Mihin katosi internet-jako puhelimestani? Päivitin uuteen 3.1.3 ohjelmaversioon ja tämän jälkeen en ole löytänyt iPhonestani tätä asetusta. Onko mulla nyt jotain jäänyt huomioimatta? Auttakaa vanhaa ukkoa
Normaalisti se löytyi asetukset> yleiset> verkko. Nyt sitä ei ole. Miksi sitä ei enää ole?
>Kari<
Olen palauttanut ohjelmiston iTunesissa, ei ollut apua. Mitä pitäisi tehdä?
Asetukset> Yleiset> Verkko> Matkapuhelinverkko> matkapuhelindata > APN =internet, tällaiset tsydeemit päällä. Ihmettelen vaan, ettei koko kohtaa missä oli internetjako ennen, ei ole nyt ollenkaan.
uunovaan kirjoitti:Asetukset> Yleiset> Verkko> Matkapuhelinverkko> matkapuhelindata > APN =internet, tällaiset tsydeemit päällä. Ihmettelen vaan, ettei koko kohtaa missä oli internetjako ennen, ei ole nyt ollenkaan.
Puhelin on 3 Gs
>Kari<
Tuon ikkunan alareunassa on internet tethering valikko mihin syötetään apn
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
Onko lukittu Soneraan vai jotain muuta? Mikäli ei ole naitettu Soneraan, näkyy tuolla matkapuhelindata-valikossa viimeisenä erikseen APN internetjaolle, kuten kalle sanoi.
Sama juttu täällä! Internet‐jako on hävinnyt jonnekkin eikä mac enää kysy että käytetäänkö puhelinta modeemina (tai jotain) kun liitän koneeseen. Jotain kummaa tapahtui kun bluetooth parituskaan ei enää onnistu macin kanssa. Luulen että internet-jako hävisi samalla kun tämä BT-ongelma tuli. Ja puhelin on lukittu soneran 3gs soneran alkup. liittymällä.
ED; Tämä siis tapahtui yhtäkkiä. Uusimman ohjelmistoversion ole asentanut silloin kun se viimeksi päivittyi.
Millainen oikein
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
skip kirjoitti:Mulla oli sama pari päivää sitten. Korjaantui verkkoasetusten resetoinnilla. iPhone 3GS ja Soneran kytky Soneran kortilla.
Kun nollasit verkkoasetukset, kuinka ne palautetaan?
Resetointi siis palauttaa alkuperäiset asetukset, joihin ei ole mitään tarvetta koskea, ainakaan normaalilla Soneralta ostetulla puhelimella ja Soneran kortilla.
skip kirjoitti:Mulla oli sama pari päivää sitten. Korjaantui verkkoasetusten resetoinnilla. iPhone 3GS ja Soneran kytky Soneran kortilla.
Kun nollasit verkkoasetukset, kuinka ne palautetaan?
Resetointi siis palauttaa alkuperäiset asetukset, joihin ei ole mitään tarvetta koskea, ainakaan normaalilla Soneralta ostetulla puhelimella ja Soneran kortilla.
Resetoin asetukset, edelleenkään ei löydy internet-jakoa. Outoa. Kokeilin parittaa iPhonen iMacini kanssa, kone löytää puhelimen, vaan ei kuitenkaan parita niitä keskenään. Mikä neuvoksi?
resetoin 3 kertaa verkkoasetukset ja internet-jako löytyi taas. Laitoin sen päälle mutta parin muodostus ei toiminut johdon tai bluetoothin kanssa ennen kuin käynnistin uudelleen koneen ja puhelimen. Ihme säätämistä....
Millainen oikein
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
kilpikonna kirjoitti:resetoin 3 kertaa verkkoasetukset ja internet-jako löytyi taas. Laitoin sen päälle mutta parin muodostus ei toiminut johdon tai bluetoothin kanssa ennen kuin käynnistin uudelleen koneen ja puhelimen. Ihme säätämistä....
Kiitos kilpikonna. Resetoin myös kolme kertaa asetukset ja tein uudelleen käynnistyksen. Johan löytyi internet-jako. Paritus iMacin kanssa onnistui HETI ja netti toimii myös iPhonen kautta langattomasti. Aika outoja säätöjä sanon minäkin
Siis toimiiko tää tethering telefinlandin liittymällä? Saan kyllä internet jaon näkyviin, mutta kun paritan bluetoothin kautta puhelimen macbookkiin, niin tulee jotu error ja internetjako häviää iphonesta.
Wurthur kirjoitti:Siis toimiiko tää tethering telefinlandin liittymällä? Saan kyllä internet jaon näkyviin, mutta kun paritan bluetoothin kautta puhelimen macbookkiin, niin tulee jotu error ja internetjako häviää iphonesta.
Itsellani on TF:n liittymä ja toimii nyt ihan mallikkaasti.
Itsellä hävis tuo jako viime syksynä pariks päiväks, mutta palas itekseen takas. Olin kyllä muutaman kerran resetoinu verkkoasetukset, mutta ei niiden jälkeen palannut ainakaan heti. Lisäks talven aikana häippäs internet-jako pois toiminnasta kun puhelin oli piuhan päässä, mutta bluetoothilla toimi koko ajan. Sitten viimeisimmän päivityksen jälkeen homma taas pelittää hienosti. Mystisiä asioita sanon minä...
Tämä on raivostuttavaa. Syksyllä käytin internet-jakoa täysin ongelmitta; sekä usb-piuhalla että bluetoothilla. Nyt ei enää futaa. iPhonen asetuksista ei internet-jakoa löydy. Välillä saan sen näkymään juurikin niitä verkkoasetuksia nollaamalla, mutta jako häviää yleensä minuutin sisällä.
Samoin bluetooth-yhteys MBP:n ja iPhonen välillä on kuollut. Yhteyttä ei synny.
paholainen paholainen.
Minä käytän omppua, koska kaikki toimii niinkuin niiden pitää. Täähän on ihan windowsia tällainen. paholainen.
Eli mullakin BT paritus toimi hienosti, mutta connecti puhelimesta koneeseen taikka toisinpäin ei pelannut. En tiennyt, että tuo voisi olla kytköksissä internet jaon toimintaan, mutta se on. Ilmeisesti BT käyttö on tässä uusimmassa softassa rajoitettu vain tähän internet jakoon.
Eli ongelma ratkeaa näin. Laittakaa settings-general-network-cellular data networkin alle internet tehteringin alle APN kohtaan "internet". Tämän jälkeen ilmestyy tuohon general-networkin alle internet jaon päällelaitto nappi. Sen kun pistää päälle, niin bluetoothin kautta toimii tosi hyvin tuo internet jako puhelimen kautta.
Itsellä on tullut yllättäen myös ongelmia tuon nettijaon kanssa. iPhone ei jaa yhteyttä macbookkiin bluetoothin kautta kuin hetken ja sitten katkasee eikä anna yhdistää uudelleen kuin vasta koneen buuttauksen jälkeen. USB- piuhalla iPhonen yhteyttä ei ilmesty ollenkaan macbookin asetuksiin joten sitäkään kautta tethering ei pelitä. Missähän mahtaa olla vika? Ja onko jollain muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kiitos kaikille; jotka vaivautuvat auttamaan toveria pulassa.
Eipä löydy edes mainintaa saati sitten valikkoa internet jakoon verkko-valikosta eikä matkapuhelindataverkko-valikosta. Luurina iPhone 3G unlockattu ja operaattorina DNA. Luuri on käynnistetty monta kertaa uudelleen ja verkkoasetukset nollattu monta kertaa. Myös lentokonetilaa on sahattu päälle ja pois. iPhonesta olen tykännyt mutta innostus alkaa hiipua jos "kaikki" on tämmöstä arvailua ja buuttaamista etc.
Samma här! Mitäs helperttiä!? Uudesta iphone4:sta puuttuu täälläkin kokonaan verkon jako-nappula. 3gs:ssä homma toimi ilman minkäänlaista ongelmaa ja toimii edelleen. Softaversiot samat. 3gs lukittu Soneran liittymään ja 4 lukitsematon DNA:n liittymällä.
Pahus, yksi eniten käyttämistäni ominaisuuksista iphonessa ja sormi on aika syvällä nenässä. Verkkoasetuksia on nollattu muutamaan kertaan ja lentokonetilaa myös renkattu päälle ja veks. Ei auta. Help.
Edit: tältäkin paniikkihäiriöltä olisin välttynyt, jos olisin malttanut lukea esim nimimerkki teropan kullan arvoisen neuvon. Nyt toimii. Tosin bluetooth-yhteys mbp:n ja luurin välillä on näköjään erittäin herkkä katkeamaan, eipä ole 3gs:n kanssa? Tämäkin selvinnee.
Viimeksi muokannut isojii, 3.1.2011 klo 19.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.