Rapak kirjoitti:KKone on ostettu verottomana ja sen takia siitä ei ole kuittia.Ostopaikkaa en tästä syystä voi kertoa.
Sori, en tajua, mutta on toki pajon muitakin asioita joita en tajua. Onko kyseessä veronkierto?
No joku saa tästä kyllä tosi halvan uudehkon koneen. Mitään virhevastuuta ei kannata kuvitellakaan olevan, mutta takuu varmaan pelaa.
Mitä Applen tukisivut sanoo sarjanumeron perusteella takuun päättymispäiväksi?
Eli tätä kuititonta konetta ei ole siis ostettu kaupasta, voitettu arpajaisista tai senttihuutokaupasta, ja olet koneen ensimmäinen omistaja, kö?
Onko tämä se arvuutteluleikki jossa saa kysyä vain kyllä-ei-kysymyksiä? Eri kivaa!
Mun vuoro: Onko konetta ostettu mistään?
Pis kirjoitti:Eli tätä kuititonta konetta ei ole siis ostettu kaupasta, voitettu arpajaisista tai senttihuutokaupasta, ja olet koneen ensimmäinen omistaja, kö?
Onko tämä se arvuutteluleikki jossa saa kysyä vain kyllä-ei-kysymyksiä? Eri kivaa!
Herätkää nyt ihmiset kuplasta. Tarjoan mahdollisuutta tehdä kaupat kasvotusten ja silloin voi vaikka triplatarkastaa sarjanumeron tms. Ei tässä mikään haise.
atheos kirjoitti:Jos noin kova tarve on piilotella koneen alkuperää niin kyllä tässä joku haiskahtaa ja pahasti.
Pis kirjoitti:Eli tätä kuititonta konetta ei ole siis ostettu kaupasta, voitettu arpajaisista tai senttihuutokaupasta, ja olet koneen ensimmäinen omistaja, kö?
Kai se on mun vuoro taas. Oletko, tai siis olitko, myymässä työpaikkasi konetta?
Kai se on mun vuoro taas. Oletko, tai siis olitko, myymässä työpaikkasi konetta?
Miten yksityishenkilön ostama kone voi olla verottomasti ostettu Suomesta?
(Kyllä se on nyt ihan oma syysi, että pidät tätä kiusallista kysymysleikkiä yllä.)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Henkilö X on tehnyt töitä yritykselle Y, jonka kanssa palkkaus on sovittu pimeänä. Yritys ostaa henkilölle verottomana tuotteen, jolloin henkilö saa periaatteessa "enemmän palkkaa" hyötymällä verottomuudesta, ja yritys taas säästää palkkakuluissa (esim se n. 40% joka tulee itse palkan lisäksi).
Kuittia on hankala tällaisessa tilanteessa antaa mukaan
Myynnin peruminen oli varmasti hyvä ratkaisu nähdyllä suhtautumisella koneesta tehtyihin tiedusteluihin. En muista kovin usein, jos koskaan, nähneeni vastaavaa kiertelyä.
Mielikuvaksi jäi, että jotain outoa koneen hankintatavassa oli. Sen ikävämpi, jos ei ollutkaan. Emme saata tietää, kun ei kerrottu.
Arranger kirjoitti:Itsellä tulisi esim seuraava esimerkki mieleen:
Henkilö X on tehnyt töitä yritykselle Y, jonka kanssa palkkaus on sovittu pimeänä. Yritys ostaa henkilölle verottomana tuotteen, jolloin henkilö saa periaatteessa "enemmän palkkaa" hyötymällä verottomuudesta, ja yritys taas säästää palkkakuluissa (esim se n. 40% joka tulee itse palkan lisäksi).
Juu, tiedän tällaisia tapauksia. Veikkauksesi saattaa olla harvinaisen lähellä totuutta. Tällöin kyseessä on tietysti ainakin moraalinen veropetos eikä ensiostajakaan ole yksityinen, vaan se firma. Tosin ensiostajan laadulla ei ole merkitystä, jos kuittia ei ole saatavilla.
Jos kyse olisi ollut tästä, silloin olisi myyty vehjettä jota ei edes omisteta. Virallisestihan laite olisi työnantajayrityksen oma!
Mutta siis tosiaan, arvailujen varaan jää se mitä ei kerrota. Niin nytkin. Ja jää ihan varmaan pysyvästi, jos Arrangerin arvaus osuu oikeaan. 8)
Valitettavasti olette väärässä. Tarjoan edelleen mahdollisuutta tulla katsomaan konetta ja keskustelemaan kasvotusten aiheesta.
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Arranger kirjoitti:Itsellä tulisi esim seuraava esimerkki mieleen:
Juu, tiedän tällaisia tapauksia. Veikkauksesi saattaa olla harvinaisen lähellä totuutta. Tällöin kyseessä on tietysti ainakin moraalinen veropetos eikä ensiostajakaan ole yksityinen, vaan se firma. Tosin ensiostajan laadulla ei ole merkitystä, jos kuittia ei ole saatavilla.
Jos kyse olisi ollut tästä, silloin olisi myyty vehjettä jota ei edes omisteta. Virallisestihan laite olisi työnantajayrityksen oma!
Mutta siis tosiaan, arvailujen varaan jää se mitä ei kerrota. Niin nytkin. Ja jää ihan varmaan pysyvästi, jos Arrangerin arvaus osuu oikeaan. 8)
No itselläni kiinnostus konetta kohtaa lopahtaa yksinkertaisesti hintaan, muuten voisin tullakin
En viitsi uudesta "vanhasta" maksaa yli tuon mac2sellin ohjehintaa, kun saisin 15":n i5:nkin joko opiskelijahintaan tai yrityssuunnitelmista riippuen alvittomana.
Mielestäni tuo mac2sell antaa ihan miten sattuu nuo hinnat, tosin arvioitahan ne ovat. Jos sieltä katsoo vaikka uuden 15" i5 2.66ghz 4gb 500gb hintaa niin se näyttää vähän reilu 1530euroa. Eli jos olisin eilen ostanu koneen niin sen hinta olisi laskenut jo 600euroa?
Arranger kirjoitti:No itselläni kiinnostus konetta kohtaa lopahtaa yksinkertaisesti hintaan, muuten voisin tullakin
En viitsi uudesta "vanhasta" maksaa yli tuon mac2sellin ohjehintaa, kun saisin 15":n i5:nkin joko opiskelijahintaan tai yrityssuunnitelmista riippuen alvittomana.
Noiden kohdalla kieltämättä oudon suuri pudotus. Toki arvo tipahtaa samantien aina kun liikkeestä ulos kantaa, mutta ei nyt sentään ~neljänneksellä.
Mutta tämän sinun koneesi tapauksessa arvio ei kovin kauas kyllä mene..
Olen itse miettinyt, että miten noita koneita menee kaupaksi uutta sarjaa edeltävinä kuukausina, kun tekniikka vajaassa vuodessa vanhentuu huomattavasti, mutta hinta pysyy Applen tyylin mukaisesti samana.
Mutta en puutu asiaan sen enenpää, kukin pyytää mitä haluaa ja kukin maksaa mitä haluaa.