flassi kirjoitti:Kirjoitanpas tännekin kun oli sopiva ketju...
Itseä kanssa kiinnostaa joko 6010A genelec tai B&W MM-1
B&W MM-1 57 Hz - 22 kHz 450e
Genelec 6010A 74 Hz - 18 kHz (± 2.5 dB) 398e
Vaikea kyllä päättää kummat ottaisi, tulisi ihan pelkästään vaa tieteiskone käyttöön... tärkeintä on on kuitenkin että korvaan kuulostaa hyvälle, ulkonäkö jne ei ole tärkeä koska ei tässä missikisoihin olla menossa.
Onko tietoa mistä saisi edullisesti nyt noi MM-1, 450e oli hifikulmassa postikuluineen, onko se halpa ?

Siinäpäs sinulla valinta. Molemmat erittäin hyviä ratkaisuja ja itsekkin kelpuuttaisin. Tuleekos tuossa Genelecissä mukana omaa pientä vahvistinta vai onko se integroitu laitteen sisään.
Mielestäni molemmat ovat hyviä ratkaisuja ja haluaisin itse kuulla laitteet ensin livenä, ennen kuin menisin ostamaan, joten suosittelen tekemään näin. Itse olen kuullut laitteet livenä ja mielestäni laitteet ovat tietyllä tavalla hyvin erillaiset kaittimet. Genelecit ovat Genelecit, eli suora taajuusvaste joka on hyvä äänieditointityössä, mutta huonona puolena on ehkä, että soundi voi olla hieman tylsä. Genelec myöskään mene kovin alas, joten se voi häritä tietokoneessa musiikin kuuntelussa, peleissä ja elokuvissa. B&W on taas Geneleciin verrattuna ihan vähän lelumaisemmat, mutta erittäin laadukkaat ja tyylikkäät ratkaisuna. Veikkaisin, että peruskäyttäjälle tuo B&W on parempi ratksaisu. Suosittelen edelleen käydä kuuntelemassa laitteet livenä ja sitten ostamaan sen mistä pidä enemmän, jos taas itse joutuisi ostamaan kaiuttimet summamutikassa, niin päätyisin B&W:hen, koska se on helppovalinta. Matalemmat bassot, laadukas ja B&W on kuitenkin enemmän maallista Hi-Fiä, kuin studiosoundiin suunnitellut Genelecit. Genelicillä on kuitenkin selkeät kannattaja jäsenet.
B&W:tä on ollut myynnissä aina aika-ajoin 399€ mm. Stocmanilla.
Tässä myös testit B&W:stä
http://reviews.cnet.com/pc-speakers/b-w ... 63342.html
Toivottavasti tästä oli sinulle hyötyä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)