Ja eikä muuten ala. Netin nopeus putoaa 64 kb/s nopeuteen ja pysyy siellä laskutuskauden loppuun tai siihen että asiakas _itse_ tilaa sen 300 mt paketin lisäksi sen kuukauden laskuun.Mansku kirjoitti:Jos tuo raja lähenee niin saat tekstiviestillä ilmoituksen ja kun se ylittyy niin alkaa toinen 300mt 'paketti'.
Spekulaatio iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
- Ylläpitäjä
Re: iPhone 4
Viesti Kirjoittaja Muffe »
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Mistä katsot datakäytön? Ainakin iPhonen 3G:n general-usage -valikossa näytetään nimenomaan mobiilidatan käyttö, ja wifi-liikennettä ei taas ollenkaan.Riksa kirjoitti: MUOKS: Tuli mieleeni, että tuosta mun datastani ihan ruma valtaosa on kulkenut tietenkin kotiwifin läpi. Jos kotona pääsee wlan-verkkoon, mobiilidataa tarvitaan tietenkin sen verran vähemmän.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Toihan on fiksuveto ja kompromissi sen sijaan, että paukahtaisi data kokonaan kiinni tai hirveät laskut ylityksistä. Kerrankin peukkuja Soneralle 8)Muffe kirjoitti:Ja eikä muuten ala. Netin nopeus putoaa 64 kb/s nopeuteen ja pysyy siellä laskutuskauden loppuun tai siihen että asiakas _itse_ tilaa sen 300 mt paketin lisäksi sen kuukauden laskuun.Mansku kirjoitti:Jos tuo raja lähenee niin saat tekstiviestillä ilmoituksen ja kun se ylittyy niin alkaa toinen 300mt 'paketti'.
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Asia vilpitön. Seison oikaistuna. Se giga kuussa on siis mobiilidataa.Infant kirjoitti:
Mistä katsot datakäytön? Ainakin iPhonen 3G:n general-usage -valikossa näytetään nimenomaan mobiilidatan käyttö, ja wifi-liikennettä ei taas ollenkaan.
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
piavo kirjoitti:Okei. Eli mulla nyt on tällä hetkellä max. 10€ kuukaudessa laskua, eli siihen ei paljo mene. Ton mobiilidatan haluisin kuitenki olevan halpaa, koska luulen että sitä käytän paljon. Eli joku sellane liittymä pitänee ottaa missä on mobiilidata halvempaa. Paljonkoha sellane maksais, missä oliv vähä puhetta ja viestejäkin, mobiilidata halpa? Toi on kyl kätevä ku siit näkee sähköpostit sun muut.
Oma ratkaisuni on Elisa Oiva + 384kbps Mobiililaajakaista. Kiinteät maksut reilun kympin kuussa, ajallisesti ja määrällisesti rajoittamaton nettiyhteys. Puhelin kannattaa olla tehdaslukoton, ettei tarvitse kikkailla minkään jailbreikkien kanssa. Takuuasioissa lähtökohdat on tietysti heikommat ulkomailta kuin Soneralta hankitussa puhelimessa, mutta eipä se SCF-huoltokaan kamalan houkuttelevalta ole kuulostanut.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Re: Spekulaatio iPhone 4 puhelinliittymistä ja -paketeista
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Vatvotaan nyt vielä vanhaa asiaa. Ihmettelin itse, että eikö kerralla maksettua puhelinta muka voisi avata lukosta ja ottaa liittymään uutta puhelinta. Bongasin tämän kommentin Soneran sivujen blogista:SaneQ kirjoitti:Jos ymmärsin oikein niin ei tainnut mennä niinkuin luulin... Eli minulla on tämä iphone 3g s maksettu kertamaksulla, ei mitään kuukausimaksuja paitsi tietty liittymä, mutta luulin että voisin viedä vanhan puhelimeni vaihtoon ja maksaa väliä vaihtaessani puhelintani iphone 4:ään
-----
Latelle: Ainakin minä sain vaihtaa viime kesänä 3G:n 3Gs puhelimeen. Olin maksanut kokonaan vanhan puhelimen pois jo hankintavaiheessa. Muutenkin kerrottiin, että vaihto onnistuu maksamalla jäljellä oleva sopimus pois (esim 12kk x 22€). Puhepaketteja ei tarvinnut maksaa
-----
Näyttäisi siis siltä, että heti maksetun puhelimen lukituksen saa auki, jos ottaa puolen vuoden jälkeen liittymään uuden kytkypuhelimen.
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Onhan noita leikkureita onneksi jo saatavilla: http://www.cutmysim.com/iFoure kirjoitti:^ Eli on se pienempi myös leveyssuunnassa. Voi plääh, en varmana osaa leikata simmiä oikein kun ei nuo näytönsuojatkaan tahdo asentua suoraan ja sileästi koskaanPitäisköhän joku sitten aikoinaan palkata leikkaamaan oma simmi
Ellei sitten ole Soneran kanssa kimpassa ja käytä sen iPhonen mukana tulevaa micro-simmiä kokomallina
-
Viesti Kirjoittaja applerocks »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iFoure »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Ihan näin yksi yhteenhän tämä ei mene. iPhoneista pitää kuitenkin maksaa vain melko sopuisa kertamaksu, ja monista muista puhelimista ei tarvitse maksaa ollenkaan. Kunhan ottaa liittymän. Samassa valuutassa mitattuna toki amerikkalainen maksaa puhelimestaan ja sen käytöstä enemmän kahden vuoden aikana kuin suomalainen samalla käytöllä. Sitten voidaankin alkaa vertailla keskivertopalkkoja ja verotusta jne. Maassa maan tavalla sano.applerocks kirjoitti:Suomessahan puhuminen, tekstailu ja surffailu on todella halpaa huvia!! Yhdysvalloissa puhelin pakettien hinnat lähtee 50 dollarista, jolla voi puhua 700 minuuttia. Jos haluaa puhua niin paljon kuin haluaa niin hinta on sata dollaria! Ylimääräset minuutit maksavat 45 senttiä minuutti. Surffailu netillä maksaa 20 dollaria iPhonella 200 MB. 200:n tekstiviestin paketti maksaa 20 dollaria, joten aika halpaa Suomessa on!! Eikä puhelimia voi ostaa erikseen, vaan ne pitää ostaa liittymän kanssa!! Meno Yhdysvalloissa on vähän erilaista kuin Suomessa. Voidaan olla iloisia, että meillä puhuminen ei maksa maltaita.
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Uusilla sim-korteilla ei ole mitään tekemistä puhe/datapakettien kanssa, eikä myöskään minkään "käyttöliittymän mikä kivan dataedun".micqo kirjoitti:Tämä on pelkkää spekulointia, mutta tuli sellainen mieleen, että Sonera saattaa tarjota iPhone:lle aivan uudet puhe/data-paketit noiden uusien micro-sim-korttien myötä...Periaatteessa microkortit vois mahdollistaa uuden käyttöliittymän mikä sis. esim jonkun kivan dataedun tjs. No, sen näkee sitten.
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
"Uudet" mikro-sim kortit eivät eroa mitenkään muuten normaaleista simeistä, paitsi fyysisestä koostaan.honpsu kirjoitti:Uusilla sim-korteilla ei ole mitään tekemistä puhe/datapakettienn kanssa, eikä myöskään minkään "käyttöliittymän mikä kivan dataedun".micqo kirjoitti:Tämä on pelkkää spekulointia, mutta tuli sellainen mieleen, että Sonera saattaa tarjota iPhone:lle aivan uudet puhe/data-paketit noiden uusien micro-sim-korttien myötä...Periaatteessa microkortit vois mahdollistaa uuden käyttöliittymän mikä sis. esim jonkun kivan dataedun tjs. No, sen näkee sitten.
Normisim-kortin saa muutettua mikro-simiksi saksien avulla.
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Eroaa kyllä muutenkin kuin fyysisen koonsa puolesta, mutta tuskimpa tulee näkymään millään tavalla käyttäjän suuntaan.Kakkee kirjoitti:"Uudet" mikro-sim kortit eivät eroa mitenkään muuten normaaleista simeistä, paitsi fyysisestä koostaan.honpsu kirjoitti:Uusilla sim-korteilla ei ole mitään tekemistä puhe/datapakettienn kanssa, eikä myöskään minkään "käyttöliittymän mikä kivan dataedun".micqo kirjoitti:Tämä on pelkkää spekulointia, mutta tuli sellainen mieleen, että Sonera saattaa tarjota iPhone:lle aivan uudet puhe/data-paketit noiden uusien micro-sim-korttien myötä...Periaatteessa microkortit vois mahdollistaa uuden käyttöliittymän mikä sis. esim jonkun kivan dataedun tjs. No, sen näkee sitten.
http://wapedia.mobi/en/micro-SIM
iPhone 4 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja temetee »
Saahan sen sitten myydä eteenpäin vaikka huutonetissä tai täällä foorumeillaiFoure kirjoitti:^Täytyy harkita tuota sitten kun sitä käyttäessä ei voi todennäköisesti epäonnistuaTurhaahan se kyllä on kuluttaa 20 e laiteeseen, jota käyttää vain kerran (ellei sitten hanki iPad 3G:tä
)

-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Onhan täälläkin foorumilla ummet ja lammet porukkaa, joilta lukko poistettiin normaalisti 3G->3GS vaihdossa. Eivät ole syystä tai toisesta kommentoineet tähän ketjuun. Ei siis pitätisi olla mitään ongelmaa.Riksa kirjoitti: Näyttäisi siis siltä, että heti maksetun puhelimen lukituksen saa auki, jos ottaa puolen vuoden jälkeen liittymään uuden kytkypuhelimen.
-
Viesti Kirjoittaja Maccara »
IPad mini
Macbook Pro Retina 2014
-
No, tämä oli vain spekulointia. However, Sonera voisi halutessaan tarjota ihan uudet liittymätyypit noiden micro-simien myötä koska ne ei pelaa normikapulassa. Toisaalta vois olla ihan fiksuakin, että micro-simit olisivat oma liittymäryhmänsä sis. puhetta/dataa tulevalle iluurille, että dataa myös iPad:lle.honpsu kirjoitti:Eroaa kyllä muutenkin kuin fyysisen koonsa puolesta, mutta tuskimpa tulee näkymään millään tavalla käyttäjän suuntaan.Kakkee kirjoitti:"Uudet" mikro-sim kortit eivät eroa mitenkään muuten normaaleista simeistä, paitsi fyysisestä koostaan.honpsu kirjoitti:Uusilla sim-korteilla ei ole mitään tekemistä puhe/datapakettienn kanssa, eikä myöskään minkään "käyttöliittymän mikä kivan dataedun".micqo kirjoitti:Tämä on pelkkää spekulointia, mutta tuli sellainen mieleen, että Sonera saattaa tarjota iPhone:lle aivan uudet puhe/data-paketit noiden uusien micro-sim-korttien myötä...Periaatteessa microkortit vois mahdollistaa uuden käyttöliittymän mikä sis. esim jonkun kivan dataedun tjs. No, sen näkee sitten.
http://wapedia.mobi/en/micro-SIM
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Miks ei pelais? Adapterilla vaan kiinni normikapulaan:micqo kirjoitti:No, tämä oli vain spekulointia. However, Sonera voisi halutessaan tarjota ihan uudet liittymätyypit noiden micro-simien myötä koska ne ei pelaa normikapulassa. Toisaalta vois olla ihan fiksuakin, että micro-simit olisivat oma liittymäryhmänsä sis. puhetta/dataa tulevalle iluurille, että dataa myös iPad:lle.

-
Okei, en ollut tietoinen adapteri-mahdollisuudesta eli on siis mahdollisista käyttää muissakin puhelimissa ok. Olen kuitenkin sitä mieltä että micro-korteille on oma kohderyhmä, joten ei se niin kaukaa haettu ajatus ole vaikka micro-simit määrittelisivätkin aivan uudet puhepaketit tulevalle iPhone:lle. No, kuten sanoin tämä kaikki on vaan omaa spekulointia. Jää nähtäväksi mitä tapahtuu.legace kirjoitti:Miks ei pelais? Adapterilla vaan kiinni normikapulaan:micqo kirjoitti:No, tämä oli vain spekulointia. However, Sonera voisi halutessaan tarjota ihan uudet liittymätyypit noiden micro-simien myötä koska ne ei pelaa normikapulassa. Toisaalta vois olla ihan fiksuakin, että micro-simit olisivat oma liittymäryhmänsä sis. puhetta/dataa tulevalle iluurille, että dataa myös iPad:lle.
-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Entäs jos on ainoastaan kulunut muutama kuukausi? iPhone 3Gs varastettiin ulkomailla ja jouduin hankkimaan uuden huhtikuussa jolloin alkoi uusi 1vuoden sopimus (toki olen molemmilla kerroilla olen maksanut puhelimen täyden hinnan)Maccara kirjoitti:No joo, jos jollain on se tosiaan vielä epäselvää: Soneralla puolen vuoden päästä kun otat minkä tahansa kytkyn samaan numeroon, mihin iphone on kytketty, iphonen kytky avataan (jos siis olet maksanut sen). Itse tein näin lauantaina.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Eikös Soneralla ole tähänkin asti ollut valittavissa Minun Soneran lisäksi Small-, Medium-, ja Large -paketit iPhonen kanssa (ei muille puhelimille). Tosin nuo paketit nyt on olleet sen verran naurettavia että Minun Sonerasta kasaamalla saa vastaavan (tai paremman) paketin edullisemmin.micqo kirjoitti:Okei, en ollut tietoinen adapteri-mahdollisuudesta eli on siis mahdollisista käyttää muissakin puhelimissa ok. Olen kuitenkin sitä mieltä että micro-korteille on oma kohderyhmä, joten ei se niin kaukaa haettu ajatus ole vaikka micro-simit määrittelisivätkin aivan uudet puhepaketit tulevalle iPhone:lle. No, kuten sanoin tämä kaikki on vaan omaa spekulointia. Jää nähtäväksi mitä tapahtuu.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Toivottavasti tämä koskee myös puhelimia, jotka maksetaan kerralla pois.Maccara kirjoitti:No joo, jos jollain on se tosiaan vielä epäselvää: Soneralla puolen vuoden päästä kun otat minkä tahansa kytkyn samaan numeroon, mihin iphone on kytketty, iphonen kytky avataan (jos siis olet maksanut sen). Itse tein näin lauantaina.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja piavo »
Tarkotakko tolla Small. Medium.. jutulla tota pikkunetti, taskunetti.. juttua?tuomas92 kirjoitti:Eikös Soneralla ole tähänkin asti ollut valittavissa Minun Soneran lisäksi Small-, Medium-, ja Large -paketit iPhonen kanssa (ei muille puhelimille). Tosin nuo paketit nyt on olleet sen verran naurettavia että Minun Sonerasta kasaamalla saa vastaavan (tai paremman) paketin edullisemmin.micqo kirjoitti:Okei, en ollut tietoinen adapteri-mahdollisuudesta eli on siis mahdollisista käyttää muissakin puhelimissa ok. Olen kuitenkin sitä mieltä että micro-korteille on oma kohderyhmä, joten ei se niin kaukaa haettu ajatus ole vaikka micro-simit määrittelisivätkin aivan uudet puhepaketit tulevalle iPhone:lle. No, kuten sanoin tämä kaikki on vaan omaa spekulointia. Jää nähtäväksi mitä tapahtuu.
-
Joo, näin oli. Lähinnä pähkäilen sitä että tuoko Sonera jonkun kivan data mahdollisuuden noiden micro-simien myötä, koska käsittääkseni micro-simit on tuotu markkinoille pitkälti datan liikuttamista varten. i.e iPad.tuomas92 kirjoitti:Eikös Soneralla ole tähänkin asti ollut valittavissa Minun Soneran lisäksi Small-, Medium-, ja Large -paketit iPhonen kanssa (ei muille puhelimille). Tosin nuo paketit nyt on olleet sen verran naurettavia että Minun Sonerasta kasaamalla saa vastaavan (tai paremman) paketin edullisemmin.micqo kirjoitti:Okei, en ollut tietoinen adapteri-mahdollisuudesta eli on siis mahdollisista käyttää muissakin puhelimissa ok. Olen kuitenkin sitä mieltä että micro-korteille on oma kohderyhmä, joten ei se niin kaukaa haettu ajatus ole vaikka micro-simit määrittelisivätkin aivan uudet puhepaketit tulevalle iPhone:lle. No, kuten sanoin tämä kaikki on vaan omaa spekulointia. Jää nähtäväksi mitä tapahtuu.
Mitäs tässä pähkäilemään. Sen näkee sitten

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka