Finderin selaus namiskat
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Finderin selaus namiskat
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mullla on Logitechin hiiri, missä nappuloita piisaa, mutta eteenpäin ja taaksepäin selaus näppylöitä tuntuu olevan aika vaikea saada Finderissa käyttöön, koska sielläselataan hakemistoja omppu ja nuoli ylös alas tekniikalla ja sit taas tuolle firefoxissa mennään vasemmalta oikealle. Oisko jollain jotain kätevää vinkkiä, millä esim. sais noi Finderin näppäinkomennot uudellen assignattua?
-
Re: Finderin selaus namiskat
Viesti Kirjoittaja funfunk »
-
Yep. Kiitti.
Toi saatta tosiaan olla se softa mitä etsin, mutta onko niin että toi ei toimi yhdessä Logitechin driverien kanssa, et ne pitäis ensin uninstata.
Miten tollanen driverin poisto onnistuu osx:ssä?
Toi saatta tosiaan olla se softa mitä etsin, mutta onko niin että toi ei toimi yhdessä Logitechin driverien kanssa, et ne pitäis ensin uninstata.
Miten tollanen driverin poisto onnistuu osx:ssä?
-
Viesti Kirjoittaja noodle »
Mulla on ainakin ajureiden uninstalleri hiiren mukana tulleella cd:llä. Tosin homma toimii myös (nopeammin) itse "paketin" poistamisella, esim OSX Packet Managerilla. Kätsä softa.Simppa kirjoitti:Miten tollanen driverin poisto onnistuu osx:ssä?
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Mulla on tommonen Logitechin MX1000 laser-hiirulainen. Siinä on eteen ja taakse-näppäimet tossa peukalolle ja ne toimii suoraan safarissa onneksi. Finderissa ei toimi (koska siellä pitäs olla ylös ja alas eikä vasen oikea), mutta kävin logitechin omasta ajurista muuttamassa, että tuo noiden eteen- ja taakse-näppäinten välissä oleva nappi toimii taaksepäin tuolla finderissa. Useimmitenhan tulee tarvittua juuri tuota taaksepäin-komentoa, vasemmalla hiirennapillakun voi aina kaksoisklikata että pääsee hakemistoon, mutta yhtä helposti taaksepäinliikkuminen ei onnistu. Sitä varten muutin tuon välinapin toiminnon program change:sta keystrokeksi ja laitoin siihen omppu+ylänuoli, niin johan toimii ainakin tuo taaksepäinliikkuminen hakemistoissa. ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Selvennykseksi vielä, että sain kyllä vaihdettua nuo eteen- ja taakse-napit toimimaan finderissa, mutta safari lakkaa tottelemasta niille tietenkin, koska siellä noi toimii 90 astetta eri suunnassa. Eli sen takia säilytin nuo napit safarille ja lisäsin vain tuon yhden lisänapin. Ainakin tässä MX1000:ssa voi confata minkä napin vain tekemään oikeastaan mitä vain.
Tosta tulikin mieleen, että pitääpä heti confata logiciin pari toimintoa keystrokeilla...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Selvennykseksi vielä, että sain kyllä vaihdettua nuo eteen- ja taakse-napit toimimaan finderissa, mutta safari lakkaa tottelemasta niille tietenkin, koska siellä noi toimii 90 astetta eri suunnassa. Eli sen takia säilytin nuo napit safarille ja lisäsin vain tuon yhden lisänapin. Ainakin tässä MX1000:ssa voi confata minkä napin vain tekemään oikeastaan mitä vain.
Tosta tulikin mieleen, että pitääpä heti confata logiciin pari toimintoa keystrokeilla...

-
Yep. Pirun näppärä. Mut tarkennuksena vielä. Mulla ei näistä mäceistä ole pahemmin kokemusta, eli jos mä oon asentanut jonkun driverin, niin poistaakseni sen, mulla täytyy olla joko uninstalleri tai tää softa? Enkö mä voi käsin käpälöidä jotakin jossakin? Ainakin noi filet tuntuu löytyvän libaray/extennsion hakemistosta. Mutta niiden sieltä poisto ei siis ilmeisesti riitä?noodle kirjoitti:Mulla on ainakin ajureiden uninstalleri hiiren mukana tulleella cd:llä. Tosin homma toimii myös (nopeammin) itse "paketin" poistamisella, esim OSX Packet Managerilla. Kätsä softa.Simppa kirjoitti:Miten tollanen driverin poisto onnistuu osx:ssä?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka