Mä taas luulen, että Logicin parempi performance johtuu pelkästään siitä, että Logicin koodarit on nykyään Applella töissä ja ne saa kaikki ripeimmät ja optimoiduimmat koodinpätkät käsiinsä.
Mielenkiintoseksi asian tekee nyt se, että OSX Tigerissä on 64bit tuki ja PC-puolella sitä ei ole Windowsissa vielä ainakaan muutamaan vuoteen (64bit XP on hyllytetty). Lähteekö Steinberg panostamaan enemmän tehokkaammalle Mac-alustalle kuin PC. Täysin selvähän on, että Logicista tulee 64bit versio hyvinkin pian.
Logic, Cubase vai Nuendo?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: Logic, Cubase vai Nuendo?
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
No niin.. nyt ollaan lähestymässä sitä kulta-aarretta..Tämä on ollut jo kauan tiedossa ja uskon että Steinberg täräyttää kohta. Ei noita Nuendo engineitä noin vaan kehitellä ollakseen vain joku softa siellä muiden joukossa, vaan tähdätään aina olemaan se paras omalla tontillaan. Myös Emagic+Apple+Tiger on varmasti vaarallinen combo.
-
Viesti Kirjoittaja psps »
....mielenkiintoista luettavaa kun pakettia väsäämässä
(tällä hetkellä kallistumassa Logic/ Appleen)
Tärkeimpiä valintakriteereitä
Ominaisuudet
- riittävän monipuoliset ja käyttötarkoitukseen sopivat (poppia)
Käytettävyys
- onko muuten olennaisia eroja) esim. softan käytettävyys liikuteltavassa paketissa ( PB) ja työskenneltäessä yhden näytön varassa
Jatkotyöstämisen mahdollisuus ja helppous
- pohjien jatkotyöstäminen pro pajassa
Tuki
- Applen tuki
Yhteensopivuus muut ohjelmistot /
Onkohan Logicissa synergiaa Applen liikkuvan kuvan ohjelmistoihin esim. Final Cut jne.
[A]
(tällä hetkellä kallistumassa Logic/ Appleen)
Tärkeimpiä valintakriteereitä
Ominaisuudet
- riittävän monipuoliset ja käyttötarkoitukseen sopivat (poppia)
Käytettävyys
- onko muuten olennaisia eroja) esim. softan käytettävyys liikuteltavassa paketissa ( PB) ja työskenneltäessä yhden näytön varassa
Jatkotyöstämisen mahdollisuus ja helppous
- pohjien jatkotyöstäminen pro pajassa
Tuki
- Applen tuki
Yhteensopivuus muut ohjelmistot /
Onkohan Logicissa synergiaa Applen liikkuvan kuvan ohjelmistoihin esim. Final Cut jne.
[A]
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Softilla taitaa olla vain 90 päivää ilmaista tukea tms. Sen jälkeen joutuu maksamaan jos soittaa ja haluaa apua. Logicin kans näyttäis toisaalta siltä, että 7.0.1 toimii jo suht. hyvin. En oo saanu sitä kippaamaan 7.0:n kippailujen jälkeen enää ollenkaan. Eli ei sen puoleen ole mulla mitään huolta, enkä oo muutenkaan koskaan mistään asiasta joutunu soittamaan ja pyytämään tukea.
Jos uutta mäkkiä ostaa, niin logic kannattaa hommata musa-softaksi. Niin minä tein. Enpä muuten mäkkiä olis edes ostanut kuin logicin takia. Ja tulipa huomattua osx:n paremmuus ja sitä tuleekin käytettyä muissakin hommissa niin usein kuin mahdollista.
Jos uutta mäkkiä ostaa, niin logic kannattaa hommata musa-softaksi. Niin minä tein. Enpä muuten mäkkiä olis edes ostanut kuin logicin takia. Ja tulipa huomattua osx:n paremmuus ja sitä tuleekin käytettyä muissakin hommissa niin usein kuin mahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja psps »
Tuppu, sorry epäselvä kommunikointi
Täsmennettäköön, että Appletuella tarkoitin että Logic on optimoitu toimimaan Applessa ja oletettavasti jatkossakin, mikä on hyvä juttu, jotta voi keskittyä itse musiikkiin.
Toisaalta hyvä tietää että ohjelmistotukeakin on saatavissa![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täsmennettäköön, että Appletuella tarkoitin että Logic on optimoitu toimimaan Applessa ja oletettavasti jatkossakin, mikä on hyvä juttu, jotta voi keskittyä itse musiikkiin.
Toisaalta hyvä tietää että ohjelmistotukeakin on saatavissa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Joo, puhelintueksi mä eka ajattelin tuon, mutta tosiaan eipä semmoisia yleensä tartte muutenkaan. Ja kyllä, niinkuin on varmasti moni jo sanonutkin, niin mac+osx+logic = toimii varmasti, kun apple hoitaa koko lystiä ja selkeästi on kehitysrattaissa vauhtia. Uusia ominaisuuksia ja muutoksia on logiciin ainakin tullu applen mukaantulon jälkeen enemmän ja selkeästi näkee, että apple on ottanu logicin tosissaan (vaikka monet sitä epäilivätkin alkuun) ja pyrkii siihen, että se on kaikinpuolin paras audio-softa mac-puolella. Vieläkun nähtäis joku kunnon audio editori tyyliin wavelab tai soundforge, niin olis aika hienoa. dsp quattro on jo jonkinlainen, mutta ei mielestäni ole yhtä vakuuttava kuitenkaan.psps kirjoitti:Täsmennettäköön, että Appletuella tarkoitin että Logic on optimoitu toimimaan Applessa ja oletettavasti jatkossakin, mikä on hyvä juttu, jotta voi keskittyä itse musiikkiin.
Toisaalta hyvä tietää että ohjelmistotukeakin on saatavissa![]()
-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Kyllä se Dp on mullekin ainoa vaihtoehto (Pro Toolsin ohella)...AV.Kammari kirjoitti:Kuten taitokin, suosittelen (luonnollisesti Digital Performerin käyttäjänä) DP:n 4.5x versiota kaikista parhaana vaihtoehtona ( http://www.motu.com/products/software/dp ).
Vähemmistöasemaan jäänenä DP käyttäjänä (huom. Suomessa) suotakoon se minulle
Saksalaissyntyiset softat on jotenkin ankeita ja anaalisia.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka