Helsingin Apple-laitteiden huollot
-
Re: Helsingin huollot
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Eli oman koneeni näyttöviat
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 00#p758983
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 5w#p761543
Selvisi että kingstonin muistit jotka asennettiin ostaessa, olivat viallisesta kingstonin erästä. 8pvä huollossa viiveineen tämän vuoksi.
-
Viesti Kirjoittaja diligente »
Soittelin perään 25.9. notta missä mennään ja vastauksena tuli "ollaan yritetty soittaa ...". Tämä tuntui siltä klasilliselta selitykseltä, jonka pitäisi toimia kaikille muille muttei koirille. Olo oli kuin minua olisi kusetettu puhelimessa. Haloo, haloo - eikös kätevämpää olisi käyttää tekstiviestiä ihan niinkuin autojen huoltopisteissä? Toimii kuin junan vessa ja asiakas onnistutaan aina yllättämään iloisesti.
En ehtinyt viikonloppuna hakemaan, joten nyt maanantaina sitten. Myymälän lattialla oli useita laatikoita saman rodun iMaccejä, mitä lie maanantaikovalevyillä varustettuja nekin. Kotona kone paketista, piuha kiinni ja käyttämään ... täh? Ei käynnisty - höh?!? Ei kai vaan ... kyllä: siitä vaan asentelemaan konetta kuin Winukkaa konsanaan ... Noh - sen verran olen teknistä sorttia, jotta onnistuu.
Olisin kuitenkin halunut kuulla asiakaspalvelussa olevalta henkilöltä, että 1) "Kovalevy on tyhjä, puts blank!", 2) "Onhan sinulla tallella ne kaksi koneen mukana tullutta alkuperäistä DVD:tä? Ellei niin me autamme ..", 3) "Osaatko itse asentaa" jne. Tuossahan olisi ollut vaikka (lisä)palvelun myynnin paikka. Mihin ihmeeseen tuo ajatus asiakkaan palvelusta hiipuu? Tuntuu että nuo kaksi sanaa yhdessä tai erikseen ovat meillä kovin vaikeasti vielä sisäistämättä: "Asiakaspalvelu". Argh!
-
Viesti Kirjoittaja ippa »
Nyt palvelutilanne näyttää vielä statusta: jonossa.
Tiesin, että joudun odottamaan, mutta miksi huollosta ei voida suoraan sanoa, että nyt kestää ainakin 3 viikkoa, eikä lupailla mitään 2 päivää, jos siihen ei pystytä. Ärsyttää selitellä nyt asiakkaille miksi hommat viivästyy, kun kone on huollossa.
Jos olisi ollut pcee alla, niin olisin itse vaihtanut kovon hetkessä. Nyt ei auta, kun odotella.
-
Viesti Kirjoittaja acric »
-
Viesti Kirjoittaja Simasuu »
MacHuolto: +11 / -3
Tector: +8 / -3
Humac: +4 / -11
Varimport: +3 / -1
Eli Humaciin en ainakaan omaa konetta muiden kokemusten perusteella vie. Taidan kääntyä MacHuollon puoleen...
Ja loppuun pientä pilkunviilausta oikeinkirjoituksen suhteen: se on ainakin firman nettisivujen mukaan MacHuolto (ei Mac huolto, Mac-huolto, tms...)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Olen aidosti ja oikeasti ilahtunut tästä huomautuksestasi. Olet aito homppulainen, vaikkakin periaatteessa tuore sellainen. 8)Simasuu kirjoitti: Ja loppuun pientä pilkunviilausta oikeinkirjoituksen suhteen: se on ainakin firman nettisivujen mukaan MacHuolto (ei Mac huolto, Mac-huolto, tms...)
-
Viesti Kirjoittaja epp »
Molemmat ovat hommansa hoitaneet tähän mennessä. Tector on ollut nopeampi. Molemmilla kerroilla Tector on tehnyt homman alle 24h, eka kerta kovalevyn vaihto, toka kerta kuoren + kovalevyn vaihto. Molemmilla kerroilla ovat soitelleet kun ovat löytäneet lisää vikoja ja kysyneet haluanko lisähommat myös. Tässä tietty voi olla takana se, että ainahan heidän kannattaa löytää mahd paljon vikoja, mutta minkäs teet.
Itse olen päätynyt Tectorin asiakkaaksi toistaiseksi. Huolto näyttää olevan kallista lystiä, teetti sen sitten missä tahansa.
-
Viesti Kirjoittaja Kari The Pine »
1,5v vanha imac otti ja hajosi, näytönohjain sai lämpöhalvauksen. Vein laitteen Infocareen Vantaalle ja lupasivat ilmoitella kun kustannusarvio selviää. Tekstari tuli parissa päivässä ja kivat n.600 eikkaa arvio laskusta. Soitin Applelle kysyäkseni olisko näissä ollut jotain tyyppivikaa että saisi takuuseen. No ei ollut mutta ystävällinen kaveri kertoi että valita sinne huoltoon kuluttajasuojan virhevastuusta niin huolto ottaa yhteyden heille ja jos laitetta ei ole itse rikottu niin homma hoituu kyllä. Olin hieman hämmästynyt ettei tullut mitään pulinaa vaan heti oltiin myötämielisiä. Laitoin mailin huoltoon ja kerroin virhevastuun mahdollisuudesta. Tuli tekstari, asiaa tutkitaan Applen kanssa. Seuraava päivänä sain hakea korjatun koneen pois, meni tasan 7pv.
Aivan huippu juttu.
-
Viesti Kirjoittaja Spoonie »
-
Tector huolto
Viesti Kirjoittaja Väinämöinen »
Lähetin koneen takuuhuoltoon, koska löysin koneen näyttöpaneelin selkäosasta kaksi hiusmurtumaa, jotka menivät takuun piikkiin. Tector huollossa vaihtoivat näyttöpaneelin ja sain koneeni takaisin alle 2 viikossa. Huollon jälkeen kun näytön aukaisi, niin jostain tietokoneesta sisältä kuului "naks" ääni ja avautuminen otti hieman vastaan. Koneen näyttö ei myöskään mennyt kiinni. Noh, ei muutakuin takaisin huoltoon. Huollossa väittivät ensiksi, että kyseistä näyttöpaneelia ei voi asentaa väärin. Hetken päästä kuitenkin ääni muuttui kellossa ja myönsivät, että kyseessä voi olla sekunda osa. Kone tuli huollosta ja oli näyttöpaneeli ja vastakappale alapuolella vaihdettu. Loistavaa. Kone vihdoin käyttökunnossa. Onhan se nyt ollut jo kuukauden huollossa. Vaan mutta ei. Ihmettelin sitten, että miksi pohjapaneelista kuuluu "naks" ääni kun sen pohjaan koskee. Katsoin tarkemmin pohjaa ja huomasin, että koko pohjapaneeli on irti ja sieltä puuttuu sen kiinni pitävät 8 ruuvia! Ja ei muutakuin takaisin huoltoon taas pitää lähettää.
Jos/kun saan koneen lopulta ehjänä takaisin, niin loppuu kyllä asiointini kyseisessä lafkassa. Jos ei kyseiset perushommat luonnistu niin pelkään pahoin, ettei muutkaan asiat onnistu. You´ve been warned...
Noniin, eipä ollutkaan niin yksinkertainen asia laittaa takaisin ne ruuvit pohjaan. Ruuvit oli kyllä laitettu takaisin kiinni, mutta yksi ruuveista oli kiristetty niin kireälle, että se tulee power napin vierestä ulos! Eli powernapin viereen oli ilmestynyt muhkura (ajan kysymys kun koko näppäimistölevy halkeaa) ja vastaavasti pohjassa on samalla kohtaa ruuvinreikä jossa ruuvi. Huollon johtaja (joka oli itse laittanut ruuvit) sanoi, että heillä on niin kiire siellä josta sitten huolimattomuus johtuu.
Nyt kone lähtee jo neljättä kertaa huoltoon! Saas nähä mitä ne ovat tälläkertaa rikkoneet..Tämä ei ole todellista..
-
Viesti Kirjoittaja Simasuu »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Siis huippumesta.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja LRM »
OT: Ennen vaihtoakin BT temppuili - "Not available", mutta nyt olen huomannut kyllä enemmän pätkimistä. Joo, vaihdosta on kohta puolivuotta. Turhaa näistä enään on kitistä. (Keskustelua ongelmasta ja ratkaisu, http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0) - Periaatteessa BT kaapeli kaapelia pitäisi vain hieman siirtää.
Onko Machuollossa/huolloissa jonkunlaista varaosa myyntiä?
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Kone ei heillä vanhentunut kauempaa kuin tarvittavan osan (emolevy) saapuminen kesti eli 1-2pv Suomen postiliikenteellä.
-
Viesti Kirjoittaja amx1 »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
RME Fireface 800, Iphone 5 16gb, Ipad 16gb.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Koneen kasaaminen ei ollut kuitenkaan kovin huolellista, kuori kupruili vasemman kaiuttimen kohdalta ja näppäimistön taustavalo ei toiminut. Avasin koneen itse seuraavana päivänä kun olin sen saanut huollosta. Vedin väärästä kohtaa vedetyn AirPort-antennikaapelin oikeasta kohdasta ja laitoin näppäimistön kaapelin paremmin kiinni. Kuori ei enää kupruile ja taustavalo toimii.
"Laita Tector asialle ja tee itse perässä", yes..
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja rantom »
-
Viesti Kirjoittaja Thomashamka »

EDIT: Pieleenhän se meni. Ensviikolla tulee, kun ne päätti hävittää kuitin, toimitin uuden sitten.
iPhone 4s 16GB
iPhone 5s 16GB
-
Re: Helsingin Apple-laitteiden huollot
Viesti Kirjoittaja maisa_b »
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Niin että oma topicci asialle ei riittänyt?maisa_b kirjoitti:Malminkartanon Varimportiin en astu enää jalallanikaan. Tosi surkeaa asiakaspalvelua ja turhaa rahastusta.
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Erinomaisen hyvää ja ystävällistä palvelua muutenkin. Yleensä (toisen koneen topcase vaihdettu kolmasti Machuollossa) on sitä vaihtoa saanut pari vuorokautta odotella.
-
Viesti Kirjoittaja janla »
No, eipä mitään, kone himaan, virrat päälle, muutama minuutti kliksuttelua käyttööottoapurin kanssa ja pam, sama vika tuli taas esiin. No, otin yhteyttä mCareen, jossa asiaa ei pahoiteltu millään tavalla, selitettiin vain mitä kaikkea koneelle oli tehty. Seuraavaksi yritin palauttaa koneen jälleenmyyjälle (Verkkokauppa.com), mutta tämä ei heille sopinut vaan hukkasin vain useamman päivän soitellen ja mailaillen eri henkilöille jotka pallottelivat aina seuraavalle tai vastausta ei tullut koskaan. Roudasin koneen nyt sitten lopulta takaisin huoltoon mCareen, jossa se on nyt ehtinyt olla yhden arkipäivän.
Jännityksellä odotan miten tämä päättyy, ostin koneen reilu kaksi viikkoa sitten työkäyttöön, eikä mulla vieläkään ole konetta jolla voisin tehdä duunia

-
Viesti Kirjoittaja janla »
Verkkokauppa.comissa palvelu sen sijaan ollut käsittämättömän huonoa, en voi uskoa että paikka on niin suosittu kuin on heidän palveluasenteellaan.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Komppaan tätä, joka kerta on ollut nopea ja prohenkinen palvelu, jäi jopa kuva että asiakkaasta niinku välitetään.rantom kirjoitti:mCaressa olen käynyt ja todennut parhaaksi. Huolto on erittäin nopeata, henkilökunta on ystävällistä ja asiantuntevaa.
-
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Adelen Lada 2011
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka