Hieman käyttökokemuksia kun ennemmän päässy konette kyykyttään, 15" antiglare highres, perus malli...
-Lämpeneminen ei ole ongelma omassa käytössä, Lighroomilla / Photarilla ei saa konetta liian kuumaksi(=kellotaajuus tippuu) koska kumpikaan ei rasita prossua 100% pidempiä aikoja, ligroom peakkaa prossua 100% per kuva, mutta ei siis jatkuvaa rasitusta vaikka 10min kuvia kääntääkin, prossu lämmöt pysyy alle 90, ja tuulettimetkaan ei huuda ihan täysillä... Vaikka koneen kuumaksi 4:llä dev/nullilla saakin, niin jos ei pelaamista harrasta, niin näyttäs kone pysyvän originaali kelloissaan...
-Isoin miinus näytönohjaimen toiminnasta, switchailu ei toimi itsellä juuri ollenkaan, kerran olen nähny että menee intellille vapaaehtoisesti akulla käytettäessa, onneksi uusin gfxCardStatus antaa pakottaa tilan jompaan kumpaan... Tähän varmaan tulee softa korjaus ihan appleltakin
-vielä isompi bugi on tuo koneen täydellinen jumiminen hetkeksi(vain hiiri liikkuu), joka ilmeisesti johtuu tästä näyttis switching jutusta, eli kone menee välillä täysin jumiin 20 - 30sekunniksi, tosin itsellä tapahtunu vain 2 kertaa 2 viikon aikana, mutta ilmeisesti lähes kaikissa koneissa tämä vika, joissakin tapahtuu hyvinkin säännöllisesti... jotenkin olin myös ymmärtävinään että voi olla HDD vika, että SSD malleissa ei ole ilmennyt, itsellä SSD vielä hankinnassa, mutta päivitän kun kerkeen... Apple oli kai myöntäny ongelman osittan ja sanoo tutkivansa...
MacBook Pros i5/i7 Having Freeze issues
-Näyttö on todella hyvä, taustavalo todella tasainen ja valovuotoa vain hieman alalaidassa(samaa luokkaa mitä hyvissä pöytä näytöissä), tasaisin läppärin led taustavaloa mitä ikinä nähnyt, kun vertaa vierekkäin mid 2009 13" unibodyyn niin ero ihan älytön, siis kun näyttö kirkkaimmillaan ja laittaa mustaa fulscreeniksi...
-CS5 ja Lighroom 2.7 toimivat mainiosti 64bittisinä, ja varsin vikkelästi, tosin 5400rmp kovo toistaiseksi, mutta silti olen yllättynyt kuinka vikkelä kone on...
Gizmodolla ihan mielenkiintonen juttu high res näytöstä:
MacBook Pro 15: Is the Higher Resolution Screen Worth It?