? Mac OS X 10.4 - Tiger julkaistu.
-
Re: ? Mac OS X 10.4 - Tiger julkaistu. Jäitä hattu
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja jos koneesi on myöhässä ilmoitetusta toimituspäivästä, vaadit ilman muuta hyvitykseksi Tiikerin. Uskon, että onnistuu jos pyydät nätisti...
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse hain koneeni eilen liikkestä, eli 13.4., eli näyttäisi ehtivän juuri sopivasti tuohonMacFinn kirjoitti:Tarkka päivä on 12.4. tai sen jälkeen ostaneet saavat Tiikerin postikuluilla. Muut ostavat. Näin se on ollut kaikissa OS X päivityksissä.

-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
TheKraken kirjoitti:Itse hain koneeni eilen liikkestä, eli 13.4., eli näyttäisi ehtivän juuri sopivasti tuohonMacFinn kirjoitti:Tarkka päivä on 12.4. tai sen jälkeen ostaneet saavat Tiikerin postikuluilla. Muut ostavat. Näin se on ollut kaikissa OS X päivityksissä.Tuleeko minulle sitten 29.4. jokin sähköposti, jotta postikulut tänne niin Tiikeri tulee? Vaiko miten?
KatsoTäältä!
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Tampereelta varmaan löytyy joku muukin minu lisäksi, joka olisi kiinnostunut Tiikerin ostosta? Jos löytys neljä tiikerin tilaajaa mun lisäksi, niin eikö ois järkevää tilata perhe lisenssi? Ainakin oma opiskelijabudjetti on muutenkin aika tiukalla, mutta minkäs teet kun Tiikerin on pakko saada=)
nimeä kehiin Tamperelaiset, joiden mielestä tuo perhelisenssin hankinta olisi hyvä idea ja lähtisivät mukaan tilaukseen!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No voi kökkö. Ei hyväksy minun sarjanumeroani. Täytynee yrittää parin päivän päästä uudestaan tai sitten laittaa sähköpostia.ilkka kirjoitti:KatsoTäältä!TheKraken kirjoitti:Itse hain koneeni eilen liikkestä, eli 13.4., eli näyttäisi ehtivän juuri sopivasti tuohonMacFinn kirjoitti:Tarkka päivä on 12.4. tai sen jälkeen ostaneet saavat Tiikerin postikuluilla. Muut ostavat. Näin se on ollut kaikissa OS X päivityksissä.Tuleeko minulle sitten 29.4. jokin sähköposti, jotta postikulut tänne niin Tiikeri tulee? Vaiko miten?
Sanoo että ei löydä sarjanumeroa. Ja että hoida homma perinteisesti kuittien kanssa postitse. Lataan sieltä pdf:n joka pitäisi tulostaa ja lähettää kera $9,95. Mitenköhän tuon sitten euroina lähettää

Edit: Kappas. Löytyi suomenkielinenkin lomake.
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Saa nähdä nyt sitten koska niitä saa, mutta ei tässä ole mitään kiirettäkään toisaalta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
On melkein samantekevää, jos Amiraali-remmi tilaa yhden lisenssin ja asentaa kaikille, kuin että tilataan perhelisenssi ja asennetaan kaikille. Jälkimmäisessä tapauksessa Äpyli saa 70 egeä (miinus alv) enemmän rahaa, joten sikäli se toki on siveellisesti reilumpi diili. Muotoilisin vaikka niin, että perhelisenssi kuitenkin on moraalisesti tasokkaiden warettajien ratkaisu, kaunis vapaaehtoinen pikku myönnytys jota ei kukaan fyysisesti pakota tekemään.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
ÖÖh, mä oon luullu että mä oon pitäny appleistä ylipäätään sen takia että niillä asiat on vähän toisin kuin Microsoftilla. Voin olla väärässäkin, sano.thebanzai kirjoitti: Windoze-puolella kukaan ei näkisi untakaan, että saisi seuraavan käyttiksen jostain syystä ilmaisiksi, jos ostaisi uuden koneen vähän ennen sen julkistamista... miksi applella pitäisi olla toisin?
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Olet ihan oikeassa. Tykkäät Applesta, koska se valmistaa tietokoneita.tBa kirjoitti:ÖÖh, mä oon luullu että mä oon pitäny appleistä ylipäätään sen takia että niillä asiat on vähän toisin kuin Microsoftilla. Voin olla väärässäkin, sano.thebanzai kirjoitti: Windoze-puolella kukaan ei näkisi untakaan, että saisi seuraavan käyttiksen jostain syystä ilmaisiksi, jos ostaisi uuden koneen vähän ennen sen julkistamista... miksi applella pitäisi olla toisin?
Microsoft ei valmista. Microsoft tuottaa pelkästään ohjelmistoja
PC-koneisiin. Miksi Microsoftin pitäisi ottaa vastattavakseen, esim.
että Cruzbrokerilta koneen ostanut saa jälkikäteen Longhornin
ilmaiseksi??
Toisaalta Microsoft joka tapauksessa on aika kuluttajaystävällinen:
Esim. kohtuullisen paljon ennen uutta Office-versiota, asiakas
saa "teknologiatakuun", joka oikeuttaa ilmaiseen päivitykseen.
Samoin ainakin suurten tietokonevalmistajien asiakkaille on luvattu
ilmainen käytöjärjestelmä päivitys 32-bittisestä 64-bittiseen
Windows XP-versioon. (tämä etu saattaa koskea kaikkia, en nyt
vain aivan muista.)
-
Musta tuntuu nyt, että sulla on aika pahasti hakusessa tämä homman juju. Ei millään pahalla, mutta totuus löytyy kaurapuurosta ja vain osatotuus noista ansiokkaista M$-sertifioiduista päättelyistäsi.Lakki kirjoitti: Tykkäät Applesta, koska se valmistaa tietokoneita.
Microsoft ei valmista.
Vai että mä tykkään Applesta siksi, että se valmistaa tietokoneita. Deutschland erwache!
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Niinpä, mihin sitä Tikrua kun ei oo edes Maccia. Jos taas rahaa olis niin paljon kuin on velkaa, niin ostaisin PowerMacin 2 x 2,5 GHz kaikilla mausteilla ja laittaisin tähän nykyiseen myllyyni Windowsin tilalle jonkun Linuxin.Repe Ruutikallo kirjoitti:Eikös Lakki ja iHanaa meinaa tilata Tikrua? Pojat herätys! Ai perhana, niillähän taitaa olla pelkät Puuceet...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eikä mitään helsinkiläisten marssia ole edes olemassa. Kelvatkoon Porilaisten marssi, kelpaahan sinne Keravalla pantu porilainenkin...
-
Re: ? Mac OS X 10.4 - Tiger julkaistu.
Viesti Kirjoittaja mikaju »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jk »
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
[|-)] Jippiii, väittelyä.Lakki kirjoitti:[Olet ihan oikeassa. Tykkäät Applesta, koska se valmistaa tietokoneita.
ilmaiseksi??
MS ja Apple ovat kummatkin sekä laitteisto, että ohjelmistofirmoja. MS tekee pelikonsoleita, hiiriä, näppäimistojä jne. Apple tietokoneita, tukiasemia, hiiriä, näppäimistöjä, jne. Kummatkin tekee käyttiksiä ja muita ohjelmia.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Mistäs helvetistä sinä tiedät miksi minä tykkään applesta? Kristallipalloni kertoo että sinä tykkäät Microsoftista koska MS-lypsykoneita ei ikinä tullut sarjatuotantoon? Pysytään nyt edes jotenkin järjellisinä, jooko?Lakki kirjoitti: [Olet ihan oikeassa. Tykkäät Applesta, koska se valmistaa tietokoneita.
ilmaiseksi??
Mun mielestä se ei missään nimessä ole applen velvollisuus taata uutta käyttöjärjestelmää ihmisille, olisipahan vain mukavaa asiakaspalvelua.
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Totta. Haksahdin tuossa Sunin hölmöön numerointiin. Silti macosx-sivut, joissa on Tiikerin julkistamisen jälkeen tullut grafiikka, puhuvat edelleen versiosta 1.4.2. Viittaan siis sivulla http://www.apple.com/fi/macosx/developertools/ lopussa linkitettyyn sivuun http://www.apple.com/fi/macosx/features/java/ . Näistä tämä jälkinmäinen nimenomaisesti puhuu Tiikerin uusista javaominaisuuksista (keltaisessa boksissa Uutta Tiikerissä...) ja mainitusta vanhasta versiosta.Rewes kirjoitti:Java 1.5 = J2SE 5.0
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Applen .fi-sivut nyt on vähän mitä sattuu.tsjlehti kirjoitti:Totta. Haksahdin tuossa Sunin hölmöön numerointiin. Silti macosx-sivut, joissa on Tiikerin julkistamisen jälkeen tullut grafiikka, puhuvat edelleen versiosta 1.4.2. Viittaan siis sivulla http://www.apple.com/fi/macosx/developertools/ lopussa linkitettyyn sivuun http://www.apple.com/fi/macosx/features/java/ . Näistä tämä jälkinmäinen nimenomaisesti puhuu Tiikerin uusista javaominaisuuksista (keltaisessa boksissa Uutta Tiikerissä...) ja mainitusta vanhasta versiosta.Rewes kirjoitti:Java 1.5 = J2SE 5.0
-
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Siitä kun kirjoitin niin... että mikä on olennaisin ero Microsoftin jatBa kirjoitti: Mistäs helvetistä sinä tiedät miksi minä tykkään applesta?
Applen välillä. Onhan luontevaa, että tykkäämisen vaikutin on
olennaisin ero.
Mutta muutoin todellakin, vaikka 'Lakki' -- vastoin tapojaan --
jotain tuollaista (näennäisesti) nimimerkkiin kohdistunutta
kirjoittikin, mutta se oli tarkoitus käsittää geneerisessä mielessä.
Vilpittömät pahoittelut, jos se ärsytti.
Mikäs siinä -- 'Lakki' on satuolento, mahtuu hyvin kristallipalloosi.tBa kirjoitti: Kristallipalloni kertoo että sinä tykkäät Microsoftista koska MS-lypsykoneita ei ikinä tullut sarjatuotantoon? Pysytään nyt edes jotenkin järjellisinä, jooko?
Tottakai, ja Applella siinä kuin Microsoftilla tiedetään, ettei asiakaspalvelutBa kirjoitti: Mun mielestä se ei missään nimessä ole applen velvollisuus taata uutta käyttöjärjestelmää ihmisille, olisipahan vain mukavaa asiakaspalvelua.
ole ilmaista. Applesta tosin on palstoilla kirjoitettu, että se sillä varaa olla,
kuten Nokian kännyköiden "takuu"korjaamolla, koska sen fanaattinen
asiakaskunta ei tule hylkäämään sitä kuitenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
Laitoitko ihan applestoreen vai minne postia?mikaju kirjoitti:No nyt tuli kiltiltä Applen tädiltä postia että laittavat mulle ilmaisen Tiikerin. Sähköpostitse mainitsivat että tuo "turva-aika" on 10 päivää johon juuri mahduin sisään. Nyt olen vielä tyytyväisempi Mac minin omistaja[:D]
-
Viesti Kirjoittaja mikaju »
Sinnepä hyvinkin, tilauksen tein jo 2.4. mutta aika laskettiin näköjään siitä jolloin rahat oli siirtyneet pankkisiirrolla eli 6.4. Onneksi sattui olemaan visa niin komeasti miinuksella että jouduin käyttämään tuota.ilkka kirjoitti:
Laitoitko ihan applestoreen vai minne postia?
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Voitko muotoilla tämän lauseen vielä uudestaan, kun mnä en ymmärrä sitä? Eka virke menee, ok, asiakaspalvelu ei ole ilmaista. Mites tämä toinen? Applesta tosin on palstoilla kirjoitettu, että se sillä varaa olla,kuten Nokian kännyköiden "takuu"korjaamolla, koska sen fanaattinenlakki kirjoitti: Tottakai, ja Applella siinä kuin Microsoftilla tiedetään, ettei asiakaspalvelu
ole ilmaista. Applesta tosin on palstoilla kirjoitettu, että se sillä varaa olla,
kuten Nokian kännyköiden "takuu"korjaamolla, koska sen fanaattinen
asiakaskunta ei tule hylkäämään sitä kuitenkaan.
asiakaskunta ei tule hylkäämään sitä kuitenkaan. Olen tämän nyt pariin kertaan lukenut, mutta valmista ei tule. Mitä apple "varaa olla"? missä on Nokian kännyköiden "takuu"korjaamo, ja miten se liittyy mihinkään? Pahkasikameininkiä, sano.
iPod Touch 16GB
-
Selvennykseksi, Repe Ruutikallo on oikean henkilön erääseen käyttöön sovellettu nimi eli salanimi; harvat minut nähneet homppulaiset voinevat todistaa, että oikea ihminenhän se, ei ehkä evoluution huippu mutta kumminkin.
-
Viesti Kirjoittaja Salli »
Pilasit Repe kuvani sinusta, minä olen jo kuolannut tuon avatarisi naisen perään, siinä toivossa että se olisit sinä... kaikki pilalla, päivä pilalla[H]Repe Ruutikallo kirjoitti:Selvennykseksi, Repe Ruutikallo on oikean henkilön erääseen käyttöön sovellettu nimi eli salanimi; harvat minut nähneet homppulaiset voinevat todistaa, että oikea ihminenhän se, ei ehkä evoluution huippu mutta kumminkin.
-
Viesti Kirjoittaja easy »
Hieno virke!Repe Ruutikallo kirjoitti:Satuolento Lakin nimissä kirjoittavan fyysisen henkilön yleensä varsin ovelasti pykättyä Mikki-propagandaa (tässä mitä tBa kommentoi tuli nyt poikkeus) lukiessani mun pitää silloin tällöin nipistää itseäni, jotta en unohtaisi että myös satuolento Lakin takaa löytyvällä fyysiselle henkilölle kuuluu sananvapaus, jopa siinäkin tapauksessa että se fyysinen henkilö saa toimeentulonsa M$:n ja sen tuotteiden propagoimisesta.
Lisää tällaista verbaaliakrobatiaa!
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka