Ostin jokin aika sitten MacBook Pron 4G. Aikaisemmin minulla on ollut useita PCtä. Ostin Macciiin Buffalon Humacista varmuuskopiointia varten. Jonkin aikaa yhdistelmä toimi ja Time Machine teki kuuliaisesti back uppeja. Toiminto loppui varoittamatta itsekseen. Kone ilmoittaa ettei tallennusta voi tehdä.
Otin PCssä käytetyn Buffalon väliaikaiseen käyttöön ja sekin pelasi hyvin. Olen tehnyt myös filesiirtoja tikuilla ja korteilla koneiden kesken. Katastrofi iski taas yllättäen kun tämäkin Buffalo irtisanoutui. Se ei toimi enää kummassakaan koneessa. PC pyytää alustamaan, Mac ei reagoi mitenkään. Tilanne vähintäänkin paha, sillä ko Buffalolla on kaikki PC back upit muutaman vuoden ajalta. Miten saan ne ulos ja siirrettyä muualle turvaan? Macin back upeista en ole kiinnostunut, koska kone on ollut minulla niin vähän aikaa.
Buffalo Macissa ja PCssä
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Buffalo Macissa ja PCssä
Viesti Kirjoittaja mikelo »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Buffalo Macissa ja PCssä
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tuota... eihän ne ole mitään backuppeja, jos kerran tietoja ei ole enää missään muualla? Vai käsitinkö nyt jotain väärin?
Varmuuskopiot otetaan juuri sitä varten, että kovalevy yllättäen rikkoutuu. Levyhän voi hajota milloin vain, mutta todennäköisyys sille että kaksi eri levyä leviää yhtä aikaa on lähes nolla.
Tilanne on aina lopulta paha, jos käyttäjä on tehnyt "varmuuskopiot" ja sitten älykkäästi hävittänyt alkuperäiset tiedostot, sillä aikanaan kaikki levyt tulevat tiensä päähän.
Ulkoisten levyjen tapauksessa onneksi itse levy siellä kotelossa on usein ehjä, vaikka kotelon eletroniikka tai virtalähde olisivatkin hajonneet.
Varmuuskopiot otetaan juuri sitä varten, että kovalevy yllättäen rikkoutuu. Levyhän voi hajota milloin vain, mutta todennäköisyys sille että kaksi eri levyä leviää yhtä aikaa on lähes nolla.
Tilanne on aina lopulta paha, jos käyttäjä on tehnyt "varmuuskopiot" ja sitten älykkäästi hävittänyt alkuperäiset tiedostot, sillä aikanaan kaikki levyt tulevat tiensä päähän.
Ulkoisten levyjen tapauksessa onneksi itse levy siellä kotelossa on usein ehjä, vaikka kotelon eletroniikka tai virtalähde olisivatkin hajonneet.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Kyseessä on edellisten PCden backupit. Nykyään käytössäni on 3 PCtä ja 1 Mac. Käytössä olevissa koneissa on tiedot vielä sisällä. Vanhojen, jo hävitettyjen koneiden backupit ovat ongelmalevyllä. Ensimmäinen operaationi oli tietysti pelastaa olevassa olevat tiedot arkistoimalla ne kolmanteen varalla olleeseen levyyn. Toistaiseksi ainoa älyttömyyteni oli käyttää huolta aiheuttava Buffalo Macissa kiinni.
Uskoakseni kumpikaan Buffaloista ei ole hajonnut, vaan Mac on tehnyt jonkin minulle tuntemattoman offensiivin saaden levyt sekoilemaan. Rautaongelmaa tuskin on.
Tunnen PCmaailman jokseenkin hyvin ja tietojeni mukaan PC krouviudessaan ei tuon tyyppistä probleemaa aiheuta. Tai ei ole ainakaan vielä tehnyt. Kyseessä saattaa olla formaattiristiriita (Unix, HFX, tms.) jonka Mac ratkaisi puhaltamalla pelin poikki. Sitä, miksi se teki saman jekun pelkästään Macissä kiinni olleelle Buffalolle, en ymmärrä mitenkään. PC ympäristössä etsisin vikaa F-securella, mutta Mac on myyty minulle virusvapaana tuotteena, niin eikö matojen skannaus ole turhaa?
Harva ymmärtää tahi välittää tehdä useita arkistoja useille eri levyille. Sehän on jo rahakysymyskin.
Uskoakseni kumpikaan Buffaloista ei ole hajonnut, vaan Mac on tehnyt jonkin minulle tuntemattoman offensiivin saaden levyt sekoilemaan. Rautaongelmaa tuskin on.
Tunnen PCmaailman jokseenkin hyvin ja tietojeni mukaan PC krouviudessaan ei tuon tyyppistä probleemaa aiheuta. Tai ei ole ainakaan vielä tehnyt. Kyseessä saattaa olla formaattiristiriita (Unix, HFX, tms.) jonka Mac ratkaisi puhaltamalla pelin poikki. Sitä, miksi se teki saman jekun pelkästään Macissä kiinni olleelle Buffalolle, en ymmärrä mitenkään. PC ympäristössä etsisin vikaa F-securella, mutta Mac on myyty minulle virusvapaana tuotteena, niin eikö matojen skannaus ole turhaa?
Harva ymmärtää tahi välittää tehdä useita arkistoja useille eri levyille. Sehän on jo rahakysymyskin.
-
Tuntematon se on minullekin tämmönen offensiivi, ja on sentään pitkä kokemus takana näistä jutuista.mikelo kirjoitti: Uskoakseni kumpikaan Buffaloista ei ole hajonnut, vaan Mac on tehnyt jonkin minulle tuntemattoman offensiivin saaden levyt sekoilemaan.
Eei. Rahakysymykseksi se muuttuu sitten kun tarvitaan tiedonpalautuspalvelua (luokkaa 1000 €).mikelo kirjoitti:Harva ymmärtää tahi välittää tehdä useita arkistoja useille eri levyille. Sehän on jo rahakysymyskin.
-
Kuinka monta varmuuskopita sitten pitäisi ottaa? Tonnilla saa 10 Buffaloa.
Leikki sikseen. Jos repen kokemuksella saisi apua, niin olisin tyytyväinen. Jokin ratkaisu löytyy varmasti, ja softapuolelta.
Leikki sikseen. Jos repen kokemuksella saisi apua, niin olisin tyytyväinen. Jokin ratkaisu löytyy varmasti, ja softapuolelta.
-
Viittaan aiemmin sanomaani:mikelo kirjoitti:Kuinka monta varmuuskopita sitten pitäisi ottaa? Tonnilla saa 10 Buffaloa.
todennäköisyys sille että kaksi eri levyä leviää yhtä aikaa on lähes nolla.
Eli yksi varmuuskopio riittää lähes sataprosenttisen varmasti, jos tavoite on varautua kovalevyn rikkoutumiseen eikä alkuperäisiä tiedostoja hävitetä; jos ne tuhotaan, meillä ei enää ole lainkaan varmuuskopioita eli lähtötilanteessa ollaan.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kovo irti sieltä buffalon kotelosta, toiseen kiinni ja tutkimaan esim. datarescuella.
Windows tiedoston pelastukseen en kovin hyvin osaa kommentoida.
Windows tiedoston pelastukseen en kovin hyvin osaa kommentoida.
Viimeksi muokannut NeliX4, 7.6.2010 klo 12.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka