Tänään palautin tuon valovuotokoneen Porin Giganttiin. Huomenna hakemaan Sistolta uutta myllyä. Josko tällä kertaa paremmalla onnella...Repe Ruutikallo kirjoitti:Tuota koskee Applen DOA, eli kone vaihdetaan.leorantala kirjoitti:Huoh... Tänään Sistolta noudettu 27" i7. Jäätävää valovuotoa kulmissa. Mites tän kanssa nyt sit toimitaan? Eikös Gigantin 30 päivän palautusoikeus toimi kaikissa Giganteissa, eli voin tän kiikuttaa myös Porin Giganttiin?
Gigantin tyytyväisyystakuu ei tietääkseni koske erikoistilauksia, jollainen i7 on. Mutta en minä mikään myyjä ole...
iMac (Late 2009) Vikatopic
-
Re: iMac (Late 2009) Vikatopic
Viesti Kirjoittaja leorantala »
-
Ja vitut se siitä parantunu... Tässäkin valovuotoa molemmissa alakulmissa... Onko näitä ees mahdollista saada ilman tota valovuotoa? Ei mielestäni ois liikaa vaadittu ton hintaselta koneelta...=/leorantala kirjoitti:Tänään palautin tuon valovuotokoneen Porin Giganttiin. Huomenna hakemaan Sistolta uutta myllyä. Josko tällä kertaa paremmalla onnella...Repe Ruutikallo kirjoitti:Tuota koskee Applen DOA, eli kone vaihdetaan.leorantala kirjoitti:Huoh... Tänään Sistolta noudettu 27" i7. Jäätävää valovuotoa kulmissa. Mites tän kanssa nyt sit toimitaan? Eikös Gigantin 30 päivän palautusoikeus toimi kaikissa Giganteissa, eli voin tän kiikuttaa myös Porin Giganttiin?
Gigantin tyytyväisyystakuu ei tietääkseni koske erikoistilauksia, jollainen i7 on. Mutta en minä mikään myyjä ole...
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Mulla kans valovuotoa kulmissa. Varsinkin oik.alanurkassa. Kyseessä päivän vanha 27" laite. Lähtee DOA-vaihtoon. Mielenkiinnolla odotan miten seuraavan kanssa... Itse kokeilin myös näytönohjaimen resetointia, mutta ei auttanut. Itse meinaan seuraavan laitteen toimittaa paneelin vaihtoon jos DOA-koneessa sama vika. Turha niitä hirveästi vaihtaa, paneelin vaihdolla pääsee eroon ongelmasta.leorantala kirjoitti:Ja vitut se siitä parantunu... Tässäkin valovuotoa molemmissa alakulmissa... Onko näitä ees mahdollista saada ilman tota valovuotoa? Ei mielestäni ois liikaa vaadittu ton hintaselta koneelta...=/leorantala kirjoitti:Tänään palautin tuon valovuotokoneen Porin Giganttiin. Huomenna hakemaan Sistolta uutta myllyä. Josko tällä kertaa paremmalla onnella...Repe Ruutikallo kirjoitti:Tuota koskee Applen DOA, eli kone vaihdetaan.leorantala kirjoitti:Huoh... Tänään Sistolta noudettu 27" i7. Jäätävää valovuotoa kulmissa. Mites tän kanssa nyt sit toimitaan? Eikös Gigantin 30 päivän palautusoikeus toimi kaikissa Giganteissa, eli voin tän kiikuttaa myös Porin Giganttiin?
-
Myös se oikea alakulma on pahin...
-
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Ehkä karsein valovuoto mitä olen nähnyt sitten wanhan 22" Viewsonic-litun. Ilman muuta huoltoon/vaihtoon/palautukseen.leorantala kirjoitti:Tuolla vielä kuva omasta koneesta: http://farm5.static.flickr.com/4041/464 ... 23d8_o.jpg
Myös se oikea alakulma on pahin...
-
leorantala kirjoitti:
Onko näitä ees mahdollista saada ilman tota valovuotoa? Ei mielestäni ois liikaa vaadittu ton hintaselta koneelta...=/
Sain oman doa-vaihtarin eilen ja kone 100 % ok! Oli tuuria matkassamicqo kirjoitti:Mulla kans valovuotoa kulmissa. Varsinkin oik.alanurkassa. Kyseessä päivän vanha 27" laite. Lähtee DOA-vaihtoon. Mielenkiinnolla odotan miten seuraavan kanssa... Itse kokeilin myös näytönohjaimen resetointia, mutta ei auttanut. Itse meinaan seuraavan laitteen toimittaa paneelin vaihtoon jos DOA-koneessa sama vika. Turha niitä hirveästi vaihtaa, paneelin vaihdolla pääsee eroon ongelmasta.

-
- Perun puheeni. Ei tämä kone olekaan virheetön. Runsasta valovuotoa työpöydällä ja näytönsäästäjätilassa. Rempula heiluva virtanappi ja kone hurisee oudosti ja ärsyttävällä tavalla…jospa kolmas kerta toden sanoo...micqo kirjoitti:leorantala kirjoitti:
Onko näitä ees mahdollista saada ilman tota valovuotoa? Ei mielestäni ois liikaa vaadittu ton hintaselta koneelta...=/Sain oman doa-vaihtarin eilen ja kone 100 % ok! Oli tuuria matkassamicqo kirjoitti:Mulla kans valovuotoa kulmissa. Varsinkin oik.alanurkassa. Kyseessä päivän vanha 27" laite. Lähtee DOA-vaihtoon. Mielenkiinnolla odotan miten seuraavan kanssa... Itse kokeilin myös näytönohjaimen resetointia, mutta ei auttanut. Itse meinaan seuraavan laitteen toimittaa paneelin vaihtoon jos DOA-koneessa sama vika. Turha niitä hirveästi vaihtaa, paneelin vaihdolla pääsee eroon ongelmasta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Mua ainakin kiinnostaisi nähdä miltä se kunnossa oleva näyttö näyttää. Tässä muutama kuva omasta näytöstä. Kolmas iMac on jo matkalla ja jännäilen kuinka seuraavan kanssa käy.

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Meillä kun jossain määrin vaalitaan ymmärrettävää ja selkeää kieltä... mitäpä luulet että äidinkielenopettajasi sanoisi tuosta?micqo kirjoitti:Voisiko joku ketä omistaa "ei valovuodollisen" koneen postaa kuvan / kuvia, niin ne ketä painii valovuoto-ongelmien kanssa voisi vertailla omaa näyttöään?

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
No voi morjes!Repe Ruutikallo kirjoitti:Meillä kun jossain määrin vaalitaan ymmärrettävää ja selkeää kieltä... mitäpä luulet että äidinkielenopettajasi sanoisi tuosta?micqo kirjoitti:Voisiko joku ketä omistaa "ei valovuodollisen" koneen postaa kuvan / kuvia, niin ne ketä painii valovuoto-ongelmien kanssa voisi vertailla omaa näyttöään?
-
Selvä.micqo kirjoitti:No voi morjes!Repe Ruutikallo kirjoitti:Meillä kun jossain määrin vaalitaan ymmärrettävää ja selkeää kieltä... mitäpä luulet että äidinkielenopettajasi sanoisi tuosta?micqo kirjoitti:Voisiko joku ketä omistaa "ei valovuodollisen" koneen postaa kuvan / kuvia, niin ne ketä painii valovuoto-ongelmien kanssa voisi vertailla omaa näyttöään?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja SimZilla »

Kannattaako vaihtaa vai viedä huoltoon?
-
Jos vaihdat, on vaarana että seuraavakin on valovuodollinen. Tämä vaihtaminen on vähän niinkun arpapeliä. Itselleni on tulossa jo kolmas vaihtolaite. 8) Jos huoltoon viet, niin saat uuden paneelin mikä kaiken järjen mukaan pitäisi olla virheetön. Itse luultavasti toimitan seuraavan laitteen suoraan huoltoon jos sen näyttö vielä valovuotaa. Ei jaksa tätä arpapeliä. Tietty, jos / kun kyseessä on vasta hankittu laite, on ihan fiksuakin tehdä doa-vaihto, koska huoltoreissun jälkeen palaa toi 12kk takuu ton paneelin osalta mikä on omalla tavalla huono juttu.SimZilla kirjoitti:Sitten kun kerran näyttöä alkaa testailemaan niin onhan siinä selvät valovuodot ja kellertää kuin kusi purkissa (vähän on huono laatuiset kuvat, mutta selvänhän näistä pitäisi saada):
Kannattaako vaihtaa vai viedä huoltoon?
-
Siis mitä? Kun valtuutettu huolto tekee takuukorjauksen, takuu ja virhevastuu jatkuvat aivan normaalisti.micqo kirjoitti:Tietty, jos / kun kyseessä on vasta hankittu laite, on ihan fiksuakin tehdä doa-vaihto, koska huoltoreissun jälkeen palaa toi 12kk takuu ton paneelin osalta mikä on omalla tavalla huono juttu.
-
Mutta onko takuu 12kk? Applen tuki antoi ymmärtää että ei jatkuisi tai sit ymmärsin väärin. Edelliseen koneeseen vaihdettiin näyttöpaneeli ja sain vain 90 päivän takuun.Repe Ruutikallo kirjoitti:Siis mitä? Kun valtuutettu huolto tekee takuukorjauksen, takuu ja virhevastuu jatkuvat aivan normaalisti.micqo kirjoitti:Tietty, jos / kun kyseessä on vasta hankittu laite, on ihan fiksuakin tehdä doa-vaihto, koska huoltoreissun jälkeen palaa toi 12kk takuu ton paneelin osalta mikä on omalla tavalla huono juttu.
-
Jos vaikkapa takun loppuvaiheessa vaihdetaan jotain, sillä korjauksella on 90 päivän takuu eli se menee yli koneen muun takuun.
Virhevastuu on sitten taas asia erikseen...
-
Viesti Kirjoittaja Vastapallo MC »
MacBook Pro 13" 2,4 GHz 4GB 250 GB
iPhone 5 white 32GB
iPhone 3Gs 32GB
Apple TV 2
Time Capsule 1TB
-
Kerro sitten miten kävi. Poistuiko ongelma paneelin vaihdon myötä.Vastapallo MC kirjoitti:No niin, valovuotoa löytyi täältäkin. Kone on 27" iMac i5, valimistusviikko 22/2010. Apple care julisti tämän DOA koneeksi, mutta sen verran pelottaa tuo vaihtorumban uhriksi joutuminen, notta toimitan tämän huomenna huoltoon.
Mun kolmas laite tulee tänään. Alkaa jo jännittää minkälaisen version se Posti sieltä kantaa...itsekin olen valmistautunut siihen että huolto kutsuu jos kolmas kerta ei toden sano. Turha 4 doa-laitetta ottaa…
-
Viesti Kirjoittaja sycophant »
-
Tämä uusi on huomattavasti hiljaisempi mitä edeltävä laite, sekä nyt on kunnon virtanappi eikä sellainen heiluva rempula. Mitä valovuotoon tulee niin pientä vuotoa on tässäkin, mutta ei niin paljon mitä edellisessä. Keltaisuutta tai muuta ongelmaa en ole havainnut. Plussaa myös siitä että hiiri on hieman muhkeampi mitä edeltäjä. Istuu paremmin käteen. Vertasin niitä keskenään ja niissä oli pientä kokoeroa.
Kävin paikallisessa Gigant-myymälässä ihmettelemässä 27" esittelykonetta ja kyllä sekin peilasi samalla lailla. Olenkin tässä alkanut miettimään että onko tämä ns. "valovuoto-ilmiö" oikeasti joku "issue" vai ei koska led-näytön "kuulema" pitääkin hieman peilata jos sitä tarkastelee eri kulmista. No, en väitä mitään, pelkkää spekulointia koska en ole nähnyt näyttöä mikä olisi täysin sysimusta.
Jos joku sysimustan / ei valovuotoa koneen omistava henkilö voisi postata tänne kuvan omasta näytöstä niin muut saisivat vähän vertailukohdetta. Ok?
-
Viesti Kirjoittaja samitku »
Ainoa haitta oikeastaan on tuo heijastus, joka ei minua sinänsä häiritse kun olen tekemisissä äänen kanssa enkä kuvan, mutta leffoja katsellessa se vähän ärsyttää.
Eli onko tämä sitten se sysi-musta?
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... mac/I5.jpg
Ei ehkä ihan paras kuva, mut toivottavasti ajaa asiansa ja jos kuvan vasemmassa reunassa näkyy pientä punaisuutta, se johtuu kamerasta. Taitaa olla joku kennovika.
-
Mun näytönsäästäjä näyttää aika lailla samalta. Mites sun työpöytä, jos sulla on täysin musta taustakuva - onko se myös täysin musta?samitku kirjoitti:Tässä omani, jonka ostin maaliskuun lopulla Varimportista enkä ole kyllä vikoja huomannut!
Ainoa haitta oikeastaan on tuo heijastus, joka ei minua sinänsä häiritse kun olen tekemisissä äänen kanssa enkä kuvan, mutta leffoja katsellessa se vähän ärsyttää.
Eli onko tämä sitten se sysi-musta?
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... mac/I5.jpg
Ei ehkä ihan paras kuva, mut toivottavasti ajaa asiansa ja jos kuvan vasemmassa reunassa näkyy pientä punaisuutta, se johtuu kamerasta. Taitaa olla joku kennovika.
btw. Päivänvalo "heikentää" noita vaaleita kohtia. Iltasella saa paremman käsityksen miltä se oma näyttö näyttää. Pistin sellaisen merkille että jos säätää valoisuuden voimakkuuden nollaan ja sitten täysille, niin vaaleat kohdat tulevat paremmin esille. Huomasin myös sellaisen että se valoisuus myös rauhoittuu. Johtuisikohan tuosta led-tekniikasta tjs.
-
Viesti Kirjoittaja samitku »
Taas toi kamera on tosi huono ja kuvan vasenmmasta reunasta on vaikeeta sanoa kun se tekee sinne tollasta punertavaa mössöä. Ainakin oikeassa alareunassa näkyy jonkin verran valoa vaikka mulla ei kyllä ole kirkkaus täysillä.
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... usta-2.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... staI-1.jpg
Vedin kirkkauden nollaan ja naputin siihen 10 palkkia. Jos laitan täydet kirkkaudet niin noi alakulmat kirkastuu hieman lisää, mutta tosin koko musta muuttuu aikalailla harmaammaksi
Toivottavasti tästä on jotain apua vertailuun.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka