juu-zo kirjoitti:Arttula voisi päivittää ensimmäiseen viestiin ohjeet myös 3GS:n jailbreakkiin kun se kerran nyt on saatavilla ja laittaa siihen vaikka näiden custom ipsw tiedostoja jakavien nimimerkit, jotta ihmiset osaisi kysyä niitä oikeilta henkilöiltä.
Kyl kyl... Heräsin taas juuri, ja kahlailen näitä yöllä tulleita postauksia läpi, ja yritän saada kokonaiskuvaa tilanteesta. Hetki vaan...
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
juu-zo kirjoitti:Arttula voisi päivittää ensimmäiseen viestiin ohjeet myös 3GS:n jailbreakkiin kun se kerran nyt on saatavilla ja laittaa siihen vaikka näiden custom ipsw tiedostoja jakavien nimimerkit, jotta ihmiset osaisi kysyä niitä oikeilta henkilöiltä.
Kyl kyl... Heräsin taas juuri, ja kahlailen näitä yöllä tulleita postauksia läpi, ja yritän saada kokonaiskuvaa tilanteesta. Hetki vaan...
Juu ei kiirettä kahlaa rauhassa, postauksia kun on tullut varmaan muutama
Helpottais kummasti hommaa ja vältyttäis toistuvilta samoilta kysymyksiltä.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
juu-zo kirjoitti:
Laitoin tuonne ketjun ensimmäiseen viestiin linkin ohjeisiin, joita tosin itse en vielä ole ehtinyt kokeilemaan. Sieltä näyttäisi saavan tietoa rajoituksista, ohjeista sekä linkit tarvittaviin tiedostoihin.
juu-zo kirjoitti:
Laitoin tuonne ketjun ensimmäiseen viestiin linkin ohjeisiin, joita tosin itse en vielä ole ehtinyt kokeilemaan. Sieltä näyttäisi saavan tietoa rajoituksista, ohjeista sekä linkit tarvittaviin tiedostoihin.
Ainut ongelma tuossa on että windows koneen omistavat eivät vielä pääse käyttämään pwnagetoolia joten voisit lisätä että minulta ainakin tuon valmiin custom ipsw:n saa joka sisältää alkuperäiset boot ja recovery logot ja on activoitu valmiiksi.
juu-zo kirjoitti:
Ainut ongelma tuossa on että windows koneen omistavat eivät vielä pääse käyttämään pwnagetoolia joten voisit lisätä että minulta ainakin tuon valmiin custom ipsw:n saa joka sisältää alkuperäiset boot ja recovery logot ja on activoitu valmiiksi.
Ok. Eli ymmärränkö oikein, että kun joku tekee tuollaisen Custom ipsw -tiedoston, sitä voi käyttää suoraan iTunesista päivitettäessä ? Ja tuo siis unlockaa laitteen ? Miten saat tiedoston sitä haluaville ?
juu-zo kirjoitti:
Ok. Eli ymmärränkö oikein, että kun joku tekee tuollaisen Custom ipsw -tiedoston, sitä voi käyttää suoraan iTunesista päivitettäessä ? Ja tuo siis unlockaa laitteen ? Miten saat tiedoston sitä haluaville ?
Kyllä näin on. Se ei unlockaa laitetta vaan jailbreakkaa sen. Mutta tämän jälkeen voi tehdä ultrasn0wlla unlockin jos sitä tarvitsee. Minulle kun pistää ysityisviestiä niin saa latauslinkin tuohon custom firmikseen.
sahkari kirjoitti:Tuosta bootromin tarkistuksesta olisi hyvä saada kanssa ohje etusivulle?
Eli miten tarkistat että sinulla on vanhempi bootrom iphonessa.
Kun tuossa serkun luurissa on satjanumero 87948kxxxxxxx ja malli MC132KS
Ja windows koneissa custon firmware ajetaan sisään home nappia painamalla ja luuri kiinni koneeseen?
Eli serkullas on liian uus malli ja täten uusi bootrom, jolloin JB ei vielä ole mahdollinen
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Tarkennetaan nyt vielä, että saadaan toimivat ohjeet.
Jos laitteessa on jo Applelta asennettu virallinen 4.0, voi siihen ajaa suoraan uudestaan tuollaisen jailbreikatun custom ipsw:n ? Olettaen, että on vanha Bootrom ? Vai pitääkö ensin downgreidata 3.1.3:een, ja jailbreikata se ?
arttula kirjoitti:Tarkennetaan nyt vielä, että saadaan toimivat ohjeet.
Jos laitteessa on jo Applelta asennettu virallinen 4.0, voi siihen ajaa suoraan uudestaan tuollaisen jailbreikatun custom ipsw:n ? Olettaen, että on vanha Bootrom ? Vai pitääkö ensin downgreidata 3.1.3:een, ja jailbreikata se ?
Pistinkin sulle jo yv:n eli laitteessa pitää olla alla joko jailbreakattu 3.1.2 tai 3.1.3 firmis ennen kuin voi custom 4.0 firmiksen asentaa sisään. Jos alla on applelta virallisesti asennettu iOS 4 täytyy se ensin downgreidata ja jailbreakata ennenkuin jailbreakatun custom 4.0 firmiksen voi asentaa.
juu-zo kirjoitti:
Pistinkin sulle jo yv:n eli laitteessa pitää olla alla joko jailbreakattu 3.1.2 tai 3.1.3 firmis ennen kuin voi custom 4.0 firmiksen asentaa sisään. Jos alla on applelta virallisesti asennettu iOS 4 täytyy se ensin downgreidata ja jailbreakata ennenkuin jailbreakatun custom 4.0 firmiksen voi asentaa.
Jees. Minulla on yksi ylimääräinen 3GS vanhalla bootrommilla, joten voi rauhassa testailla. Kokeilin asentaa tuolta: http://www.blogsdna.com/11002/downoad-i ... ch-now.htm ladatun Custom ipsw:n suoraan virallisen 4.0:n päälle. Asentui kyllä mukisematta, mutta Cydiaa ei näy. Eli ilmeisesti siihen vaaditaan juurikin se jailbreikattu 3.1.x -firmis.
EDIT// Eipäs olekaan nuo linkin takana mitään Custom ipsw:itä, vaan ihan virallisia. Siksi vissiin asentuivat. Jatketaan kokeiluja....
Viimeksi muokannut arttula, 23.6.2010 klo 10.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä on vanha bootrom mutta virallinen 4.0 päivitys. Jos joku saa toimimaan niin voisi minullekkin ilmoittaa kun muuten tämä luuri on minulle aika hyödytön :/ Pitikin taas olla niin hätäinen.. Windows kone on tosiaan käytössä.
Mulla on vanhempi bootrom tässä 3gs:ssä. Mutta olen tehnyt edellisen Jailbreaken Spiritillä. Tällähetkellä os4 sisässä. Mitä mahdollisuuksia mulla nyt on Jailbreikata tämä? Miten?
Kiiitos.
Viimeksi muokannut Juuba, 23.6.2010 klo 10.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CoB kirjoitti:Itsellä on vanha bootrom mutta virallinen 4.0 päivitys. Jos joku saa toimimaan niin voisi minullekkin ilmoittaa kun muuten tämä luuri on minulle aika hyödytön :/ Pitikin taas olla niin hätäinen.. Windows kone on tosiaan käytössä.
Ei kai tuo sun tapauksessa vaadi mitään muuta kuin palautus versioon 3.1.2/3.1.3 ja breikkaat sen. Sitten custom 4.0 esim. juu-zo:lta ja kovaa käyttöö Korjatkaa, jos olin aivan väärässä.
Viimeksi muokannut Pupa, 23.6.2010 klo 10.48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kertokkeehan joku jo millä ilveellä saan verkkoasetukset takaisin, luuri on päivitetty juu-zolta saadulla customilla 4.0:ksi , mutta jostain kumman syystä laite ei saa ollenkaan verkkoa!? Missähän voisi olla syy? mitä kannattaisi yrittää?
Mitenköhän muuten tuo downgreidaus versioon 3.1.3 onnistuu nyt, kun tämä 4.0 on "virallinen" versio ? Meneekö suorilta, vai täytyykö kikkailla SHSH:iden kanssa ?