Eli kerron ny hienon kokemuksen iPhone 3GS:stä. Elikkäs tilasin iphone 3GS 16GB:n syyskuussa 2009 soneralta. Puhelimien saatavuus oli vielä rajoitettua ja arvioitu toimitusaika oli puhelinta tilatessa 8-12 viikkoa. Kappas vaan puhelin oli viikossa toimitettu postiin jossa se sitten odotti uutta onnellista omistajaa. Tiedä sitten miksi tuli niin nopeasti? ...noo eipä se ensimmäinen iPhone ollut kun viikon käytössä kun puhelimen näyttö sekosi aivan totaalisesti kun avasin puhelimen näppäinlukosta. Näytön kuva oli zoomautunut kotivalikossa suureksi eikä sitä saanut millään entiselleen. Ei resetoimalla eikä palauttamisella. No kiikutin puhelimen Scf huoltoon jossa anto seuraavana päivänä "UUDEN" tehdaskorjatun puhelimen. No se toinen puhelin osottaitui myöskin vialliseksi ensimmäisinä viikkoina näytöstä. Eli näyttö ei välillä reagoinut kosketukseen ollenkaan vaan puhelin piti laittaa näppäinlukkoon ja avata uudestaan lukosta jolloin puhelin rupesi taas toimimaan. Ja tein kyllä taas kaikki palautukset ja resetoinnit mutta vika jatku aina sillon tällöin. No olin tän vian kanssa monta kuukautta ku en hallunut viedä puhelinta Scf:lle koska palvelu siellä on syvältä (koettu on). No nyt n. 3 viikkoa sitten puhelin esitti uuden vian. Eli kotinäppäin ei toiminut ollenkaan. Ei sitten millään joten oli pakko viedä puhelin Scf:lle huoltoon. Puhelin oli siellä 2 viikkoa! Vaikka sanoivat että menee n. 2-3 työpäivää. Koitin ottaa yhteyttä sinne et missä puhelin menee mutta yhteyttä en sinne koskaan saanu. No nyt tiistaina tuli viesti että puhelin on noudatettavissa. Yllätys että antoivat taas tehdaskorjatun puhelimen. Eli kolmas iPhone käytössä nytten ja puhelimesta löytyi VIKA! eli näyttö ei käänny vaakatasoon missän tilassa. Ei edes tieteislaskimessa jota yleensä kehotetaan kokeilemaan jos näytössä on vika. Palautin tehdasasetukset ja resetoin puhelimen, mutta landscape ei toimi edelleenkään. Kävin tänään sitten ihan suosiolla Applen liikkeessä jossa kerroin tilanteeni että kolmas puhelin menossa. Suosittelivat soittamaan suoraan applelle jossa kerron kaikki mitä tässä nyt on ollut puhelimien kanssa ja olla tiukkana jos saisin ihan täysin uuden puhelimen. Kyllä vaadin uutta puhelita! Tuore
menen usko ja hermo tähän touhuun! Olisi se naurettavaa jos tosiaan olisi neljäs iPhone käytössä! Joten huomenna soitto Applelle tekeen valitus ja vaatimaan oikeasti uutta puhelinta. Onko kellään samoja kokemuksia vai oonko ainoa jolla on näin huono tuuri?
Rasittavinta tässä on, että Amerikan Applelta olisit luultavasti saanut pahoittelut ja uuden luurin sen kummempia kyselemättä. Millähän perusteella tuo huoltoputiikki on valittu, vai onko se Soneran puolelta ulkoistettu?
Tosiaan applella toivotaan et asiakkailla on positiivinen kuva applesta mutta mitenköhän täällä suomessa sitten? Puhelimessa on hyvät ominaisuudet ja on todella kätevä, mutta sitten nää viat näissä puhelimissa!
Ensimmäisestä murtui kuoret, toinen oli kestävän oloinen, mutta WiFi kuoli.
Tässä uusimmassa, joka on saatu 10/2009, on taas valovuotoa kehyksen ja lasin välistä. Tein tästä jopa kyselyn SCF:lle, kysyin että vaikuttaako valovuoto mahdollisesti puhelimen kosteus suojaan. Valo vuotaa, joten tod. näk. myös näytölle hikoiltaessa kondensoituva vesi voisi myös vuotaa puhelimen sisälle.
SCF:n vakiovastaus oli, että huolto arvioi vian vakavuuden, ei mitään kommenttia itse vikaan. Normaalit elektroniikkahuollot osaavat aika pienestä vinkista antaa realistisen arvion viasta, SCF ei anna mitään arvioita viasta tai sen kustannuksista. Ainoastaan jos luuri on esim. pudonnut mereen ja täysin kuollut, niin silloin he yleensä osaavat sanoa sen vakiohinnan, 291 euroa.
Äh, ja puh, kun se sano että huhhuh, ei jaksa juoksella huollossa, takuukin on jo ummessa. Hyvin on kuitenkin tämä uusin luuri toiminut, valovuodosta huolimatta näytön alle ei ole kertynyt kosteutta tai nöftää, ja kuoren ovat selvästi parempilaatuiset, ei halkeamia.
Mutta noin yleensä näistä tehdaskorjatuista puhelimista, tilanne taitaa olla hieman heikompi kuin uutta puhelinta ostettaessa; huollosta saatu puhelin taitaa olla todennäköisemmin viallinen, kuin oikea ostettu tehdasuusi.
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
Spirit kirjoitti: Näytön kuva oli zoomautunut kotivalikossa suureksi eikä sitä saanut millään entiselleen. Ei resetoimalla eikä palauttamisella.
Näin kävi minullekin ja avun sain täältä. http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&p=911983
Olisiko ollut alunperin tästä kysymys? Huollosta olisi mielestäni pitänyt saada tilalle täysin uusi puhelin (koska viallinen oli uusi) jos kyseessä oli todellinen vika.
Spirit kirjoitti: Näytön kuva oli zoomautunut kotivalikossa suureksi eikä sitä saanut millään entiselleen. Ei resetoimalla eikä palauttamisella.
Näin kävi minullekin ja avun sain täältä. http://www.hopeinenomena.net/viewtopi c.php?f=71&p=911983
Olisiko ollut alunperin tästä kysymys? Huollosta olisi mielestäni pitänyt saada tilalle täysin uusi puhelin (koska viallinen oli uusi) jos kyseessä oli todellinen vika.
Joo eli soitin nyt sitten Applelle tänään jossa ei auteta iPhonen asiassa millään lailla vaan käsketään soittaa Soneralle! Eli Applen asiakaspalvelu jossa ei käsitellä iPhonen asioita ollenkaan! Kummaa toimintaa. No soitin sitten Soneralle jossa kerroin tilanteeni ja asiakaspalvelija oli todella pahoillaan tilanteestani ja kysyi esimieheltä että olisiko mahdollista saada uusi puhelimen mutta Soneran kautta ei ole mahdollista saada UUTTA iPhonea. No Sonera kehotti soittaan SCF:n valtakunnalliseen puhelimeen. Soitin sitten sinne jossa kerroin tilanteeni että tosiaan kolmas iPhone 3GS menossa ja kolmaskin puhelin on viallinen. Hän selitti sitten heidän käytäntönsä iPhonien suhteen. Eli jos iPhonen tilalle tulee vaihtolaite on se tehdaskorjattu puhelin joka tulee Applelta. Eli Apple ei lähetä uusia puhelimia SCF:lle (missään tilanteessa) vaan käytetyt korjatut puhelimet. Eli olen vienyt viime syksynä UUDEN puhelin huoltoon josta takaisin sain paskan käytetyn tehdaskorjatun puhelimen joka oli viallinen ja niin on kolmaskin. Kuullostaa kyllä niin epätodelliseslta ja törkeeltä asiakasta kohtaan joka on maksanut uudesta puhelimesta satasia ja sit tulee vanha puhelin tilalle! Eli SCF ei anna uusia puhelimia. Sieltä sanottiin, että vie puhelin huoltoon!!! No jos mää ny vien sen TAAS huoltoon niin saan taas odottaa 2 viikkoa "uutta" puhelinta joka on tehdaskorjattu ja joka saattaa olla myöskin viallinen. Ei hemmetti tätä meininkiä! Eli en saa uutta puhelinta varmaan koskaan mistään vaikka takuuta on! Mutta teen tästä kyllä Applelle reklamaation! Tuskin jos veisin asian kuluttaja-asiamiehelle niin ei auttais jos kerran Soneralla eikä SCF:llä oo valtuuksia antaa uutta puhelinta mulle.
Spirit kirjoitti: Eli SCF ei anna uusia puhelimia.
Kauhistuttava kertomus, itselläni halkeileva iPhone joten jätänpä varmaan tuon huoltokokemuksen väliin koska en halua muuten lähes virheettömän puhelimen vaihtumisen johonkin käytettyyn **skaan pelkkien halkeamien takia =)
Tuollaiset Pa*ka firmat pitäsi lopettaa. En tajua kyllä Applenkaan poitiikkaa tuossa asiassa. Eikö voi vaatia, että haluan samanpuhelimen, jonka ostin huollettuna takaisin. Niinkuin Nokialla? Tosi kiva saada jonku toisen puhelin, joka on kuolattu ja höngitty. Vaikka ne kuinka puhdistaa sen puhelimen, niin muovi imee itseensä moskan.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
exlex kirjoitti:Tuollaiset Pa*ka firmat pitäsi lopettaa. En tajua kyllä Applenkaan poitiikkaa tuossa asiassa. Eikö voi vaatia, että haluan samanpuhelimen, jonka ostin huollettuna takaisin. Niinkuin Nokialla? Tosi kiva saada jonku toisen puhelin, joka on kuolattu ja höngitty. Vaikka ne kuinka puhdistaa sen puhelimen, niin muovi imee itseensä moskan.
Jokainen huoltoon menevä puhelin puretaan siellä huoltopaikalla (Hollannissa) ja jokainen puhelin saa uuden näytön, kuoret ja akun, saattoi olla jotain muutakin mitkä vaihdetaan joka tapauksessa...applen sivuilta löytyy jostain lista mitä kaikkea korjauksen lisäksi vaihdetaan
Jos myyjä ei ole näin monen yrityksen jälkeen onnistunut toimittamaan sulle ehjää vekotinta, niin eiköhän siinä ole peruste kaupan purkuun. Siinä kyllä kuluttajariitalautakunta voi auttaa, jos ei muuten uhkailu auta...aikaahan se tosin vie.
Takuuehdoissa itseasiassa lukee että huollon yhteydessä osa voidaan vaihtaa uuteen tai suoritukyvyltään uutta vastaavaan osaan... Eli ihan oikein sinänsä siellä toimivat, luulisi kyllä tämän hintaluokan puhelimeen pitäisi saada uudet osat! Luultavasti jonkun takakuorenkaan valmistaminen todellisuudessa ei maksa mitään 50 euroa vaan reilusti alle. Melko paljon tekevät voittoa näillä puhelimilla ja osilla oikeisiin valmistuskuluihin verrattuna...