kiinnostas tietää mitä esim? yleinen käsityshän nokiakäyttäjillä iphonesta on, että sillä ei voi tehä mitääjt.syrja kirjoitti:
Itse huomaan edelleen viikottain uusia asioita, joita pystyn iPhonella tekemään ja lähes aina pääsen kiusaamaan Nokialaisia omistavia kavereitani, kun he eivät pysty samaan
Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
-
Re: Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
Viesti Kirjoittaja delic »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Ai jaa?delic kirjoitti:kiinnostas tietää mitä esim? yleinen käsityshän nokiakäyttäjillä iphonesta on, että sillä ei voi tehä mitääjt.syrja kirjoitti:
Itse huomaan edelleen viikottain uusia asioita, joita pystyn iPhonella tekemään ja lähes aina pääsen kiusaamaan Nokialaisia omistavia kavereitani, kun he eivät pysty samaan

t. nimim. "iPhonen hankinta ankarassa mietinnässä"
Puhelimet:
- Nokia 6110 Navigator (käytössä)
- Nokia 3120 classic (käytössä)
- Nokia 1100 (2 kpl, käytössä)
- Nokia 3330 (käytössä)
- Nokia 3650 (rip)
- Nokia 3310 (myyty)
- Nokia 3210 (2 kpl, vaihdettu 3310 ja 3330)
- Nokia 5510 (rip)
- Nokia 2110 (2 kpl, toinen vaihdettu toiseen kuorien takia)
- Siemens 3+ (rip, ensimmäinen känny, ostin Siemensin kun kaikilla oli Nokia, enkä halunnut laumautua
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Saattaa olla muutama muukin Nokia-malli, jota en nyt tähän hätään muista; ja muuten - Ericssonia ei 90-luvulla ollut mitään järkeä ostaa sen postimerkin kokoisen näytön takia...
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
-
Siis toki pitää ottaa huomioon se, että 99% näistä ei oo koskaan iphonea käyttänyarisel kirjoitti:Ai jaa?delic kirjoitti:kiinnostas tietää mitä esim? yleinen käsityshän nokiakäyttäjillä iphonesta on, että sillä ei voi tehä mitääjt.syrja kirjoitti:
t. nimim. "iPhonen hankinta ankarassa mietinnässä"

-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Kyllä pari Apple-vastustajaa on kummasti muuttanut mielipidettään kun ovat muutaman mielenkiintoisen sovelluksen nähneet toiminnassa/kokeilleet näyttöä/käyttöliittymää. Yksi harkitsee vakavasti iPhonea seuraavaksi luurikseen (ja tod. näk. ostaakin kun hänellä raha ei ainakaan ole esteenä). Kunhan se Nokian kapula ensin hajoaa alta tai tulee joku loppuunpalaminen sen kanssadelic kirjoitti:Siis toki pitää ottaa huomioon se, että 99% näistä ei oo koskaan iphonea käyttäny

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Oh2eki »
Vai niin, eihän tuolla radioamatööriydelläni ole iPhonen eikä muittenkaan kännyköiden kohdalla mitään tekemistä, jos talo on rakennettu siten ettei tänne juurikaan radioaallot tunkea, kuten kävi radio-ohjattujen kellojenikin kohdalla, mitkä ennen perusremppaa menivät itsestään aikaan, niin nyt ne täytyy siirtää manuaalisesti. Kännykät yleensä toimivat moitteetta ja kun sitten suhteellisen kallis iPhone ei tykännyt toimia, niin mielsin sen hyvin epäherkäksi ja möin pois.(netistä löytyy samasta ongelmasta hyvin paljon tietoa ympäri maailman.) Ostajalla myös ongelmia juurikin saman asian kanssa, nyt en ole enää kyselllyt että mitä hänelle on Soneran puotista sanottu, kun oli sinne menossa takuukuitin kera. Tuo radioamatööriys ehkä auttaa hieman paremmin ymmärtämään radioaaltojen ja siihen liittyvyvien (vastaanottavien laitteiden, kuten antennien toimintaa jne), ihan vaan siksi koska tentiin tarvitsee opetella nuo asiat kaikki ja yleensä radioamatööri on ollut ennen amatööriyttään tekemisissä jo muutenkin kaikenlaisten radiolaitteiden kanssa jopa vuosikymmeniä. Itsellä mm. PMR puhelimien Suomen ennätys jne: virallinen Suomen ennätyslista, löytyy toki ulkomaan sivuiltakin. & kuvaa Viron puolelta tuosta ennätys yhteydestä! 8)matteus/2 kirjoitti:Tämän ketjun opetus: radioamatööri ei voi käyttää rikkinäistä iPhonea Faradayn häkissä Hyvinkäällä.
-
Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72Rutku kirjoitti:Kyllä pari Apple-vastustajaa on kummasti muuttanut mielipidettään kun ovat muutaman mielenkiintoisen sovelluksen nähneet toiminnassa/kokeilleet näyttöä/käyttöliittymää. Yksi harkitsee vakavasti iPhonea seuraavaksi luurikseen (ja tod. näk. ostaakin kun hänellä raha ei ainakaan ole esteenä). Kunhan se Nokian kapula ensin hajoaa alta tai tulee joku loppuunpalaminen sen kanssadelic kirjoitti:Siis toki pitää ottaa huomioon se, että 99% näistä ei oo koskaan iphonea käyttäny. Toivon, että tajuaa odottaa kuitenkin ainakin "4G"n tuloon asti.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Ja sitä paitsi Nokialaisissa kaikki toiminnot on niin laadukkaasti loppuun asti mietittyjä, että niitä tulee oikeasti käytettyä! 8)OH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
iPhone on toiminut minulla hyvin. Ei ole juuri pätkinyt, ja äänenlaatukaan ei ole häirinnyt. Nokiastakin (E71) tykkäsin, mutta netin selaaminen sillä oli hankalaa. Nokia N97 sen sijaan osoittautui ihan onnettomaksi vehkeeksi, vaikka odotukset olivat korkealla.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Tiedän ainakin sen mikä itselle on mieluista ja mikä ei, ihan turha näistä on kinata, jos miljoonat tykkäävät iPhonesta niin asia on ihan ok, mutta minä en tykkää koska sen kuuluvuusongelmat ovat ihan yleisiä, niistä on juttua netissä loputtomiin asti, kannattaa googlettaa jos ei usko. Itse lähtisin koko foorumilta pois ja tuhoaisin käyttäjätunnuksenikin, mutten ole katsonut että onko täällä siihen mahista? Siksi pois koska ei minulla ole mitään oikeaa sanottavaa näistä iPhone puhelimista kun itse hävitin sen heti kättelyssä pois!CamoN kirjoitti:Ja sitä paitsi Nokialaisissa kaikki toiminnot on niin laadukkaasti loppuun asti mietittyjä, että niitä tulee oikeasti käytettyä! 8)OH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72
-
No nythän tää alkaa mennä todella huvittavaksOH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72

-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Hmmm...OH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72
based on 49 reviews
based on 1 reviews
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Fooruminhan voi jättää omaan arvoonsa ja unohtaa sen olemassaolon, asetuksista vain ilmoitusviestit pois ja sen jälkeen et katselekaan tähän suuntaan...OH2EKI kirjoitti:Tiedän ainakin sen mikä itselle on mieluista ja mikä ei, ihan turha näistä on kinata, jos miljoonat tykkäävät iPhonesta niin asia on ihan ok, mutta minä en tykkää koska sen kuuluvuusongelmat ovat ihan yleisiä, niistä on juttua netissä loputtomiin asti, kannattaa googlettaa jos ei usko. Itse lähtisin koko foorumilta pois ja tuhoaisin käyttäjätunnuksenikin, mutten ole katsonut että onko täällä siihen mahista? Siksi pois koska ei minulla ole mitään oikeaa sanottavaa näistä iPhone puhelimista kun itse hävitin sen heti kättelyssä pois!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Lopettakaa nyt hel?etissä, sillä minulle on ihan sama mikä teitä miellyttää, jos iPhone ei tykkää toimia puhelimena niin minä en tee sillä silloin yhtään mitään, vaikka se olisi superhyper laser phone hahahah, elikä olkaa tyytyväisiä niinkuin minäkin olen omaani, täydellistä saamme odottaa hamaan loppuumme asti, ei semmoista ole tullut eikä tule tulemaankaan koskaan! Nämä ovat enemmän tai vähemmän leluja hintaan katsomatta ihan kaikki jos tiukan seulan läpi niitä katsoo, niin Nokiat kuin kaikki muutkin eikä poikkeusta tee Iphone:kaan!!!delic kirjoitti:No nythän tää alkaa mennä todella huvittavaksOH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72e72:ssa ei ainakaan äsken selvittämieni tietojen mukaan ole kosketusnäyttöä? ja e72 nettiselailuki on varmasti huikea nautinto 2,4" näytöltö
Kylläpäs ihme puhelimia aloit vertaamaan keskenään, asiakas joka hakee iphonen tyylistä luuria tuskin edes katsoo e72 päin. Se on jo käynyt selväksi, että iphone ei ole maailman paras PUHELIN, ihmiset ostaa sen ihan muiden ominaisuuksien takia joita e72:sta ei löydy
-
Viesti Kirjoittaja Dice »
Do not feed the trolls!OH2EKI kirjoitti:Lopettakaa nyt hel?etissä, sillä minulle on ihan sama mikä teitä miellyttää, jos iPhone ei tykkää toimia puhelimena niin minä en tee sillä silloin yhtään mitään, vaikka se olisi superhyper laser phone hahahah, elikä olkaa tyytyväisiä niinkuin minäkin olen omaani, täydellistä saamme odottaa hamaan loppuumme asti, ei semmoista ole tullut eikä tule tulemaankaan koskaan! Nämä ovat enemmän tai vähemmän leluja hintaan katsomatta ihan kaikki jos tiukan seulan läpi niitä katsoo, niin Nokiat kuin kaikki muutkin eikä poikkeusta tee Iphone:kaan!!!delic kirjoitti:No nythän tää alkaa mennä todella huvittavaksOH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72e72:ssa ei ainakaan äsken selvittämieni tietojen mukaan ole kosketusnäyttöä? ja e72 nettiselailuki on varmasti huikea nautinto 2,4" näytöltö
Kylläpäs ihme puhelimia aloit vertaamaan keskenään, asiakas joka hakee iphonen tyylistä luuria tuskin edes katsoo e72 päin. Se on jo käynyt selväksi, että iphone ei ole maailman paras PUHELIN, ihmiset ostaa sen ihan muiden ominaisuuksien takia joita e72:sta ei löydy

-
Ei tsiisus, ensinnäkään en tajua miten toi iphone ja e72 vertailu liitty tuohon minun ja rutkun viestiin millään tavalla, ei puhuttu siinä millää tavalla susta ja sun mausta, ok? miksi se piti siihen liittää?OH2EKI kirjoitti:Lopettakaa nyt hel?etissä, sillä minulle on ihan sama mikä teitä miellyttää, jos iPhone ei tykkää toimia puhelimena niin minä en tee sillä silloin yhtään mitään, vaikka se olisi superhyper laser phone hahahah, elikä olkaa tyytyväisiä niinkuin minäkin olen omaani, täydellistä saamme odottaa hamaan loppuumme asti, ei semmoista ole tullut eikä tule tulemaankaan koskaan! Nämä ovat enemmän tai vähemmän leluja hintaan katsomatta ihan kaikki jos tiukan seulan läpi niitä katsoo, niin Nokiat kuin kaikki muutkin eikä poikkeusta tee Iphone:kaan!!!delic kirjoitti:No nythän tää alkaa mennä todella huvittavaksOH2EKI kirjoitti:Laitanko linkin testistä jossa Nokia e72 löi liki joka toiminnassa iPhone 3g s puhelimen ja reilusti löikin: iPhone 3g s & nokia e72e72:ssa ei ainakaan äsken selvittämieni tietojen mukaan ole kosketusnäyttöä? ja e72 nettiselailuki on varmasti huikea nautinto 2,4" näytöltö
Ja jos sanot, että e72 hakkaa lähes kaikessa iphonen ja pistät linkkiä johonkin maailmanluujuiseen nettisivulle niin silloin tuot esiin, että luuri olisi monien mielestä parempi vaikkakin kyse on nyt pelkästään sun mausta, jos sanot, että e72 on sun mielestä parempi ni ok? on iha turha alkaa jakaa arvosteluja jostain e72:sta kun ne ei liittyny tuohon mun ja rutkun kommentteihin mitenkään
-
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Ja taas linkitit täysin asiaan kuulumattoman, kaksi vuotta vanhan (ja eri mallista kertovan) sivun? Ketähän tässä nyt joku vaivaa, mitä??OH2EKI kirjoitti:Minun moitekirjoituksissani kyseisestä laitteesta ei ollut mistään muusta kyse kuin tästä: Olen nyt huomannut että ongelma ei olekaan yksittäisessä laitteessa vaan koko 3G S sarjan myllyissä. Mikäli puhelin ei pysy tai löydä kenttää hiemankin hankalimmissa olosuhteissa, missä esim. Nokialla ei ole mitään ongelmia, niin vaikka puhelin olisi maailman hienoin, ei siitä ole kovin paljon iloa jos sen ominaisuudet katkeilee tai tökkii?!
-
-
OH2EKI kirjoitti:Voin linkittää ihan joka mallista saman ongelman, elikä jopa täältä foorumilta löytyy jonkun linkittämänä tämän uusimman samat ongelmat. Ei tässä mikään vaivaa, ainoastaan heitä ketkä kynsin ja hampain väittävät täysin toista mitä puhelin oikeasti on, se on hyvä ja upea, mutta sen vika on maailmanlaajuisesti tiedossa, että hukkaa helposti kentän verrattuna moniin muihin vastaaviin puhelimiin ja kun hukkaa kentän, niin 3g toiminnoista ei silloin hyvin paljon ole hetkittäin iloa. Kyllä nämä ovat täysin kehitysasteella niinkuin kaikki muutkin puhelimet, täysin ns. valmista tuskin tulee koskaan, aina päivitetään hieman ja eikun hyväuskoisilta rahat pois! Samaa ongelmaa ihmetellään ihan tälläkin foorumilla!
Juujuu, löpönlöpön. Miten ihmeessä tyytyväisten käyttäjien, joilla "sattuu" olemaan ehjä luuri, mielipiteet ovat huonoarvoisempia? Vika pitää löytämällä löytää ja tunnustaa tappio, niinkö? Hullu ajatus.
Viallinen puhelin on viallinen puhelin. Ehjä toimii niinkuin pitää. Äläkä jumankavita tätä mustaa yritä valkoiseksi dissata. Tämä käy ilmi "kaikilla" (molemmilla) linkittämilläsi saiteilla.
Nokia (esim.) ei usko, vaan toimittaa samalla psskaksi todetulla käyttiksellä varustettuja puhelimia vuodesta toiseen, ja itkee ääliöjohtajiensa suulla, kun ihmiset ei vaan tajuu!
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Walt Kowalskilla on asiaa.OH2EKI kirjoitti:Voin linkittää ihan joka mallista saman ongelman, elikä jopa täältä foorumilta löytyy jonkun linkittämänä tämän uusimman samat ongelmat. Ei tässä mikään vaivaa, ainoastaan heitä ketkä kynsin ja hampain väittävät täysin toista mitä puhelin oikeasti on, se on hyvä ja upea, mutta sen vika on maailmanlaajuisesti tiedossa, että hukkaa helposti kentän verrattuna moniin muihin vastaaviin puhelimiin ja kun hukkaa kentän, niin 3g toiminnoista ei silloin hyvin paljon ole hetkittäin iloa. Kyllä nämä ovat täysin kehitysasteella niinkuin kaikki muutkin puhelimet, täysin ns. valmista tuskin tulee koskaan, aina päivitetään hieman ja eikun hyväuskoisilta rahat pois! Samaa ongelmaa ihmetellään ihan tälläkin foorumilla!
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Joudun tuottamaan pettymyksen ja toteamaan, että valitettavasti minun iPhoneni on pysynyt verkossa samaan tapaan kuin mikä tahansa muukin matkapuhelin. Ainoat erot jotka olen havainnut ovat tulleet vastaan länsirannikolla alueilla joilla kaikilla matkapuhelimilla on vaikeuksia pysyä verkossa. Siellä entinen Nokia 6500 pysyi verkossa aavistuksen iPhone 3Gs:ää pidempään ennen kuin tipahti kokonaan pois. Käytännössä ero ei kuitenkaan vaikuttanut mihinkään, verkko oli joka tapauksessa niin heikko ettei siihen voinut luottaa kummallakaan laitteella.OH2EKI kirjoitti:Ei tässä mikään vaivaa, ainoastaan heitä ketkä kynsin ja hampain väittävät täysin toista mitä puhelin oikeasti on, se on hyvä ja upea, mutta sen vika on maailmanlaajuisesti tiedossa, että hukkaa helposti kentän verrattuna moniin muihin vastaaviin puhelimiin ja kun hukkaa kentän, niin 3g toiminnoista ei silloin hyvin paljon ole hetkittäin iloa.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
My point exactly.CamoN kirjoitti:Joudun tuottamaan pettymyksen ja toteamaan, että valitettavasti minun iPhoneni on pysynyt verkossa samaan tapaan kuin mikä tahansa muukin matkapuhelin. Ainoat erot jotka olen havainnut ovat tulleet vastaan länsirannikolla alueilla joilla kaikilla matkapuhelimilla on vaikeuksia pysyä verkossa. Siellä entinen Nokia 6500 pysyi verkossa aavistuksen iPhone 3Gs:ää pidempään ennen kuin tipahti kokonaan pois. Käytännössä ero ei kuitenkaan vaikuttanut mihinkään, verkko oli joka tapauksessa niin heikko ettei siihen voinut luottaa kummallakaan laitteella.OH2EKI kirjoitti:Ei tässä mikään vaivaa, ainoastaan heitä ketkä kynsin ja hampain väittävät täysin toista mitä puhelin oikeasti on, se on hyvä ja upea, mutta sen vika on maailmanlaajuisesti tiedossa, että hukkaa helposti kentän verrattuna moniin muihin vastaaviin puhelimiin ja kun hukkaa kentän, niin 3g toiminnoista ei silloin hyvin paljon ole hetkittäin iloa.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja mäkmään »
Ihan mielenkiinnosta ihmettelen, että kun 150 puhelinta olet ostanut niin marssitko aina kauppiaan luokse ja kysyt mikä puhelin minulle sopii?Kyllä minä kauppiaalle ilmaisin tarvitsevani puhelinta missä on määrättyjä toimintoja, onhan tässä iPhonessa puhelinominaisuudet mutta kun eivät ne halua oikein toimia, ei lähellekään yhtä hyvin kuin esim. nokia 66 tai joku vastaava. TM testasi myös iPhonen puhelimena, haukkuja sai myös heiltä jos kyllä kehujakin, ihan niinkuin minultakin, mutta kun tämä iPhone on näemmä liki kaikille elämääkin tärkeämpi ja pyhä asia, niin en jatka arvosteluja siitä, se on hyvä jos porukat tuntevat saaneensa rahoillleen vastinetta?!Itse ainakin sata viisikymmentä uutta puhelinta jostain 1990 alusta käyttäneenä ja nyt omistan uuden iPhone
Itse olen omistanut nokiaa, ericssonia ja siemenssiä yhteensä n 20 kpl ja kun haluan uuden puhelimen menen ja ostan sen. Mua ei kiinnosta kauppiaan suosittelut vaan ostan sen minkä haluan ja vertailen ihan itse kotona......
Itse olen tyytyväinen iPhoneen. Edellinen oli N95 Nokia. Näillä näkymin en nokiaa ihan heti takaisin ota.
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka