Nyt tuli MacBook pro postista (15 2,4 i5) ja aivan mahtava kone. Vasta muutama hetki käytetty ja tuntuu huippu laadukkaalta. OS X erittäin helppo käyttöinen, trackpad on aivan mahtava! Nyt vain miettii miten olen pärjännyt ilman tätä laitetta! Ei tuu varmaan hirveesti nukuttua tänä yönä kun leikkii uuden lelun kanssa. Miten se akun sisäänajo nyt pitää oikeaoppisesti tehdä. Olen kuullut niin monta versiota ettei ota selvää mikä toimii parhaiten.
Plex pyörittää nätisti. Quicktimella ja VLC:llä en itse saanut pyörimään pätkimättä.
Outoa, mulla kyllä on toiminut myös VLC:llä Mut tosiaan toi Plex on tosi hyvä ohjelma, rautapurkukin on jo tarjolla, joskaan sitä ei vielä ole lisätty lopulliseen versioon.
Pistäkäähän tulemaan uusia näkemyksiä tuosta akunkestosta nyt kun käyttöä on porukalla jo hieman tullut
Sanotaan että wlan päällä, näyttö puolella kirkkaudella, hieman musiikkia, pääasiassa kevyttä nettisurffailua ja silloin tällöin joku pätkä youtubesta katsottuna. Kuinka kauan kestää akku tässä tapauksessa eli suht kevyessä käytössä.
Vaihoin sony vaiosta macbook prohon, uusin malli ja halvin 13.3" Alkuihmetyksen jälkeen oon kyllä tykänny. Eniten pidän alumiinirungosta ja helppokäyttöisyydestä. Ja touchpad on loistava! Delete-nappia kyllä kaipaisin.
edit. Oli mahtava Mapple-jakso simpsoneissa eilen.
kakkalaari kirjoitti: Delete-nappia kyllä kaipaisin.
Löytyy näppäinyhdistelmän fn + backspace takaa.
Ja asiaan.
Olen tässä noin viikon ajan käyttänyt 13" karvalakki mbp:tä, ja vielä en ole paljoa negatiivistä löytänyt. Hieman mietitytti näytön koko, mutta se on ainakin omasta mielestä osoittautunut riittäväksi. Jäähdytysjärjestelmä tuntuu heräävän rasitukseen ajoissa ja lämmöt ovat hyvin pysyneet alle 80°c, kun olen esimerkiksi pelaillut ei niin raskaita pelejä kuten warcraft 3 tai heroes 3, ja taustalla on pyörinyt adium, irkki ja itunes.
Oonko nyt ymmärtäny oikein; virta vähissä-ilmoituksen jälkeen kone pitää joko laittaa nukkumaan viideksi tunniksi ilman sammutusta TAI vaihtoehtoisesti sammuttaa ilmoituksen jälkeen ilman nukuttamista ja kytkeä sitten virtajohto koneeseen ja ladata akku täyteen? Ei siis niin että koneesta loppuu täysin akku.
kakkalaari kirjoitti:Oonko nyt ymmärtäny oikein; virta vähissä-ilmoituksen jälkeen kone pitää joko laittaa nukkumaan viideksi tunniksi ilman sammutusta TAI vaihtoehtoisesti sammuttaa ilmoituksen jälkeen ilman nukuttamista ja kytkeä sitten virtajohto koneeseen ja ladata akku täyteen? Ei siis niin että koneesta loppuu täysin akku.
Ilmoituksen jälkeen pidä kone päällä niin kauan että se menee itse nukkumaan. Kun kone on nukkunut 5 tuntia tai kauemmin, lataa akku täyteen
Heh en nyt tahtois vängätä mut noista suomenkielisistä ohjeista saa just sen vaihtoehtosen käsityksen kun siinä lukee se "tai." Kiitos vastauksesta kuitenki.
Laitan nukkumaan 5 tunniksi.
kakkalaari kirjoitti:Heh en nyt tahtois vängätä mut noista suomenkielisistä ohjeista saa just sen vaihtoehtosen käsityksen kun siinä lukee se "tai." Kiitos vastauksesta kuitenki.
Laitan nukkumaan 5 tunniksi.
Joo, paska ohje.
Tuosta vois kuvitella, että ei tarvitse jättää viideksi tunniksi nukkumaan JOS sulkee koneen kun se menee ensimmäistä kertaa uneen akun loppumisen jälkeen. Ja jos sulkee silloin, niin nähdäkseni voisi sitten laittaa sen jälkeen samantien lataukseen ja käynnistää kone ja jatkaa sen käyttöä.
vai
Imac 21,5"
# 3.06GHz Intel Core 2 Duo
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 1TB Serial ATA Drive
# ATI Radeon HD 4670 256MB
Jos nuo on vaihtoehdot ja graafinen työ tarkoitus niin iMac vie kuin pässiä narussa kokonaisuutena. i5 on tykimpi, 4670 marginaalisesti parempi, mutta hintaero on melkoinen kun ostaa kunnon ulkoisen näytön, näppiksen ja hiiren läppäriin. Hintaerolla päivität iMacin uuteen ensi vuonna ja sitten taas jää läppäri kakkoseksi.
Deskari > läppäri aina kun kannettavuudelle ja akkukestolle ei ole todellista tarvetta. Ugh, olen puhunut.
Joo, kun 21,5" ois sopiva kun ei tämmöseen pienempään huoneeseen isompaa oikeen mahdu. Eikö tuolla pärjää 2 vuotta jos vaan muistia lisää 4-8gb myöhemmin lisää? Tosin nuita varmaan huono verrata kun toisessa on kannettevan rautaa ja toisessa desktop jos olen oikein ymmärtänyt. Tosiaan apua tarviisi kun pc hommat ei oikeen enää kiinnostaa niin paljoa.
Minkähänlainen suojakotelo tohon 13" koneesee kannattaa hankkia? Mietin aluks pehmeetä pussia mutta ehkä sittenki kova kotelo suojaa paremmin. Noi applen omat on aika hinnakkaita, tosin varmaan parhaiten sopii ja näyttää hyvältä.
kakkalaari kirjoitti:Minkähänlainen suojakotelo tohon 13" koneesee kannattaa hankkia? Mietin aluks pehmeetä pussia mutta ehkä sittenki kova kotelo suojaa paremmin. Noi applen omat on aika hinnakkaita, tosin varmaan parhaiten sopii ja näyttää hyvältä.
Applella ei omia olekaan, mutta Apple Storen vaihtoehtoja voin kyllä suositella :-P Vanhalla iBookilla on Tucano Second Skin päällä, ja tuollainen pussukka on kyllä loistava repussa kantamiseen. Pyöriteltyäni kädessä Storestakin edullisesti löytyviä be.ez LARobe -laukkuja, niiden materiaali (polyuretaani) tuntuu yleisempää neopreenia paremmin iskuilta suojaavalta, jämäkältä tavaralta. Sellainen tulee uuden MBP:n ympärille.
kakkalaari kirjoitti:Minkähänlainen suojakotelo tohon 13" koneesee kannattaa hankkia? Mietin aluks pehmeetä pussia mutta ehkä sittenki kova kotelo suojaa paremmin. Noi applen omat on aika hinnakkaita, tosin varmaan parhaiten sopii ja näyttää hyvältä.
Applella ei omia olekaan, mutta Apple Storen vaihtoehtoja voin kyllä suositella :-P Vanhalla iBookilla on Tucano Second Skin päällä, ja tuollainen pussukka on kyllä loistava repussa kantamiseen. Pyöriteltyäni kädessä Storestakin edullisesti löytyviä be.ez LARobe -laukkuja, niiden materiaali (polyuretaani) tuntuu yleisempää neopreenia paremmin iskuilta suojaavalta, jämäkältä tavaralta. Sellainen tulee uuden MBP:n ympärille.
Missä oot päässy käsiks noihin? Löytyykö ihan marketeista? Meinaan aika hyvännäkönen ja suosittu suoja toi näyttäs olevan.
Juhal79 kirjoitti:Mites muuten kun tässä piti tulla mukana se Apple Care. Pitääkö se jotenkin aktivoida tai jotain, kun ei minkäänlaista mainintaa löytynyt tuosta. Vai onkohan se automaattisesti tässä mukana?
Onko asia selvinnyt? Sain tänään oman MacBook Proni, eikä tässäkään tullut mitään Apple Careen viittaavaa mukana. Tsekkasin sarjanumeron perusteella takuujutut, eikä sielläkään ollut mitään mainintaa Apple Caresta. Laitoin toki jo kysymyksen Soneralle, mutta vastausta ei ole kuulunut vielä.
Juhal79 kirjoitti:Mites muuten kun tässä piti tulla mukana se Apple Care. Pitääkö se jotenkin aktivoida tai jotain, kun ei minkäänlaista mainintaa löytynyt tuosta. Vai onkohan se automaattisesti tässä mukana?
Onko asia selvinnyt? Sain tänään oman MacBook Proni, eikä tässäkään tullut mitään Apple Careen viittaavaa mukana. Tsekkasin sarjanumeron perusteella takuujutut, eikä sielläkään ollut mitään mainintaa Apple Caresta. Laitoin toki jo kysymyksen Soneralle, mutta vastausta ei ole kuulunut vielä.
Son sillälailla tuon takuulaajennuksen kanssa kuulemma, kun sitä kysyin Soneran asp:sta, että se AppleCare tulee koneen tilaajille touko- kesäkuun vaihteessa. Niissähän on se 14 päivän palautusoikeus elikkäs ne odottaa senverran että se palaa pois ennekuin postittavat jutun, otaksun.
Jotensakkin se soneran askartelu noissa sen puuhissaan on aika köpöstelyä. Aikoinaan kun ko. firma liittyi jopa omaan toimeentulooni, kyllästyin korviani myöten koko puulaakiin. Iso firma mutta toiminta on mitä on. Iso vaiva olisi tosiaan laittaa paketin kylkeen joku lappunen mistä ilmeneisi asia, mutteivat viitsi.
Noniin tänään ovelleni saapui 14.5. tilattu macbook pro 13,3" 2,4prossulla 500gb kovolla... Näppäillyt tätä nyt tän päivän ja kyllä mac on vaan mac!!! 8)
edellinen 15,4" macbook pro vuodelta 08 varastettiin espajanssa kämpiltä niin nyt vasta sain aikaiseksi hankkia uuden macin ja kyllä tigeristä snow leopardiin hyppäys oli kyllä positiivinen, samoin kun touchpad on muuttunut vielä paremmaksi mitä edellisessä mallissa