Vuoden - parin ajan olen harkinnut liittymistä .Mac-palvelun käyttäjäksi. Pihi, saita ja köyhä kun olen, olen kuitenkin kokenut 99 euroa liian suureksi hinnaksi.
No, nyt sitten testasin muuten vain Applen ilmaista 60 päivän tutustumistarjousta .Mac- ja iDisk-käyttöön. Jäin koukkuun.
Tuli taas niitä mukavia Applemaisia ahaa-elämyksiä: iPhotosta on todella helppo tehdä kuvakavalkadeja webbiin vaikka joka päivä. iCal-kalenteritkin saa siirrettyä nettin. iDisk on oikeasti näppärä säilytyspaikka vaikka työpaikan ja kodin välisille pikkujutuille. iMoviestakin voi pukata helposti pieniä videoita nettiin. Täähän on kivaa!
Huomasin juuri Storessa tarjouksen: .Mac-jäsenyys nyt 69€ (norm. 99€). Snap, tilaus on tehty!
Tiikeri tuo mukanaan vielä lisää hyötyjä .Mac-jäsenille. Mun mielestä .Mac on hyvä, mutta 99€ on mun mielestä liikaa (vaikka sen silti maksan), 69€ voisi olla ihan sopiva.
Kiitos vinkistä.. Vaikka itselläni onkin nuo kotisivuasiat jo hoidossa, niin tuo julkinen iDisk-kansio voisi kyllä olla käyttökelpoinen. Ja olisihan se .mac-sähköpostiosoitekin aika cool.
Tuolla Tigerin sivuilla oli myös jotain juttua siitä, että .mac-tillajat saavat joitain exclusive-widgettejä Dashboardiinsa. Onkohan tästä jollain tarkempaa tietoa, että mitä nuo ovat?
Onhan se 69 euroakin sentään rahaa, lähes yhden kapakkaillan suuruinen (ilman taksia) mutta kun nuo iPhoto- ym. sidokset .Mac-palveluun ovat kerta kaikkiaan niin helpot, niin en voinut kieltäytyä. Olenkin nyt kahdessa päivässä lähetellyt Homepage.mac.com-osoitteeseeni kaikenlaisia slideshow-juttuja iPhotosta.
Lisäksi kun samalla tilasin BT näppiksen, niin sain sen ilman postikuluja.
hmm... mä kun ostin mäkkini, niin sai sen testi 60-päivää kokeilla tuota, mut ei kyllä vakuuttanut niin paljoa, että joka vuosi satasen siitä maksaisin. Toisaalta, kun ajattelee, että paljon se tekee kuukautta kohti, ni onhan se halpa... Ehkä sitten kun olen iso ja rikas
Teknologian ystävänä .mac palveluun lyhyellä kokeilulla ihastuin. Tuo maksattaminen on paksua, apple keräisi silmissäni superpisteet jos tuo olisi ilmaista. Nyt kerääntyy vain extra-pisteitä Vuosihintahan ei ole kova, mutta ikävää kun welhon liittymästä saa aika hyvin omaa kotisivutilaa jo valmiiksi...sitä vaan ei voi idiskin tapaan käyttää os x:ään integroituna. Kiinnostaisi kuulla jos jollain on .mac kokemus ollut maailmoja muuttava, tai ainakin satasen per vuosi arvoinen - ja perusteluja sille! Kyllä tätä melkein voisi harkita...
Olisihan tuo huippua jos apple tarjoaisi .mac-palvelun ilmaiseksi jokaiselle macin ostajalle, mutta eihän se nyt käytännössä ole mahdollista.
Omasta mielestäni vuosihinta ei ole ollenkaan kova. Homepage ohjelmalla on todella helppoa luoda omia kotisivuja, ja varsinkin integrointi eri ohjelmien välillä on todella hyvä asia. Kaikista hyödyllisimpänä pidän omalla kohdallani iDisk-palvelua ja osoitekirjan ja kalenterien synkkausta useiden koneiden välillä. Tätä kautta on todella helppo siirtää pikkutiedostoja työkoneen ja kotikoneen välillä. Pudottaa tiedoston vaan kotona iDiskistä luotuun paikalliseen kopioon ja jatkaa töiden tekemistä. Levy synkkautuu automaattisesti taustalla ja kun seuraavan kerran menee töihin, on tiedosto valmiina odottamassa työkoneen paikallisessa kopiossa. Ei siis mitään tiedonsiirto-odottelua, vaan kaikki hoituu taustalla.
Ehdottomasti on sen satasen arvoinen palvelu. Oma satasen vuoteni loppuu heinäkuussa, ja varmasti uusin tilaukseni.
Vaikka minullakin on ikioma domain levytiloineen (ja hinta on vain 20€/vuosi) niin .Mac-palvelun integrointi muuhun maccimaailmaan oli se ratkaiseva pointti, mikä katkaisi kamelin selän.
Ja sai siis ostotapahtuman aikaiseksi. (Tietysti tuo tarjoushinta helpotti!)
Vielä kun tulis jo postista se Felidae-heimon tuorein jäsen (Felis tigris sp.) niin olis oikein höpö olo!