nalle76 kirjoitti:Miten muuten tuo PS2 Slim decibelit kuuluu. Onko lähempänä hiljaisia MBP/Mini vai samanlainen suihkukone kuin XBOX? Päivisin tuo ääni ei pahmmin haittaa, mutta kun tykkään katsella nukkumaan mennessä leffoja niin sitä tuppaa usein nukahtaa siinä keskivaiheella. XBOX herätti ainakin aamuyöstä melunsa takia.
Normi-PS2 on erittäin hiljainen (ja itse olen tosi tarkka äänen kanssa just siksi että nukun laitteistojen vieressä...). Slimissä on melkein puolet pienempi virrankulutus ja siitäkin iso osa tapahtuu ulkoistetussa virtalähteessä. Veikkaan villisti, että slim on täysin äänetön. Optinen asema on tietysti vielä kysymysmerkki, mutta tuossa sinun käyttöskenaariossa silläkään ei ole väliä kun leffa on loppu ja levyä ei enää lueta
Nyt on pari viikkoa ollut omistuksessa tuo Xbox360 ja on kyllä kerrassaan mainio peli. Lähinnä tuota Fifaa on tullut taottua, mutta jotain Forzaa sen lisäksi ja kyllä maistuu. Pitkään arvoin, että otanko pleikkarin ja boxin, mutta en ole katunut valintaani missään vaiheessa ja lisäksi kaikilla kavereilla on Xbox niin sekin oli yksi suuri syy miksi siihen päädyin. On se tavallaan jännä, että näinkin vanhalla aparaatilla niin edelleen pystytään vääntämään graafisesti noin hienoja pelejä. Tietokonepuolella joutuu laittamaan hirveät määrät rahaa, että päästään samalle tasolle. Eli ehkä näissäkin asioissa on enemmän se, että kuinka hyvin pystytään laitteen optimoimaan tiettyyn käyttöön niin silloin ei tarvitsekaan olla koko ajan laitetta päivittämässä ja silti se pysyy hyvin mukana.
Itelläni PS3 ja Wii. (ajattelin säästää ex-Boxiin mutta RROD:n lukemat ei näytä kovin vakuuttavilta joten lähdin yrittämään kuvankäsittelyohjelma+kamera+tarvikkeet - linjalle.)
Macin ja pleikkarin yhteydet ei oikein toimi paitsi Vuzella, mutta selvitään.
Sleepperi kirjoitti:Normi-PS2 on erittäin hiljainen (ja itse olen tosi tarkka äänen kanssa just siksi että nukun laitteistojen vieressä...)
Ei ainakaan minun "normi" (julkaisypäivänä ostettu) konsoli ollut yhtään hiljanen vaan melutasoltaan kaamea pölyimuri, joka muuten oli aikamoinen shokki kun olin ennen tottunut konsoleihin kuten PS1, NES ja Megadrive joissa ei ollut tuutettimia ollenkaan.
Se ääni joka PS2:stani lähti (ja lähtee vielä tänä päivänä) on ihan oikeasti verrannollinen Xbox 360:een...
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
En ymmärrä, miksi PS3 on suosituin tässä keskustelussa eikä X360. Itselläni on kummatkin, ja Xbox 360:ssa on paremmat peli, käyttöliittymä ja ohjain. X360:lle on parhaat FPS-, RTS-, auto- ja korttipelit (Halo 3, Halo Wars, PGR3 ja UNO). PS3:n ohjaimen liipaisimet lipsuvat käsistäni ja nyt kun akku on mennyt siitä rikki, niin USB-johtokin on liian lyhyt. Pelikavereiden tekemisiä ja pelipalkintoja on X360:ssa edelleen helpompi seurata kuin PS3:ssa. Kauppapaikkakin toimii paremmin kun pelien imuroitavaa sisältöä voi käydä läpi ylhäältä alas eikä ensin mennä vasemmalta oikealle, sitten mennään alas ja sitten hitaasti mennään jälleen takaisin vasemmalle, josta pitää mennä uudelleen oikealle (olen tottunut käymään ladattavia sisältöjä läpi aakkosjärjestyksessä enkä PS3:n antamassa järjettömässä järjestyksessä).
tomihasa kirjoitti:En ymmärrä, miksi PS3 on suosituin tässä keskustelussa eikä X360. Itselläni on kummatkin, ja Xbox 360:ssa on paremmat peli, käyttöliittymä ja ohjain. X360:lle on parhaat FPS-, RTS-, auto- ja korttipelit (Halo 3, Halo Wars, PGR3 ja UNO). PS3:n ohjaimen liipaisimet lipsuvat käsistäni ja nyt kun akku on mennyt siitä rikki, niin USB-johtokin on liian lyhyt. Pelikavereiden tekemisiä ja pelipalkintoja on X360:ssa edelleen helpompi seurata kuin PS3:ssa. Kauppapaikkakin toimii paremmin kun pelien imuroitavaa sisältöä voi käydä läpi ylhäältä alas eikä ensin mennä vasemmalta oikealle, sitten mennään alas ja sitten hitaasti mennään jälleen takaisin vasemmalle, josta pitää mennä uudelleen oikealle (olen tottunut käymään ladattavia sisältöjä läpi aakkosjärjestyksessä enkä PS3:n antamassa järjettömässä järjestyksessä).
Itselleni tuo Blu-ray-asema oli se ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Blu-ray-aseman lisäksi PS3 vie voiton ilmaisella verkkopelaamisella. Muuten täytyy kyllä komppailla tomihansaa.
Myös minusta ohjaimen liipasimet ovat liian pienet ja itse hankin niihin nuo lisäliipaisimet.
Onneksi latauskaapeli on normaali usb-kaapeli ja kaapista löytyikin semmoinen kolme metrisenä. Ohjainta on siis helppo latailla vaikka sohvalta käsin. Alkuperäinen kaapeli oli tarkoitukseen aivan liian lyhyt.
Täältä löytyy Wii ja Xbox360. Wiin ostaminen nyt oli itsestäänselvyys kun sille on Zeldat, Mariot ja muut seikkailu/puzzlepelit. Sitten tuli himmeä hinku saada pelattua Assassin's Creed 2:sta. Olisin melko varmasti päätynyt PS3:n sillä sille oli myös LBP enkä halunnut tutustua Boksin RROD:n. Suunnitelmiin kuitenkin tuli käänne kun ilmainen Xbox tipahti käsiini. Nyttemmin harmittaa etten pääse LBP:tä tai Heavy Rainia pelaamaan mutta toisaalta Portal 2 ei todennäköisesti ole tulossa PS3lle joten ehkä parempi näin.
Boksissa ärsyttää jumalattoman suuri mekkala. Täytyy pelata jättimäisillä kuulokkeilla jottei melu haittaisi keskittymistä. Onneksi muita ongelmia ei ole tullut vastaan.
Konsolisodasta vouhotetaan kyllä ihan turhaan. Jokainen konsoli on niin eri pelaajille tarkoitettu, hyvä että on valinnanvaraa.
"The Enrichment Center once again reminds you that Android Hell is a real place where you will be sent at the first sign of defiance."
XBOX360 on valintani, vaikka onkin varsin lapsellisen näköinen, huutaa kuin hullu ja omaa maksullisen moninpelin. Ohjain on paras ja pelaamani pelit (FIFA 10, NHL 10) toimivat sillä parhaiten. Ärsyttä piirre on myös erillisen audio-outin puuttuminen.
PS3 ei mielestäni sekään ole erityisen kaunis, ja sen ohjain on suorastaan ergonominen murha. En ymmärrä, miksi ohjainta ei voi päivittää nykypäivän tasolle? Toinen miinus PS3:lle tulee huonommasta ruudunpäivityksestä ja grafiikasta ainakin EA:n urheilupeleissä, jotka itselläni ovat konsolin ainoa käyttötarkoitus. Esimerkiksi FIFAt on jo monen vuoden ajan näyttäneet varsin kuralta verrattuna XBOX-versioon, ja ruudunpäivitys on takkuillut ikävästi. Liekö syynä monimutkainen ydin ja sen vaikea (?) kesyttäminen koodareille.
Wii on hauska, mutta jää varsin yksinkertaiseksi juhlahuviksi.
Pitkään olin sitä mieltä että mitään konsolia en osta. Sitten hommasin Wiin, ja puolisen vuotta myöhemmin totesin että kyllähän mun on pakko Fallout-fanina pelata se kolmonenkin, ja vaihtoehtoina oli ostaa konsoli tai siihen kykenevä PC. Ei paljon tarvinnut miettiä, ja kohta olikin boxi näytön vieressä hurisemassa. Ostin Xboxin koska kaverillakin on, ja se oli halvempi kuin PS3. XBox360 on ollut ehdottomasti paras Microsoftin tuote mitä nämä silmät ovat ikinä nähneet. Hieman järkytti kyllä tosiaan se meteli mitä laite piti pelatessa, mutta sitten tajusin että pelit voi laittaa kiintolevylle. Tämä hiljensi laitteen ihan siedettäväksi.
Wii on muuton jäljiltä (melkein 2 kuukautta sitten) vieläkin paketissa. Harvoin tulee pelattua mitään, mutta on kyllä erinomaisen viihdyttävä laite illanvietoissa.
Xbox 360,koska sille on Alan Wake
Ei oma boxi ainakaa pidä mekkalaa kun oon vaihtanu siihe uude ledi tuulettimen joka on tehokkaampi ja hiljasempi ku alkuperäinen ja sit ku on pelit boxin kovalevyllä
Viimeksi muokannut Razer92, 10.6.2010 klo 18.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täältä löytyy PS3, Wii sekä voisin mainita vielä PSP:n koska toimii hyvänä sidekickinä Ps3:lle. Boxia olen pelaillut mutta pitkällä pelimaratonilla pelaan mielummin pleikkaria koska boxissa en osaa pitää ohjainta hellästi vaan puristan toisin kuin pleikkarissa joka sopii omaan käteen paremmin. PSN voittaa mielestäni xboxin kauppapaikan (jonka nimeä en tiedä) koska pelejä ostetaan oikeilla rahoilla eikä pistellä joka johtaa siihen että pistellä ostettaessa kaikki eivät laske montako euroa peli maksaa oikeasti ja se saattaa tulla kalliimmaksi kuin euroilla ostettuna.
Paras konsoli pelikäytössä ehdottomasti X-box 360. Ei mitään jakoja noilla muilla. Yksinkertaisesti pelejä vaan eniten ja ne on parhaiten tehtyjä. Myös live on aivan loistava palvelu vaikka maksaakin. Jos haluaa blu-ray soittimen, niin PS3 ja jos ei ole mikään fanaattinen pelaaja, vaan pelkkä perjantai pelailija, niin wii. Myös nuorille perheille wii on hyvä.
Mutta edelleen pelilaitteena paras on X360. mm. siksi, että melkein kaikki PC-pelit julkaistaan X:lle sekä yksinoikeuspelejä on kivasti nykyään.
Viimeksi muokannut exlex, 4.7.2010 klo 21.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
Vastataampas nyt tähän. Minulle valinta oli hyvi helppo. Tähän talouteen ei tule yhtään microsoftin laitettu, ikinä, joten xboxit tippuivat heti kättelyssä. Seuraava oli sitten bluray toisto, enemmän tulee kuitenkin elokuvia katsottua, kun pelattua, joten Wii tippui kuvioista pois. Jäljelle jäi PS3, ja tuon uuden slim-mallin ostin sitten lopulta pitkän harkinnan jälkeen viime vuoden lopullla.
Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa PS3:sta. Pelitarjontaa on enemmän kuin riittävästi, bluray toiston kanssa ei ollut mitään ongelmia, DVD-leffat skaalautuu full-HD resoluutiolle uskomattoman hyvin.
Hiljaisuus kirjoitti:Tähän talouteen ei tule yhtään microsoftin laitettu, ikinä, joten xboxit tippuivat heti kättelyssä.
Periaatteensa kullakin?
Itse päädyin boxiin lähinnä Liven ja selvästi paremman ohjaimen takia. Livessä risoo tietenkin sen maksullisuus, mutta onneksi kustannus ei ole vuositasolla kovinkaan korkea. Ääntä xboxista boksista lähti liikaa, johon auttoi mahdollisuus asentaa pelit kovalevylle. Tulevista tuotteista Kinect vaikuttaa lähinnä vitsiltä Moveen verrattuna ainakin E3-videoiden perusteella. Xboxin slim-malli vaikuttaa lupaavalta ja playstation plus ehkä hieman heikommalta palvelulta kuin Live.
Vielä palatakseni itse aiheeseen: itse tulen säästösyistä aina jonkin verran jäljessä näissä teksniikan ihmeissä. Ostin juuri itselleni PS2:n (slimmin) + kaksi ohjainta + 8mb muistikortin ja ison kasan pelejä mukaan 50 eurolla. Ei paha. Äänestin siis PS2:a... seuraava ostokseni olkoon PS3, jahka hinnat tippuvat. TOimivatko PS2 pelit pleikka kolmosella? :/
/V
Viimeksi muokannut vinouma, 11.11.2010 klo 18.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
PS2-pelit ei toimi PS3:lla, paitsi aivan ensimmäisissä julkaisumalleissa, ja niissäkin PAL-versiossa vain emulaattorin kautta jolloin osa peleistä ei ole tuettuja.