Minulle sopiva mobiililaajakaista-yhteys
-
Minulle sopiva mobiililaajakaista-yhteys
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Monet sanoo, että 384 (hitain ja halvin yhteys) on aivan riittävä mutta miten on tosiasiassa? Latautuuko sivut nopeasti ja pyöriikö videot youtubesta hyvin (tiedän että laatu menee mobiilinetillä kököksi mutta jailbreak onneksi tarjoaa tähänkin apua (tarvittaessa) )? Entäs nettiradioiden streamaus, pätkiikö jos on yhteys ei ole täydellinen?
Sauniksella on näemmä tarjous että jos ottaa 1M 24kk kytkyn niin saa 9,9€ /kk ja muuten se kytkytön 384-yhteys maksaa sen 9,8€/kk. Tai sitten kokeilee tyytyykö siihen 384 nettiin vai ostaako nopeamman. Ja näkyipä vielä 24kk kytkyllä olevan "nopsa"-yhteyttäkin joka tarjoaakin 13,9€/kk maksimissaan "hurjan" 15M nopeuden (jota en usko kyllä ikinä saavuttavanikaan ja luuri ei taida edes tukea noin nopeaa yhteyttä, right?).
Kytkyllä saa kyll rutkasti nopeutta lisää mutta onko se rahan arvoista sen, että maksaa (ja pitää) sitä sitten 2 vuotta putkeen. Kertokaa te, joilla on omakohtaisia kokemuksia mokkuloista! Itsellä rajoittuu vain siihen kun siskoni piti pari kuukautta kytkytöntä mokkulaa. Elisan 1M oli ja ihan kohtuullisesti toimi, mitä nyt satunnaisesti vähän katkeili, nopeus oli yleisesti aika lähellä luvattua (iltaisin).
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Re: Minulle sopiva mobiililaajakaista-yhteys
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Mun mielestä kannattais maksaa vähä enemmän huomattavasti nopeammasta yhteydestä.
-
Viesti Kirjoittaja Zanttu23 »
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Itteäni aina keljuttaa, kun kännykässä on 384 ihan riittävä mutta kyljessä oleva nettitikku on liian hidas.
-

Pitää vedota porukoille että säästö on huima kun ottaa tuon nopeimman parin vuoden sopparilla (vaikka minä siitä maksan varmaan suurimman osan kuitenkin). Liittymätyypin (siis puhelut&txt) vaihto onnistunee tuon kytkyn aikana? Onko muuten käytännössä totta että Elisalla on kattavin 3G-verkko Suomessa? Onko jollakin omakohtaisia kokemuksia?
edit. Tuollapa tuo kuuluvuuskartta näemmä olikin:
http://www.elisa.fi/kuuluvuus/
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-

Tämmönen operaattorilukoton modeemi löytyy itseltä jos ei saa puhelimen tetheröintiä pelaamaan:
Huawei E220: http://www.iklanwebid.com/images/200910 ... baya-0.jpg
Tuohon modeemiin muistaakseni pystyy tekemään semmoisen modin että tukee max siihen 7.2mbps asti nopeuksia tai sitten netissä puhuttiin puuta heinää minulle...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ih »
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Muuten kyllä ehdottomasti nappaisin tuon DNA:n paketin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Alkaa olla jo ihan kohtuullinen hinta jos omistaa myös läppärin, varsinkin iFönisteille joilla tetheringin kautta ei ole UMTS900 tukea (eikä HSUPA tukea).
Ja toisin kuin ensimmäisessä viestissä sanotaan niin tuo 13,90€/kk Mobiililaajakaista Nopsa (ilman tikkua) EI OLE määräaikainen, mutta hinta on taattu "vain" ensimmäiset 24kk, sen jälkeen hinnaston mukaan (mitä se kahden vuoden päästä sitten tarkoittaa tietää tuskin kukaan.)
Vastaavasti tuon 384:n saa nyt ilman määräaikaisuutta 4,90€/kk.
Kaikki kolme voimassa tähän hetken tiedon mukaan kuun loppuun, ellei jatketa.
-
Ohoh, no ei kun vaan paranee sitten! Itseltä siis löytyy miniläppäri (harmi vain kun siinä ei ole sisällä SIM-korttipaikkaa :/ ) ja mitä useampi niin sitä parempi tietty! Pitänee pistää piakkoin tilaukseen siis, toivottavasti Elisan kuuluvuudet riittävät täällä päin. 3G:tä se ainakin kotona ilmoittaa saavansa täyttä häkää mutta katsotaan sitten uusiksi kun on jotain testivekottimiakin.Jukava kirjoitti:Saunalahti on nyt parantanut tarjoustaan niin että tuolla 13,90/kk saa MobiililaajakaistaPlus Nopsan, eli samaan rahaan tuo rajoittamattoman netin sekä kännykkään että nettitikkuun.
Alkaa olla jo ihan kohtuullinen hinta jos omistaa myös läppärin, varsinkin iFönisteille joilla tetheringin kautta ei ole UMTS900 tukea (eikä HSUPA tukea).
Ja toisin kuin ensimmäisessä viestissä sanotaan niin tuo 13,90€/kk Mobiililaajakaista Nopsa (ilman tikkua) EI OLE määräaikainen, mutta hinta on taattu "vain" ensimmäiset 24kk, sen jälkeen hinnaston mukaan (mitä se kahden vuoden päästä sitten tarkoittaa tietää tuskin kukaan.)
-
En tiedä mitä tällä tarkkaan ottaen siis tarkoitit, mutta mobiililaajakaista Plussan mukana tulee siis nettitikku, ei vain toinen SIM, joten sen saa kyllä siihen miniläppäriin vaikkei sisäistä 3G:tä olisikaan (toki kuljeteltavuuden kannalta sisäinen olisi parempi).Rutku kirjoitti:Itseltä siis löytyy miniläppäri (harmi vain kun siinä ei ole sisällä SIM-korttipaikkaa :/ ) ja mitä useampi niin sitä parempi tietty!
-
Juuri tuon kuljeteltavuuden takia ajattelin. Itseltä löytyy siis jo operaattorilukoton Huawein E220 että se nettitikku ei ole ongelmaJukava kirjoitti:En tiedä mitä tällä tarkkaan ottaen siis tarkoitit, mutta mobiililaajakaista Plussan mukana tulee siis nettitikku, ei vain toinen SIM, joten sen saa kyllä siihen miniläppäriin vaikkei sisäistä 3G:tä olisikaan (toki kuljeteltavuuden kannalta sisäinen olisi parempi).Rutku kirjoitti:Itseltä siis löytyy miniläppäri (harmi vain kun siinä ei ole sisällä SIM-korttipaikkaa :/ ) ja mitä useampi niin sitä parempi tietty!

-
Ok, kyllä siitä uudesta tikusta tosin silti on selvästi iloa, E220 on käsittääksei vain UMTS2100, eli verkkopeitto on sillä huomattavasti heikompi, ja lisäksi tikku on hitaampi sekä alas, että etenkin ylöspäin.Rutku kirjoitti: Juuri tuon kuljeteltavuuden takia ajattelin. Itseltä löytyy siis jo operaattorilukoton Huawein E220 että se nettitikku ei ole ongelma.
-

-

![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Topiikki on edelleen avoimena muille vastaavaa pähkäileville! Suosittelen käyttämään hyväksi niin ei aina tarvitse uutta aihetta pystyttää "turhan takia"

-
-
Viesti Kirjoittaja LRM »
Edit:
Tähän voisi vielä lisätä navigaattorin käytön.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kyllä 384:llä perushommat hoitaa mutta hitaammin kuin nopeammalla yhteydellä joka on nopeampi kuin hitaampi ja toimii siksi nopeammin kuin hitaampiLRM kirjoitti:Kuinka tuollainen 384 kaista riittää Pk-seudulla puhelimessa? FB päivitys, sähköposti, "Normaali" netin yleinen selaus..Ym..? Youtube ja Ym. "raskaampi" matsku ei ilmeisesti jaksa toimia? Kuinka tuo 384 riittää jossain landella, tai muualla kuin Pk-seudulla jaettuna koneeseen? Samaa käyttöä siis, mutta tietokoneella ja ollaan jossain muualla kuin Pk-seudulla?
Edit:
Tähän voisi vielä lisätä navigaattorin käytön.

Tarkista kuuluvuuskartoista minkälaista verkkoa landellasi on.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »

-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Kannattaa lukea hieman tarkemmin siihen 9.90e hintaan kuuluu vain giga dataa.jomppeli kirjoitti:en viitisinyt uutta aihetta tehdä joten laitan kysymykseni tänne. Hiukka tyhmä kysymys mutta kysytäänpä silti jos olis jokin reikä jonka kautta onnistuis. Eli tässä reilu kk sitten otettiin vaimokkeen kans mokkulat soneralta ja hinta on 17.90€ 24kk sopparil. Tänä päivänä näköjään enään 9.90€. Onnistuuko mitenkään vaihtaa tuohon 9.90€ hintaiseksi.? Kysyn täällä sillä jos joku on tommosen "tempun" saanut läpi jotenkin ja osais neuvoa
-
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka