Help me help me.
Olen yrittänyt katsoa subtv:n nettiohjelmia macbook prolla safarilla ja firefoxilla (3.63). Olen asentanut Flip4mac:in, ja jonkin Perianin, mutta videot eivät lähde käyntiin.
mikä neuvoksi?
Miten Subin ohjelmat toimivat MacBook Pro lla?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten Subin ohjelmat toimivat MacBook Pro lla?
Viesti Kirjoittaja tupsu »
-
Re: miten Subin ohjelmat toimivat Macbook Pro lla?
Viesti Kirjoittaja teahonen »
Hei ja aluksi tervetuloa foorumille! Tarkoitat varmaankin esim. näitä ohjelmia? Omalla kohdallani (Leopardi 10.5.8, macbook, ff 3.6.3, safari 4.0.5) subin nettivideot (ainakin Hills ja Rex) alkavat näkymään, kunhan annan niiden latautua hetken aikaa Quicktime playeriin. Eli jos nettiyhteytesi on esim. 2 megan adsl, niin pätkien pitäisi kyllä aueta muutamassa sekunnin viiveellä. Valitettavasti videoiden katselu macin puolella tuntuu etenevän siinä tahdissa, missä videotiedosto latautuu koneelle. Hitaammalla yhteydellä ohjelmien käyntiinlähteminen voi olla tästä kiinni.tupsu kirjoitti:Help me help me.
Olen yrittänyt katsoa subtv:n nettiohjelmia macbook prolla safarilla ja firefoxilla (3.63). Olen asentanut Flip4mac:in, ja jonkin Perianin, mutta videot eivät lähde käyntiin.
mikä neuvoksi?
Oletko kokeillut muuttaa flipin ja perianin asetuksia? Aukeaako nettisivun videoikkunan "Katso netistä"-painikkeella Quicktime-soitin oman videoikkunansa kera? Katso flip4macin asetuksista (löytyy Järjestelmäasetusten joukosta kohdasta Muut tms.), että ohjelmat avataan Quicktime playerissa (Launch Quick...). Tämän pitäisi mahdollistaa videoiden toiminta omenapuolella, koska nettisivun omat säätöpalikat toimivat paremmin xp:ssä. Lisäksi Player-välilehden Play movies automatically valinta voi vaikuttaa ohjelmien aukeamiseen, mutta se taitaa olla oletuksena jo valmiiksi ruksattuna?
Toivottavasti tästä oli apua.
-
Re: miten Subin ohjelmat toimivat Macbook Pro lla?
Viesti Kirjoittaja teahonen »
Demosin pikaisesti ruksin vaikutusta omalla koneella, ja ilman ruksausta videot eivät lähteneet alkuunkaan käyntiin, joten toivottavasti homma jumittaa vain siitä. Selain kannattanee käynnistää kokonaan uudelleen asetusten vaihdon jälkeen. Jos asia jumii vielä tämänkin jälkeen, toivottavasti alempana olevasta Katsomo.fi-aiheisesta ketjusta löytyisi ohjeita ja kohtalotovereita pulmasi ratkaisemiseksi.teahonen kirjoitti:Aukeaako nettisivun videoikkunan "Katso netistä"-painikkeella Quicktime-soitin oman videoikkunansa kera? Katso flip4macin asetuksista (löytyy Järjestelmäasetusten joukosta kohdasta Muut tms.), että ohjelmat avataan Quicktime playerissa (Launch Quick...).tupsu kirjoitti:Help me help me.
Olen yrittänyt katsoa subtv:n nettiohjelmia macbook prolla safarilla ja firefoxilla (3.63), mutta videot eivät lähde käyntiin.
Tällä ei ollut juurikaan vaikutusta. Ruksin poisottaminen rauhoitti kyllä omaa QT:tä, joka halusi aiemmin avata useampiakin videoikkunoita sub-sivuilla surffatessa, ja yhden videoikkunan aukiollessa.teahonen kirjoitti: Lisäksi Player-välilehden Play movies automatically valinta voi vaikuttaa ohjelmien aukeamiseen,
-
Re: Miten Subin ohjelmat toimivat Macbook Pro lla?
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Re: Miten Subin ohjelmat toimivat MacBook Pro lla?
Viesti Kirjoittaja KöpiM »
Mulla ainakin toimii kun Flip4Mac on näissä asetuksissa:
http://www.dropbox.com/gallery/6221475/ ... t?h=afcf29
http://www.dropbox.com/gallery/6221475/ ... t?h=afcf29
-
Viesti Kirjoittaja tupsu »
Hei kiitoksia todella paljon avustanne! Wau, miten nopeita vastauksia ja niin laajoja vielä! Laitoin asetukset niin kuin neuvoitte, joku oli laittanut jopa kuvatkin
NYT TOIMII!! Se just kestää vähän aikaa, ennen kuin lähtee pyörittämään. Kiitos kiitos kiitos kiitos!!!
Mietin, että vaikuttaako myös tää snowleopard tähän, kun jotkut ovat sanoneet ettei ohjelmat tahdo toimia sen takia...? Joku tuttava möi Macbook Pro:nsa pois kun mitkään ohjelmat eivät toimineet (?). Mutta ite toivon, ettei sitä tartte tehdä
Kiitos vielä kerran!

Mietin, että vaikuttaako myös tää snowleopard tähän, kun jotkut ovat sanoneet ettei ohjelmat tahdo toimia sen takia...? Joku tuttava möi Macbook Pro:nsa pois kun mitkään ohjelmat eivät toimineet (?). Mutta ite toivon, ettei sitä tartte tehdä

Kiitos vielä kerran!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Nuo Subin ohjelmat toimivat hankalasti aluksi, koska Flip4Mac ei osannut avata sitä ohjelmaa QuickTime Playeriin vaan käyttäjän piti se itse avata kopsaamalla ohjelman osoite Safarin ikkunasta QT Playerin Avaa osoite-ikkunaan. Nyt kun Flip4Mac on päivitetty tuota ei enää tarvitse tehdä.
Tarkoitetaanko tässä näillä toimimattomilla ohjelmilla tv-ohjelmia vai oikeita ohjelmia? Mun MBP:ssä ovat toimineet molemmat SnowLeopardin asennuksesta alkaen.
Tarkoitetaanko tässä näillä toimimattomilla ohjelmilla tv-ohjelmia vai oikeita ohjelmia? Mun MBP:ssä ovat toimineet molemmat SnowLeopardin asennuksesta alkaen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka