Kiitoksia! Eiköhän tämä tästä joskus lähde, toivottavasti pikaisesti!Anniel kirjoitti:Juoda kannattaa ehdottomasti ja levätä. Normaalistihan tuon taudin sairastaa lapsena lievempänä, aivan kuin flussana. Itse sain sen muutama vuosi sitten ja sairaalakeikkahan siitä tuli kun en enää pystynyt nielemään ja hengittäminenkin oli jo vaikeaa. Sairaalassa löivät sitten välittömästi nesteytyksen päälle, antibiootit ja "tolkku pois" -kipulääkkeet suoraan suoneen. Olin ollut hieman flunssainen edellisenä viikonloppuna mutta päätin mennä kuitenkin maanantaina töihin. Sinnittelin sen päivän kauhean kurkkukivun kanssa kamalassa helteessä ja töiden jälkeen lähdin päivystykseen, jossa eivät kuitenkaan uskoneet ettei kyseessä olo normaali flunssa. Muutaman päivän siinä kotoa maattuani lähdin torstaina uudestaan lääkäriin, joka sitten passitti heti sairaalaan, se retki kesti to-ma.LRM kirjoitti:-- Mahdollisesta pusutaudista --
Toivottavasti vältyt tuollaiselta retkeltä, pikaista paranemista!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itselläni tämä on mahdollisesti toinen kerta kun minulla on pusutauti. Tuo on ilmeisesti todella harvinaista. No paska tuuri! Viime Joulukuussa oli täsmälleen samanlainen. Kävin nieluviljelyssä - Ei mitään - Laittoivat kotiin ja antoivat varmuuden vuoksi V-pen 1500 antibiotti kuurin mukaan ja sanoivat että aloita se jos kipu on sietämätön. Näin tein ja kipu alkoi muutaman päivän päästä (ehkä 4) helpottamaan. Tautiinhan ei pitäisi olla mitään parantavaa lääketta? Tuolla kuurilla ei siis viimeksi ollut osuutta paranemiseen? - (Tuolloin pahinta kipua oli ollut jo viikon ja lievempää toiset viikon, joten se taisi vaan itsestään siitä parantua). Ja kun söin samalla antibiotti kuuria, niin se sai vain tuntemaan että siitä oli jotain hyötyä tai ainakin näin jälkeenpäin ajatellen.
Toivotaan tosiaan että tuollaista reissua ei tule. Olen kyllä kotona aivan viimeiseen asti, mutta jos tämä nyt menee niin kamalaksi että hengitys vaikenee ja nielemisestä tulee todella ylivoimaisen vaikeaa niin sitten kyllä lähdetään! (Onhan tuo nyt jo "vaikeaa", mutta sisulla mennään niin kauan kuin hengitys on Ok)
Ilmeisesti on aika turhaa nyt lähteä lääkäriin hyppimään?