Safari 5 julkaistu
-
Re: Safari 5 julkaistu
Viesti Kirjoittaja tosikko »

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pitäskö laittaa hehkutustopicciin, kun ei ole ainakaan tuntiin kaatunut kertaakaan (siis jo ennen Wikin poistoa)?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Pärse, no sehän kaatui taas. Voi kirveensilmä.tosikko kirjoitti:Pitäskö laittaa hehkutustopicciin, kun ei ole ainakaan tuntiin kaatunut kertaakaan (siis jo ennen Wikin poistoa)?

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja Virgo »
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
-
No en oo tajunnu, kiitos vinkistä, löytyikin hiukka roskaa tuolta.kermit kirjoitti:Kai olet nyt kuitenkin tutkinut InputManagers, Internet Plug-Ins ja mahdollinen SIMBL -kansiot, ettei niissä ole vanhaa kamaa?

edit: eipä auttanut siivouskaan, kaatuilu jatkuu kuten ennenkin

-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Mac Rumors saitilla (http://www.macrumors.com/) on toi video tuossa jutussa "Navigon Demonstrates GPS Navigation Multitasking in iOS 4" - jos vien hiiren videon kohdalle scrolli ei pelaa, mut jos vien hiiren sivuun sivu scrollaa ok. Mielenkiintoista
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Näköjään on! Enpä ollut tuollaista huomannutkaan aikaisemminmicqo kirjoitti:Onko muilla sellaista bugia jos hiiren nuoli on esim. videotiedoston päällä, scrollaus ei pelaa?
-
Hyvä tietää että bugi ei ole pelkästään mun selaimessaAnniel kirjoitti:Näköjään on! Enpä ollut tuollaista huomannutkaan aikaisemminmicqo kirjoitti:Onko muilla sellaista bugia jos hiiren nuoli on esim. videotiedoston päällä, scrollaus ei pelaa?

-
-
Sä et tainnut ymmärtää pointtia. Sivua scrollatessa kun hiiren kursori osuu videon päälle lakkaa scrollaus toimimasta. Firevox:lla pelaa ok, joten bugi on Safarissa.tosikko kirjoitti:^ Niin eikä se idea ole se, että sitä videota voi silloin scrollatra hiirellä?
-
Etkä sä.micqo kirjoitti:Sä et tainnut ymmärtää pointtia. Sivua scrollatessa kun hiiren kursori osuu videon päälle lakkaa scrollaus toimimasta. Firevox:lla pelaa ok, joten bugi on Safarissa.tosikko kirjoitti:^ Niin eikä se idea ole se, että sitä videota voi silloin scrollatra hiirellä?
-
Viesti Kirjoittaja peltimanne »
-
-
En kyl tod. joten voitko selventää?tosikko kirjoitti:Etkä sä.micqo kirjoitti:Sä et tainnut ymmärtää pointtia. Sivua scrollatessa kun hiiren kursori osuu videon päälle lakkaa scrollaus toimimasta. Firevox:lla pelaa ok, joten bugi on Safarissa.tosikko kirjoitti:^ Niin eikä se idea ole se, että sitä videota voi silloin scrollatra hiirellä?
Kuten tuossa jo sanoin, niin mä tarkoitin ihan sivun perus-scrollausta et jos hiiren kursori osuu videotiedoston päälle, scrollaus stoppaa. Firevox:lla näin ei tapahdu eli sorry mut en tajuu mitä sä tarkoitit.
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
itsellä ei tuommoista tapahdu. En tiedä tarkoititko sivulle upotettua youtube-pätkää, jos tarkoitit, niin en tiedä vaikuttaako oma youtuben html5 asetus, jos vaikuttaa, eli ilman sitä se olisi ilmeisesti object-tagillä upotettu flashi, niin yksi selitys olisi että se objekti kaappaa hiiren eventit. Sillä, miksei se niin tee ff:ssä, voi olla tekemistä käytetyn js:n kanssa.micqo kirjoitti: Kuten tuossa jo sanoin, niin mä tarkoitin ihan sivun perus-scrollausta et jos hiiren kursori osuu videotiedoston päälle, scrollaus stoppaa. Firevox:lla näin ei tapahdu eli sorry mut en tajuu mitä sä tarkoitit.
Siis meinaan vaan ettei kyseessä välttämättä ole yksioikoisesti Safari5:n bugi.
-
Joo, tarkoitin sivulle upotettua youtube-pätkää / muuta videopätkää. Olen törmännyt ko. "bugiin" jo muutamilla sivuilla missä joku video. Safarin edellisen version kanssa ko. ongelmaa ei koskaan ollut. No oli mikä oli. Voin siirtää hiirtä "sentin" sivulle niin scrolli ei stoppaamorbusg kirjoitti:itsellä ei tuommoista tapahdu. En tiedä tarkoititko sivulle upotettua youtube-pätkää, jos tarkoitit, niin en tiedä vaikuttaako oma youtuben html5 asetus, jos vaikuttaa, eli ilman sitä se olisi ilmeisesti object-tagillä upotettu flashi, niin yksi selitys olisi että se objekti kaappaa hiiren eventit. Sillä, miksei se niin tee ff:ssä, voi olla tekemistä käytetyn js:n kanssa.micqo kirjoitti: Kuten tuossa jo sanoin, niin mä tarkoitin ihan sivun perus-scrollausta et jos hiiren kursori osuu videotiedoston päälle, scrollaus stoppaa. Firevox:lla näin ei tapahdu eli sorry mut en tajuu mitä sä tarkoitit.
Siis meinaan vaan ettei kyseessä välttämättä ole yksioikoisesti Safari5:n bugi.

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kokeilin tuota menemällä ihan tarkoituksella juutuubiin, mutta en millään ilveellä saanut tuollaista skrollijumia toimimaan. Pitäisköhän tuota siis yrittää jonkun tietyn yksittäisen saitin ja tietyn yksittäisen videon (ja/tai plugarin) kanssa että toimis, tiedä häntä, sitä tarina ei ilmeisesti kerro.Anniel kirjoitti:Näköjään on! Enpä ollut tuollaista huomannutkaan aikaisemminmicqo kirjoitti:Onko muilla sellaista bugia jos hiiren nuoli on esim. videotiedoston päällä, scrollaus ei pelaa?
Omalla kohdalla vitosversio pelittää ihan ok. Itse toivoisin Safariin vakiovaruksteeksi esim. Caminosta tuttua Click to Flashia ja SafariBlockia.
-
Touho kirjoitti:Kokeilin tuota menemällä ihan tarkoituksella juutuubiin, mutta en millään ilveellä saanut tuollaista skrollijumia toimimaan. Pitäisköhän tuota siis yrittää jonkun tietyn yksittäisen saitin ja tietyn yksittäisen videon (ja/tai plugarin) kanssa että toimis, tiedä häntä, sitä tarina ei ilmeisesti kerro.Anniel kirjoitti:Näköjään on! Enpä ollut tuollaista huomannutkaan aikaisemminmicqo kirjoitti:Onko muilla sellaista bugia jos hiiren nuoli on esim. videotiedoston päällä, scrollaus ei pelaa?
Omalla kohdalla vitosversio pelittää ihan ok. Itse toivoisin Safariin vakiovaruksteeksi esim. Caminosta tuttua Click to Flashia ja SafariBlockia.
Mulla se tekee niin et upotettu youtube video tai joku iso flash-banneri pysäyttää scrollin. Macrumors, mtv3 jne sivuilla olen törmmänyt ongelmaan.
Tein just testin http://www.macrumors.com sivuilla ja siellä on upotettu video/uutinen nimellä "Navigon Demonstrates GPS Navigation Multitasking in iOS 4" - jonka kohdalla mun scrolli pysähtyy kun seinään.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Millä noista nyt sitten tietää mikä on "vanhaa kamaa" tai "roskaa". Vai pitäisikö vaan pitäisikö vain poistaa kaikki Pluginit ja asentaa yksitellen uudelleen?kermit kirjoitti:Kai olet nyt kuitenkin tutkinut InputManagers, Internet Plug-Ins ja mahdollinen SIMBL -kansiot, ettei niissä ole vanhaa kamaa?
Tämä on kyllä juuri sitä sontaa, minkä takia vaihdoin Windowsista pois...
Noh, Safari 5 tosin toi siinä mielessä helpostusta, että Youtube on nyt toiminut minulla paljon paremmin kuin ennen sekä Flashilla että HTML5:lla, ennen sillä oli paha tapa, ettei muka ehtinyt ladata 10M yhteydellä videota tarpeeksi nopeasti ja pätki, vaikka marketti-PC samassa yhteydessä toimi moitteetta.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Versioiden ja päiväyksien perusteella ja käydä tekijän sivuilla tutkimassa mikä on uusin.Jukava kirjoitti:Millä noista nyt sitten tietää mikä on "vanhaa kamaa" tai "roskaa". Vai pitäisikö vaan pitäisikö vain poistaa kaikki Pluginit ja asentaa yksitellen uudelleen?kermit kirjoitti:Kai olet nyt kuitenkin tutkinut InputManagers, Internet Plug-Ins ja mahdollinen SIMBL -kansiot, ettei niissä ole vanhaa kamaa?
Tämä on kyllä juuri sitä sontaa, minkä takia vaihdoin Windowsista pois…
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Mulla ei.micqo kirjoitti: Mulla se tekee niin et upotettu youtube video tai joku iso flash-banneri pysäyttää scrollin. Macrumors, mtv3 jne sivuilla olen törmmänyt ongelmaan.
Tein just testin http://www.macrumors.com sivuilla ja siellä on upotettu video/uutinen nimellä "Navigon Demonstrates GPS Navigation Multitasking in iOS 4" - jonka kohdalla mun scrolli pysähtyy kun seinään.
Jos ominaisuus johtuu flashista, kyseessä onkin silloin BillG:n kosto. Tavallaan. Ei siitä mikkisonnan (oheis)vaikutuksesta tahdo päästä kokonaan eroon edes mäkkipuolella. Flash toimii kunnolla oikeastaan vain Windowsissa, ja siihen on syynsä.Jukava kirjoitti:Tämä on kyllä juuri sitä sontaa, minkä takia vaihdoin Windowsista pois...
Mutta se on ihan toisen topikatin aihe se.
-
Tuli muuten sellainen mieleen et mä updatesin ton flash-playerin mikä ei ns. tullut osx-päivityksen mukana, et voisko toi Adoben flashi sitten tehdä kepposia…hmmmTouho kirjoitti:Mulla ei.micqo kirjoitti: Mulla se tekee niin et upotettu youtube video tai joku iso flash-banneri pysäyttää scrollin. Macrumors, mtv3 jne sivuilla olen törmmänyt ongelmaan.
Jos ominaisuus johtuu flashista, kyseessä onkin silloin BillG:n kosto. Tavallaan. Ei siitä mikkisonnan (oheis)vaikutuksesta tahdo päästä kokonaan eroon edes mäkkipuolella. Flash toimii kunnolla oikeastaan vain Windowsissa, ja siihen on syynsä.Jukava kirjoitti:Tämä on kyllä juuri sitä sontaa, minkä takia vaihdoin Windowsista pois...
Mutta se on ihan toisen topikatin aihe se.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka