Ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, joten sori jos kirjoittelen väärään foorumiin.
iPhonen ja iTunesin kanssa ilmeni oudohko ongelma. Hiukan taustaa ensialkuun...iPod Nano ollut käytössä reilun vuoden. iTunesiin olen rekisteröitynyt kolumbus.fi mailistani. Tuli hankittua iPhone ja myös laajakaistan vaihto tulee ajankohtaiseksi, joten vaihdoin iTunesin tunnarin gmail osoitteekseni.
Vanhalla iTunes tunnarilla tuli ladattua iPhoneen Hesarin appletti. Nyt kun liittymä tuli käyttöön, eli nummero siirtyi Soneralle, aloin tietenkin puuhaamaan musiikin siirtoa ynnä muuta. Nytpä synkronoinnissa tapahtuu joka kerta virhe, eli iTunes ilmoittaa ettei tietokonetta ole valtuutettu ja ostetut ohjelmat eivät synkronoidu. Mikäli tässä kohtaa yrittää valtuuttaa, käyttäjätunnuksena lukeekin jostain kumman syystä se vanha kolumbus.fi osoite, jonka valtuuttaminen ei tietenkään onnistu koska sitä tunnusta ei enää olemassa.
Nollasinkin koko iPhonen, mutta ongelma esiintyy edelleen. Kaikissa paikoissa, mistä yhtäänkään tajusin katsoa, on joka paikassa gmail-tunnus.
Joten, mistä hiivatista masiinat repivät sen vanhan tunnarin? Voisiko se johtua siitä Visasta jonka olen alunperin rekisteröinyt?
Mikä neuvoksi noviisille?
iPhone/iTunes -ongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone/iTunes -ongelma
Viesti Kirjoittaja MikaVi »
-
- Ylläpitäjä
Re: iPhone/iTunes ongelma
Viesti Kirjoittaja egoste »
Vaihdoit tunnarin ts. perustit uuden?
Kirjaudu iTunes storeen sillä sinun uudella tunnuksella ja valtuuta se kone sen jälkeen.
Tämän jälkeen voit synkronoida uusia ostoksia, mutta jos olet "tuhonnut" sen vanhan tunnuksen ja konetta ei ole sillä tunnuksella valtuutettu eivät aikaisemmin ostetut appsit enää toimi.
Apple support voisi ehkä auttaa asiassa...
Kirjaudu iTunes storeen sillä sinun uudella tunnuksella ja valtuuta se kone sen jälkeen.
Tämän jälkeen voit synkronoida uusia ostoksia, mutta jos olet "tuhonnut" sen vanhan tunnuksen ja konetta ei ole sillä tunnuksella valtuutettu eivät aikaisemmin ostetut appsit enää toimi.
Apple support voisi ehkä auttaa asiassa...
-
Joo, eli käytännössä perustin uuden kyllä.
Kone on valtuutettu uudella tunnarilla, heti kun uuden tunnuksen loin. Siksi tämä niin kummalliselta tuntuukin- jos koittaa valtuuttaa, tulee tieto että valtuutettu on jo. Vain kun alkaa ohjelmien synkkaaminen, alkaa naputtamaan valtuuttamisesta ja siinä kohtaa kun valitsee "valtuuta", kirjautumiskenttään tulee se vanha tunnus. Hesarin appletin poistin kokonaan, nollasin koko iPhonen, kirjauduin uudella tunnarilla storeen, latasin hesarin uudelleen ja samainen ongelma-eli tarjoaa sitä vanhaa tunnaria.
Kone on valtuutettu uudella tunnarilla, heti kun uuden tunnuksen loin. Siksi tämä niin kummalliselta tuntuukin- jos koittaa valtuuttaa, tulee tieto että valtuutettu on jo. Vain kun alkaa ohjelmien synkkaaminen, alkaa naputtamaan valtuuttamisesta ja siinä kohtaa kun valitsee "valtuuta", kirjautumiskenttään tulee se vanha tunnus. Hesarin appletin poistin kokonaan, nollasin koko iPhonen, kirjauduin uudella tunnarilla storeen, latasin hesarin uudelleen ja samainen ongelma-eli tarjoaa sitä vanhaa tunnaria.
-
- Ylläpitäjä
Se saa nuo vanhat tiedot niistä appseista, jotka on ostettu sillä vanhalla tunnarilla. Katso vaikka cmd-I tiedot niistä.MikaVi kirjoitti:Joo, eli käytännössä perustin uuden kyllä.
Jos synkronoidessa kysyy valtuutusta, niin konetta ei ole valtuutettu oikein iTunesissa tai yrität ladata appseja, joita ei ole valtuutettu tuossa koneessa.
Kirjaudu iTunes storeen iTunesissa ja varmista tuo valtuutus store valikosta.
-
Hienoa kun tietäviä ihmisiä
Kiitos kun jaksat kirjoitella!
Mites noi appsit suhtautuu siihen, kun ne on tosiaan kokonaan poistettu phonelta, puhelin palautettu tehdasasetuksiin (otettu käyttöön uutena iphonena nollauksen jälkeen) ja sitten appsit ladattu mun uudella tunnarilla.
Ongelman ydin on juuri siinä, että nykyisellä tunnarilla valtuutus on kunnossa. Olen tsekannut sen moneen kertaan, kirjautunut ulos ja sisään ja iTunes näyttää koko ajan ihan oikeaa gmail-tunnaria, samoin puhelimessa. "Valtuuta tietokone" ei edes ole iTunesissa aktiivisena. Puhelimen nollauksen jälkeen kirjauduin storeen gmail-tunnarilla ja latasin appsin. Ja synkronoidessa se valittaa siitä vanhasta kolumhus.fi tunnarista, jota ei edes pysty valtuuttamaan.
Miten mä pystyn noi cmd-i tiedot katsomaan? Olen ihan juuri "turned from the dark side", eli vaihtanut Appleen, joten kaikki ei ihan hallussa vielä ole.

Mites noi appsit suhtautuu siihen, kun ne on tosiaan kokonaan poistettu phonelta, puhelin palautettu tehdasasetuksiin (otettu käyttöön uutena iphonena nollauksen jälkeen) ja sitten appsit ladattu mun uudella tunnarilla.
Ongelman ydin on juuri siinä, että nykyisellä tunnarilla valtuutus on kunnossa. Olen tsekannut sen moneen kertaan, kirjautunut ulos ja sisään ja iTunes näyttää koko ajan ihan oikeaa gmail-tunnaria, samoin puhelimessa. "Valtuuta tietokone" ei edes ole iTunesissa aktiivisena. Puhelimen nollauksen jälkeen kirjauduin storeen gmail-tunnarilla ja latasin appsin. Ja synkronoidessa se valittaa siitä vanhasta kolumhus.fi tunnarista, jota ei edes pysty valtuuttamaan.
Miten mä pystyn noi cmd-i tiedot katsomaan? Olen ihan juuri "turned from the dark side", eli vaihtanut Appleen, joten kaikki ei ihan hallussa vielä ole.
-
- Ylläpitäjä
Menet sen appsin kohdalle ja klikkaat hiirellä aktiiviseksi sekä painat omppu & i näppiksestä.MikaVi kirjoitti:Hienoa kun tietäviä ihmisiäKiitos kun jaksat kirjoitella!
Oletko poistanut nuo vanhat appsit koneestasi, voi olla että ei osaa asentaa uutta vanhan/saman päälle?
-
iTunesissa tietsikallahan appsit ei edes näy, koska tuon hemmetin valtuutus-ongelman vuoksi ne ei varmuuskopioidu sinne.
Joko tämä on pc:n rekisteriongelma (iMac tulossa, mutta ei vielä saapunut) , tai sitten iPhone säilöö jossain sitä vanhaa tunnaria, vaikka uudella olenkin kirjautunut.
Joko tämä on pc:n rekisteriongelma (iMac tulossa, mutta ei vielä saapunut) , tai sitten iPhone säilöö jossain sitä vanhaa tunnaria, vaikka uudella olenkin kirjautunut.
-
- Ylläpitäjä
Etkö ole aikaisemmin sitten synkronoinut koneeseen mitään?MikaVi kirjoitti:iTunesissa tietsikallahan appsit ei edes näy, koska tuon hemmetin valtuutus-ongelman vuoksi ne ei varmuuskopioidu sinne.
Ohjelmat kohdalla iTunesissa ei ole mitään? Jos on niin niistä voit tarkistaa tiedot tuolla cmd&i:llä
-
Re: iPhone/iTunes -ongelma
Alunperin ne näkyi siellä kyllä, mutta poistin ne myös sieltä tuon ongelman ilmettyä ennen kuin palautin tehdasasetuksiin.
Täytyypä kokeilla ladata sellainen appsi, jota en ole ladannut vanhalla tunnarilla ja katsoa miten käy sitten.
Täytyypä kokeilla ladata sellainen appsi, jota en ole ladannut vanhalla tunnarilla ja katsoa miten käy sitten.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka