Haluaisin teillekin kertoa, että olen saunalahdelta saanut mitä mainiointa apua. Erinäisiä ongelmia on vieläkin ADSL-yhteyksien tekemisessä. Saunalahden vikapalvelu vastaa viikonloppunakin, ja toisinkuin sonera rupesivat oikeasti selvittelemään mikä mättää- soittivat vielä takaisinpäin varmistaakseen asioita ja linkki saatiin lauantai illansuussa nousemaan takaisin.
Saunalahden sinänsä törkyhintainen 0600-alkuinen helppari pääsi tänään yllättämään- kertoessani että käytän mäkkiä mäkkiohjeet tulivat silmänräpäyksessä. Ja kun asiakaspalvelija huomasi että kyse saattaa olla rautaviasta modeemissa eikä käyttäjän omasta toiminnasta, hän ehdotti takaisinsoittoa ettei tällaisissa asioissa tarvitsisi maksaa sikahintaa. Hyvää meininkiä, loivensi motukan toimimattomuudesta aiheutuvaa v-käyrää huomattavasti tuollainen palvelu.
Tunnustusta Saunalahdelle
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Tunnustusta Saunalahdelle
Viesti Kirjoittaja at »
Juu, yllättävän hyvää palvelua voi saada.
Mun linja katkesi yllättäen.
Sitä sitten setvittiin helpparin kans joka katsoi että jossain on linja poikki.
Seuraavana päivänä tuli puhelinasentaja korjaa linjan.
Yllätyin nopeudesta.
Muistin jopa kiittää heitä.
Mun linja katkesi yllättäen.
Sitä sitten setvittiin helpparin kans joka katsoi että jossain on linja poikki.
Seuraavana päivänä tuli puhelinasentaja korjaa linjan.
Yllätyin nopeudesta.
Muistin jopa kiittää heitä.
Onnellinenkin loppu on vain loppu
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Siis paljonko vikailmoitus Saunikseen maksaa? Ei se Elisalla ainakaan mitään ylimääräistä maksanut. Osaavat nekin ruveta tutkimaan ja soittaa takaisin. Tunnettu miinus on ollut pitkä jonotus, lähes puoli tuntia. Mutta palveluasenteessa ei ainakaan omassa keississäni ollut vikaa, täydet pisteet. Eivät myöskään säikähdä hengiltä jos sanoo käyttävänsä Macia. Yleensä sitä ei tosin tarvitse sanoa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Eikai se Saunan vikailmo maksa paikallispuhelua enempää. Normaali 09-alkuinen numero muistaakseni oli. Soittelin siihen törkykalliiseen asennusavustukseen noiden ongelmieni tiimoilta, olivat siis eri ongelmat- se vikailmo ja noi asennussotkut. Ekalla kerralla rakas äiti oli asemoinut puhelimen uusiksi laittamatta sitä rumaa ADSL-suodatinta kiinni [:S]Siis paljonko vikailmoitus Saunikseen maksaa?
sen tietää sitten miten siinä kävi. Tokalla kertaa taas Zyxelin motukasta tuli mieleen kuuluisat "paskan myivät" sanat. En tosin tiedä onko ongelma Zyxelissä vai Ibarin INTEL-verkkopiirissä.
EDIT Ja se modeemi on siis verkkokaupasta ostettu Zyxel Prestige HW-660. Jos on tekemisen puutetta niin ostakaahan värkki ja alkakaa konfaaminen, on sitten pikkusen mielenkiintoista. Auttaa löytämään sisäisen Zenin, kun tekis mieli lyödä paskaks koko purkki, ja samalla tietäen että se on yli 110€ värkki...
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja funfunk »
Vikailmoitus maksaa ????
Lainaus ko. yrityksen sivuilta, ei ymmärtääkseni mitään!
Internet-vikailmoitukset
* puhelin (09) xxxx xxxx
* vain vikailmoituksia varten. Muissa ongelmissa auttaa tekninen tuki
Tuki onkin sitten taas ihan eriasia!
Teknisissä kysymyksissä liittyen Internet-yhteyksiin voit ottaa yhteyttä tukipalveluumme:
* sähköposti @xxxxxx.fi (ilmainen)
* valtakunnallinen puhelinnumero 0600 xxxxx (1,34 €/min + pvm/mpm)
* avoinna joka päivä ympäri vuorokauden
Allekirjoittaneena olen saanut erittäin hyvää & nopeaa palvelua, tosin ongelmia oli vain
uuden liittymän ADSL2+ tullessa. Lähettivät oikeen firmiksenkin zykkeliin ihan ilmaiseksi!
(Virallinen firmis ei tukenut tuota 2+:saa)
_ff_
Lainaus ko. yrityksen sivuilta, ei ymmärtääkseni mitään!
Internet-vikailmoitukset
* puhelin (09) xxxx xxxx
* vain vikailmoituksia varten. Muissa ongelmissa auttaa tekninen tuki
Tuki onkin sitten taas ihan eriasia!
Teknisissä kysymyksissä liittyen Internet-yhteyksiin voit ottaa yhteyttä tukipalveluumme:
* sähköposti @xxxxxx.fi (ilmainen)
* valtakunnallinen puhelinnumero 0600 xxxxx (1,34 €/min + pvm/mpm)
* avoinna joka päivä ympäri vuorokauden
Allekirjoittaneena olen saanut erittäin hyvää & nopeaa palvelua, tosin ongelmia oli vain
uuden liittymän ADSL2+ tullessa. Lähettivät oikeen firmiksenkin zykkeliin ihan ilmaiseksi!
(Virallinen firmis ei tukenut tuota 2+:saa)
_ff_
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Elisan kokemuksia ei mulla ole, Soneralla taas vikakanava oli auki ark. 8-16, eikä asiakaspalveluneiti osannut sanoa kuin että "laitetaan työpyyntö, siinä menee 2-3 työpäivää. Soneran liittymä oli muutenkin vähän kuolleena syntynyt heti alusta alkaen.Siis paljonko vikailmoitus Saunikseen maksaa? Ei se Elisalla ainakaan mitään ylimääräistä maksanut. Osaavat nekin ruveta tutkimaan ja soittaa takaisin. Tunnettu miinus on ollut pitkä jonotus, lähes puoli tuntia
Liittymä käytiin teleringissä avaamassa lokakuun 15. päivä, luvattiin että joulukuun alussa aukeaa. Narsknarsk, vähän meni hiekkaa hampaisiin tuosta monen viikon odotusajasta. No, joulukuun alku tuli ja meni eikä liittymästä tietoakaan. Soiteltiin soneralle jossa ihmettelivät että keitäs te sitten ootte, ette te meidän asiakkaita ainakaan oo, ei oo mitään tietoa teistä... jota selvitellessä (ja nimenomaan kun minä selvittelin, yhtä ainutta puhelua ei tullut sonerasta minulle päin) kävi ilmi että lappu oli hautautunut johonkin odottaa varmistusta- tilaan teleringiin, josta eivät viitsineet ilmoitella meille.
No, paperit saatiin soneralle ja liittymän avaustyöt alkuun. Sitten joulukuun puolessavälissä tuli paperikirje että liittymä on nyt avattu.Minä lyömään virtaa ADSL-modeemiin- nul, zip, njet, nada. Ei linkki noussut. Soitto soneran tukeen jossa kertoivat että ei ole heidän ongelmansa, soita telewellin tekniseen tukeen. Telewell väänsi rautalangasta että jos linkki ei nouse niin se on soneran ongelma, ei telewellin. Soneralle tätä asiaa väännettäessä meni useampikin päivä, kunnes suostuivat lähettämään asentajan paikalle. Olivat asentaneet meidän laajakaistan naapurin kupareihin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Missään vaiheessa ei tullut mitään anteeksipyyntöä soneralta, ainoastaan kuluttaja-asiamiehellä uhkailtua tuli 4 kuukautta ilmaista liittymää. kyllä teki hyvää kun saunalahti sai asiat laakista oikein, liittymä aukes tunnilleen täsmällisesti ja toimii. Usko hyviin ihmisiin vähän palautu.
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Ja minä kun kuvittelin että Zyxel Prestige hW-660:n pystyy pistämään Saunaverkkoon heittämällä. Zyxelin sivuilla valisttetaan että se tunnistaa itse adsl- liittymän.tBa kirjoitti:Siis paljonko vikailmoitus Saunikseen maksaa?
EDIT Ja se modeemi on siis verkkokaupasta ostettu Zyxel Prestige HW-660. Jos on tekemisen puutetta niin ostakaahan värkki ja alkakaa konfaaminen, on sitten pikkusen mielenkiintoista. Auttaa löytämään sisäisen Zenin, kun tekis mieli lyödä paskaks koko purkki, ja samalla tietäen että se on yli 110€ värkki...
Ehkä korkeintaan nuo vähäiset tarkistukset joita tällä sivulla mainitaan: http://saunalahti.fi/tuki/internet/adsl/silta_zyxel660/
Onko muilla kokemuksia Zyxel Prestige h tai HW-660:sta? Pääsisinkö vähällä jos hankkisin sen Saunaverkkooni?
Nyt Roadrunnerini (44B) ei pysty hyödyntämään kuin 280 kts nopeudella 8mb:n yhteyttä. Pitäisi S-lahden mukaan mennä parhaimmiin 500- 800 kts. Konffaus- tai firmwire- ongelmaa??
Nykyisen Roadrunnerini osalta admin -valikon säätöjen konffaus ei jostain syystä onnistu. Mikä siinä jumittaa. Rauta vai ...
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Kyllähän se linkki nousee nopeasti kun vehkeen vaan laittaa kiinni johtoihin, ja kyllä se lupausten mukaisesti haistelee kaikki VPI/VCI-arvot tms. Jos yrittää vaan mennä mihinkään vähänkään monimutkaisempaan niin sitten tulee ongelmia, minä yritin saada sen purkin NATtaamaan kolmea konetta. Viikon painin jälkeen se onnistuu, mutta koneet ei vieläkään näe toisiaan.Ja minä kun kuvittelin että Zyxel Prestige hW-660:n pystyy pistämään Saunaverkkoon heittämällä. Zyxelin sivuilla valisttetaan että se tunnistaa itse adsl- liittymän.
Ehkä korkeintaan nuo vähäiset tarkistukset joita tällä sivulla mainitaan: http://saunalahti.fi/tuki/internet/adsl/silta_zyxel660/
Onko muilla kokemuksia Zyxel Prestige h tai HW-660:sta? Pääsisinkö vähällä jos hankkisin sen Saunaverkkooni?
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Saunalahti on ihan käypä valinta ainakin pk-seudulla.
Kerran olen tukeen joutunut soittamaan (avattaessa oli dslamin portti jäänyt avaamatta), ja silloin homma pelasi todella hyvin.
ADSL-modeemina on zyxel prestige 660 palomuurilla ja kytkimellä (tarkkaa numeroa en muista). Vaikuttaa ihan kelpo peliltä varsinkin a-linkkeihin ja d-linkkeihin verrattuna. Saunalahden sivuilla oli hyvät ohjeet, mitä modeemille pitäisi tehdä, jotta homma toimisi, mutta ainakin minun kappaleessani asetukset olivat valmiiksikin oikein, eli mitään ei tarvinnut lopulta tehdä.
Lisäksi Saunalahti ei kuulu niihin firmoihin, jotka jumittavat kuparien kanssa.
Kerran olen tukeen joutunut soittamaan (avattaessa oli dslamin portti jäänyt avaamatta), ja silloin homma pelasi todella hyvin.
ADSL-modeemina on zyxel prestige 660 palomuurilla ja kytkimellä (tarkkaa numeroa en muista). Vaikuttaa ihan kelpo peliltä varsinkin a-linkkeihin ja d-linkkeihin verrattuna. Saunalahden sivuilla oli hyvät ohjeet, mitä modeemille pitäisi tehdä, jotta homma toimisi, mutta ainakin minun kappaleessani asetukset olivat valmiiksikin oikein, eli mitään ei tarvinnut lopulta tehdä.
Lisäksi Saunalahti ei kuulu niihin firmoihin, jotka jumittavat kuparien kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Niinpä. Meitsin linja aukesi tunnilleen niinkuin oli sovittu. Varsinkin sen jälkeen kun sonera laittoi meidän linjan naapurille niin tätä osas arvostaa...Lisäksi Saunalahti ei kuulu niihin firmoihin, jotka jumittavat kuparien kanssa.
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka