Spekulaatio iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: iPhone 4
Viesti Kirjoittaja Infant »
"Aika, jolloin jokainen kuutiomillimetri merkitsee"
-tuntematon
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Ei kannata vielä poksautella kuohareita auki. Tässä on myös sellainen skenaario mahdollinen, että joudut ottamaan siltikin AT&T:ltä liittymän, jonka saat sitten purettua, jos et halua tehdä 2 vuoden määräaikaista sopparia. Tämä tarkoittaisi sitä, että liittymiä ei turisti ihan tosta vain availekaan (edes noita kiitti moi -tyylisiä no commitment -liittymiä) ilman amerikkalaista osoitetta (ja ehkä myös luottotietoja.)Kakkee kirjoitti:Engadget on julkaissut pitkän raportin uudesta iPhonesta...
Hinnastotaulukko myös mukana.
Siellä kohta;
No commitment (ei sopimusta/liittymää)
Hinnat seuraavanlaiset: 32 GB 699 dollaria ja 16 GB 599 dollaria.
Antaisikohan tämä osviittaa myös iTeknon ja Euroopan hinnoille.
Tietysti "Eurooppalisä" tulee vielä mukaan.
Lähde: http://www.engadget.com/2010/06/08/ipho ... -and-more/
-
Viesti Kirjoittaja piavo »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ja mistäs nään tuolta soneran sivuiltä millanen toi minun sonera on? Kun en oo mielestäny löytäny vaikka kuin oon ettiny :/
-
Kysymyksenasettelu on aika laaja tyyliin "en ymmärrä iPhonen hinnoittelua", jos joku tietty kohta ei aukea, niin tarkemmalla kysymyksellä se varmasti kerrotaan. Nyt ainakin minusta tuntui, että yrititköhän edes etsiä.piavo kirjoitti:Onneksi kaikki ihmiset ei ole tuollaisia
Ja mistäs nään tuolta soneran sivuiltä millanen toi minun sonera on? Kun en oo mielestäny löytäny vaikka kuin oon ettiny :/
Ja tuo Minun sonera sanoo näin "Minun Sonera - tilaa sellaisena kuin haluat, muuta mielesi mukaan" eli se ei ole mikään tietty kiveenkirjoitettu liittymä.
-
Joo, mutta siis miten se toimii? Pitääkö eka tilata liittymä ja sitten säätää vai mistä pääsee katsoon niitä mahdollisuuksia?Infant kirjoitti:Kysymyksenasettelu on aika laaja tyyliin "en ymmärrä iPhonen hinnoittelua", jos joku tietty kohta ei aukea, niin tarkemmalla kysymyksellä se varmasti kerrotaan. Nyt ainakin minusta tuntui, että yrititköhän edes etsiä.piavo kirjoitti:Onneksi kaikki ihmiset ei ole tuollaisia
Ja tuo Minun sonera sanoo näin "Minun Sonera - tilaa sellaisena kuin haluat, muuta mielesi mukaan" eli se ei ole mikään tietty kiveenkirjoitettu liittymä.
Ja siis onko toi "yrityksille" pelkille yrityksille? Kun miten eroaa yrityksille ja yksityisille? (älkää sanoko yrityksille on suunnattu yrityksille -.-)
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Huoh. Kävisikö www.sonera.fi, sen alta "Matkapuhelinliittymät", josta aukeaa iso sivu Minun Sonera -liittymästä valtavine vihreine "Näin tilaat"-painikkeineen? Mitä tulee tuohon toiseen kysymykseen, oletko yritys? Ostetaanko puhelimesi yrityksen nimissä? Eikö? Silloin se on kohdallasi väärä vaihtoehto.piavo kirjoitti: Joo, mutta siis miten se toimii? Pitääkö eka tilata liittymä ja sitten säätää vai mistä pääsee katsoon niitä mahdollisuuksia?
Ja siis onko toi "yrityksille" pelkille yrityksille? Kun miten eroaa yrityksille ja yksityisille? (älkää sanoko yrityksille on suunnattu yrityksille -.-)
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
No niin, amerikkalainen kaveri soitti Apple Storeen (amerikkalaiseen) ja kysyi asiaa:T0mi kirjoitti:Ei kannata vielä poksautella kuohareita auki. Tässä on myös sellainen skenaario mahdollinen, että joudut ottamaan siltikin AT&T:ltä liittymän, jonka saat sitten purettua, jos et halua tehdä 2 vuoden määräaikaista sopparia. Tämä tarkoittaisi sitä, että liittymiä ei turisti ihan tosta vain availekaan (edes noita kiitti moi -tyylisiä no commitment -liittymiä) ilman amerikkalaista osoitetta (ja ehkä myös luottotietoja.)Kakkee kirjoitti:Engadget on julkaissut pitkän raportin uudesta iPhonesta...
Hinnastotaulukko myös mukana.
Siellä kohta;
No commitment (ei sopimusta/liittymää)
Hinnat seuraavanlaiset: 32 GB 699 dollaria ja 16 GB 599 dollaria.
Antaisikohan tämä osviittaa myös iTeknon ja Euroopan hinnoille.
Tietysti "Eurooppalisä" tulee vielä mukaan.
Lähde: http://www.engadget.com/2010/06/08/ipho ... -and-more/
Just spoke to Apple. The phones are still locked. You just pay full retail and have no contract options.
-
Ei millään pahalla, mutta jos liittymästä herää näin paljon avoimia kysymyksiä, ja itse tilaussivu ohjeineen ei ole riittävän informatiivinen, niin neuvoisin soittoa aspaan tai tilaamaan liikkeestä. Me voimme neuvoa, mutta kukaan täällä ei ota vastuuta oliko neuvo oikea tai edes ymmärretty tarve oikein. Soneralaisille kuitenkin maksetaan siitä, että neuvovat perusasioissapiavo kirjoitti:Joo no en tiennyt miten homma toimii :S Eli siis voinko sillee tilata, ettei tossa merkkais rastia mihinkään ja myöhemmni sieltä omat sivut säätää? Vai miten tota minun soneraa säädetään?

-

-
Esim. Jenkeissä alkaa huomenna ennakkovaraus. Suomen tilanne on avoin.piavo kirjoitti:NjooPitänee soitella ja selvitellä tarkemmi sitte ku toi on varattavissa. Kenelläkää tietoo milloin ton saa varattua?
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Jotain rajaa näihin kysymyksiin nyt... ei, kellään (paitsi ehkä Soneran johdolla, edes kaverilla joka on aspassa töissä ei ole tietoa) ei ole tietoa. Kun iPhone tulee varattavaksi/ostettavaksi Soneralle, voit olla aivan varma, että huomaat sen tästä ketjusta / tältä iPhone-keskustelualueelta...piavo kirjoitti:NjooPitänee soitella ja selvitellä tarkemmi sitte ku toi on varattavissa. Kenelläkää tietoo milloin ton saa varattua?
-
Re: Spekulaatio iPhone 4 puhelinliittymistä ja -paketeista
Viesti Kirjoittaja legace »
Kyllä koskee.T0mi kirjoitti:Toivottavasti tämä koskee myös puhelimia, jotka maksetaan kerralla pois.Maccara kirjoitti:No joo, jos jollain on se tosiaan vielä epäselvää: Soneralla puolen vuoden päästä kun otat minkä tahansa kytkyn samaan numeroon, mihin iphone on kytketty, iphonen kytky avataan (jos siis olet maksanut sen). Itse tein näin lauantaina.
Et voi päivittää, vaan joudut tekemään uuden sopimuksen (eli sinulla olisi 2 sopimusta).SicMX kirjoitti:Entäs jos on ainoastaan kulunut muutama kuukausi? iPhone 3Gs varastettiin ulkomailla ja jouduin hankkimaan uuden huhtikuussa jolloin alkoi uusi 1vuoden sopimus (toki olen molemmilla kerroilla olen maksanut puhelimen täyden hinnan)Maccara kirjoitti:No joo, jos jollain on se tosiaan vielä epäselvää: Soneralla puolen vuoden päästä kun otat minkä tahansa kytkyn samaan numeroon, mihin iphone on kytketty, iphonen kytky avataan (jos siis olet maksanut sen). Itse tein näin lauantaina.
-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
No onnistuuko sopimuksen purku sakolla ja sitten eikun uusi soppari?legace kirjoitti:T0mi kirjoitti:Maccara kirjoitti:Et voi päivittää, vaan joudut tekemään uuden sopimuksen (eli sinulla olisi 2 sopimusta).SicMX kirjoitti:Entäs jos on ainoastaan kulunut muutama kuukausi? iPhone 3Gs varastettiin ulkomailla ja jouduin hankkimaan uuden huhtikuussa jolloin alkoi uusi 1vuoden sopimus (toki olen molemmilla kerroilla olen maksanut puhelimen täyden hinnan)Maccara kirjoitti:No joo, jos jollain on se tosiaan vielä epäselvää: Soneralla puolen vuoden päästä kun otat minkä tahansa kytkyn samaan numeroon, mihin iphone on kytketty, iphonen kytky avataan (jos siis olet maksanut sen). Itse tein näin lauantaina.
Eli: Irtisanoo sopimuksen -> maksaa sanktiomaksut -> luurin voi vapauttaa
-
Onnistuu toki, mutta kalliiksi tulee, kun joudut maksamaan 100€ sakkomaksua + laitteen ovh:n (oliko se 799€ ja 899€ mallista riippuen?) ja jo maksamasi osuuden erotuksen..SicMX kirjoitti:Eli: Irtisanoo sopimuksen -> maksaa sanktiomaksut -> luurin voi vapauttaa
-
Eihän tossa mitään järkeä ole, eli olen jo maksanut laitteesta 550€ kertamaksuna huhtikuussa ja sit mun pitää vielä maksaa siitä samasta laitteesta 899€??legace kirjoitti:Onnistuu toki, mutta kalliiksi tulee, kun joudut maksamaan 100€ sakkomaksua + laitteen ovh:n (oliko se 799€ ja 899€ mallista riippuen?) ja jo maksamasi osuuden erotuksen..SicMX kirjoitti:Eli: Irtisanoo sopimuksen -> maksaa sanktiomaksut -> luurin voi vapauttaa
-
Viesti Kirjoittaja dem0 »
-
899-550=349€SicMX kirjoitti:Eihän tossa mitään järkeä ole, eli olen jo maksanut laitteesta 550€ kertamaksuna huhtikuussa ja sit mun pitää vielä maksaa siitä samasta laitteesta 899€??legace kirjoitti:Onnistuu toki, mutta kalliiksi tulee, kun joudut maksamaan 100€ sakkomaksua + laitteen ovh:n (oliko se 799€ ja 899€ mallista riippuen?) ja jo maksamasi osuuden erotuksen..SicMX kirjoitti:Eli: Irtisanoo sopimuksen -> maksaa sanktiomaksut -> luurin voi vapauttaa
Maksettavaa tulee siis 349€ + 100€ = 449€ jos haluat purkaa sopimuksen ennenaikaisesti. Kuten sanoin, kalliiksi käy ja kannattaa suosiolla odottaa ne 6kk, jolloin voi päivittää ilmaiseksi.
-
Ok, asia selvä. Kiitoslegace kirjoitti:899-550=349€SicMX kirjoitti:Eihän tossa mitään järkeä ole, eli olen jo maksanut laitteesta 550€ kertamaksuna huhtikuussa ja sit mun pitää vielä maksaa siitä samasta laitteesta 899€??legace kirjoitti:Onnistuu toki, mutta kalliiksi tulee, kun joudut maksamaan 100€ sakkomaksua + laitteen ovh:n (oliko se 799€ ja 899€ mallista riippuen?) ja jo maksamasi osuuden erotuksen..SicMX kirjoitti:Eli: Irtisanoo sopimuksen -> maksaa sanktiomaksut -> luurin voi vapauttaa
Maksettavaa tulee siis 349€ + 100€ = 449€ jos haluat purkaa sopimuksen ennenaikaisesti. Kuten sanoin, kalliiksi käy ja kannattaa suosiolla odottaa ne 6kk, jolloin voi päivittää ilmaiseksi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika kallista kuitenkin, pitää kattoa jos sitä jaksais sinnitellä vielä 4kk!
-
Jos tuolta veikonkoneesta ostaisi, tulisko sieltäki sitten se liittymä mukaa? Vai mites se sieltä menis?dem0 kirjoitti:Tässä onkin jo ollut paljon arvailuja tuosta milloin iPhonen voi varata itselleen. Itse kävin tänään Veikon koneessa, ja sieltä sanottiin että heillä varauslista on, ja heidän kansiossa olikin jo useampi paperi täytetty noita varauksia. Tiedä sitten, mutta hekin sanoivat soittavansa heti kun puhelinta on saatavilla. Hinnoista ei tietenkään mitään tietoa, eikä ruvennut arvailemaankaan.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
se on sitten kyseisen Veken oma lista, eli soittelevat ja ilmoittelevat sitten, kun puhelimia on _heillä_ saatavana. Soneran virallinen ennakkovarauslista tulee Soneran sivuille sitten kun varaaminen on mahdollista (näin siellä sanotaan).dem0 kirjoitti:Tässä onkin jo ollut paljon arvailuja tuosta milloin iPhonen voi varata itselleen. Itse kävin tänään Veikon koneessa, ja sieltä sanottiin että heillä varauslista on, ja heidän kansiossa olikin jo useampi paperi täytetty noita varauksia. Tiedä sitten, mutta hekin sanoivat soittavansa heti kun puhelinta on saatavilla. Hinnoista ei tietenkään mitään tietoa, eikä ruvennut arvailemaankaan.
-
Viesti Kirjoittaja xxo »
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Nyt on kyllä pakko jo kysyä, että luetteko te ihmiset näitä ketjuja lainkaan, vai googlaatteko itsenne sisään lupaavaan ketjuun ja kysytte kysymyksenne lukematta ensimmäistäkään viestiä? Johan tästä nyt on puhuttu tässäkin ketjussa viimeisen viikon ajan.xxo kirjoitti:Onko mitään ilmoitusta ollut koska on mahdollista ennakkotilata? Ja mitäs tolle 3GSlle kannataisi tehdä? Vuosi on vielä kytkyäkin jäljellä.
EI OLE MITÄÄN TIETOA, KOSKA iPHONE NELJÄÄ VOI VARATA TAI TILATA SUOMESSA.
Kiitos ja anteeksi.
MUOKS: Sori. Luulin lukevani "iPhone 4"-nimistä ketjua. Amatöörin virhe.

MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Varaa aikaa optikolle.xxo kirjoitti:Onko mitään ilmoitusta ollut koska on mahdollista ennakkotilata? Ja mitäs tolle 3GSlle kannataisi tehdä? Vuosi on vielä kytkyäkin jäljellä.
-
Viesti Kirjoittaja dem0 »
Soneran liittymä tulee sieltäkin mukaan.piavo kirjoitti: Jos tuolta veikonkoneesta ostaisi, tulisko sieltäki sitten se liittymä mukaa? Vai mites se sieltä menis?
Ja kuten vesku sanoikin, niin heidän omat listat toki kyseessä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka