Premiere + AE CS 5 vs. Final Cut Studio
Tässä topicissa kokeneemmat voisivat avata näiden kahden vaihtoehdon välisiä eroja.
- Linkkejä vertailusivuille
- Plussat / miinukset
- Kumpi pyörii Macilla jouhevammin
- Onko toisessa jotain, mitä toisessa ei ole
---
Itsellä tulossa valinta jomman kumman välillä. Kumpaa suosittelette, kun käytössä on Canon 7D ja iMac 27" (i7, 8 Gb).
Premiere + AE CS 5 vs Final Cut Studio
Koko liikkuvan kuvan kirjo
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Premiere + AE CS 5 vs Final Cut Studio
Viesti Kirjoittaja fji »
-
Re: Premiere + AE CS 5 vs Final Cut Studio
Viesti Kirjoittaja Joel.T »
Käytän PC:tä toistaiseksi, mutta CS vitoseen on ainakin luvattu täyttä tukea HDSLR videoille ja juurikin EOS 7D:lle. Final cutissa ei tältä foorumilta saatujen tietojen mukaan tätä tukea ole, vaan videotiedostot joutuu ensin konvertoimaan toiseen muotoon, Canonilta saatavalla ohjelmalla. Muuten tuota vertailua voi olla aika vaikea toteutta kun CS vitostahan ei ole vielä edes julkaistu? (:
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Tuon H.264:n editointi on vaan aika raskasta prossulle. Prores pyörii kevyesti kannettavillakin.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Tämä on monellatavalla makuasia. Saat käytännössä melko samat ominaisuudet molemmista. Mutta itse jos joutuisin valitsemaan, niin kääntyisin Final Cutin puolee.
Itse olen käyttänyt Premieriä ja olin ihan tyytyväinen. Mutta pidän enemmän Final Cutista. Hollywood ja elokuvastudiot käyttävät tietääkseni molempia, mutta ainakin Final Cuttia. Itse omista tällähetkellä Express version FinalCutista joka on karvalakki Studio versiosta. Minulla on ollut paljon ongelmia Windows puolella Adoben premier tuotteiden kanssa, joten itse pelkään noita premiereitä vähän.
Itse olen käyttänyt Premieriä ja olin ihan tyytyväinen. Mutta pidän enemmän Final Cutista. Hollywood ja elokuvastudiot käyttävät tietääkseni molempia, mutta ainakin Final Cuttia. Itse omista tällähetkellä Express version FinalCutista joka on karvalakki Studio versiosta. Minulla on ollut paljon ongelmia Windows puolella Adoben premier tuotteiden kanssa, joten itse pelkään noita premiereitä vähän.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja Joel.T »
Premiere ei ole elokuvatuotannosa juuri lainkaan käytetty. Final cutista en ole varma. Käytetyin on Avidin Mediacomposer.exlex kirjoitti:Tämä on monellatavalla makuasia. Saat käytännössä melko samat ominaisuudet molemmista. Mutta itse jos joutuisin valitsemaan, niin kääntyisin Final Cutin puolee.
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Aa ok. Hyvä tietää.Joel.T kirjoitti: Premiere ei ole elokuvatuotannosa juuri lainkaan käytetty. Final cutista en ole varma. Käytetyin on Avidin Mediacomposer.
Juu tosiaan Final Cuttia käytetään ihan yleisesti elokuva / Tv-sarjojen / uutisten tuotannossa. Ei tietenkään kakki käytä. Applea itse mainostaa sivuillaan tuolla kovasti. Tuossa mm. linkki Applen huikeille mainossivuille. Mm. 20Th Centure Fox editoi sillä Aliens Vs Predatorin. http://www.apple.com/fi/finalcutstudio/in-action/
Nämä on vain Applen mainoksia, mutta kyllä Final Cuttia käytetään ihan yleisemminkin.
Indusrial & Light & Magic yms. isot yhtiöt käyttävät omia Linux pohaisia ohjelmia. Eli ilmeisesti tekevät ihan itse softansa tai ainakin osan niistä.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
-
Viesti Kirjoittaja iPeter »
Molemmissa on vähän Office-syndroomaa, ominaisuuksia on enemmän kuin tarpeeksi ja jos ei tiedä tarvitsevansa esim XML-leikkauslistaa riittänee Express vallan hyvin. Itse olen käyttänyt PC:llä Premiereä ja Macillä FCP:tä, ja mielestäni FCP on loogisempi ja siten nopeampi. Suurempi ero taitaa olla oheisohjelmissa-FinalCut Studiossa tulee Motion, Soundtrack ym mukaan, ja Premieren Production Premiumiin kuuluu Photari, Flashi, Media Encoder ja After effects. Eli jos yhtä minuuttia työstetään ja viilataan kuukausia menee Adoben puolelle, mutta jos tekee ihan elokuvan leikkausta valitsisin FCP:n.
Niin, 10-v poikani oppi FCP:n perusteet vartissa....
Niin, 10-v poikani oppi FCP:n perusteet vartissa....

-
Viesti Kirjoittaja fji »
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!iPeter kirjoitti:Suurempi ero taitaa olla oheisohjelmissa-FinalCut Studiossa tulee Motion, Soundtrack ym mukaan, ja Premieren Production Premiumiin kuuluu Photari, Flashi, Media Encoder ja After effects. Eli jos yhtä minuuttia työstetään ja viilataan kuukausia menee Adoben puolelle, mutta jos tekee ihan elokuvan leikkausta valitsisin FCP:n.
Lainaukseen liittyvä kysymys: miten After Effecs ja Motion kilpailevat keskenään? Se oli yksi omaan valintaan vaikuttavista asioista, joka jäi ekasta postauksesta tavallaan huomiotta.
Itsellä on valinta seuraavan kahden välillä:
- CS 5 Master Collection
- CS 5 Design Premium + Final Cut Studio
(teen myös web- ja printtisuunnittelua)
-
Viesti Kirjoittaja fji »
Premiere CS 5:n trial versio ladattavissa täällä:
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=premiere_pro
Laittakaahan kokemuksia, jos innostutte testailemaan.
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=premiere_pro
Laittakaahan kokemuksia, jos innostutte testailemaan.

9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka