delic kirjoitti:Pitää kuitenkin ymmärtää, että ei kaikki ole tietotekniikka ihmisiä ja muutenkin kun ei ohjeissa lue mitään mistään soittoäänien tekemisestä
Sehän se voi ollakin että ne, jotka ei osaa/luota itseensä niin lukevat noita kaikenmaailman manuaaleja. Itse olen näitä jotka etsii kaivattuja ominaisuuksia joko kyselemällä tai Googlaamalla ensisijaisesti sitä ennen.
Itse en nykyään paljon ohjeisiin kajoa ja iPhonenkin käyttöönotossa en ole lukenut mitään manuaaleja (joskin ne pitäisi lukea/tulostaa netistä jos niitä ylipäänsä haluaisi mutta se nyt ei ole pääasia), tykkään mielummin itse "löytää" uusia ominaisuuksia ja muutenkin luuri on niin helppokäyttöinen että kyllä tätä luulisi tyhmpempikin osata käyttää

. Edellisen luurin eli N-gagen kanssa kyl luin puhelimessa olevaa "Ohjeet"-sovellusta kun se siellä oli ja muutenkin oli meitsin eka kännykkä (jonka sain 6. luokalla eli verrattain myöhään kun lähes kaikilla kavereilla oli jo tuossa vaiheessa luureja). Nykyään ei huvita kajota niihin pitkällä tikullakaan, korkeintaan viimeisenä oljenkortena sitten ellei mistään löydy tietoa

.
Itse aiheesta: jos tässä on nyt iPhonen puutteista kyse niin pahimmat taitaakin olla jo mainittu: Puhelut/3G-yhteys pätkii usein, muokattavuus (mukaanlukien kustomointi) ja iTunes taitaakin olla jo mainittu. Myös nämä tavalliset valitukset kuuluvat "huonosta kamerasta" (joka on kyllä mielestäni vähintäänkin riittävän kelvollinen ainakin oikeissa olosuhteissa) ja fläshin puutteesta (no yleensä tämä rajoittuu vain lähinnä baarikuvaukseen, ei ledisalama yleensä sen kummempaan riitä).
Pitää kuitenkin muistaa että suurimpaan osaan puutoksista on tulossa vastaus OS4 myötä
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
(kyllä, parempi myöhään kuin ei koskaan). Rautapuolen ongelmat myös häviävät taas ainakin vähäksi aikaa seuraavan iPhonen myötä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Mitä yleisiin ongelmiin ja puutteisiin tulee niin onneksi olen melko hyvin osannut "ignorettaa" tai sitten vain ollut onnekas ja selvinnyt näistä vioista varsin mallikkaasti, ehkä kerran puhelimella soittaessa sanoi että puhelu epäonnistui ja tämä oli Kajaanin keskustan lähellä tiilitalon sisällä ja ympärillä metsää eli varmaan sitten se blokkasi puhelimen verrattain heikkoa signaalia. Muuten ei ole ikinä katkeillut/epäonnistuneet puhelut. Myös kuoret ovat kestäneet vaivatta käyttöä ja todella monia pudotuksia, kaikki soittoäänet ovat tulleet audikon avustuksella vaivatta ja synkkailu ei pahemmin ole häirinnyt kun näihin on yleensä ollut tarpeeksi hyviä kiertoteitä/vaihtoehtoja. Olipahan vaan turhan pitkät avautumiset ehkä mutta tuli jo kirjoitettua niin enpä jaksa pyyhkiäkään enään
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
.