Safari on hanurista...
-
Safari on hanurista...
Viesti Kirjoittaja umpio »

-
Re: Safari on hanurista...
Viesti Kirjoittaja darthmother »
-
2 ikkunaa auki, joissa yhteensä 6 välilehteä avoinna. Pelkkä hompun lukeminen on yhtä tuskaa. Kyllä nyt valitettavasti täytyy (ainakin toistaiseksi) lopettaa Safarin käyttö; tästä ei kertakaikkiaan tule mitään. Ensimmäinen kerta kun todella petyn Applen tuotteisiin
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja pigpuppet »
-
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
Suosittelen lämpimästi jättämään väliin 5-version.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »

-
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Minä en edes tiedä mitä minulla on käytössä ja Safari on toiminut aina mallikkaasti.MacFinn kirjoitti:Voi räkä, taas mä jään paitsi kaikkia jännää. Ei edes kannata tutustua muihin selaimiin, kun mulla ei ole mitään syytä vaihtaa Safaria mihinkään. Mutta ei mulla ole mitään input managereita tai plugeja käytössä. Ja tää vaan toimii. On tää tylsää, kun ei pääse penkomaan, että mikä sitä Safaria vaivaa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Joo, minäkin päivitin Safarin vitosversioon, ja luulenpa, että rupeankin käyttämään taas Safaria enemmänkin. Toimii moitteettomasti, eikä muistaakseni ole näyttänyt rantapalloa vielä kertaakaan, tai ainakin sitä näkee selvästi harvemmin kuin ennen. Favourite Sites toimii myös vähän nopeammin, ja bookmarkien cover flow näyttäisi myös toimivan jotenkin vikkelämmin. Melko tyytyväinen olen tähän päivitykseen.umpio kirjoitti:Nyt täytyy kyllä lyödä hanskat tiskiin Safarin osalta... On pideemmän aikaa jumitellut ja pyöritellyt rantapalloa. Päivitin vitosversioon, mutta eipä tunnu auttavan. Nollaus auttaa hetkeksi, mutta tympii tuotakin jatkuvasti (väh. kerran viikossa) tehdä, kun Firefox ei moista tee. Sinänsä sääli; olen tykännyt kyseisestä selaimesta, mutta jos ei toimi niin ei toimiOnko jollakin muulla tehnyt samaa? Mitään kovin raskaita sivuja en ole tuossa mielestäni pyöritellyt, ja Lockerzin sviideoitakin olen vitoseen päivittämisen jälkeen pyöritellyt FF:ssä.
Onhan noita muitakin kivoja selaimia OS X:lle, kuten esim. Opera 10.5, Camino ja OmniWeb. Firefoxia en rupea enää mäkille edes asentamaan, kun se on jotenkin kökkö nimenomaan mäkissä. Onhan tarjolla onneksi myös samaa sukua oleva Camino.
Höpöhöpö. Omaperskohtaisen kokemuksen ja vierestä seuraamisien perusteella voin sanoa, että tuo ei vaan pidä paikkaansa.-wk- kirjoitti:Safari on myös selvästi eniten kaatuileva selain, FireFox + Windows tai FireFox + Ubuntu -yhdistelmät ovat paljon vakaampia.
Firefox on luonteva valinta Windowsin ja Linuxien/*nixien puolella, koska se on siellä monesti ainoa, tai ainoa käyttökelpoinen vaihtoehto. Mutta esim. omalla koneella toimiva Safari on taatusti vakaampi kuin tyypillinen Windowsin tai jopa Linuxin päällä pyörivä Firefox.
Mutta ainahan se vika on nimenomaan selaimessa, eikä joissain muissa selaimen vakauteen liittyvissä asioissa, tottakai.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-

-
Höpöhöpö itsellesi, nimenomaan tuon omaperskohtaisen kokemuksen perusteella. Nelosversio alkoi viimeisimmän päivityksen jälkeen jostain syystä rykiä, mutta sen kanssa pystyi vielä elämään. Nyt vitoseen siirryttyä ei surhvailusta kyllä minun hermoillani enää tule mitään; niin raivostuttavan hitaaksi Safari on muuttunut. G5 dual 2.3 + Leopard + Safari 5 on tässä taloudessa käyttämätön yhdistelmä, edelleen valitettavati, koska aikuisten oikeasti tykkäsin käyttää Safaria. Mitään ihme lisäkilkkeitä en ole asennellut, päivitykset olen tehnyt kun niitä on pyydetty tekemään. Eilen vielä Ohjelmiston päivityksellä varmistin, ettei ole mitään päivitystä jäänyt vahingossa tekemättä, ja ongelma johdukin siitä. Ei ollut. Eli minun ja Safarin tiet eroavat siksi aikaa, että tilanne paranee.Touho kirjoitti:Höpöhöpö. Omaperskohtaisen kokemuksen ja vierestä seuraamisien perusteella voin sanoa, että tuo ei vaan pidä paikkaansa.-wk- kirjoitti:Safari on myös selvästi eniten kaatuileva selain, FireFox + Windows tai FireFox + Ubuntu -yhdistelmät ovat paljon vakaampia.
Firefox on luonteva valinta Windowsin ja Linuxien/*nixien puolella, koska se on siellä monesti ainoa, tai ainoa käyttökelpoinen vaihtoehto. Mutta esim. omalla koneella toimiva Safari on taatusti vakaampi kuin tyypillinen Windowsin tai jopa Linuxin päällä pyörivä Firefox.
Mutta ainahan se vika on nimenomaan selaimessa, eikä joissain muissa selaimen vakauteen liittyvissä asioissa, tottakai.
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
mutta aina on tökkäisyt korjaantuneet päivityksillä, tms huoltotoimenpiteillä. Ei tämä mikään kauhistus ole, pari kertaa hyrrännyt
ja kaatunut, ei kummempia, muuten toimii ouk. Mitäpä jos Appleltakin tulisi kaatumisraportin kuittauksena "vütun trolli

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kaada itselles vaan, koska tuo lainaus ei ollut edes sinulle suunnattu, ja siinä mentiin jo hiukan aiheesta sivuun. Siinä väitettiin, että FF olisi (millä vaan) Windowsilla tai Linuxilla vakaampi kuin Safari (minkä vaan) OS X:n päällä. Totean edelleen, että asia ei ole ihan noin, mutta asia saa omasta puolestani jäädä siihen.umpio kirjoitti:Höpöhöpö itsellesi, nimenomaan tuon omaperskohtaisen kokemuksen perusteella. Nelosversio alkoi viimeisimmän päivityksen jälkeen jostain syystä rykiä, mutta sen kanssa pystyi vielä elämään. Nyt vitoseen siirryttyä ei surhvailusta kyllä minun hermoillani enää tule mitään; niin raivostuttavan hitaaksi Safari on muuttunut. G5 dual 2.3 + Leopard + Safari 5 on tässä taloudessa käyttämätön yhdistelmä, edelleen valitettavati, koska aikuisten oikeasti tykkäsin käyttää Safaria. Mitään ihme lisäkilkkeitä en ole asennellut, päivitykset olen tehnyt kun niitä on pyydetty tekemään. Eilen vielä Ohjelmiston päivityksellä varmistin, ettei ole mitään päivitystä jäänyt vahingossa tekemättä, ja ongelma johdukin siitä. Ei ollut. Eli minun ja Safarin tiet eroavat siksi aikaa, että tilanne paranee.
Näiden päivitysten tahtiin ilmestyvien vakioketjujen perusteella näyttäisi paremminkin siltä, että ne kaatumataudit ja muut ongelmat Safarin kanssa näyttäisivät useimmiten kasautuvan aina samoille käyttäjille. Gumma homma, eikö vaan.
Sori vaan, mutta en oikein voi mitään sille, että täällä Safari 5 ei vaan suostu rykimään saati hyytyilemään edes tässä G5 mäkissä, eikä tämä Leopardikaan juuri nikottele. Muutkin asennetut selaimet pelittävät ihan ok.
Turha siis närkästyä, jos jollakin toisella ei ole Safarin kanssa ongelmia. Onneksi meillä tosiaan on mistä valita, vaikka sitten se Firefox. Kukin hiihtäköön tyylillään ja valitsemillaan välineillä. Onnea vaan valitsemasi selaimen/systeemin kanssa, mihin nyt sitten päädytkin.
Meikä varmaan jatkaa edelleen Safarin käyttöä, kun se näyttäisi pelittävän ihan hyvin. Tosin en kyllä ajatellut perustaa uutta "Firefox on hanurista" -ketjua asian uutisoimiseksi kaikille homppulaisille.

-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Laita tämä: http://www.macupdate.com/info.php/id/30682/clicktoflasharttula kirjoitti:Pitihän tuota Safaria nyt uudelleen kokeilla tuon AdBlockin kanssa. Pikkuisen parempaan ollaan menty. Mutta voiko jollakin blockata nuo liikkuvat Flash -mainokset myös ? Ne, kun tuolla kaikkein eniten ärsyttävät
Mulla tuo uusin Safari 5 kaatuilee satunnaisesti kun avaa uuden välilehden, liekö syynä sitten juurikin tuo ClickToFlash.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja vortaristo »
Myös SeaMonkey 2.0.4 on maininnanarvoinen selain.Touho kirjoitti: Onhan noita muitakin kivoja selaimia OS X:lle, kuten esim. Opera 10.5, Camino ja OmniWeb. Firefoxia en rupea enää mäkille edes asentamaan, kun se on jotenkin kökkö nimenomaan mäkissä. Onhan tarjolla onneksi myös samaa sukua oleva Camino.
Täälläkin Safari 4.1 toimii moitteettomasti. – No niin, paitsi tuo kirjautuminen ulos Hompusta…

◊ Homppu > Käyttöjärjestelmät > ÅUIOGV-näppäimistö
◊ Motto: ”Matka alkaa ensimmäisestä askeleesta.”
-
No höh !! Avasin uudestaan Safarin kokeillakseni tuota, mutta edellinenkin laajennus, eli AdBlock oli hävinnyt sieltä. Mitä ihmettä ?? Ei voi olla näin vaikeaa Apple -maailmassa...tosikko kirjoitti:Laita tämä: http://www.macupdate.com/info.php/id/30682/clicktoflasharttula kirjoitti:Pitihän tuota Safaria nyt uudelleen kokeilla tuon AdBlockin kanssa. Pikkuisen parempaan ollaan menty. Mutta voiko jollakin blockata nuo liikkuvat Flash -mainokset myös ? Ne, kun tuolla kaikkein eniten ärsyttävät
Mulla tuo uusin Safari 5 kaatuilee satunnaisesti kun avaa uuden välilehden, liekö syynä sitten juurikin tuo ClickToFlash.
-
Viesti Kirjoittaja capandtrade »
Voi olla niitäkin, evvk. Itse ainakin olen ollut Safari-käyttäjä tiiviisti sen puutteista huolimatta, mutta tämän viimeisimmän päivityksen jälkeen ei Safaria saa edes käyntiin. Klikkauksen jälkeen vähän aikaa ruksuttaa ja sitten lähetelläänkin jo raporttia. Olen klikannut välillä sitä "avaa uudelleen"-namiskaa ja parin uudelleenavausyrityksen jälkeen painanut sitä "nollaa ja avaa uudelleen"-namiskaa. EIKÄ TOIMI.matrisfi kirjoitti:Trolleja liikkeellä?
matti
On input managerit ja internet cachet käyty läpi, päivitetty Flash eikä vain ikkuna avaudu, vaan aina vain tapahtuu yllättävä lopetus. Kyrsii. Käyttiksenä on 10.5.8, jos jollakulla olisi heittää jotakin vinkkiä, millä Safarin vitosversion saisi skulaamaan.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Ootko aktivoinut Safarin yläpalkin valikosta "Kehitys" -> "Ota laajennuksen käyttöön"?arttula kirjoitti:No höh !! Avasin uudestaan Safarin kokeillakseni tuota, mutta edellinenkin laajennus, eli AdBlock oli hävinnyt sieltä. Mitä ihmettä ?? Ei voi olla näin vaikeaa Apple -maailmassa...tosikko kirjoitti:Laita tämä: http://www.macupdate.com/info.php/id/30682/clicktoflasharttula kirjoitti:Pitihän tuota Safaria nyt uudelleen kokeilla tuon AdBlockin kanssa. Pikkuisen parempaan ollaan menty. Mutta voiko jollakin blockata nuo liikkuvat Flash -mainokset myös ? Ne, kun tuolla kaikkein eniten ärsyttävät
-
Juu, ja se toimikin, kun asensin tuon AdBlockin. Ja tuo "Kehitys -> Ota laajennukset käyttöön on edelleen ruksattuna".tosikko kirjoitti: Ootko aktivoinut Safarin yläpalkin valikosta "Kehitys" -> "Ota laajennuksen käyttöön"?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka