Olen jo pitkään taistellut Soneran kanssa puhelimeni huollosta. puhelimesta on mennyt näyttö rikki ja olen siihen jo uuden osan saanut (tosin en vaihtanut). huomasin kuitenkin että puhelimen kuori oli murtunut mute näppäimen vierestä ja laitoin puhelimen huoltoon, kun kuulin että kyseessä oli iPhonessa yleinen vika. (puhelin oli tarkoitus myydä ja siksi halusin takakuoren kuntoon). no puhelin huoltoon ja sieltä yritettiin vedota vaikka mihinkä ja kun sain heidän kaikki väitteensä kumottua niin he heittivät pallon Soneralle. no sonera käsitteli asiaa noin 2-3kk enne ku tänään tuli asiaan päätös. He ilmoittivat tylysti ettei laitetta korjata koska sen huollon yhteydessä jolloinka näyttö oli mennyt rikki oli kuulemma otettu kuvia josta näkyy että kuori on rikki mute kytkimen vierestä. no kysyin näitä kuvia mutta puhelimessa ollut nainen (ei suostunut kertomaan titteliään Sonera organisaatiossa) kertoi ettei välttämättä voinut luovuttaa kyseisiä kuvia. (miksi ei muka ainakin olen tähän mennessä saanut kuvat kun niitä olen pyytänyt). nainen kehoitti minua kääntymään kuluttajaviraston puoleen ja sanoi että kerron sinne mitä vaan niin kyllä sonera vastineen kirjoittaa. niin no back to bussiness

eli soitin sitten puhelun SCFhuoltoon ja kyselin kuvista jotka osoittaa että murtuma on ollut puhelimessa jo silloin kun puhelin on ollut näytöntakia huollossa. ja yllättäen paljastui ettei sellaisiaa kuvioa ole olemassakaan

onneksi minä olen nauhoittanut keskustelut ja minulla on myös alkuperäiset kuvat koneella. kuluttajavirasto here i come
eli pähkinän kuoressa.
-havaittu vika kuoressa takuuaikana.
-Sonera,SCF ja apple kiistää vastuunsa.
-sonera kiistää vastuunsa olemattomiin todisteisiin vedoten.
-itseasiassa kun soittaa Applelle ja yrittää saada apua iPhone asioissa niin ilmoitetaan että ota yhteyttä laitteen myyjään.
-kuluttajaviraston mielestä minä olen oikeassa. (tosin pitää pistää asia vielä riitalautakuntaan).
-minulle on myönnetty että Apple toimii kuluttajalakien vastaisesti ja se on myös nauhalla.

myöntäjä löytyy Sonera-SCF-Apple piiristä.
olisi vielä vaikka sun mitä mut nopeasti ynnättynä ihmiset älkää sotkeko käsiänne Appleen. kiitos.
http://www.facebook.com/group.php?gid=3 ... 857&v=info
P.s tekstiin on saattanut lipsahtaa muutama Lapsus calami, mutta en niitä jaksa lähteä korjaamaan