Kuinka monella on Hackintosh?
-
Re: Kuinka monella on Hackintosh?
Viesti Kirjoittaja Fogaz »
Eli minullahan on tuollainen amd-kone, johon yritin macia saada asennettua Xp:n seuraksi, mutta ongelmaksi muodostui kiintolevyn ohjaus koska Xp ja mac käyttävät eri ohjausta.
Eli onnistuuko jos annan Xp:n olla kiintolevyllä 1, ja asennan Macin kiintolevylle 2?
Jos onnistuu niin mistä löytyy oikeasti hyvät ohjeet tähän/mitä distroa kannattaisi käyttää?
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Onnistuu. Älä käytä mitään distroa, vaan esim. boot-CD:ta ja retail-levyä. Windowsin kovo kannattaa ottaa irti koneesta, kun asennat siihen OSX:ää.Fogaz kirjoitti:Herätelläänpä vanhaa juttua henkiin.
Eli minullahan on tuollainen amd-kone, johon yritin macia saada asennettua Xp:n seuraksi, mutta ongelmaksi muodostui kiintolevyn ohjaus koska Xp ja mac käyttävät eri ohjausta.
Eli onnistuuko jos annan Xp:n olla kiintolevyllä 1, ja asennan Macin kiintolevylle 2?
Jos onnistuu niin mistä löytyy oikeasti hyvät ohjeet tähän/mitä distroa kannattaisi käyttää?
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja _-MaZaHaKa-_ »
Erño kirjoitti:Onnistuu. Älä käytä mitään distroa, vaan esim. boot-CD:ta ja retail-levyä. Windowsin kovo kannattaa ottaa irti koneesta, kun asennat siihen OSX:ää.Fogaz kirjoitti:Herätelläänpä vanhaa juttua henkiin.
Ei , Ei NÄIN!
FOGAZ . Retailia et pysty pistämään AMD prossulla, suosittelen 10.6.2 by Hazard Distroa/ Snow Leopard Server AMD Patched .
ERNO! Ei kannata neuvoa, jos et tiedä asioista niin paljon. BTW. Retailin Asennus vaati p5q asuksen emolevyä, sekä Intel Core 2 Duo>>>> prosessorin, kaikki muut hommat oihuu kexteillä.
Powermac G5 Dual 2.0 Ghz,6GT DDR2 SDRAM, Ati 9400M 256Mb,
Nokia 5800XS
52" Samsung FullHD Telkkari, toimii koneen näyttönä + Optoma FULLHD videotykki
-
-
Kerros sun tarkat speksit,nii voisin sanoa, että mitä kannattaa asentaaFogaz kirjoitti:Eli epäilykseni osoittautui todeksi, kiitos varmistuksesta ja neuvosta Mazahaka...
Nokia 5800XS
-
Mainboard: Fujitsu siemens AMD&)=VM_FMH V5.09, chipset radeon X1250
Siinäpä ne tärkeimmät. Ja tarkoituksena ei ole muuta kuin päästä kokeilemaan ja oppimaan maccia, joten esim nettiä, ääniä ym en välttämättä tarvitse...
-
Nokia 5800XS
-
Kolmelle eri Asuksen emolle olen toimivan retailin asennellut (P5W DH Deluxe, P5Q ja P5Q-E), myös eräälle AMD koneelle. Kaatui tosin reboottiin tuo AMD
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Erno, hei pistäppäs mulle YV:llä videon, miten asennat retailin, ja sitten "jos" onnistuit, nii sendippäs mulle vielä speksit videolla, että kaikki näkyy.Erño kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että pienellä säädöllä ja 132CD:llä retail asentuu AMD:lle.
Kolmelle eri Asuksen emolle olen toimivan retailin asennellut (P5W DH Deluxe, P5Q ja P5Q-E), myös eräälle AMD koneelle. Kaatui tosin reboottiin tuo AMDAsennus kuitenkin onnistui.
Jos sait toimimaan retailin xD , nii lupaudun maksamaan sulle uuden Imac 27" koneen suoraan samana päivänä

et onnea
Fogas, Hazard Kehiin! muista asentaa legasy Kernel. ja sitten siitä 10.6.3 legasy päälle , ja marvin amd System folder patch, siitä oon tehnyt jo artikkelin tähän aiheesen, ja eikun uudet päivitykset
Nokia 5800XS
-
Retailin saa asennettua kun käyttää Voodoo-kerneliä_-MaZaHaKa-_ kirjoitti:Erno, hei pistäppäs mulle YV:llä videon, miten asennat retailin, ja sitten "jos" onnistuit, nii sendippäs mulle vielä speksit videolla, että kaikki näkyy.Erño kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että pienellä säädöllä ja 132CD:llä retail asentuu AMD:lle.
Kolmelle eri Asuksen emolle olen toimivan retailin asennellut (P5W DH Deluxe, P5Q ja P5Q-E), myös eräälle AMD koneelle. Kaatui tosin reboottiin tuo AMDAsennus kuitenkin onnistui.
Jos sait toimimaan retailin xD , nii lupaudun maksamaan sulle uuden Imac 27" koneen suoraan samana päivänä![]()
et onnea
Fogas, Hazard Kehiin! muista asentaa legasy Kernel. ja sitten siitä 10.6.3 legasy päälle , ja marvin amd System folder patch, siitä oon tehnyt jo artikkelin tähän aiheesen, ja eikun uudet päivitykset

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Nokia 5800XS
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Jos luet tarkemmin, kyseessä on ei uuden "RETAILIN" asentaminen, vaan Hackintoshin distron muuttaminen lähempää alkuperäistä ohjelmallisesti.Erño kirjoitti:Näin onnistuin asentaamaan retailin erääseen AMD-värkkiin. Kaatui tosiaan rebootin jälkeen, kun koitin asentaa erillisen äänikortin ajureita.
Eli siis toi kikka on vaan sellainen että se poistaa turhat kamat kaikkialta, kuten esimerkiksi Hazardista löytyy satoja turhia ohjelmia, joita ei tarvitaan, ja muutenkin saastunut distro.
AMD koneille et pysty koskaan asentamaan puhtaasti retailia, vaikka sulla olisi jo valmiina Kernel ja oikeat kextit... sorge

Nokia 5800XS
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Ei millään pahalla, mutta, näin sanoen: olen yksi OSX86 tiimin kuuluva henkilö, ja jos Retaili olisi ollut mahdollista asentaa AMD:n koneelle, nii oltais jo pistetty jakoon kaikkee mahdollista,Erño kirjoitti:Ei oikeastaan. Ensin asennetaan joku AMD-kakka, jolla voidaan tehdä nuo vaadittavat operaatiot, tai sitten ne voi tehdä vaikka Mac Prolla. EFI-partitiolle vaan bootloaderi patcheineen.
Nokia 5800XS
-
Viesti Kirjoittaja rantom »
Otan osaa tiimin puolesta._-MaZaHaKa-_ kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta, näin sanoen: olen yksi OSX86 tiimin kuuluva henkilö, ja jos Retaili olisi ollut mahdollista asentaa AMD:n koneelle, nii oltais jo pistetty jakoon kaikkee mahdollista,Erño kirjoitti:Ei oikeastaan. Ensin asennetaan joku AMD-kakka, jolla voidaan tehdä nuo vaadittavat operaatiot, tai sitten ne voi tehdä vaikka Mac Prolla. EFI-partitiolle vaan bootloaderi patcheineen.
-
Viesti Kirjoittaja acaija »
Mulla on Macbook (2ghz intel core2duo, 4gb ram) yli 3 vuotta ajanut asiansa kaiken roinan keskipisteenä, mutta nyt meinaa välillä loppua puhti kesken, kone alkaa puuhkuttamaan kunnolla, mikä taas haittaa mikittelyä, välillä 64samplen latensseilla alkaa pätkimään ja joutuu renderoimaan tavaraa.
Mutta itse asia siis oli, pystynkö siirtämään Logicin kuorman lähes kokonaan Hackintosh-PC:lle ja pitämään latenssit pienenä?
(mac pron ostan kuhan saan opinnot suoritettua ja töitä..)
-
Ainakin minulla on Logic Studio toiminut ihan täydellisesti Hackintosh koneellani, ainoastaan riippu siitä, että miten hyvin sun äänikorttis toimii, pitää olla täsmälliset kextit asennettunaacaija kirjoitti:Toimiikohan Hackintosh Logic Nodena?
Mulla on Macbook (2ghz intel core2duo, 4gb ram) yli 3 vuotta ajanut asiansa kaiken roinan keskipisteenä, mutta nyt meinaa välillä loppua puhti kesken, kone alkaa puuhkuttamaan kunnolla, mikä taas haittaa mikittelyä, välillä 64samplen latensseilla alkaa pätkimään ja joutuu renderoimaan tavaraa.
Mutta itse asia siis oli, pystynkö siirtämään Logicin kuorman lähes kokonaan Hackintosh-PC:lle ja pitämään latenssit pienenä?
(mac pron ostan kuhan saan opinnot suoritettua ja töitä..)
Nokia 5800XS
-
Viesti Kirjoittaja Sam_T »
Hyvä topiikki..... paitsi mitä nyt nuo off-topiikit..... näytti riittävän sen verran, että en juurikaan viitsinyt lukea.
Käsittämätöntä tekopyhyyttä, kun jengi samaan aikaan laittaa sauhuten boot camp ware windowseja maccehin.
Itse asiaan, kokemuksia HackMac koneista onko peuhannut ok. Jos käytössä ongelmia niin minkä tyyppisiä.
Onko kokemusta esim. Final Cut Studio 3:sta toimiiko tai muut video leikkaus tms. ohjelmat.
Olis studiossa yksi ylimääräinen I7 quad core kone johon voisi testata kyseistä viritystä.
Haluaisin testata MacPro Vs. HackMac ihan noin käytännössä, ilman uskonnollista paatosta.
t.Sam
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Sam_T kirjoitti:Moro,
/leikkaus/jengi samaan aikaan laittaa sauhuten boot camp ware windowseja maccehin.//leikkaus/
Missä? Linkki, tack!
edit niin eikä tämä ollut swidduilua, vaan aiheellinen tarkennuspyyntö aika huikeaan provokaatioon!
-
Viesti Kirjoittaja Sam_T »
Itse henkilökohtaisesti tunnen monia Mac man joilla on Mac bootcampissa ware windows. so?
Ehkä sinulla ei ole, joten ota iisi sillä sehän ei koske sinua.
Joten yritetään pysyä aiheessa eikä off T.
T.Sam
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
eli höpisit omiasi.Sam_T kirjoitti:Veskulle,
Itse henkilökohtaisesti tunnen monia Mac man joilla on Mac bootcampissa ware windows. so?
Ehkä sinulla ei ole, joten ota iisi sillä sehän ei koske sinua.
Joten yritetään pysyä aiheessa eikä off T.
T.Sam
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka