Odotatko iPhone 4:ää?
-
toimittaja
Odotatko iPhone 4:ää?
Viesti Kirjoittaja toimittaja »
Kerro mielipiteesi sähköpostilla tai puhelimitse: virpi.hukkanen(at)yle.fi tai 040- 1909 104
Virpi Hukkanen, YLE Ajankohtaisjournalismi
-
CoB
Re: Odotatko iPhone 4:ää?
Viesti Kirjoittaja CoB »
-
delic
Viesti Kirjoittaja delic »
-
arttula
Viesti Kirjoittaja arttula »
Näin juuri. 20 vuotta Nokia/Windows -maailmassa eläneenä siirtyminen Maciin oli aivan uskomattoman hieno kokemus. Enää ei ole tietokoneesta puuttunut .dll -tiedostoja, ja puhelimessakin valikot ovat loogisia, eikä asioita tarvitse etsiä kymmenen eri valikon alta.delic kirjoitti:Ei sitä voi selittää miksi se on parempi ku kilpailijoilla, se pitää yksinkertaisesti vaan kokea itse niin kyllä sen sitten useammat huomaaOn turha selittää ihmisille jotka ei ole iphonea käyttänyt, että miksi se on hyvä, se on todettu
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
CoB
Viesti Kirjoittaja CoB »
Voisin tätä jatkaa viellä kauan mutta annan jonkun muun jatkaa
-
arttula
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ei mulla muuta, kettu kuittaa, jatkakaa
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
arttula
-
Xaeron
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
"Kerro mielipiteesi sähköpostilla tai puhelimitse: virpi.hukkanen(at)yle.fi tai 040- 1909 104"
-
arttula
Noh, ehkä tuo meni ohitse silmienXaeron kirjoitti:Vaikeaa on joo tajuta
"Kerro mielipiteesi sähköpostilla tai puhelimitse: virpi.hukkanen(at)yle.fi tai 040- 1909 104"
-
CoB
Viesti Kirjoittaja CoB »
-
pyrjola
Viesti Kirjoittaja pyrjola »
Uskon, että toimittaja ei voi hyväksyä (ja en minäkään) sellaisen arvostelijan arviota, joka ei tuotetta ole edes kädessään pitänyt. Toki jos katsoo kysymyksen asettelua, ehkä siinä haluttiinkin tietää miksi joku haluaa niin paljon jotakin, että on valmis ennakkotilaamaan tuotteen näkemättä/kokematta sitä. Aika usein näin on esim pesukoneen kanssaCoB kirjoitti:Minä tajusinLukekaa toinen kommentti aiheessa ja minä olen sen kirjoittanut. Aihe lähti siitä kun kysyin juuri saisiko tuonne kirjottaa jos ei sinänsä puhelinta omista mutta tietää miksi se on paras
Toimittaja voisi toki erota valtavirrasta ja kirjoittaa kerrankin niistä käyttäjistä, jotka käyttävät valmistajan X ja Y tuotteita rintarinnan ja mitä he siitä saavat. Itse voisin olla vapaaehtoinen tuollaisen analyysin tekemään, mutta vähän vaikutti toimittajan tänne (foorumille) tuleminen ennakkoasenteelliselta.
ja kun kerran jaksoin alkaa kirjoittamaan, annetaan sitten oma arvio tuotteesta, jota olen käyttänyt. Tosin olen luopunut siitä ja minulla oli siihen ihan syytkin.
+++ iPhone on hieno tuote niille, jotka haluavat heti valmista ja toimivaa. Täysin ymmärrettävää ja kun kerran joku markkinoilla toimiva valmistaja pystyy tähän, hienoa. Muotoilu on aika makea, käyttöliittymä markkinoiden paras, toimivuus loppuun asti mietittyä. Samalla hieman mautonta, en nimittäin tykkää eineksistä tai ketjuravintoloiden antimistakaan - vaikka ne täyttäisivät edellä mainittuja ominaisuuksia.
- iPhonen heikkous on nimittäin sitten se, että niitä on aivan liikaa markkinoilla (haluan erottua) ja se luo hieman liikaa statusta otsaan. Tämä on minun henkilökohtainen heikkous, jota korjaamaan hankin N900:n. Sen hyvä puoli onkin juuri se, että voin muokata sitä mieleni mukaan. Toki nyt olen ympäristöni mukaan nörtti tms härvelipää, mutta on tämä ärhee kone. Ja saan muokata ja leikkiä sen ohjelmiston kanssa... ihan itse. On meitä muitakin.
Suosittelisinko iPhonea ? Ehdottomasti, etenkin ei-teknisille ihmisille iästä ja taustasta riippumatta. Entä suosittelisinko N900:sta ? En todellakaan, lähinnä olen varoitellut.
Jos toimittaja jaksaa palata foorumille, hän voi laittaa YV:tä tulemaan, niin voimme jatkaa tästä analysoinnista. Haluaisin ottaa myös kantaa markkinointiin ja ihmisten sopulimaiseen käyttäytymiseen
-
arttula
Samaa mieltä, paitsi pidän itseäni varsin teknisenä tyyppinä: Rakastan tekniikkaa, ja sen kanssa pelaamista. Silti pidän suuresti iPhonesta. Ja jatkan vielä noista Nokian tuotteista: Älkää missään nimessä sortuko N97:aan !pyrjola kirjoitti:Suosittelisinko iPhonea ? Ehdottomasti, etenkin ei-teknisille ihmisille iästä ja taustasta riippumatta. Entä suosittelisinko N900:sta ? En todellakaan, lähinnä olen varoitellut.
Syy: Lainaus kuntoon
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Samoin.. itseäni toki iPhonessa on kiehtonut se selkeys ja helppous.. ei tarvitse alkaa kikkailemaan tms. Kaikki on tähän asti toiminut ongelmittaarttula kirjoitti:Samaa mieltä, paitsi pidän itseäni varsin teknisenä tyyppinä: Rakastan tekniikkaa, ja sen kanssa pelaamista. Silti pidän suuresti iPhonesta. Ja jatkan vielä noista Nokian tuotteista: Älkää missään nimessä sortuko N97:aan !pyrjola kirjoitti:Suosittelisinko iPhonea ? Ehdottomasti, etenkin ei-teknisille ihmisille iästä ja taustasta riippumatta. Entä suosittelisinko N900:sta ? En todellakaan, lähinnä olen varoitellut.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Lappalainen
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
satttuuko toimittaja tietään että markkinoilla on jo parempiakin puhelimia kuin Iphone jossa on kaikissa jo vastaavat ominaisuudet ja enempikin niin ihan turha tuota on tässä ootella.
-
tuomas92
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Onko tällä nyt mitään merkitystä asian kannalta? Kysymyshän oli että odotatko iPhone 4:ää ja miksi. Jos sinä et odota iPhone 4:ää, ei se todellakaan tarkoita etteikö joku muu niin tekisi - sellaisia tässä haettiin vastaamaan.Lappalainen kirjoitti:Hei,
satttuuko toimittaja tietään että markkinoilla on jo parempiakin puhelimia kuin Iphone jossa on kaikissa jo vastaavat ominaisuudet ja enempikin niin ihan turha tuota on tässä ootella.
-
pyrjola
Tämä kävi minullakin mielessä (siis muut puhelimet - ei välttämättä iPhonea parempia), sillä etenkin Android puhelimet on toistaiseksi (rahan puutteen vuoksi ?) jääneet vakavasti testattua.Lappalainen kirjoitti:Hei,
Ai niin, tuo aiempi "älkää sortuko N97:aan" - itse tein juuri tuon puhelimen suhteen sen mokan, että menin tilaamaan sen ennakkoon kovan hypetyksen takia ja sitouduin jopa 24 kk:si. Siitä oppineena en ostanutkaan N900:sta heti sen tultua markkinoille, vaan sitten kun ekan kierroksen haukut oli kuultu ja korjauksia alkoi tulemaan. Samaten olin sitä kopeloinut kaverin luona hyvinkin ahkeraan. Ai niin, N97 on nyt vaimon käytössä
Nämä synnytyskivut olisivat iPhonen suhteen tuskin mikään pulma, sillä Applen maine on juuri siinä, että tuote on tuotteistettu (testattu) aika lailla loppuun asti. Ja tuomas on tuossa edellä aivan oikeassa, toimittaja kysyi miksi iPhone 4 kiinnostaa ja mitkä ovat siihen syyt. Nytkin ollaan ihan liikaa rönsyilty tässä ketjussa... Tulkoon toimittaja itsee korjaamaan meitä kuolevaisia
-
arttula
Minulla on sen verran fiksu vaimo(ke), että hetken kokeiltuaan tuota, sanoi: En huoli.pyrjola kirjoitti:Ai niin, N97 on nyt vaimon käytössä![]()
-
tuomas92
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
pyrjola
Ihan vaan sillä riskillä, että vaimoni päättäisi lukea Homppua, jätän tämän osan ketjusta tähän. N97 on ihan kiva peruspuhelin niille, joille se kelpaa.arttula kirjoitti:Minulla on sen verran fiksu vaimo(ke), että hetken kokeiltuaan tuota, sanoi: En huoli.pyrjola kirjoitti:Ai niin, N97 on nyt vaimon käytössä![]()
-
exlex
Viesti Kirjoittaja exlex »
Toimittaja on YLE:n toimittaja eikä lehtitoimittaja. Asiasta tehdään ohjelma TV:hen ja se tulee olemaan asiaohjelma (hyvin asiallinen). Joten jos haluatte voivanne kertoa oman tarinanne, niin ihmiset jotka olette ostamassa nyt paikkoin tai tuomassa laitetta suomeen nyt kesäkuun / heinäkuun alussa. Ottakaa yhteyttä henkilöön.
Kyse on nyt iPhone 4:sesta ja sen hankkioista.
Pidetään keskustelu asiallisena.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
toimittaja
Viesti Kirjoittaja toimittaja »
Juu, jutun teko etenee ja etsin todellakin ihmisiä, jotka koettavat saada iPhone 4:n käsiinsä mahdollisimman pian. Haluaisin seurata jutussa, kuinka hanke etenee ja onnistuu. Myös iPhone-kriitikon ääntä ja tarinaa kuulisin mielelläni.
Tyyli on asiallinen, mutta toivottavasti ei kuiva!
Virpi Hukkanen
toimittaja
Yle TV1 Ajankohtaistoimitus
virpi.hukkanen@yle.fi
040- 1090 104
-
tBa
Viesti Kirjoittaja tBa »
iPod Touch 16GB
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Kakkee
Re: iPhone 4
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
Sekä siitä miten vaikeaa sen hankkiminen on (varsinkin nyt kun ei ole vielä myynnissä esim. Soneralla jne.)
Syy: Viestit yhdistetty asianmukaiseen ketjuun.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka