Uzeeh kirjoitti:Minulla on täysin sama juttu, vähän pahempi vain. 125 lataus-cycleä ja 88% näyttää akku. Yleensä olen n. kerran viikossa tyhjentänyt akun kokonaan, kalibroinut olen pari kertaa. Pitäisikö soittaa Applelle?
Kyllä Applelle voisi soittaa. Akun pitäisi pysyä hyvässä hapessa luvatun ajan. Jos akun pitäisi kestää lataussyklejä sen 1000 kertaa, niin 125 syklin kohdalla 88% alkuperäisestä kapasiteetista ei ole kyllä enää alkuperäinen. Kyllähän akun päitäisi pysyä 100% kuosissa sinne yli 500-700 kertaa, jos kerta 1000 kertaa on ns. maksimi.
Aikisemmin akut kestivät syklejä n. 300 kertaa. Tämä tarkoitti, että 300 kerran tietämillä akun kapasiteetti alkoi laskea väistämättömästi. jonnekin 250 kertaa asti akun kapasiteetti terveellä käyöllä ja kalibroinneilla pysyi ihan hyvin 100%. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja henkilöiltä joilla akussa on syklejä reilusti, mutta akku vielä 100% kuosissa! Kyllähän sellaisia täytyy olla suurin osa käyttäjistä?!
Ja nyt siis kyseessä tämä sisäänrakennettu akku, jota ei voi vaihtaa itse ja joka siis kestää sen 1000 lataussykliä ja pitäisi antaa liki 10h akunkeston.