On kyllä harvinaisen takapuolesta nuo surinan uudet data-paketit. Giga ei riitä alkuunkaan. Kun tämä täyttyy ja netti jatkuu hitaammalla, niin iltalehden uutisetkin ovat jo päivän vanhoja kun ne viimein ovat kokonaan sillä yhteydellä ladattu..
jerppi_ kirjoitti:On kyllä harvinaisen takapuolesta nuo surinan uudet data-paketit. Giga ei riitä alkuunkaan. Kun tämä täyttyy ja netti jatkuu hitaammalla, niin iltalehden uutisetkin ovat jo päivän vanhoja kun ne viimein ovat kokonaan sillä yhteydellä ladattu..
koskas tämmöne on tullu? en ainakaan löydä soneran sivuilta kuin ne mitkä on ollutkin....
sahkari kirjoitti:Voisi toi sönerä nyt hinnat julkistaa kumminkin vaikka eivät ennakkotilauksia ottaisikaan.
Näkeekö jostain applen sivuilta mitkä operaattorit ovat applen kumppaneita? Meinaan että onko Sönerä tosiaan edelleenkin ainoa iphone tarjoaja suomessa.
Sonera varmaan pistää vastaavantasoisen tarjouksen kuin saunalahden megadesire, luokkaa 20€/kk 24kk ja puhelin mukaan.
Ei ole pelkoa että tulisi lähellekään samanlainen paketti, puhelin on todennäköisesti pelkästään ja vähintään sen 20€/kk 24kk sopimuksella.
Desire+Megedesire oli loistava paketti, loppui eilen kamppis sen osilta laskien että tässä paketissa oli ilmaset puhelut elisa, saunalahti & kolumbus liittymiin, 100min kuukaudessa muihin, verkon maksiminopeudella olevan rajaton netti ja itse puhelin 19,90e/kk.
Apple iMac 24" | 4Gb | 250Gt
Apple iPad 2 32Gt Wifi + 3G White
Apple iPhone 4 32Gt
Apple iPod 4Gt
jerppi_ kirjoitti:On kyllä harvinaisen takapuolesta nuo surinan uudet data-paketit. Giga ei riitä alkuunkaan. Kun tämä täyttyy ja netti jatkuu hitaammalla, niin iltalehden uutisetkin ovat jo päivän vanhoja kun ne viimein ovat kokonaan sillä yhteydellä ladattu..
koskas tämmöne on tullu? en ainakaan löydä soneran sivuilta kuin ne mitkä on ollutkin....
Jos ei giga riitä, niin eikös tuo datakuukausi ole edelleen saatavana? Ainakin löytyy hinnastosta. Toisaalta toisen gigan saa hintaan 4,95 e, jolloin paketti on edelleen saman hintainen kuin datakuukausi. Saa olla jo melko rajua surffausta, jos kaksi gigaa jaksaa pikkuruudulla surffata. Itse olen varsin tyytyväinen uudistukseen. Riittää hyvin kännykäyttöön itselle tuo keskimmäinen paketti.
Viimeksi muokannut Legge, 17.6.2010 klo 10.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ahaa, katsoin jostain muualta sivuston syövereistä missä näin vain että data kuukausi oli mukana
Alkuvuodesta kun olin 3kk koulutuksessa ja iphonessa jokapäivä 8h läppärille nettijako päällä niin meni yli 2gigaa, mutta muutoin pelkällä luurilla menee kuukaudessa se 700-800megaa joten ihan yhtä tyhjän kanssa tuo uudistus sinällään, ei vaikuta mitään vaik ois giga
Itseen tuo ei vaikuta kun tulee keskimäärin 600-700mb dataa iphonella kk.sse. Sit taas kun ne siirtää noi rajat mokkuloihin niin tulee kallista surffata kun laskelmien mukaan olen jo ladannut pelkkää dataa tässä 3viikon mokkula aikana 20gb ei siis sisällä normi surffailu data joka kertyy sivusta hypättessä toiseen.
itsellä noi soneran data paketit ei riitä alkuunkaan tethering käytössä.
sitten kun sonera tarjoaa rajottoman data käytön täydellä nopeudella about 10€/kk niin silloin ehkä voin harkita soneralle siirtymistä.
käytössä sauniksen rajaton data täydellä nopeudella 9.80€/kk.
Ei toi giga ole yhtään mitään. Hesarin etusivu painaa (mainoksista riippuen) ~3 megaa, ja se lataa joka jumalan kerta kaikki datat kun vaihtaa artikkelista toiseen. Jos uutiset tarkistaa useamman kerran päivässä niin... sitten siihen päälle vielä joku nettiradio tai Spotify, muutama isompi liitetiedosto, niin ainakin itsellä on hurahtanut helposti yli tuon gigan kuukaudessa (ei tosin iPhonella vaan minäläppärillä ja mokkulalla) Ja mitään tetheringiä ei tarvitse tietysti ajatellakaan.
Tietysti on olemassa ja kyllähän sillä pärjää, mutta tuntuu nurinkuriselta että on laite joka pystyy näyttämään hienosti nettisivuja, mutta vanhaa kuppaista tekstiversiota pitää käyttää siksi että uuden liittymän gigarajat tulee vastaan. Tämän lisäksi mobiilihesarissa on noin 20 prosenttia nettihesarin sisällöstä.
Mitenhän on kun suomen applen sivuilla näkyy nyt, että AppleCaren voi ostaa iPhoneen niin vaihtuukohan iPhonen takuu Applen hoitamaksi vai mitenhän asia menee?
Yritin kysäistä asiaa Applen tuesta mutta luonnollisesti tarkkaa tietoa ei ollut antaa kun virallisesti ei ole vielä myynnissä mutta arveli, että kun sivuilla kerran näkyy AppleCare 2v optio niin Apple alkaisi sitten itse hoitaa takuun myös suomessa.
Ei kukaan satu muistamaan oliko Applecaresta mainintaa 3G/3GS ennakko sivuilla?
Minulla nopeus Soneran 3G-verkossa Helsingissä on yleensä 300-500 kilotavua sekunnissa. Näin iltasella Speed Test -app sanoo 515 kt/s. Ylöspäin on sitten tietysti paljon hitaampaa - tällä hetkellä 31 kt/s.
Ostin iPhone 3GS:n viime syyskuussa. Vertailin eri operaattoreiden hintoja kun ostin puhelimeni. Minun käyttömäärilläni Soneran liittymä tuli selvästi halvimmaksi tällä 9,90 e/kk maksavan datatarjouksen kanssa. Olen siis ollut tyytyväinen Soneraan.
Tähän mennessä noin 9 kuukaudessa dataa on liikkunut yhteensä 1,8 gigatavua, eli keskimäärin vain 0,2 gigatavua kuussa. Toimistolla ja kotona puhelin on kiinni WLANissa, samoin kaverin luona, harrastuspaikalla ja korkeakoululla. Hesarin uutiset luen heidän omalla appillaan. Myöskään Facebookia en käytä selaimella, vaan . Tetheringiä käytän aika ajoin MacBook Airini kanssa, kun olen liikenteessä tai asiakaspalaverissa. Vaikka iPuhelimestani pidänkin, niin en katso olevani "himokäyttäjä", minkä tuokin numero osoittaa. Datan tarve on selvästi siis hyvin yksilöllistä.
Kaikenlainen, hm, enemmän kaistaa vaativa toiminta tapahtuu sitten kotosalla Saunalahden 24 Mbit/s -laajakaistalla.
Jos ei giga riitä, niin eikös tuo datakuukausi ole edelleen saatavana? Ainakin löytyy hinnastosta. Toisaalta toisen gigan saa hintaan 4,95 e, jolloin paketti on edelleen saman hintainen kuin datakuukausi. Saa olla jo melko rajua surffausta, jos kaksi gigaa jaksaa pikkuruudulla surffata. Itse olen varsin tyytyväinen uudistukseen. Riittää hyvin kännykäyttöön itselle tuo keskimmäinen paketti.
Itselläni dataa menee soneran laskutuksen mukaan 800megasta 9gigaan kuukausitasolla, käytän puhelin paljon juuri tetheröintiin reissuilla(ja niitä on useasti). Aivan takapuoli on myös surinan asiakas palvelu joka suositteli minulle tänään nettitikkua, mitäs helkkaria mä sillä teen kun ois puhelinkin joka on aina matkassa ja pystyy hoitamaan samat ominaisuudet. Sen verran kuitenkin sanoivat, että vanhat sopimukset ei muuta esimerkiksi siinä tilanteessa kun uutta iPhonea tilaa, vaan tuo on edelleen mahdollinen säilyttää.