micqo kirjoitti:
Mulle käy vaikka skripti, mikä vaan on helpoin / vaivattomin tapa toteuttaa. Kysymys tuosta koodin pätkästä. Riittääks toi ihan tuollaisenaan jos vaan copy/pastean sen? Tietty mun pitää kohdistaa toi oikein mikä minnekin menee eli riittääks silloin jos teen esim: "Macintosh HD:Users:käyttäjänimeni:Lataukset:Wav's:WAV" " ja heivaan ton skripin sinne skripti-kansioon, niin kaikki pelaa?
Periaatteessa kyllä, mutta onko sinulla esim. toi Wav's-kansio Lataukset-kansion alla? Varmuuden vuoksi kaikki järjestyksessä alla:
1. Käynnistät Automatorin ja valitset Kansiotoiminnon.
2. Valitset oikealla ylhäällä olevasta valikosta kansion, johon haluat liittää kansiotoiminnon. Tässä tapauksessa valitset Lataukset-kansion.
3. Vedät "Suorita AppleScript" -toiminnon (Lisäohjelmat/Suorita AppleScript) oikeaan ikkunaan.
4. Pyyhit pois, mitä "Suorita AppleScript" -toimintoikkunassa on, ja kopioit siihen tuon koodipätkän (tietysti korjattuna).
5. Tallennat kansiotoiminnon jollakin nimellä.
Tämän jälkeen kansiotoiminnon pitäisi toimia. Voit lisätä käsiteltäviä tiedostotyyppejä lisäämällä ehtolauseeseen uusia ehtoja tyyliin:
Koodi: Valitse kaikki
else if (".pdf" is in nimi) then
move input to "OSX:Users:micqo:Documents:PDF" without replacing
else if (".docx" is in nimi) then
move input to "OSX:Users:micqo:Documents:Word-asiakirjat" without replacing
Tämä ei ole ehkä tehokkaimpia tapoja sijoittaa tiedostoja eri paikkoihin niiden tiedostopäätteiden mukaan (itse käyttäisin shell-skriptiä sen suoritusnopeuden takia), mutta helppotajuinen ja toimiva.
Edit. typo
Edit2. Tuli mieleen, että hakemisto/tiedostopolun on oltava englanninkielinen, ts. ei "Macintosh HD:Users:käyttäjänimeni:Lataukset:Wav's:WAV" vaan "Macintosh HD:Users:käyttäjänimeni:Downloads:Wav's:WAV"