iPhone (auto)navigaattorina
-
TomTom car kit tool kysymys
Viesti Kirjoittaja Jopi54 »
-
Re: TomTom car kit tool kysymys
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Ei mene mitään kuoria päällä. Pois sellaiset vaan.Jopi54 kirjoitti:Meneekö puhelin car kit tool telineeseen jos puhelimessa on muoviset kuoret? Vai pitääkö puhelimen olla "nakuna" jotta mahtuu telineeseen.
-
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja jsalomaa »
-
Iphoneen navigaattori?
Viesti Kirjoittaja juk59ka »
-
Re: Iphoneen navigaattori?
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Hakua olis kantsinu käyttää... ja osastoki ihan väärä... lukases täältä!juk59ka kirjoitti:Eikö tosiaan Soneran navigaattoria saa Iphoneen? Saako tähän mitään äänellä opstavaa ja kameroista varoittavaa GPS navigaattoria. Käykö Visa Elektron APP Storeen?
Syy: Ketjut yhdistetty.
Viesti Kirjoittaja k@ke »
tässä myös yhdet kuoret, joiden kanssa iPhone mahtuu tomtom-telineeseen:Jopi54 kirjoitti:Meneekö puhelin car kit tool telineeseen jos puhelimessa on muoviset kuoret? Vai pitääkö puhelimen olla "nakuna" jotta mahtuu telineeseen.
http://www.klc.fi/fin/tuotteet/iPhone-3 ... one-3g-3gs
Sitten kysymys tuosta Tomtomin autotelineestä:
Mulla kuuluu vinkuva ääni radiosta, kun iphone on telineessä kiinni. Ääni kiihtyy kun painan kaasua, eli aika makee turboefekti.

-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Joo, toi ilmiö on ns. "akustinen kierroslukumittari". Omastani kuuluu kanssa.k@ke kirjoitti:tässä myös yhdet kuoret, joiden kanssa iPhone mahtuu tomtom-telineeseen:Jopi54 kirjoitti:Meneekö puhelin car kit tool telineeseen jos puhelimessa on muoviset kuoret? Vai pitääkö puhelimen olla "nakuna" jotta mahtuu telineeseen.
http://www.klc.fi/fin/tuotteet/iPhone-3 ... one-3g-3gs
Mulla kuuluu vinkuva ääni radiosta, kun iphone on telineessä kiinni. Ääni kiihtyy kun painan kaasua, eli aika makee turboefekti.Ongelmaa ei esiinny, kun kuuntelen radioa tai cd-levyä. Eli onko muut tomtom-telineen omistajat huomanneet samaa vai onkohan mulla vikaa auton laturissa tms.?
Ei ole laturisi rikki, vaan tomppa on suunnitellut telineensä todella huonosti.
Jättänyt pois kaikki turhat suodatusosat. Sitten se vinkuu tuolleensa kivasti.
Ja pois ei saa, ainakaan ei helpolla.
Paitti kun irrotat tup.syt. laturin, niin siihen loppui vinkuna...ja hetken päästä myös sähkö..hah.
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Mulla oli vinkuva ääni ja rätinä ja kohina ja molemmat lähti pois kun laitoin telineen ja radion väliin galvaanisen erottimen (rca), jonka ostin www.partco.com liikkeestä. Maksoi 8€.k@ke kirjoitti:
Mulla kuuluu vinkuva ääni radiosta, kun iphone on telineessä kiinni. Ääni kiihtyy kun painan kaasua, eli aika makee turboefekti.Ongelmaa ei esiinny, kun kuuntelen radioa tai cd-levyä. Eli onko muut tomtom-telineen omistajat huomanneet samaa vai onkohan mulla vikaa auton laturissa tms.?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
www.partco.fi taisit tarkoittaa?musamäkki kirjoitti:Mulla oli vinkuva ääni ja rätinä ja kohina ja molemmat lähti pois kun laitoin telineen ja radion väliin galvaanisen erottimen (rca), jonka ostin http://www.partco.com liikkeestä. Maksoi 8€.k@ke kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Juu sori siis http://www.partco.fi juurikinSherukka kirjoitti:http://www.partco.fi taisit tarkoittaa?musamäkki kirjoitti:Mulla oli vinkuva ääni ja rätinä ja kohina ja molemmat lähti pois kun laitoin telineen ja radion väliin galvaanisen erottimen (rca), jonka ostin http://www.partco.com liikkeestä. Maksoi 8€.k@ke kirjoitti:
-
Kokeilin ottaa mini-USB piuhalla virran autosoittimen USB-liittimestä ja tällä tavalla pääsin vinkumisesta eroon. Pientä särinää kuuluu vieläkin taustalla, mutta se on pientä.

-
Re: Iphoneen navigaattori?
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Ei saa Sonera navigaattoreita...juk59ka kirjoitti:Eikö tosiaan Soneran navigaattoria saa Iphoneen? Saako tähän mitään äänellä opstavaa ja kameroista varoittavaa GPS navigaattoria. Käykö Visa Elektron APP Storeen?
Tässä infoa Visasta:
http://tinyurl.com/362xgf6
ja tässä taas eri ääniopastavista navigaattoreista:
http://tinyurl.com/2ang5z6
-
Viesti Kirjoittaja aaiitee »
Ostin Belkinin telineen iPhonelle, mutta sitä ei saanut radioon suoraan liitettyä aux-liittimeen, kun radiossa ei ole auxia.
Laitettiin modulaattori, mutta ei toimi äänet radion kautta vieläkään. Teline ei vie ääniä radion kaiuttimiin.
Virta pitäisi saada tupakansytyttimestä.
-
Viesti Kirjoittaja Mxas »
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
juu, eikä Western Europekaan ole kuin 29,99e.Mxas kirjoitti:Näkyy olevan Ndrive Scandinavia alennuksessa. Hintaa softalla nyt 12,99€
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Onko tuosta mihinkään? Ja jos on, miten suoriutuu verrattuna Navigoniin tai TomTomiin? Onhan 13 tai 30 euroa rahaa eikä nuo tunnetummat navit niin kalliita ole. Vielä on navigointisofta ostamatta iPhoneen. Mietin vaan että onko tämä kannattava.vesku kirjoitti:juu, eikä Western Europekaan ole kuin 29,99e.Mxas kirjoitti:Näkyy olevan Ndrive Scandinavia alennuksessa. Hintaa softalla nyt 12,99€
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
No ei mullakaan oo noita. Mut hyvältä tähän rahaan WE-versio tuntuu. Tai siis, en tiiä. Mulla on tapana hukata kolme kymppiä viikonlopussa, ja nyt ku olin tuolla lasaretissa niin säästyneillä rahoilla ostin. Ihan jees. Älä mua tuu hakkaan jos et tykkää. Suomea se ei puhu (mut portugaliksi lausutut suunnat tekee höplää).Pis kirjoitti:Onko tuosta mihinkään? Ja jos on, miten suoriutuu verrattuna Navigoniin tai TomTomiin? Onhan 13 tai 30 euroa rahaa eikä nuo tunnetummat navit niin kalliita ole. Vielä on navigointisofta ostamatta iPhoneen. Mietin vaan että onko tämä kannattava.vesku kirjoitti:juu, eikä Western Europekaan ole kuin 29,99e.Mxas kirjoitti:Näkyy olevan Ndrive Scandinavia alennuksessa. Hintaa softalla nyt 12,99€
-
Jos haluaa täysiverisen navigointisoftan iPhoneen, niin kannattaa varmasti maksaa pari kolme kymppiä enemmän ja valita joko Navigon tai Tomtom. Kun taas säästää hieman ja ostaa välimalli, joka sitten voi alkaa pännimään. Mutta tosiaan, jokaisella on erilaiset tarpeet tässäkin asiassa.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Justhan toi kerrottiin pari viestii sit!k@ke kirjoitti:macmaa.fi uutisoi, että Ndrive Scandinavia navigointisofta on pudottanut hintansa 13€:een!!
-
joo, huomasin postaukseni jälkeen. Viesti poistettu:)Marbo kirjoitti:Justhan toi kerrottiin pari viestii sit!k@ke kirjoitti:macmaa.fi uutisoi, että Ndrive Scandinavia navigointisofta on pudottanut hintansa 13€:een!!
-
Re: iPhone kokemuksia Navigon/Viro
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Pelannut todella upeasti. Käyttöön Tallinnan laivalta poistuessa. Fiksi muutamassa sekunnissa. Hyvin ohjasi perille.
Ainoa haitta oli että Viron teistä tuleva humina peitti ääntä jonkin verran. Eli volyymiä saisi olla enemmän.
Seuraavista paikoista lähdettäessä fiksi samoin sekunneissa.
Kerran alkoi tarjoamaan u-käännöstä, mutta homma johtui kiertotiestä jota jouduimme jonkin matkaa ajamaan tietöiden vuoksi.
Palattuamme tielle, löysi paikan heti.
Varoittaa myös valvontakameroista.
Kovasti tyytyväinen olen tähän astiseen kokemukseen.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Re: iPhone kokemuksia Navigon/Viro
Viesti Kirjoittaja zuki »
Huomasit varmaan, että opastuksen äänentasoa voi säätää ainoastaan silloin kuin opastus "puhe" on päällä? Itsekin tuskailin tuon volumen kanssa, kunnes älysin säätää sitä samaan aikaan kuin opastus tuli.ompponainen kirjoitti:Nyt on takana muutama navigointikokemus yhdistelmällä iPhone/Navigon/TomTom teline.
Pelannut todella upeasti. Käyttöön Tallinnan laivalta poistuessa. Fiksi muutamassa sekunnissa. Hyvin ohjasi perille.
Ainoa haitta oli että Viron teistä tuleva humina peitti ääntä jonkin verran. Eli volyymiä saisi olla enemmän.
Seuraavista paikoista lähdettäessä fiksi samoin sekunneissa.
Kerran alkoi tarjoamaan u-käännöstä, mutta homma johtui kiertotiestä jota jouduimme jonkin matkaa ajamaan tietöiden vuoksi.
Palattuamme tielle, löysi paikan heti.
Varoittaa myös valvontakameroista.
Kovasti tyytyväinen olen tähän astiseen kokemukseen.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Pitääpä kokeilla seuraavassa lähdössä. Kiitos neuvosta.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka