”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone/iPod touch ja iPad-kysymykset
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Re: Aloittelijan "tyhmiä" kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
PItääkö? no ei pidä mutta jos haluat mainpksia niin rekisteröi pois. Mä en ole koskaan rekisteröinyt mitään.jomppeli kirjoitti:Pitääkö minun soittaa applelle kun eilen sain 24" led displayn ja kerkesin jopa rekisteröidä tuotteen eninku huomasin että on pikseli vika keskellä ruutua ja näyttö lähti palautukseen ja uus tulee tilalle. Tuotetta ei ollut ostettu apple storesta niin sillä ajattelin että pitääkö tehdä jotain erikoista tuon rekisteröinnin takia kun uus näyttö tulee tietenkin uudella serialilla.
-
Et tainnut nyt lukea kirjoittamaani tekstiä oikein. Kun nimenomaan kirjoitin että kerkesin rekisteröidä tuotteen eninkun huomasin virheen ja näyttö on jo lähtenyt postissa palautukseen.Jamac kirjoitti:PItääkö? no ei pidä mutta jos haluat mainpksia niin rekisteröi pois. Mä en ole koskaan rekisteröinyt mitään.jomppeli kirjoitti:Pitääkö minun soittaa applelle kun eilen sain 24" led displayn ja kerkesin jopa rekisteröidä tuotteen eninku huomasin että on pikseli vika keskellä ruutua ja näyttö lähti palautukseen ja uus tulee tilalle. Tuotetta ei ollut ostettu apple storesta niin sillä ajattelin että pitääkö tehdä jotain erikoista tuon rekisteröinnin takia kun uus näyttö tulee tietenkin uudella serialilla.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei taida olla sitten minkäänlaista väliä.jomppeli kirjoitti:Et tainnut nyt lukea kirjoittamaani tekstiä oikein. Kun nimenomaan kirjoitin että kerkesin rekisteröidä tuotteen eninkun huomasin virheen ja näyttö on jo lähtenyt postissa palautukseen.Jamac kirjoitti:PItääkö? no ei pidä mutta jos haluat mainpksia niin rekisteröi pois. Mä en ole koskaan rekisteröinyt mitään.jomppeli kirjoitti:Pitääkö minun soittaa applelle kun eilen sain 24" led displayn ja kerkesin jopa rekisteröidä tuotteen eninku huomasin että on pikseli vika keskellä ruutua ja näyttö lähti palautukseen ja uus tulee tilalle. Tuotetta ei ollut ostettu apple storesta niin sillä ajattelin että pitääkö tehdä jotain erikoista tuon rekisteröinnin takia kun uus näyttö tulee tietenkin uudella serialilla.
-
Pis kirjoitti:Ei taida olla sitten minkäänlaista väliä.jomppeli kirjoitti:Et tainnut nyt lukea kirjoittamaani tekstiä oikein. Kun nimenomaan kirjoitin että kerkesin rekisteröidä tuotteen eninkun huomasin virheen ja näyttö on jo lähtenyt postissa palautukseen.Jamac kirjoitti:PItääkö? no ei pidä mutta jos haluat mainpksia niin rekisteröi pois. Mä en ole koskaan rekisteröinyt mitään.jomppeli kirjoitti:Pitääkö minun soittaa applelle kun eilen sain 24" led displayn ja kerkesin jopa rekisteröidä tuotteen eninku huomasin että on pikseli vika keskellä ruutua ja näyttö lähti palautukseen ja uus tulee tilalle. Tuotetta ei ollut ostettu apple storesta niin sillä ajattelin että pitääkö tehdä jotain erikoista tuon rekisteröinnin takia kun uus näyttö tulee tietenkin uudella serialilla.
Eli ei tarvi huolehtia tuosta asiasta? Applen tukihan ei ole auki viikonloppuisin niin sillä kyselen täällä että tarviiko soittaa tukeen että ne poistaa tuotteen rekisteröinnin minulta kun siinä oli vika ja itse tuotetta minulla ei enään ole vaan tulee uusi ensi viikolla. Kiitti vastauksesta.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Minulle tulee toki applen mainoskirjeitä, mutta mitään erikoisempia alennustarjouksia en muista saaneeni kuin mitä nuo tavalliset kaikille muillekin tarjolla olleet. En ainakaan sellaisia ole hoksannut. Miten lienee, onko rekisteröinnistä jotakin erityistä iloa kuluttajalle.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
-
Viesti Kirjoittaja venl »
Synkronoinnin kesto (12h eikä vielä valmis) ja nuo MobileSyncin + Yahoo Go Mobilen toimimastalakkaamisilmoitukset siinä vaivana edelleen.
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Muistiossa saa riviä vaihdettua return näppäimellä.venl kirjoitti:Nyt tuli mieleen uusi kysymys. Saako iPhonella esim. tekstaria/muistiota kirjoittaessa vaihdettua uudelle riville? Tai siis että saisi eri kappaleita eikä vaan yhtä pötköä tekstiä.
Synkronoinnin kesto (12h eikä vielä valmis) ja nuo MobileSyncin + Yahoo Go Mobilen toimimastalakkaamisilmoitukset siinä vaivana edelleen.
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Viesti Kirjoittaja venl »
Kasimir kirjoitti:Muistiossa saa riviä vaihdettua return näppäimellä.venl kirjoitti:Nyt tuli mieleen uusi kysymys. Saako iPhonella esim. tekstaria/muistiota kirjoittaessa vaihdettua uudelle riville? Tai siis että saisi eri kappaleita eikä vaan yhtä pötköä tekstiä.
Kiitosta

Jotenkin hämäävä nimi näppäimellä?
-
Viesti Kirjoittaja ThaJain »
MacBook Black 2.0GHz Intel CoreDuo | 2 x 1 GB 667MHz DDR2 | Samsung M5S 250 GB 2,5" SATA (5400rpm, 8mt)
iPod Video 30GB
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Jos se on jostain muualta kuin AppleStoresta ostettu, en mä usko että tietoja opiskelija/oppilaitosalennuksista menisi Applelle eikä sillä tuskin ole mitään merkitystä. Eikä sillä rekisteröinnillä kai juuri muuta tee kuin varmista että saa s-postiinsa Apple-mainoksia.ThaJain kirjoitti:Kysytäänpä täällä. Tuttuni osti minulle reissultaan (suomesta) Macbook Pro koneen koska meiltä päin saatavuus on kovin huono ja käytti ostaessaan opettajalle kuuluvaa alennusta. Applelle ilmeisesti lähetettiin jotain dataa, että kone on myyty opettajalle. Eli nyt kiinnostaa voinko rekisteröidä koneen hyvillä mielin omiin nimiini?
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
No ei oikeastaan, englannista kun tuon kääntää suomeksi tarkoittaa rivinsiirtoa (toki sillä on myös muitakin merkityksiä esim tulla takaisin). Toki tuonkin olisi voinut kielellisesti korjata suomeksi, itseäni se ei haittaa.venl kirjoitti:Kasimir kirjoitti:Muistiossa saa riviä vaihdettua return näppäimellä.venl kirjoitti:Nyt tuli mieleen uusi kysymys. Saako iPhonella esim. tekstaria/muistiota kirjoittaessa vaihdettua uudelle riville? Tai siis että saisi eri kappaleita eikä vaan yhtä pötköä tekstiä.
Kiitosta
Jotenkin hämäävä nimi näppäimellä?
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Itselläni synkka kanssa kestää joitakin tunteja.venl kirjoitti:Nyt tuli mieleen uusi kysymys. Saako iPhonella esim. tekstaria/muistiota kirjoittaessa vaihdettua uudelle riville? Tai siis että saisi eri kappaleita eikä vaan yhtä pötköä tekstiä.
On se uskomattoman hidasta touhua USB liittimistä tuo tiedonsiirto, kun aletaan ottamaan 32GB ulos yhtäsoittoa.
300kb/s menee, joku neropatti voisi laskea, missä mättää?
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Joo, idioottitoiminto. Ehdottomasti pois, jos vaan saa?Anghorn kirjoitti:Kirjoittaessa (tekstarit / muistio) kaikenlaiset vähänkin pitemmät numerosarjat luuri tulkitsee puhelinnumeroiksi, alleviivaa ne ja niiden napsauttaminen johtaa puheluun. Saako tätä mitenkään pois päältä?
-
Monessa viestissä on nyt puhuttu mainoksista. Olen rekisteröinyt ipodin,iphonen ja mbp.n eikä yhtään applen mainosta ole tullut. Ehkä oon jotain ruksittanut tai oon muuten vain livahtanut ohi noista mainoksista.Pis kirjoitti:Jos se on jostain muualta kuin AppleStoresta ostettu, en mä usko että tietoja opiskelija/oppilaitosalennuksista menisi Applelle eikä sillä tuskin ole mitään merkitystä. Eikä sillä rekisteröinnillä kai juuri muuta tee kuin varmista että saa s-postiinsa Apple-mainoksia.ThaJain kirjoitti:Kysytäänpä täällä. Tuttuni osti minulle reissultaan (suomesta) Macbook Pro koneen koska meiltä päin saatavuus on kovin huono ja käytti ostaessaan opettajalle kuuluvaa alennusta. Applelle ilmeisesti lähetettiin jotain dataa, että kone on myyty opettajalle. Eli nyt kiinnostaa voinko rekisteröidä koneen hyvillä mielin omiin nimiini?
-
Viesti Kirjoittaja ThaJain »
Kone on siis ostettu Jyväskylän Kampus Datasta mikä on "Apple Premium Reseller" "Apple Education Solutions Expert" eli onko tuolla jotain merkitystä? En ajatellutkaan edes koko asiaa mutta, kun tuo kaveri soitteli että oli koneen ostanut ja saanut tuollaisen alennuksen niin jäi mietityttämään koska oli kuulemma lähetetty jotain tietoa applelle ja otettu kopiota jostain "opetteja-kortista" tms. Mutta kyllähän näitä koneita myydään käytettynäkin eteenpäin että jotta...Pis kirjoitti:Jos se on jostain muualta kuin AppleStoresta ostettu, en mä usko että tietoja opiskelija/oppilaitosalennuksista menisi Applelle eikä sillä tuskin ole mitään merkitystä. Eikä sillä rekisteröinnillä kai juuri muuta tee kuin varmista että saa s-postiinsa Apple-mainoksia.ThaJain kirjoitti:Kysytäänpä täällä. Tuttuni osti minulle reissultaan (suomesta) Macbook Pro koneen koska meiltä päin saatavuus on kovin huono ja käytti ostaessaan opettajalle kuuluvaa alennusta. Applelle ilmeisesti lähetettiin jotain dataa, että kone on myyty opettajalle. Eli nyt kiinnostaa voinko rekisteröidä koneen hyvillä mielin omiin nimiini?
Edit: Oho tuolla heti ylhäällä olikin juttua noista rekisteröitymisistä mutta meni vähän ohi silmien kun puhelimella (Nokia 5130) tätä selailin ja ekaa viestiäni lähettelin.
MacBook Black 2.0GHz Intel CoreDuo | 2 x 1 GB 667MHz DDR2 | Samsung M5S 250 GB 2,5" SATA (5400rpm, 8mt)
iPod Video 30GB
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Suosittelen ClickToFlash-ohjelmaa, joka blokkaa ne riesat. Noista fancontolleista en osaa sanoa...jomppeli kirjoitti:Kumpaa suosittelette fancontrol tai smcfancontrol? Haluttais saada vähän viileämmäksi tää kone kun surffaa tuol flash mainosten maailmassa.
-
Joko se toimii kuten pitää? Aiemmin oli click-to-flash mutta youtube oli 1 v***u kun softa latas kaikki katsomani pätkät koneelle kun menin selaimessa takaisinpäin.Maza kirjoitti:Suosittelen ClickToFlash-ohjelmaa, joka blokkaa ne riesat. Noista fancontolleista en osaa sanoa...jomppeli kirjoitti:Kumpaa suosittelette fancontrol tai smcfancontrol? Haluttais saada vähän viileämmäksi tää kone kun surffaa tuol flash mainosten maailmassa.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Niin juu, tällaista raportoitiin. Minulla on G4 iBook ja Tiger, eikä ongelmia Youtuben kanssa. Ei siihen kyllä mitään päivityksiä ole tullut.jomppeli kirjoitti:Joko se toimii kuten pitää? Aiemmin oli click-to-flash mutta youtube oli 1 v***u kun softa latas kaikki katsomani pätkät koneelle kun menin selaimessa takaisinpäin.Maza kirjoitti:Suosittelen ClickToFlash-ohjelmaa, joka blokkaa ne riesat. Noista fancontolleista en osaa sanoa...jomppeli kirjoitti:Kumpaa suosittelette fancontrol tai smcfancontrol? Haluttais saada vähän viileämmäksi tää kone kun surffaa tuol flash mainosten maailmassa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka