Arkhimedes
-
Arkhimedes
Viesti Kirjoittaja jujumies »
Hommasin juuri taloushallinta ohjelman -arkhimedeksen. Sain jo laskun tehtyä, mutta osaako joku neuvoa miten saan laskun vietyä sähköiseen muotoon? Ohjelma tarjoaa vain mahdollisuutta tulostukseen jota minulla ei ole. Tahtoisin laskun pdf:äksi yms. jotta voin lähettää sen mailissa...
Simo Orpana
Studio Bad Mama
www.studiobadmama.com
-
Re: Arkhimedes
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja willwill »
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Tätä käytän itse.MacFinn kirjoitti:Tulostus-ikkunan vasemmassa alareunassa lukee PDF, siitä valitset Tallenna PDF.
t. S
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Lievää harhaan johtamista sanon minä!

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Suosittelen kokeilemaan ilaista versiota Dooranetistä.IIIMacci kirjoitti:Archimedeksen ilmaisversio vaikutti hyvältä alottavan yrityksen silmissä kunnes selvisi että softan päivityksiin tarvitsee kuukausmaksullisen ylläpitokoodin. Eli vaikka vaan päivitätä ns. ilmaisversiota niin ei onnistu ilman että nollaa kaikki datansa.
Lievää harhaan johtamista sanon minä!
http://www.dooranet.fi
R.
-
No tämä k-u-s-e-t-u-s taitaa sit olla viimeisimmän version juttuja - tietävät että ton Alvi-muutoksen takia ilmaiskäyttäjien on pakko päivittää. Tää pakkomyynti on kyllä mun mielestä laillisuuden rajoissa. Saitilla kuitenkin on selvästi että Ylläpitomaksu on ilmaisessa versiossa VAPAAEHTOINEN. Osaisko tästä joku laittaa valmistajalle joukkoreklamaationMacFinn kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään maksullista ylläpitokoodia ole ja jokaisessa päivityksessä tähän asti on ollut ohjeet, miten vanha data siirretään uuteen. Pitääkin päivittää kun mulla ei taida olla ihan viimeisin versio käytössä.

Olisko jollain vinkkejä - ohjeita miten tohon uusimpaan saisi tiedot vanhasta manuaalisesti ilman että tarvitsee pakkolunastaa nuo ylläpitotunnukset?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Tai sit pitää siirtyä tohon Dooranettiin...
-
IIIMacci kirjoitti:No tämä k-u-s-e-t-u-s taitaa sit olla viimeisimmän version juttuja - tietävät että ton Alvi-muutoksen takia ilmaiskäyttäjien on pakko päivittää. Tää pakkomyynti on kyllä mun mielestä laillisuuden rajoissa. Saitilla kuitenkin on selvästi että Ylläpitomaksu on ilmaisessa versiossa VAPAAEHTOINEN. Osaisko tästä joku laittaa valmistajalle joukkoreklamaationMacFinn kirjoitti:Ei mulla ainakaan mitään maksullista ylläpitokoodia ole ja jokaisessa päivityksessä tähän asti on ollut ohjeet, miten vanha data siirretään uuteen. Pitääkin päivittää kun mulla ei taida olla ihan viimeisin versio käytössä.![]()
Olisko jollain vinkkejä - ohjeita miten tohon uusimpaan saisi tiedot vanhasta manuaalisesti ilman että tarvitsee pakkolunastaa nuo ylläpitotunnukset?Mä yritin jo jotain temppitiedostoja copsailla mutta ei tuntunu toimivan...
Tai sit pitää siirtyä tohon Dooranettiin...
Jos sulla on backupit kunnossa, niin voisit kokeilla seuraavaa:
Asenna uudempi versio arkihista koneeseen (menee omaan kansioon, ei asennu vanhan päälle).
Käynnistä softa ja anna aloitustietoja.
Sulje softa.
Mene Ohjelmat-kansioon
Klikkaa vanhemman arkihin ohjelmakuvaketta hiiren oikella näppäimellä ja valitse näytä paketin sisältö (tai jotain, itellä on enkuksi noi).
Kaiva avautuneesta ikkunasta backup-kansio esiin.
Tee edellä mainittu toimenpide sille uudemmallekin arkhille.
Kun sulla on molemmat esillä, kopsaa vanhemmasta bakcupin sisältö uudempaan.
Sulje aiemmat ikkuna ja kokeile, josko sitten voisit uudemman käynnistyksen jälkeen "palauttaa" backupit.
Jos ei, niin sitten vaan poistat sen uudemman asennuksen.
R.
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »

-
Musta tuntuu että tuo tallennus ei ainakaan mulla ole onnistunut oman appin sisään sillä ohjelmaa sulkiessa se viittaa jotenkin siihen tyylii oikeuksista (kun mulla vain admin voi asentaa) mainitsee ja sit kirjottaa ton backupin jonnekkin temppikansioon.. minkä nimisiä tiedostoja pitäisi etsiä?morbusg kirjoitti:^Öh, ohjelma siis tallentaa datansa oman app-bundlensa sisään? No jo on olleet taas mikkihiiret vauhdissa ei hyvää päivää![]()
-
Arkhimedeksessä on mahdollisuus ohjelman asetuksissa määritellä lisäpolku itsemääritellylle Backupille, jonne se siis myös kopsaa tarpeelliset tiedostot.IIIMacci kirjoitti:Musta tuntuu että tuo tallennus ei ainakaan mulla ole onnistunut oman appin sisään sillä ohjelmaa sulkiessa se viittaa jotenkin siihen tyylii oikeuksista (kun mulla vain admin voi asentaa) mainitsee ja sit kirjottaa ton backupin jonnekkin temppikansioon.. minkä nimisiä tiedostoja pitäisi etsiä?morbusg kirjoitti:^Öh, ohjelma siis tallentaa datansa oman app-bundlensa sisään? No jo on olleet taas mikkihiiret vauhdissa ei hyvää päivää![]()
Kun ohjelman asetuksista kuitenkin palautetaan backupit, ne oletusarvoisesti palautetaan sieltä ohjelmapaketin sisällä olevasta b-kansiosta.
Se Arkhimedes siellä ohjelmat-kansiossahan ei ole suoranaisesti ohjelma, vaan paketti, joka sisältää ohjelman ja siihen liittyvät tarvittavat kansiot ja tiedostot.
Suosittelen kuitnekin, että menet Arkhimedeksen sivustolla ja avaat sen täydellisen manuskan, jonka sisältä nää backupinfot löytyy ja sitten sä jo itsekin pystyt päättelemään, minne mitäkin tallentuu, ja mistä tarpeellisest tiedostot löytyy.
HUOM! Olepa tarkkana siellä Backup-kansiossa AutoBackupin sisältä löytyviin AB1, AB2 ja AB3 -kansioihin liittyvästä infosta. Siellä puhutaan ensiarvoisen tärkeitä neuvoja, miten toi ohjelma noita käsittelee.
R.
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Kuten mikä tahansa OSX -ohjelma. Sen sijaan käyttäjädatan säilöminen ko. kansioon on merkki mikkihiireydestä.Raikka kirjoitti:Se Arkhimedes siellä ohjelmat-kansiossahan ei ole suoranaisesti ohjelma, vaan paketti, joka sisältää ohjelman ja siihen liittyvät tarvittavat kansiot ja tiedostot.
-
Noh, Filemakerillähän toi on toteutettu, ja sitä paitsi... oli niitä muitakin syitä, miksi vaihdoin Dooranettiin...morbusg kirjoitti:Kuten mikä tahansa OSX -ohjelma. Sen sijaan käyttäjädatan säilöminen ko. kansioon on merkki mikkihiireydestä.Raikka kirjoitti:Se Arkhimedes siellä ohjelmat-kansiossahan ei ole suoranaisesti ohjelma, vaan paketti, joka sisältää ohjelman ja siihen liittyvät tarvittavat kansiot ja tiedostot.
R.
-
Viesti Kirjoittaja lagala »
Itse valitsimme Arkhimedeksen koska ohjelma oli lähes ainoa joka tarjosi monikäytön ja Macci toimivuuden. Arkhimedes on toiminut kaikkea muuta kuin hyvin, vaihdon jälkeen ei ole ollut muuta kuin ongelmia, varmuuskopioinnista lähtien. Ohjelma on täynnä bugeja (esim. kaatuu joka 2 tunti), ainakin monikäytössä. Asiakaspalvelu oli aluksi hyvin palvelualtista siihen asti kun myyntityö oli tehty ja ohjelma asennettuna koneillamme, siihen loppui palvelu ja ohjaaminen. Suurimman ongelman luo se, että laskutusohjelma on yrityksemme tärkein asia millä rutiinit saadaan pyörimään, kun päivästä menee 3 tuntia 3 ihmiseltä ongelmien ratkomiseen niin homma ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta. Monet itkut on väännetty tämän ohjelman kanssa.
Emme enää ohjelmaa voi vaihtaa mutta mielenkiinnosta kysyn, onko markkinoilla muuta ohjelmaa joka täyttää samat kriteerit (toimivuus macilla ja monikäyttö)? Jos teillä on kysyttävää Arkhimedeksen ongelmista, vastaan mielelläni
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Dooranet.lagala kirjoitti:Oma mielipiteeni on että älkää missään tapauksessa edes harkitko Arkhimedestä ellei ole pakko!
Emme enää ohjelmaa voi vaihtaa mutta mielenkiinnosta kysyn, onko markkinoilla muuta ohjelmaa joka täyttää samat kriteerit (toimivuus macilla ja monikäyttö)? Jos teillä on kysyttävää Arkhimedeksen ongelmista, vastaan mielelläni
Ota Doorassa yhteyttä Pyrrön Juhaan, niin palvelu pelaa.... kerro terkkuja...

R.
-
Viesti Kirjoittaja Heka »
Tämä voi olla tyhmä kysymys, koska käytän vanhaa versiota ohjelmasta, mutta miksi ALV-muutos pakottaa hankkimaan uuden version Arkhimedeksestä?IIIMacci kirjoitti:
No tämä k-u-s-e-t-u-s taitaa sit olla viimeisimmän version juttuja - tietävät että ton Alvi-muutoksen takia ilmaiskäyttäjien on pakko päivittää.
-
No tämä on just se k-u-s-e-t-u-s.. ne on sielä viisaat päät kelannu että nyt on hyvä rako pakottaa vanhat ilmaiskäyttäjät ylläpitoasiakkaiksi - kun ei normaalein konstein uutta saa päivitettyä ilman tuota kuukausmaksullista ylläpitopalvelua. Eli toisin sanoen päivittäminen vaatii joko sen tai sitten että aloitat puhtaalta pöydältä menettäen kaiken aikaisemman datan.. tämä siis heidän nerokas strategia. Itse olen kelaillut Dooranettiin siirtymistä mutta kaipa tota pitää yrittää vielä säätää josko sais tiedon pysymään päivityksessä manuaalisesti backuppien kanssa säätäen.Heka kirjoitti:Tämä voi olla tyhmä kysymys, koska käytän vanhaa versiota ohjelmasta, mutta miksi ALV-muutos pakottaa hankkimaan uuden version Arkhimedeksestä?IIIMacci kirjoitti:
No tämä k-u-s-e-t-u-s taitaa sit olla viimeisimmän version juttuja - tietävät että ton Alvi-muutoksen takia ilmaiskäyttäjien on pakko päivittää.
Laittakaan ihmeessä step by step ohjeet mikäli jollain on jo kokemusta ilmaisversion päivittämisestä ilman ylläpitoasiakkaaksi ryhtymistä kuitenkin säilyttäen aikasemman datat.
-
-
Et ole näköjään lukennut löpinöitä... kesäkuun alusta tulee voimaan uusi ALV23%, mikä ei ole vaihtoehtona vanhoissa Archimedeksissä. Vaihtoehtona siis joka alottaminen puhtaalta pöydältä (syöttää kaikki uudestaan käsin), ryhtyä kuukausmaksulliseksi ylläpitoasiakkaaksi, yrittää tehdä siirto ns. käsin tai sitten vaihtaa softaa esim. Dooranettiin, mikä käyttäjien kokemuksien mukaan olisi muutenkin toimivampi ratkaisu.Heka kirjoitti:Tämä selvä, mutta sitten seuraava tyhmä kysymys: Miksi täytyy päivittää uudempaan versioon? Mulla on about 4v vanha versio käytössä ja seen tehtyä sillä kaiken minkä tarvitsen (eli kirjoitettua laskun). Ilmeisesti muut käyttäjät kaipaavat ohjelmalta muitakin ominaisuuksia (kirjanpito tms?). Itse en tarvitse, joten aion jatkaa tuolla vanhalla versiolla. Siis tämä ei ole mitään kuittailua kenellekään, vaan ihan vaan mielenkiinnosta pohdiskelen ja kyselen.
You choose.

-
-
Jaa - oliskohan sit että ovat tarkotuksella hankaloittaneet tätä uusissa versiossa... asetuksista ei saa laitettua defaultiksi muita prosentteja kuin mitä listassa on mutta tuotteiden kohalle voi - pitää käydä muuttaa uudet prosentit jokaiseen tuotteeseen manuaalisesti - se onnistuu! Ja myöskin laskukohtaisen maksuehdon saa kans muutettua haluamakseen tuplaklikkaamalla, mutta se ei vaikuta olemassa oleviin tuotteisiin vaan tosiaan ne pitää tuotteet kohdasta käydä muuttamassa.Heka kirjoitti:Luin kyllä koko ketjun, mutta en ymmärtänyt. Kävin kokeilemassa ja totesin, että omassa versiossani ainakin pystyy ALV:ksi syöttämään 23%. Vetolaatikossa ei sellaista vaihtoehtoa ole, mutta kun tuplaklikkaa prosenttimäärää, niin siihen pystyy syöttämään ihan mitä itse haluaa ja ohjelma hyväksyy muutoksen. Koitin tehdä mallilaskun tuolla 23%:n verokannalla ja kaikki toimi oikein hyvin.
No onnistuu tuo noinkin - kiitos vinkistä! Pitää vaan olla tarkkana ettei toi default- 22% jää kummittelee...
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Siis mikä ihmeen k-u-s-e-t-u-s. Sinulla on firma, joka laskuttaa tuotteista/palvelusta. Ja heillä on firma, joka laskutaa samoin. Miksi sinun pitäisi saada tuo ilmaiseksi? Laskutat kuitenkin tuostakin palvelusta asiakkaitasi.IIIMacci kirjoitti:No tämä on just se k-u-s-e-t-u-s.. ne on sielä viisaat päät kelannu että nyt on hyvä rako pakottaa vanhat ilmaiskäyttäjät ylläpitoasiakkaiksi - kun ei normaalein konstein uutta saa päivitettyä ilman tuota kuukausmaksullista ylläpitopalvelua. ...
No eiköhän se ilmainen palvelu pitäisi olla kanssa ilmainen kun sitä sellaseksi mainostetaan. Ihan normaali businessmalli tämä netissä eli tarjotaan peruspakettia ilmaiseksi ja sit lisähöysteet maksaa. Turhaa tulla tänne provosoimaan ihan simppelistä asiasta.Kamu kirjoitti:Siis mikä ihmeen k-u-s-e-t-u-s. Sinulla on firma, joka laskuttaa tuotteista/palvelusta. Ja heillä on firma, joka laskutaa samoin. Miksi sinun pitäisi saada tuo ilmaiseksi? Laskutat kuitenkin tuostakin palvelusta asiakkaitasi.IIIMacci kirjoitti:No tämä on just se k-u-s-e-t-u-s.. ne on sielä viisaat päät kelannu että nyt on hyvä rako pakottaa vanhat ilmaiskäyttäjät ylläpitoasiakkaiksi - kun ei normaalein konstein uutta saa päivitettyä ilman tuota kuukausmaksullista ylläpitopalvelua. ...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka