Moi!
Kaipaisin apua mielestäni todella kummalliseen ongelmaan. Mäkkini muuttaa Arial-fontin jatkuvasti ihan kummallisen näköiseksi, joksikin muuksi fontiksi. En osaa sanoa mikä tämä fontti on, kun en sitä kirjasinkirjastani löydä, mutta sellainen vähän erikoinen, kyllä siitä ihan selvän saa mutta en todellakaan halua sellaista käyttää. Fontti näkyy ihmeellisenä ainakin wordissa ja arkhimdes-laskutusohjelmassa, joten ei varmasti ole mikään ohjelmaan liittyvä ongelma. Fontin saa takaisin oikean Arialin näköiseksi niin, että poistan "kirjasimet"-kansiosta arial-fontin ja pistän tilalle kaverini sähköpostitse lähettämän arialin, mutta taas kun seuraavan kerran avaan koneen niin sama ongelma jälleen.
Onko kenelläkään havaintoa mistä ihmeestä ko. probleema voisi johtua ja olisiko siihen joku ratkaisu, jotta ei joka kerta laskua kirjoittaessa tarvitse tehdä tuota fontinpoisto-operaatiota. Itse olen vähän pihalla muutenkin miten koneella fontit/fonttikirjastot toimii...
Koneeni on useamman vuoden vanha Mac pro, prosessori 2x2,66GHz Dual-Core Intel Xeon, käyttis mallia 10.5.8
Tuhannet kiitokset avusta jo etukäteen
t. Laura
Käsittämätön fonttiongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Käsittämätön fonttiongelma
Viesti Kirjoittaja wildsurf »
-
- Ylläpitäjä
Re: Käsittämätön fonttiongelma
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kuinkas se juuri Kirjaston Fontti hakemisto? Noita kun on siellä sekä Käyttäjän Kirjaston Fontti hakemistossa.
-
Viesti Kirjoittaja wildsurf »
Auts, miksi noita kirjastoja pitää noin paljon olla... Eli tuo kansio missä oon nyt noita sämplännyt on HD: Kirjasimet ja muistaakseni myös HD: Kirjasto: Fonts. Sen sijaan Käyttäjä: Kirjasto: Fonts kansio näköjään on mulla tyhjä? Ja sen alla (siis ei sisässä vaan aakkosissa seuraavana) Fonts Disabled-niminen kansio, jossa on Arial ja muutama muukin fontti... Häh? Mikä ihmeen disabled? Tämä vähän siis kuulostaa että voisi selvittää asiaa... Koitanpa sumplailla noita ja katsotaan kuinka käy. Mikäköhän tollainen kansio edes on ja miksi siellä on fontteja?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin käyttäjän fontit menee systeemi fonttien "edelle"
Fonts disabled on mulla tyhjä, mutta joku ohjelman asennus voi siirrellä sinnekin.
Fonts disabled on mulla tyhjä, mutta joku ohjelman asennus voi siirrellä sinnekin.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka