Ehkä myös liitäntäkaapelilla "rinnakkainen --- USB". senkin ostaisin.
Myös hyväkuntoinen näppäimistö kiinnostaisi.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja atkfossiili »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Tällä hetkellä on ongelma, miten saada ikivanhasta PowerComputing-koneesta isot tiedostot kuten valmiit muotoilupohjat siirrettyä uudempaan iMac 17"-koneeseen. Onnistuisi jos löytyisi jostakin usb-väylään liittyvä iomegaZIP-asema. Minulla on hyvin toimiva ZIP-asema, mutta se on valitettavasti rinnakkaisliitännällä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Eiköhän niissä Ethernet-verkkoliitännätkin ole kummassakin? Tiedostonjako?
Valitettavasti Macit ovat minulle outoja koneitaWanhassa Macissa zippi menee kaiketi SCSI-liitäntään eikä rinnakkais-.
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Tuollaista vehjettä ei ole olemassa. Asemissa oli joko 2 SCSI tai kaksi rinnakkaisliitäntää mutta ei molempia samassa asepaulaw kirjoitti:Mulla on muistaakseni ehjä (kun viimeksi kokeilin) zippi, missä on rinnakkais- ja SCSI -liitännät. Pitääpä penkoa kaappia, jos moiselle on vielä tarvetta.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
En ole moista itse omistanut, mutta kovasti väittävät tuonkin olleen olemassa:homenamsi kirjoitti:Tuollaista vehjettä ei ole olemassa. Asemissa oli joko 2 SCSI tai kaksi rinnakkaisliitäntää mutta ei molempia samassa asepaulaw kirjoitti:Mulla on muistaakseni ehjä (kun viimeksi kokeilin) zippi, missä on rinnakkais- ja SCSI -liitännät. Pitääpä penkoa kaappia, jos moiselle on vielä tarvetta.
assa.
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Kappas vaan, eipä ole tuollainen 'Joko-Tai'-malli osunut havaintopiiriin. Linkkien mukaan sama laite osaa nuuskia liitännän ja toimii sen mukaan joko SCSI- asemana tai rinnakkaisliitäntäisenä mutta ei tietenkään yhtä aikaa eri liitännöillä.mikastus kirjoitti:En ole moista itse omistanut, mutta kovasti väittävät tuonkin olleen olemassa:homenamsi kirjoitti:Tuollaista vehjettä ei ole olemassa. Asemissa oli joko 2 SCSI tai kaksi rinnakkaisliitäntää mutta ei molempia samassa asepaulaw kirjoitti:Mulla on muistaakseni ehjä (kun viimeksi kokeilin) zippi, missä on rinnakkais- ja SCSI -liitännät. Pitääpä penkoa kaappia, jos moiselle on vielä tarvetta.
assa.
Zip Plus
Googlen anti asiasta...
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Sinä vähän pihtaat totuutta. Oi kerro, mikä on iMacin Mac OS X:n versio. 10.3.x (Pantteri), 10.4.x (Tiikeri) vai 10.5.x (Leopardi)?atkfossiili kirjoitti: iMacista ei löydy omenavalikosta Verkkoasetuksia. Katsoin Verkkoselainta. Sen ikkunassa on kaksi riviä:
> ApleTalk
> Paikallinen verkko
Oli kumpi rivi tahansa aktiivisena, lukee vasemmalla ytlhäällä "2 kohdetta".
AooleTalkin laitoin Valitsija-ikkunasta käyttöön.
PowerComputingista avasin Valitsijan. Siinä on lukuisia kirjoittimen-kuvakkeita ja AppleShare. Silloin ei näy tiedostopalvelinta, vaikka olin laittanbut iMACissa tiedostonjaon päälle. IP-yhteys painikkeella pääsin antamaan palvelimen IP:n, jonka siis nyt kokeeksi iMacin osoitteen olin sen valikoista löytänyt. Ei löytynyt mitään.
Omenavalikosta löytyy Säätimet --> TCP/IP
Kytkentä on Ethernet, Määrittelytapa on DHCP. Pitäisikö olla "Käsin", "BootP-palvelin", tai "RARP-palvelin"?
Varsinainen tarkoitus olisi siirtää tiedostoja uudempaan Mac-koneeseen eli iMACiin. Kokeeksi yritin uudemmasta koneesta vanhempaan. Ei edes se näytä onnistuneen.
Miten eteenpäin
En ole pihtari. Edellä olen jo kertonutJuhani L kirjoitti:Sinä vähän pihtaat totuutta. Oi kerro, mikä on iMacin Mac OS X:n versio. 10.3.x (Pantteri), 10.4.x (Tiikeri) vai 10.5.x (Leopardi)?
Kiitos kuitenkin ohjeista, yritän soveltaa niitä Power Computing (PowerBase 180) OS 8 ja iMAC 17" OS 9 vanhuksiin.Ikivanha PowerComputing (PowerBase 180) OS 8
Vanha iMAC OS 9
Palaa sivulle “Ostetaan muuta tietotekniikkaa”