ylikorostunut…

Tossa 150 Hz:n kohdalla näyttäisi tosiaan olevan korostusta. Tuo valmistajan ilmoittama -2 dB 65 Hz:ssä ei tuon käppyrän perusteella ihan vakuuta. Vai kuinka noita mittaustuloksia tulisi tulkita?
Viesti Kirjoittaja p-veli »
ImacMan kirjoitti:Basso on selkeästi ylikorostunut…
Viesti Kirjoittaja Navarone »
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Hieno homma, että tilaus onnistui. Kerrohan tarkemmin sitten tuosta soundista ja millaisia "apuvälineitä" tuon kanssa käytät. Esimerkiksi itselläni tosiaan on nuo pöytäjalustat ja nyttemmin olen tilannut uudet kaiutinkaapelit baanaanein noihin (kuulemma parantavat soundia ja vähentävät häiriöherkkyyttä). Toistaiseksi en ole hankkimassa ulkoista DAC:ia.Navarone kirjoitti:TIlasin viime viikolla Audionengine 2 TSN Versandilta ja tänään ne soivat jo kotona. Meni melkeinpä liian hyvin tämä tilaus. Kuten iMacMan kuvaili, pakkaustavasta ja itse tuotteista saa hyvän laatuvaikutelman heti alkuun. En halunnut lähteä kokeilemaan muita kaiuttimia kotona. Luotin muiden testikuuntelijoiden korviin ja luin arvosteluja läpi. Tämän viestinketjun kautta kiinnostuin sitten Audioengineistä. Nyt kun näitä olen illan kuunnellut, voin todeta että tosi hyvä ostos oli tämä! Hinta-laatusuhde on kohdallaan ja saksalaisten kautta tilauskin näemmä onnistuu mukavasti.
Vaihdan asuntoa ja asuinpaikkaa melko yhtenään, joten sitä on oppinut arvostamaan helposti mukana kulkevia ja kestäviä tavaroita. Nämä purkit kulkevat varmasti mukana seuraavassakin muutossa. MacBook, Airport, Airfoil ja Audioenginet ovat hyviä kavereita keskenään..
Viesti Kirjoittaja exlex »
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Käytä Airfoilin mukana tullutta videoplayeriä.Navarone kirjoitti:Leffoja katsellessa käytän Audioenginen omaa mustaa kaapelia suoraan, koska Airfoilin kautta ääni tulee myöhässä. En ole varma saisiko siihen korjausta mistään tai millään...
Kiitos! En tajunnutkaan että siinä on sellainen.. On muuten kätevin pikku ohjelma minkä olen koneelle ladannut vähään aikaan!p-veli kirjoitti:Käytä Airfoilin mukana tullutta videoplayeriä.Navarone kirjoitti:Leffoja katsellessa käytän Audioenginen omaa mustaa kaapelia suoraan, koska Airfoilin kautta ääni tulee myöhässä. En ole varma saisiko siihen korjausta mistään tai millään...
Viesti Kirjoittaja Carlington »
Viesti Kirjoittaja tuobbbi »
Viesti Kirjoittaja Lasse112 »
Viesti Kirjoittaja APJP »
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Joku luurivahvistin toimis varmaankin tossa tai sitten monitori kontrolleri jossa luuriulostulo jotain ton tapasta, googleta lisää.Lasse112 kirjoitti:Olen ostamassa Genelecin 6010 mäkkiini, ja niiden lisäksi mulla on HD595:det. Aion kuitenkin käyttää kumpiakin, niin millähän saisin jaettua Macin yhden ulostulon kahdeksi niin, että voisin päättää käytänkö kuulokkeita vai kaiuttimia? Eli perus 3.5mm->2*3.5mm, ei oikein miellytä koska siitä pitäisi aina kauittimia käytettäessä nyppästä kuulokejohto irti.
Viesti Kirjoittaja Uunottaja »
Enpä ainakaan itse löytänyt, ainakaan yhtä halpaa. Miksei TSN Versand kelpaa?Uunottaja kirjoitti:Onkos kukaan löytänyt mitään uutta kauppaa tilata Audioengine 2 -pöntöt? Googlettamalla ei löydy kuin tuo ruotsalainen firma, jossa tavara loppu. Ilmeisesti TSN Versand ainoa kauppa?
Viesti Kirjoittaja pte »
Anteeksi näin vanhaa vastausta, mutta joo...p-veli kirjoitti:ImacMan kirjoitti:Basso on selkeästi ylikorostunut…
Tossa 150 Hz:n kohdalla näyttäisi tosiaan olevan korostusta. Tuo valmistajan ilmoittama -2 dB 65 Hz:ssä ei tuon käppyrän perusteella ihan vakuuta. Vai kuinka noita mittaustuloksia tulisi tulkita?
Viesti Kirjoittaja pte »
EQ:n kanssa saa olla aika tarkkana, sillä siitä helposti vain sutasee taajuuksia alas ja ylös miten sattuu. Kaikki korotuksetkin pitäisi aina tehdä laskemalla niitä ympärillä olevia taajuuksia siten, että haluttu "korostus" jää nollatasolle. Nostelemalla yli nollatason tiettyä taajuusaluetta saat vain säröytymistä aikaan, sillä elementti iskee speksiensä ja säätöjensä ulkopuolelle.ImacMan kirjoitti:Itse ainakin olen näihin A2:siin ollut tyytyväinen. Eivät nämä missään tapauksessa sellaiset kaiuttimet ole, jotka ovat suoraan pahvilootasta loistavat. Kyllähän sitä EQ:ta on saanut säätää, jalustat tilata ja viimeisimpinä temppuna vaihtaa mukana tullut kaiutinkaapeli parempaan (itse asiassa vähän turhankin hyvään). Nyt soundi onkin sitten todella hyvä, ja kaikki ongelmat ovat poistuneet.
Genelecien nykyinen sarja on alumiiniseosta, mutta vanhat 1000-sarjalaiset olivat MDF:ää. Totta turiset Genelecien hinnasta, sillä ne ovat aika kalliit tuohon työpöytätoistoon. Kolmella sadalla saa kuitenkin jo Behringerit uutena, ja ne toistavat taajuusalueen tasaisesti ja jopa suhteellisen alas. Käytettynä noita B2030-purkkeja lähtenee parilla sadalla. Tuo "täyteläinen" illuusio tulee nimenomaa yleensä siitä kun noita yläbassoja paukutellaan yläkanttiin ja reilusti. Se jumputus täyttää koko taajuuskaistan aika nopeasti, kun desibeli on logaritminen asteikko.Ehkä niillä Genelecin 6010A -kaiuttimilla olisi saanut ongelmattomamman soundin heti alkuun, mutta henkilökohtaisesti pidän 400-450 euron sijoitusta pöydälle sijoitettaviin tietokonekaiuttimiin vähän liian kovana ja jopa hitusen järjettömänä -- ellei sitten omaa mittavaa korkean bittivirran omaavaa digitaalista kokoelmaa koneella. Audioengine A2 kaikkine lisäosineenkin taisi jäädä samoihin lukemiin, mitä yksi 6010A-kaiutin maksaa. Soundi näissä on tällä hetkellä niin hyvä ja täyteläinen, etten voi oikein kuvitella miten Gensut pistäisivät niin paljon paremmaksi, että 2x hinta oikeuttaa itsensä.
Tietenkin jos rahaa on, niin Gensut on varmaankin helpompi (jos ei parempi) ratkaisu, mutta jos jaksaa nähdä vähän vaivaa, niin kyllä A2:t loistavat ovat. Sitä paitsi nämä ovat mielestäni erittäin paljon sirommat ja tyylikkäämmät kuin muoviset 6010A:t.
Eipä siinä muuta, kuin että köyhänä opiskelijana ei ole tullut hommattua luottokorttia jolla PayPalia käyttää, mutta onhan tuolla tosiaan muitakin toimitustapoja. Täytyy perehtyä tarkemmin.ImacMan kirjoitti:Enpä ainakaan itse löytänyt, ainakaan yhtä halpaa. Miksei TSN Versand kelpaa?Uunottaja kirjoitti:Onkos kukaan löytänyt mitään uutta kauppaa tilata Audioengine 2 -pöntöt? Googlettamalla ei löydy kuin tuo ruotsalainen firma, jossa tavara loppu. Ilmeisesti TSN Versand ainoa kauppa?
Juu, näin olen menetellytkin, kun viimein hoksasin millä periaatteella EQ:ta pitää säätää ja mitä eri merkinnät siinä edustavat soundin suhteen. Tuon muutama viestiä ylempänä olevan käyrän mukaan säädin niitä tasoja aina tavallaan vastakkaiseen suuntaan yhtä paljon eroa "nollaan".pte kirjoitti: EQ:n kanssa saa olla aika tarkkana, sillä siitä helposti vain sutasee taajuuksia alas ja ylös miten sattuu. Kaikki korotuksetkin pitäisi aina tehdä laskemalla niitä ympärillä olevia taajuuksia siten, että haluttu "korostus" jää nollatasolle. Nostelemalla yli nollatason tiettyä taajuusaluetta saat vain säröytymistä aikaan, sillä elementti iskee speksiensä ja säätöjensä ulkopuolelle.
Muistelisin, että PayPaliin ei vaadita varsinaista luottokorttia. Sinuna ainakin kokeilisin Visa Electronilla, jos sellainen löytyy -- ko. korttihan on opiskelijoiden suosima.Uunottaja kirjoitti:ImacMan kirjoitti: Eipä siinä muuta, kuin että köyhänä opiskelijana ei ole tullut hommattua luottokorttia jolla PayPalia käyttää, mutta onhan tuolla tosiaan muitakin toimitustapoja. Täytyy perehtyä tarkemmin.
Stockahan myöntää mielellään köyhille opiskelijoille Nordean Masterin. Ota yksi sellainen..Uunottaja kirjoitti:Eipä siinä muuta, kuin että köyhänä opiskelijana ei ole tullut hommattua luottokorttia jolla PayPalia käyttää, mutta onhan tuolla tosiaan muitakin toimitustapoja. Täytyy perehtyä tarkemmin.
Viesti Kirjoittaja McToni »
McToni kirjoitti:Päädyin omalta osaltani audio pro addon one:n valintaan ja kävin hakemassa moiset tän 27" iMac rinnalle.
Ihan jees äänen ja ulkonäön puolesta tällaiseen surffailu/mp3/divx-hörhöilyyn.
Eipä tässä muuta.
Viesti Kirjoittaja McToni »
Jees, tarvii käydä vähän koekuuntelemaan moisia.McToni kirjoitti:Verratuna entisiin (Logitech Z-5) niin muutos oli merkittävä. Huomattavasti tarkempi äänimaailma ilman mitään pahoja korostumisia varsinkin keskialueella.
Niitä koroke-jalustoja en hankkinut koska niitä ei Prismassa ollut saatavilla (huom. Prisma ja verkkokauppa.com myy samaan hintaan kyseisiä laitteita, mutta Prismasta saa bonukset).